Vayo schreef:Ik kan me er echt wel in vinden. Voor reizen, maar ook voor evenementen, dagje pretpark enz. Maar wel pas nadat iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren. En ik vind ook dat mensen die op artsadvies (wel bewezen) niet gevaccineerd mogen worden, moeten worden toegelaten bij een negatieve sneltest.
Zodra het besmettingen enorm gedaald zijn en een enkele besmetting geen risico vormt, kan dit weer los gelaten worden. Maar mocht het weer oplaaien, dan kan er weer terug gepakt worden naar een dergelijk systeem.
Dit heb ik ook en ben daarmee van mening veranderd. Want de vrijheid van de een, betekent de onvrijheid van de ander. Dus als iemand zich niet laat enten, kan het zijn dat daardoor de horeca en andere zaken langer dicht moeten blijven omdat de besmettingen iedere keer terug komen.
Dus als mensen niet willen enten→ prima→ maar dan heeft dat niet tot gevolg dat bedrijven daar de economische gevolgen van dragen daar die mensen dan daar niet mogen komen.
In het begin was ik er echt op tegen, maar nu ik het gekreun en gesteun zie en al die mensen die zo over de kop gaan, vind ik dat als iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn een paspoort tot de mogelijkheden moet kunnen gaan behoren. Dus die mensen moeten dan wellicht iets langer nog in isolement en daar mogen ze voor kiezen.
Als dan de covid voorbij is of een normale ziekte is geworden, kan die regel weer los gelaten worden. Maar even een flinke dreun toedienen aan dit virus, daar ben ik een voorstander van. Het heeft lang genoeg geduurd, teveel mensen zijn er aan overleden, teveel zorgmedewerkers zakken door de hoeven of dit is al gebeurd en te veel (kleine) ondernemers slapen niet of zijn al failliet. Genoeg is genoeg, dus bam→ klap op dat virus!