Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:10

MarliesV schreef:
Zet bij op het volgende briefje even je telefoonnummer als je dat niet vervelend vind, dat ze appt wanneer ze het op haalt zodat je dan kan aangeven of je wel of niet thuis bent.

Verder zou ik dus voor haar ook niet aannemen hoor. Wat een gedoe joh.

Zo zou ik het ook doen.

Toen ik nog in de stad woonde nam ik wel pakjes voor de buren aan en zij voor mij. Als ik meerdere keren aan de deur was geweest (binnen korte tijd) en de buren steeds niet thuis trof dan deed ik een briefje door de brievenbus met mijn telnr erop zodat ze contact met me konden opnemen wanneer ik het ophalen kon.

Pakjes die bij mij stonden liet ik ophalen maar als ik toevallig de buren zag lopen / thuiskomen dan bracht ik het pakje ook wel eens.

Ik weigerde ook wel eens pakjes hoor, ik woonde klein en als mijn gang dan al ramvol pakjes stond dan hield het wel een keer op... :')

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:12

IHN schreef:
MarlindeRooz schreef:
Er zijn dus mensen die eisen dat je het naar ze toe brengt???

Ik ben soms een paar dagen per week niet thuis dus het kan best zijn dat iemand mijn pakketje een tijdje heeft liggen. Maar ik bestel eigenlijk zelden wat online, als ik dat wel doe dan laat ik het vaak afleveren bij een pakketmuur of pakketpunt. Zeker omdat ik niet altijd thuis ben. Daarbij vertikt onze luie pakketbezorger het om naar boven te komen (... met de lift) en laat hij iedereen naar beneden komen. Daar heb ik geen zin in als ik een college aan het volgen ben. Daarbij heb ik weinig zin bij te dragen aan het salaris van iemand die zijn werk maar half doet.

volgens mij hoeven ze ook niet naar boven te komen als er een intercom is. Daarbij verdienen ze achterlijk weinig. En vind ik het vrij normaal dat je zelf ff naar beneden loopt.Als je daar geen zin in hebt moet je ofwel niet bestellen, of bij een pakketpunt ophalen. Maar goed.. doe je dus ook soms al. Vind alleen de term luie pakketbezorger niet passend.

Ze worden niet alleen niet goed betaald, maar de werkdruk is ook enorm hoog.

Ik werk zelf in een gerelateerde business. Natuurlijk heb ik ook wel irritaties gehad als ik een briefje in de post kreeg dat ik niet thuis was, terwijl ik dat zeker weten wel was etc. Maar ik heb het ook wel met ze te doen. Het moet allemaal maar snel, snel, snel. Als iedere persoon dan ook nog iets extra's verwacht, tja...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:15

princequillo schreef:
IHN schreef:
volgens mij hoeven ze ook niet naar boven te komen als er een intercom is. Daarbij verdienen ze achterlijk weinig. En vind ik het vrij normaal dat je zelf ff naar beneden loopt.Als je daar geen zin in hebt moet je ofwel niet bestellen, of bij een pakketpunt ophalen. Maar goed.. doe je dus ook soms al. Vind alleen de term luie pakketbezorger niet passend.

Ze worden niet alleen niet goed betaald, maar de werkdruk is ook enorm hoog.

Ik werk zelf in een gerelateerde business. Natuurlijk heb ik ook wel irritaties gehad als ik een briefje in de post kreeg dat ik niet thuis was, terwijl ik dat zeker weten wel was etc. Maar ik heb het ook wel met ze te doen. Het moet allemaal maar snel, snel, snel. Als iedere persoon dan ook nog iets extra's verwacht, tja...

Mensen verwachten niet iets extra's, mensen verwachten dat de gebeurd wat het bedrijf beloofd dat er gebeurd. Als jouw werkgever belooft dat ze A doen, dan kun je niet als werknemer B doen omdat dat je beter uitkomt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:23

Rytir schreef:
Ik haal het in principe altijd zelf op en mijn buren ook maar als ik toevallig zie dat een buur thuis is gekomen breng ik het langs.

Dat dus.
Maar eerlijk gezegd, als ik zo een reactie van de buren had gehad als TS, dan was dat voor mij ook de laatste keer geweest dat ik voor hun een pakje had aangenomen...

