Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:54

janderegelaa schreef:
Dus we hebben 2 mensen die niet met geld om kunnen gaan en een baby van een ex begrijp ik...

Er zijn hier ongetwijfeld instanties bij betrokken die dat kindje (als er een kindje is) in de gaten houden, als je iets verder kijkt dan dit topic alleen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:56

Ik begrijp dat het niet fijn is om te horen... maar ik denk dat je oprecht, nuchter advies nu aanziet voor een niet-onderbouwd oordeel. Sterkte hiermee. Hopelijk kom je er beter uit dan verwacht.

Shae

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:05

BaileyMix, wat bedoel je met 'als er een kindje is'?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:10

Shae schreef:
BaileyMix, wat bedoel je met 'als er een kindje is'?

Ah excuus, niet dat de TO liegt o.i.d. hoor. Maar omdat het zo'n vreemde situatie is en volgens mij noch de vriend van TO noch zijzelf dat kindje in het echt gezien heeft. Ik wil niet insinueren dat het verzonnen is, meer om te zeggen dat áls er in deze situatie met deze mensen een baby in het spel is dat instanties daar bij betrokken zijn.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:17

Heftig! Dat je vriend betrokken wil zijn in het leven van zijn dochter zou ik alleen maar prijzen. Hoe is het nu met je ?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 16:23

Hij heeft haar inmiddels een keer gezien met videobellen.
En hij wou haar eigenlijk vandaag zien maar ik en een kennis hebben hem er daar vanaf kunnen praten omdat we dat niet verstandig lijken voordat er een test heeft plaatsgevonden.

We zijn beide bang dat er dan gevoelens plaatsvinden die hem anders teveel worden en het instinct kunnen overnemen van vader zij om het zo maar even te noemen.

Een kindje vasthouden doet zoveel met je en als het dan niet van jou blijkt te zijn kan dat hem mischien kapot maken.

Met mij gaat het nu redelijk.
Gister ruim een uur met hem gebeld en sinds we het weten echt een open gesprek weer gehad.
De spanning van mijn examen is nu ook weg dus mijn emotionele stand is nu ook weer wat lager.
Ik ben er voor hem waneer hij mij nodig heeft en voor de rest gaat het leven nu gewoon door en is het wachten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:29

Begrijp niet helemaal hoe dat hem kapot zou maken, wil hij heel graag een kindje?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:31

Maar die test kan nog wel even duren als dat aangevraagd moet worden? Door hem niet naar het kindje te laten gaan mist hij wellicht het eerste contact wat ook niet onbelangrijk is lijkt mij. Ik denk dat je vriend zelf ook wel weet welk risico jij loopt om het kindje te zien terwijl het nu nog niet zeker is dat hij de vader is. Aan de andere kant vraag ik mij af waarom zijn ex heeft gewacht met vertellen totdat het kindje geboren is. Zou het kunnen dat je vriend wel van de zwangerschap wist maar het stil gehouden heeft voor jou omdat jullie nog zo kort samen waren en hij bang was jou af te schrikken?
Hoe dan ook denk ik dat het nooit goed is om iemand weg te houden bij een kindje waarvan jij wellicht vader is. Totdat de uitslag er is gaan wellicht nog heel wat weken zoniet maanden overheen. Waarom zou hij dat moeten missen omdat dat door andere beter lijkt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:32

Maar die test duurt nog wel even als het eerst via de bewindvoerder moet? Als het zijn kind wel is mist hij nu al momenten van haar. Ze groeien zo snel op deze leeftijd, dat zou ik hem niet ontzeggen. Hij kan in zijn achterhoofd toch houden dat het mss wel niet zijn kind is?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:37

AfricanLady schreef:
En hij wou haar eigenlijk vandaag zien maar ik en een kennis hebben hem er daar vanaf kunnen praten omdat we dat niet verstandig lijken voordat er een test heeft plaatsgevonden.

We zijn beide bang dat er dan gevoelens plaatsvinden die hem anders teveel worden en het instinct kunnen overnemen van vader zij om het zo maar even te noemen.

Een kindje vasthouden doet zoveel met je en als het dan niet van jou blijkt te zijn kan dat hem mischien kapot maken.

Met mij gaat het nu redelijk.
Gister ruim een uur met hem gebeld en sinds we het weten echt een open gesprek weer gehad.
De spanning van mijn examen is nu ook weg dus mijn emotionele stand is nu ook weer wat lager.
Ik ben er voor hem waneer hij mij nodig heeft en voor de rest gaat het leven nu gewoon door en is het wachten.

Je gaat je er dus nu al mee bemoeien en zijn wensen en gedachten ompraten....

Uit je woorden begrijp ik dat jouw gesteldheid ook fragiel is, mentaal gezien.
Een man die je net 4 maanden kent, aan de andere kant van het land, onder bewind, die net een kleine heeft van een ex die blijkbaar ook een beetje raar in elkaar steekt.
Echt, ik zou niet weten hoe hard ik zou moeten rennen!!!
En met jouw mentale gesteldheid zou jij dat ook moeten doen denk ik.....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:37

Er zijn anders ook genoeg mannen die op de vlucht slaan bij het zien van een baby.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:55

Een dna-test kost 189 euro en kan online besteld worden.Als de ex van de vriend van ts in de tijd dat ze zwanger werd met niemand anders iets gehad heeft dan met die vriend,dan is zo'n test niet nodig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:59

anjali schreef:
Een dna-test kost 189 euro en kan online besteld worden.Als de ex van de vriend van ts in de tijd dat ze zwanger werd met niemand anders iets gehad heeft dan met die vriend,dan is zo'n test niet nodig.

