manubres schreef:DuoPenotti schreef:Dan heb je de bijsluiter niet gelezen
Ik ook niet toen ik er op mijn 17e mee begon....Interesseert je dan niet
Maar je blijft niet 17.
Het verbaasd mij dat ook om me heen, zeer ruim volwassenen het niet weten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manubres schreef:Het is een andere vorm van trombose dan de meesten denken. De behandeling is geen bloedverdunners maar immunoglobulinen....Dat is inderdaad handig als artsen dit weten.
Stukje uit de Volkskrant:
De ziekte lijkt op een syndroom met de naam HIT, waarbij het immuunsysteem zo sterk wordt geactiveerd dat het lichaam antistoffen aanmaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Bloedplaatjes hebben de functie van een soort inwendige pleister, ze vormen bij bloedingen de eerste hulptroepen. De antistoffen binden aan de bloedplaatjes, legt Ten Cate uit, en na contact met cellen van de vaatwand dragen ze vervolgens bij aan de vorming van bloedstolsels. Zo ontstaat een uitzonderlijke combinatie van te weinig bloedplaatjes (waardoor bloedingen ontstaan) en trombose (waardoor de bloedbaan verstopt kan raken).
manubres schreef:Het is een andere vorm van trombose dan de meesten denken. De behandeling is geen bloedverdunners maar immunoglobulinen....Dat is inderdaad handig als artsen dit weten.
Stukje uit de Volkskrant:
De ziekte lijkt op een syndroom met de naam HIT, waarbij het immuunsysteem zo sterk wordt geactiveerd dat het lichaam antistoffen aanmaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Bloedplaatjes hebben de functie van een soort inwendige pleister, ze vormen bij bloedingen de eerste hulptroepen. De antistoffen binden aan de bloedplaatjes, legt Ten Cate uit, en na contact met cellen van de vaatwand dragen ze vervolgens bij aan de vorming van bloedstolsels. Zo ontstaat een uitzonderlijke combinatie van te weinig bloedplaatjes (waardoor bloedingen ontstaan) en trombose (waardoor de bloedbaan verstopt kan raken).
SusanH schreef:Goed om ook eens een ander geluid te horen. Precies de reden dat ik het ook zat ben. Die afstand is niet de reden waarom ik voor de zorg heb gekozen. Hoop toch echt wel dat we dit jaar terug naar normaal kunnen.
kimmie261 schreef:Een zorgverlener die er duidelijk heel anders over denkt:
https://nieuws.nl/algemeen/20210208/ver ... 1IuACzIN_8
kimmie261 schreef:Een zorgverlener die er duidelijk heel anders over denkt:
SVRL schreef:Ik ben gestopt met lezen toen ze zei dat ze met 2 voor 1 pt stonden. Op dat moment weet je dat ze liegt. We zijn sowieso al met te weinig handen aan het bed en nu zouden er 2 zorgverleners voor 1 zorgvrager zijn? Ik moet verdorie zorg dragen voor 3 intensieve ptn, pech als ze alle 3 onstabiel zijn, dan is het aan mij om te beslissen wie mijn aandacht krijgt. En zo iemand wordt dan geloofd als tegen geluid.
Je moet maar naar Brazilië kijken om te zien wat er gebeurd als je de boel open houdt. Maar goed, als mensen die al een jaar vechten voor het leven van mensen die door covid getroffen worden ook in dit topic paniekzaaiers genoemd worden, ontstip ik mijn eigen topic. Net dat soort mensen zijn de reden dat ik de zorg de rug toe wil keren. Ik wil in de toekomst niet zorgen voor mensen die me nu een leugenaar en paniekzaaier noemen.![]()
kamsel schreef:kimmie261 schreef:Een zorgverlener die er duidelijk heel anders over denkt:
Dit soort mensen zijn maligne.
Zichzelf in de spotlight zetten over de ruggen van collega’s. Door dit soort berichten wordt de negatieve houding tegen het beleid en tegen de zorg alleen maar aangewakkerd.
Schoppen tegen een beleid en geen oplossing geven is zo makkelijk.
Ben ik het met het beleid eens? Op een aantal punten zeker niet.
Maar zolang men op de ic is blij is dat niet verpleegkundigen komen uithelpen, zegt dat genoeg over de situatie waarin ze zitten.
Maxima_S schreef:Ken je de website budesonideworks.com? Dat had jullie werk al lang een stuk minder zwaar kunnen maken
kamsel schreef:In januari liepen heel veel zorgmedewerkers al op hun tandvlees
In januari liepen de ziekenhuizen in het westen vol, werden operaties uitgesteld en patiënten over het land verdeeld om toch reguliere zorg mogelijk te maken.
In januari was er al heel veel onrust over de maatregelen.
Als je dan begin februari als zorgmedewerker zo de publiciteit zoekt, dan is dat koren op de molen van alle tegenstanders en versterkt het de weerstand tegen de maatregelen.
De gevolgen daarvan zijn dat de mensen die in het ziekenhuis op bezoek komen meer ageren tegen de regels, de mensen in het algemeen zich minder aan de regels houden, de ziekenhuisopnames alleen maar toenemen. Wie zijn daar met name de dupe van: de zorgcollega's.
Maar ook iedereen die zich wel aan de regels houdt en hierdoor nog langer gebonden zit aan de regels omdat er geen versoepelingen mogelijk zijn.
En nee, ik ben het zeker niet met alle regels eens. Maar je kunt het nooit goed doen.
doekenbas schreef:Wij draaien met ons team sinds 1 week weer de cohort afdeling. We hebben al 5 mensen verloren, 4 naar de IC gestuurd, we zijn door 2 families uitgescholden en bedreigd, spelen politieagentje tussen familieleden die elkaar niet kunnen luchten of zien maar wel allemaal de eerste contactpersoon willen zijn....
Ik heb gisteren en eergisteren in mijn diensten 2 mensen zien sterven, 2 mensen naar de IC gestuurd, waarvan 1 onder dwang van de familie, die persee wilden dat hun vader nog aan de beademing ging, deze man is vandaag weer retour gekomen om bij ons te sterven.
En vanmiddag toen ik mijn dienst begon hoorde ik dat de man van een echtpaar die ik sinds woensdag verzorg gaat overlijden. 60 jaar samen, hebben alleen elkaar, zij blijft achter met terminale longkanker....Hij leek net een paar dagen geleden de bocht te gaan maken... Ik ben ter plekke in huilen uitgebarsten.... en dan kun je nog zo goed worden opgevangen, en uit kunnen huilen en je verhaal doen. Maar niemand heeft antwoorden, niemand heeft handvaten, niemand weet wanneer wij kunnen stoppen met Corona zorg.
Niemand in ons team kan nog zonder te huilen de dienst door. Maar we moeten door want de terrassen gaan open en de mensen willen weer winkelen en op vakantie en naar de Efteling...... ik vraag me heel hard af hoe ik en mijn collega’s dit vol gaan houden