Hebben wij met een bedrijf wat naast ons zit, zulke botte harken dat we daar niks meer voor aanpakken, hoe vaak daar zelfs een uitzendburo staat met werkkleding voor een van de werknemers en er dan niemand is.
Of ik ze dan even wilde bellen? Ehhh nee, nummer heb ik niet en hoef ik ook niet (meer).
Jammer dan, gedraag je je niet, verpest je het voor jezelf ;)

Rest van de straat geen punt, nemen we pakjes voor elkaar aan, en die worden idd afgehaald, of we brengen het als we net zien dat er iemand is/aankomt.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:31

Ceffyl schreef:
Ik wil alleen geen gezeur krijgen dat ik straks beschuldigd word van het stelen van post oid. Vandaag ben ik ivm werk niet thuis, vanavond zien we wel weer verder.

als je het nou per se helemaal zeker wil weten zet je het pakje op zolder en doe je nog 1 briefje in de brievenbus. In het briefje zet je dat het de zoveelste poging is, dat je het pakje op zolder legt en nog maximaal 1 jaar bewaart. (Dit is ook de bewaartermijn voor verloren post.) Je bewaart een kopie van het briefje en desnoods fotografeer je het moment dat het in de bus gaat. Dan kan niemand ooit nog beweren dat jij niet meer dan je best gedaan hebt. maar zo veel moeite zou ik er niet eens meer in stoppen.

En verder van je leven niets meer aanpakken voor die muts.

Of breng het naar het postkantoor dan is het jou probleem niet meer.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:48

Fitzroy schreef:
Voorheen liet ik altijd in hoofdletters NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN in de adressering zetten.
Meestal kan dat wel als je bv een bedrijfsnaam in kunt geven. Werkte prima ...

@ceffyl, ik ben benieuwd wanneer ze komen :=

Ik werk voor een webshop. Hier staat 'niet bij de buren afleveren' al standaard op de adresstickers afgedrukt.
Uit ervaring weet ik dan ook dat hier vaak weinig mee gedaan word bij bezorging.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:55

AmyJamess schreef:
Fitzroy schreef:
Voorheen liet ik altijd in hoofdletters NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN in de adressering zetten.
Meestal kan dat wel als je bv een bedrijfsnaam in kunt geven. Werkte prima ...

@ceffyl, ik ben benieuwd wanneer ze komen :=

Ik werk voor een webshop. Hier staat 'niet bij de buren afleveren' al standaard op de adresstickers afgedrukt.
Uit ervaring weet ik dan ook dat hier vaak weinig mee gedaan word bij bezorging.

Dan kunnen jullie als klant de bezorging wel degelijk hiervoor aanspreken , want dit straalt negatief af op jullie als webshop en niet op de bezorging .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:59

Ceffyl schreef:
Nu is dit eerder gebeurd en toen kwamen ze het niet halen. Toen ik na een week eens ging aanbellen bij ze was de buuf boos dat ik zo lang had gewacht met brengen. Ze mopperde dat ze al dagen zat te wachten tot ik langskwam.

Ik ga er van uit dat ze een briefje in de brievenbus heeft waar haar pakje is achter gelaten, in combinatie met de reactie van de vorige keer liet ik het lekker liggen (als het niet in de weg ligt).

Ik wil best pakjes aannemen voor iemand anders, gebeurde op ons vorige adres bijna dagelijks, was toen de enige die thuis werkte, alle bezorgers wisten welke auto van mij was en dat ze dat prima bij mij konden achterlaten. Was mijn auto er niet dan wisten ze ook genoeg. Iedereen kwam dan weer bij mij hun pakje ophalen 's avonds. Bezorger blij, buren blij.

Mlies

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:03

Door de verschillende reacties in dit topic weet ik weer waarom ik geen pakketjes van mijn buren aanneem. :D Wel gedaan en dan bracht ik het langs of kwam ze het halen, maar soms lag iets een week bij mij en daar heb ik ook geen zin in.
Ze hoeven overigens ook nooit iets van mij aan te nemen, ik heb een plek waar alles gedropt wordt als ik niet thuis ben. (En aangezien ik een webwinkel heb maar ook buiten de deur werk heb ik véél pakketten die komen maar kan ik daarvoor niet thuis blijven.)

