Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:02

Mijn hond mag niet naar boven dat doet ze ook nooit, geen dieren, zand of haren in mijn bed. Het mag dan een chaos zijn in huis, de basis moet wel schoon zijn.
WC, wastafel, keuken en de vloer.
En ik ben dol op een bed met frisse lakens.

Ik heb trouwens laatst een oplossing gevonden voor de kalk op mijn glazen douchescherm, een schuurspons die op de boormachine kan. Insprayen met cilit bang, kwartier intrekken, schuren met de boormachine en afspoelen met de douche. Meer dan een jaar kalk in een halfuurtje weg! Dat soort handige dingen maakt wel dat ik minder uitstel, hebt te weinig energie om hard te schrobben.

Vandaag niet zoveel gedaan, wel voor een maand medicijnen geteld, dat is ook een rotklus, alle pillen uit de strips drukken.

Ik heb geen bad maar met nu wil ik er wel een!

Mijn buren gaan nooit op vakantie, dus hoef er geen planten water te geven, maar zij heeft een nog rotter lijf dan ik en de daar bij behorende huishoudskills.

juval

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:24

ik weet niet of ik het genant vind of dat ik er om moet lachen, maar de moeder van een schoolvriendinnetje dat bij ons kwam spelen gaf me een 'compliment' dat ze het zo goed vond dat ik het zo los kon laten hahaha... bij hun thuis is het echt altijd superschoon en netjes, en bij ons ziet het er vaak uit alsof er een bom is ontploft. echt een huishouden van jan steen met kippen op de keukentafel etc.

ach ja, laat ik er maar vanuit gaan dat ze het goed bedoelde :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:36

Ik lees ook over planten en die geven idd meer rommel dan je denkt
Heb er zelf meer dan 100 staan wat resulteert in overal beetjes aarde, rouwvliegjes, blaadjes etc. Dan heb ik het nog niet gehad over als ik water ga geven want dan wordt alles verschoven en gaan er dingen in de wasbak etc

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:37

Maandag nog gezogen. Maar de kat ligt daar elke nacht te slapen. Zo na het eten maar weer even.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:45

Tiwi, gaat dat niet krassen? Gaat wel lekker makkelijk haha

Juval, het is vast een compliment!

Ik zet een muziekje op en ga door het huis strompelen! Even de boel stofvrij maken.. al is het maar zodat ik m'n verse tattoo kan luchten zonder dat er een wolk stof/zand/kattenhaar op plakt :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:56

idinn schreef:
Tiwi, gaat dat niet krassen? )

Nee op glas krast het niet, glas is harder dan plastic.

Bij dat setje zitten ook een aantal borstels, die heb ik op de voegen gebruikt, wordt ook makkelijk schoon.

Bij action hadden ze ooit een draaiende schoonmaakborstel maar die kon ik niet meer vinden en toen ik aan het zoeken was kwam ik een filmpje tegen van een prof schoonmaker die de boormachine gebruikte.

Huishouden is stom dus maak ik het graag zo makkelijk mogelijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:21

Jorex schreef:
Maandag nog gezogen. Maar de kat ligt daar elke nacht te slapen. Zo na het eten maar weer even.
[ [url=m/HJWSPu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En morgen ligt de kat daar weer, kun je net zo goed een paar dagen wachten tot de rui erop zit ;)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 26-05-21 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:24

F_Orumster schreef:
Jorex schreef:
[ [url=m/HJWSPu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En morgen ligt de kat daar weer, kun je net zo goed een paar dagen wachten tot de ruimte erop zit ;)

Ja klopt maar wordt morgen gevaccineerd en we hebben zaterdag mijn vriend zijn verjaardag. Ik was vorige keer ook een dag ziek, dus ga ervan uit dat ik dat vrijdag weer ben. -O-
En ik moet het gewoon bijhouden, dus ik stof zuig om de dag.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:45

Ik had altijd wen schone kapstok en schone ingang.en dan achter de stalkleding enzo met inloop.

Dat is nu anders en best wel jammer. Want de natte jassen paarden jassen stsl schoenen en laarzen ruiken echt niet fris in huis.

Heb nu de nette jassen maar oo de slaapkamertje inckussief schoenen

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:34

Solleke_Noah schreef:
Marlies: O:) Onze poetsvrouw ziet er gelukkig wel de humor van in.