TS, ik had het gewoon voor de deur gezet in een plastic tasje. Succes ermee! En nooit meer iets aangenomen, niet jouw probleem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:04

Ceffyl schreef:
Ik wil alleen geen gezeur krijgen dat ik straks beschuldigd word van het stelen van post oid. Vandaag ben ik ivm werk niet thuis, vanavond zien we wel weer verder.

Hoezo stelen? Het wordt bij jou bezorgd, zij krijgt een briefje in de bus, onderneemt zelf ook geen aktie. Lekker boeien dat ze zo is, is gelukkig niet je directe buur, je weet wel genoeg van de buren die er wel direct naast wonen. Komt ze niet ophalen dan retour afzender als het je niets kost en anders laten staan als het je niet in de weg staat.
Het lijkt me dat als je iets besteld dat je het toch ook nodig hebt, dan ga je het toch niet dagenlang bij een ander laten staan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:18

Dit pakje had ik dus allang in een plastic tas aan haar deur gehangen, briefje door de bus : je bent het niet komen halen dus ik heb het maar aan je deur gehangen. Succes ermee, ik ben geen pakket punt.

Of inderdaad gewoon retour afzender. Niet jouw pakje, niet jouw probleem.

Hier weten alle bezorgers zo ondertussen dat ze het over het hek mogen doen, als ze aanbellen duurt het een paar minuten voor ik bij de poort ben. Ze vragen dus ook nooit of ik een pakketje wil aannemen voor de buren (al zou ik daar geen problemen mee hebben).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:40

Hier is het niet van toepassing, maar bij ons vorige huis op een pleintje, werd ik er soms wel gek van.

In het begin was ik er nooit, maar toen ik overdag thuis kwam, stopte er om de haverklap een bezorg busje en ze vroegen ook elke keer weer of je wat aan wilde nemen.
In het begin deed ik dat en daarna mee gestopt. Buren bestelde zo ontzettend veel, dat ik wel een pakket dienst leek.

Eerst bracht ik het meteen als ik zag dat ze dan thuis kwamen. Ook vanwege de honden en hun reactie op dieren.

Van de andere kant 1 keer aangenomen en die waren er niet, dus lag het bij ons. Volgende dag was ik weg, lag er een briefje of we het zo snel mogelijk wilde brengen, omdat ze erop zaten te wachten en anders moesten we het op de kliko neerleggen.
Tja, sorry, ook niet meer aangenomen.

Heb wel 1x meegemaakt dat ik zelf iets verwachtte en toen de bezorger kwam, gaf hij me ons pakket en schoof zo nog een pakket in mn handen, zonder vragen niks. Ik wist eerst niet wat het was en pas binnen besefte ik dat ik een pakje van buren 5 huizen verderop had.

Maar ook heel vaak daar verkeerd post ontvangen. Dat gebeurt hier ook niet en is ook onwaarschijnlijk dat je het over het hoofd ziet.

Als ik zelf wat bestel, neem ik het aan, maar ze zetten het ook rustig achter neer ergens. Laats kwam ik net terug en riep de jongen; het staat achter. Ik zoeken..........Grapjas, had hij het in de trailer gelegd. Voorste deurtje staat open. Maar op zich wel veilig en droog. Had alleen even geroepen dat het in de trailer ligt.

*Overigens woont mijn moeder op een pleintje met veel jonge mensen die overdag werken. Zij neemt vaak wat aan en de bezorger weet dat inmiddels. Maar mijn moeder krijgt van de buren dan regelmatig iets lekkers of een bloemetje*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:46

Vjestagirl schreef:
Mensen verwachten niet iets extra's, mensen verwachten dat de gebeurd wat het bedrijf beloofd dat er gebeurd. Als jouw werkgever belooft dat ze A doen, dan kun je niet als werknemer B doen omdat dat je beter uitkomt

Ik werk bij een transportbedrijf en onze bezorgers leveren tot voor de eerste drempel. Beneden dus en buiten.
Op verdieping kan wel, mits geen loopband op een pallet ofzo (heb ik ooit een errug leuk telefoongesprek over gevoerd!), maar daar moet de verzender extra voor betalen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:53

superpony schreef:
Hier is het niet van toepassing, maar bij ons vorige huis op een pleintje, werd ik er soms wel gek van.

In het begin was ik er nooit, maar toen ik overdag thuis kwam, stopte er om de haverklap een bezorg busje en ze vroegen ook elke keer weer of je wat aan wilde nemen.
In het begin deed ik dat en daarna mee gestopt. Buren bestelde zo ontzettend veel, dat ik wel een pakket dienst leek.

Eerst bracht ik het meteen als ik zag dat ze dan thuis kwamen. Ook vanwege de honden en hun reactie op dieren.

Van de andere kant 1 keer aangenomen en die waren er niet, dus lag het bij ons. Volgende dag was ik weg, lag er een briefje of we het zo snel mogelijk wilde brengen, omdat ze erop zaten te wachten en anders moesten we het op de kliko neerleggen.
Tja, sorry, ook niet meer aangenomen.

Heb wel 1x meegemaakt dat ik zelf iets verwachtte en toen de bezorger kwam, gaf hij me ons pakket en schoof zo nog een pakket in mn handen, zonder vragen niks. Ik wist eerst niet wat het was en pas binnen besefte ik dat ik een pakje van buren 5 huizen verderop had.

Maar ook heel vaak daar verkeerd post ontvangen. Dat gebeurt hier ook niet en is ook onwaarschijnlijk dat je het over het hoofd ziet.

Als ik zelf wat bestel, neem ik het aan, maar ze zetten het ook rustig achter neer ergens. Laats kwam ik net terug en riep de jongen; het staat achter. Ik zoeken..........Grapjas, had hij het in de trailer gelegd. Voorste deurtje staat open. Maar op zich wel veilig en droog. Had alleen even geroepen dat het in de trailer ligt.

*Overigens woont mijn moeder op een pleintje met veel jonge mensen die overdag werken. Zij neemt vaak wat aan en de bezorger weet dat inmiddels. Maar mijn moeder krijgt van de buren dan regelmatig iets lekkers of een bloemetje*

Dat is leuk, dan weet je zeker dat het gewaardeerd wordt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:53

Maar in de regels van POSTNL staat gewoon wat anders. Daarbij is het niet maar 1 minuutje naar de deur beneden. En ik moet overdag ook gewoon verplichte zaken doen zoals colleges volgen? Dan kan ik niet zomaar 5 minuten weg. Mijn huis begint bij mijn drempel, niet bij mijn deur beneden. Daarbij loop ik gewoon altijd naar beneden maar niet als ik iets anders moet doen. Dan vraag ik ze naar boven te komen. Weiger je dat dan voldoe je gewoon niet aan wat je moet doen. Je mag vragen of ik naar beneden wil komen, wil ik dat niet dan betekent dat niet dat jij je werk niet meer hoefte te doen. Van een andere maatschappij pleuren ze de pakketjes gewoon voor je voordeur. Kan iedereen ook bij. :n

Ik ben erg toe aan weer in een dorp wonen, heb het idee dat pakketbezorgers daar meer hun best doen ivm sociale controle. Vorige plek waar ik woonde was het nog dramatischer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:02

Waar staat dat dan MarlindeRooz?
Heb erg mijn twijfels dat ze in een appartement naar de verdieping moeten gaan eerlijk gezegd. Dat past totaal niet in de tijd die ze hebben per aflevering.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:06

Ayasha schreef:
Heb erg mijn twijfels dat ze in een appartement naar de verdieping moeten gaan eerlijk gezegd. Dat past totaal niet in de tijd die ze hebben per aflevering.

Reactie van PostNL zelf:

"De pakketbezorger daarentegen moet uw pakket altijd aanbieden aan de deur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat of galerijwoning géén lift is (maar wel een intercom) mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u dit om wat voor reden dan ook niet wilt of kunt, zal de bezorger het pakket alsnog aan de voordeur moeten aanbieden."

Kan zo snel de officiële regels niet vinden.