[ Video ]

Daar wil ik even op reageren: wat een schatje!!! <3 Hoe leuk om dat in je badkamer te hebben! Dan zou ik mijn steriele kant wel aan de kant schuiven voor zo'n beestje (denk alleen dat manlief dat niet ziet zitten) :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:42

tiwi1969 schreef:
Mijn hond mag niet naar boven dat doet ze ook nooit, geen dieren, zand of haren in mijn bed. Het mag dan een chaos zijn in huis, de basis moet wel schoon zijn.
WC, wastafel, keuken en de vloer.
En ik ben dol op een bed met frisse lakens.

Ik heb trouwens laatst een oplossing gevonden voor de kalk op mijn glazen douchescherm, een schuurspons die op de boormachine kan. Insprayen met cilit bang, kwartier intrekken, schuren met de boormachine en afspoelen met de douche. Meer dan een jaar kalk in een halfuurtje weg! Dat soort handige dingen maakt wel dat ik minder uitstel, hebt te weinig energie om hard te schrobben.

Vandaag niet zoveel gedaan, wel voor een maand medicijnen geteld, dat is ook een rotklus, alle pillen uit de strips drukken.

Ik heb geen bad maar met nu wil ik er wel een!

Mijn buren gaan nooit op vakantie, dus hoef er geen planten water te geven, maar zij heeft een nog rotter lijf dan ik en de daar bij behorende huishoudskills.

Maar, een jaar kalk :wow: := Dat kun je makkelijk voorkomen door elke dag na het douchen netjes alles met een vezeldoek te drogen (chromewerk) en de ramen en de tegels met een trekkertje na te lopen. Nergens kalk te vinden hier na een jaar :)) OK, ik maak de badkamer dan ook één keer in de week nog eens extra schoon, maar hier wordt er echt na elke douchebeurt netjes de hele douche afgedroogd en gezeemd. Scheelt achteraf zo veel poetswerk en ben dan met de wekelijkse schoonmaak ook maar even bezig :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:43

Het idee alleen al om dat elke dag te moeten doen lijkt me verschrikkelijk :o

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:46

Kwestie van gewenning, echt! := Ik vond het vroeger ook nooit leuk om te moeten doen bij mijn ouders thuis, maar het zit in mijn systeem en het kost wellicht twee tot vijf minuten extra :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:47

Elke dag na het douchen? Dat lukt de gemiddelde persoon in dit topic echt niet. Anders was dit topic leeg _O-

Ik heb gister alles stofvrij gemaakt en dingen opgeruimd (of ergens uit zicht opgestapeld). Heerlijk! Voor zolang het zo blijft haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:52

Ik haal toevallig wel een trekker door de hele douche na het douchen en droog de kranen af. Maar dat maakt inderdaad wel dat ik soms geen zin heb om te douchen vanwege het extra werk. :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:54

Ik trek wel de douche droog. Dat scheelt zoveel werk later.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:56

Dat doe ik ook en even de kraan drogen ivm de kalk.
Muren even met een handdoek afnemen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 08:57

Geen schijn van kans dat ik zoiets in mijn systeem krijg... :+

Verschil tussen rationeel snappen dat het kalk voorkomt en het dan ook fysiek daadwerkelijk doen is gewoon iets te groot bij mij :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:59

Ik heb aan 3 kanten tegeltjes en een gordijn aan de 4e. Ik doe niets aan de douche. :+ Behalve eens in de zoveel tijd Antikal erop sprayen en een paar uur laten intrekken. Dan borstel ik met een afwasborstel de voegen en de kraan en dan spoel ik het af. Werkt prima. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:01

Ik doe het ook pas sinds mijn nieuwe huis en badkamer. Het werkt wel goed. Ik doe mijn tegelmuren ook met de trekker trouwens.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 09:01

Ik vervang dit jaar mijn volledige badcel. Ook prima techniek.... :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:01

Femke_Tweety schreef:

Dat kan alleen niet als je huurt. :+

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:02

Genoeg Bokkers die het dus ook doen ondanks dit topic :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:29

Femke_Tweety schreef:
Geen schijn van kans dat ik zoiets in mijn systeem krijg... :+

Verschil tussen rationeel snappen dat het kalk voorkomt en het dan ook fysiek daadwerkelijk doen is gewoon iets te groot bij mij :')

Jaa dat dus :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:29

Femke_Tweety schreef:

De beste optie :))