Edit, gevonden
"Brievenbuspost met een Service en Niet Brievenbuspost wordt op het adres van de geadresseerde afgegeven,
voor zover vereist met handtekening voor ontvangst (zie artikel 19). In flats en galerijwoningen waar wel een
spreekinrichting, maar geen lift aanwezig is, kan de geadresseerde verzocht worden om deze Poststukken
beneden in ontvangst te nemen."
Bron: artikel 20, pagina 15.
https://www.postnl.nl/Images/algemene-v ... 0-9614.pdf
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 10-05-21 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:06

Vjestagirl schreef:
Ik had dat voor zijn voordeur achtergelaten, issie nou helemaal besodemieterd

Ja ik heb nog steeds spijt dat ik dat niet durfde... Was bang voor ruzie of dat ik de schuld zou krijgen dat het weg was oid.. Maar achteraf gezien had ik dat wel moeten doen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:13

Ik ben niet bekend met de regels van de Post, maar jouw colleges zijn toch echt jouw eigen probleem. Dan laat je het maar bezorgen bij een pick-up point zodat je er op een eigen gepaste tijd omgaat, of je koopt in de winkel.
De eerste drempel is beneden bij het appartement, punt.
Als je je zo opstelt naar een bezorger die makkelijk minimaal 100 adressen heeft, zo niet het dubbele, zou ik zelf heel makkelijk zijn, pakket weer in mijn bus kiepen 'Geweigerd door ontvanger'. Zelf bestellen en nog geen 5 minuten willen uittrekken voor de ontvangst van je eigen pakket... Jij wilt die spullen toch? De bezorger zal het een zorg zijn hoor. Doei doei.

Edit : Jouw stuk gaat over brievenbuspost. Dat is bijvoorbeeld een envelopje van Parfumado, niet een doos met je nieuwe schoenen ofzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:18

MarlindeRooz schreef:
Ayasha schreef:

Reactie van PostNL zelf:

"De pakketbezorger daarentegen moet uw pakket altijd aanbieden aan de deur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat of galerijwoning géén lift is (maar wel een intercom) mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u dit om wat voor reden dan ook niet wilt of kunt, zal de bezorger het pakket alsnog aan de voordeur moeten aanbieden."

Kan zo snel de officiële regels niet vinden.

Edit, gevonden
"Brievenbuspost met een Service en Niet Brievenbuspost wordt op het adres van de geadresseerde afgegeven,
voor zover vereist met handtekening voor ontvangst (zie artikel 19). In flats en galerijwoningen waar wel een
spreekinrichting, maar geen lift aanwezig is, kan de geadresseerde verzocht worden om deze Poststukken
beneden in ontvangst te nemen."
Bron: artikel 20, pagina 15.
https://www.postnl.nl/Images/algemene-v ... 0-9614.pdf

Dus hij doet dan toch niets mis als hij jou naar beneden vraagt?
Eens met Urielle. Als je niet eens vijf minuten kan uitrekken dan moet je maar op een gepast moment naar de winkel rijden. Dan heb je dat probleem niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:23

Urielle schreef:
Ik ben niet bekend met de regels van de Post, maar jouw colleges zijn toch echt jouw eigen probleem. Dan laat je het maar bezorgen bij een pick-up point zodat je er op een eigen gepaste tijd omgaat, of je koopt in de winkel.
De eerste drempel is beneden bij het appartement, punt.
Als je je zo opstelt naar een bezorger die makkelijk minimaal 100 adressen heeft, zo niet het dubbele, zou ik zelf heel makkelijk zijn, pakket weer in mijn bus kiepen 'Geweigerd door ontvanger'. Zelf bestellen en nog geen 5 minuten willen uittrekken voor de ontvangst van je eigen pakket... Jij wilt die spullen toch? De bezorger zal het een zorg zijn hoor. Doei doei.

Edit : Jouw stuk gaat over brievenbuspost. Dat is bijvoorbeeld een envelopje van Parfumado, niet een doos met je nieuwe schoenen ofzo.

Die mensen moeten zich gewoon aan de regels houden. Punt uit. :')

99/100 keer loop ik naar beneden maar als ik vraag of ze naar boven willen komen moeten ze dat gewoon doen. Wil ik geen gezeur hebben. :')

En die regels zijn ook voor pakketten dat zegt POSTNL zelf.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 6704d81eda

En naar de winkel rijden? Terwijl ik verdorie betaal voor pakketjes en er voor thuis blijf? PostNL is geen liefdadigheidsinstelling he. Het is gewoon een bedrijf die betaalt wordt om een dienst te leveren. Daarbij koop ik veel tweedehands dus dat koop je niet zomaar in de winkel.

Als je een shirt koopt met een gat er al in, ga je toch ook terug. Dan zeg je toch ook niet "het kost maar 5 minuten om het even te repareren". Ik betaal voor de bezorging dus dan verwacht ik ook dat aan die voorwaarden voldaan worden. Oh en ze hebben ook wel eens het gore lef niet aan te bellen en dan te zeggen "is niet thuis" dan krijg je gewoon een klacht aan je broek.

Wat denk je dat er gebeurt bij een andere onderbetaalde baan als jij je werk niet doet? Moeten dan klanten zelf maar helpen zodat het goed gebeurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:27

Ik heb via postnl aangegeven dat mijn pakketen niet bij de buren mogen worden afgeleverd.

Ik vind mijn buurman doodeng, durf daar echt niet aan te bellen.

Meestal laat ik de pakketen ook bezorgen bij opaatje. Die is toch altijd thuis.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:43

Marlinde Rooz, waarom zo bozig? Als jij vind dat je gelijk hebt moet je het zo doen. Ik snap het niet. Ik woon landelijk, postbezorger komt hier altijd het hof op.. als ik hem zie aankomen loop ik vast naar voren. Kan hij zo door. Moet dat? Nee. Tuurlijk niet. Maar de wereld word er wel een stukje leuker door als we wat conpassie met elkaar tonen.

Je bent je nu in allerlei bochten aan het wringen (reden college of koken, nu loop je 99 vd 100x toch naar beneden. Eerst zeg je vaak geen keuze te hebben voor pakketpunt. nu vaak 2e hands (waar je dat dus gewoon kunt aangeven). Als jij het zo wilt doen rn je er goed bij voelt:prima.
Ik vind het moeilijk doen om niks en mag dat ook vinden, toch?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:46

Ceffyl schreef:
Stomme titel en absoluut non-issue, maar toch benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ik heb dus afgelopen woensdag een pakje voor buren verderop in de straat aangepakt van de bezorger. Nu is dit eerder gebeurd en toen kwamen ze het niet halen. Toen ik na een week eens ging aanbellen bij ze was de buuf boos dat ik zo lang had gewacht met brengen. Ze mopperde dat ze al dagen zat te wachten tot ik langskwam.

Als ik zelf zie dat een pakje bij buren is afgeleverd ga ik altijd zo snel mogelijk zelf langs om het op te halen, dus eigenlijk dacht ik dat dat normaal is. Eigenlijk gaat dat altijd ook altijd zo met anderen buren: degene die het item besteld heeft haalt het op waar het is afgeleverd.

Nu ben ik de beroerdste niet en heb ik dus donderdag bij ze aangebeld om het te brengen, maar toen waren ze niet thuis. Had ze eerder die dag wel voorbij zien lopen, maar zat toen in een meeting. Heel eerlijk ben ik een beetje geïrriteerd erover dat een pakje voor hen aannemen schijnbaar zo’n gehannes is en ik denk zelfs dat ik een volgende keer weiger. Ik heb niet zoveel zin dat het nu mijn verantwoording is om daar steeds aan te bellen om het af te geven. Hoe moeilijk is het om zelf je post op te komen halen? Maar ben nu wel benieuwd wat de etiquette hiervoor zijn :+

Wat vindt Bokt: breng je een aangenomen pakje langs of verwacht je dat men zelf het komt halen?

Het is de verantwoording van de buren zelf om het pakket op te halen. Ze krijgen gewoon een melding dat het ergens anders is gebracht. Ik zou in het vervolg het pakket niet meer aannemen van deze buren. Dan ben je ook van het gezeur af.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:47

Prima toch, ik vind dat men gewoon zijn werk moet doen. En nee via bepaalde tweedehands apps en via particulieren is naar een pakketpunt niet altijd een optie. Het gaat mij er ook niet om dat ik niet naar beneden wil lopen. Maar om de arrogante houding van de bezorger wanneer je vraagt of ze naar je voordeur willen komen. Ze doen alsof dat een goddelijke gunst is. Terwijl dat gewoon is wat ze moeten doen.