Je kunt mensen helaas niet altijd op hun blauwe ogen vertrouwen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:01

AfricanLady schreef:

Sorry maar hier haak ik echt af.
Jij bepaalt nu alweer voor hem wat het beste is terwijl het kind misschien niet eens van hem is. (Of wel, dan krijgt hij haar nog wel vaker te zien ook)

Laat het wat meer op zijn beloop is ook een tip die ik je wil geven, als het fout gaat dan gaat het fout dan zijn jullie dus niet meant to be. Klinkt misschien even bot maar het is wel zo. En er zijn genoeg vissen in de zee.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:06

Zijn ex, zijn kind (waarschijnlijk), zijn keuzes. Als hij haar nu graag wil zien dan moet je daar vooral niet tussen gaan zitten. Geef hem de ruimte, het is al moeilijk zat.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:21

Als hij wel de vader blijkt te zijn en hij gaat heen voor een gesprek met moeders en baby dan kan dat gevoelens los maken die je niet ziet aankomen en kan tegenhouden...

Gevoelens tegenover de baby en misschien gaat dat zover dat ze een doorstart gaan maken want oh jee een baby is toch wel erg leuk lief en schattig...

Ja sommige mannen zullen rennen maar het kan ook andersom zijn.

Zelf zou ik mee willen naar het gesprek, als de relatie tussen jullie echt serieus is en serieuzer wordt ga ook jij een rol spelen in de opvoeding van de kleine en is het voor iedereen beter als jullie fatsoenlijk met elkaar overweg kunnen.

Heeft moeders ook aangegeven wat ze wil in de toekomst?
Mag hij het kind erkennen?
Moet hij een financiële bijdrage gaan leveren?
Deeltijd kind of is het de bedoeling dat hij uit beeld blijft?

Al die antwoorden gaan een belangrijke rol spelen voor de toekomst....
Voor de toekomst van iedereen in dit verhaal..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:30

Persoonlijk zou ik zelf nooit mee gaan zo in het begin. Ouders moeten eerst samen maar een plan van aanpak opstellen. Je kunt altijd later nog bij elkaar gaan zitten als dingen in de praktijk niet lekker lopen. Hard gezegd mss is de relatie van ts en hem zo over en dan heeft ze wel invloed gehad. Uiteraard kunnen ze samen van te voren wel al bespreken hoe ze het voor zich zien.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:47

Jammer dat jullie het nodig vonden hem er van af te praten en nog meer jammer dat hij daarnaar luisterde.

Laat hem zelf beslissen wat en wanneer hij wil.
Als het wel zijn kind is is het erg jammer als hij nu nog meer mist.

En mocht inderdaad dat gebeuren waar je bang voor bent, dat een of ander instinct het overneemt en hij die test niet laat doen dan is dat zijn eigen volwassen beslissing.
Daar kan je wat van vinden maar dat is zijn eigen keuze die hij moet en mag maken.

Edit: toevoeging

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:07

Weet zijn ex zeker dat hij de vader is ? Het lijkt me niet dat je daar als moeder zijnde over gaat liegen. Zo'n test kan idd even duren zoals de meeste hier zeggen. Heel moeilijk voor jullie beiden maar ik zou hem wel er heen laten gaan. Weet je.. als hij die (vader) gevoelens krijgt kun je hem toch niet tegen houden en dat moet je ook niet willen.

Ps. Wil zijn ex ook een test? Ik weet nl niet of dat kan zonder haar toestemming
Laatst bijgewerkt door Presumido op 07-02-21 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:14

Als die test nodig is,dan betekent dat dat er ook nog een andere man in het spel moet zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:16

anjali schreef:
Als die test nodig is,dan betekent dat dat er ook nog een andere man in het spel moet zijn.

Je weet nooit of iemand jokt of niet.
Misschien spreekt ze 100% de waarheid en weet ze zeker dat hij de vader is.
Maar misschien is ze niet zo eerlijk en wil ze de vriend van ts wel op laten draaien voor kosten. Dan is het wel zo fijn om zeker te weten dat het je kind is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:27

DuoPenotti schreef:
anjali schreef:

Je weet nooit of iemand jokt of niet.
Misschien spreekt ze 100% de waarheid en weet ze zeker dat hij de vader is.
Maar misschien is ze niet zo eerlijk en wil ze de vriend van ts wel op laten draaien voor kosten. Dan is het wel zo fijn om zeker te weten dat het je kind is.

Maar de vriend van ts is niet bepaald een grootverdiener,volgens de berichten van ts.Daarom kan dat haast niet het motief zijn om hem het vaderschap in de schoenen te schuiven,als hij dat niet echt zou zijn.Hij kan niet eens de dna-test betalen.Dus zeker niet de kosten van een kind.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:33

Er zijn meer redenen dan geld om iemand dwars te zitten hoor.

Ik had mijn vriend zelf laten bepalen of hij het kind al wel of niet wilde zien. Het is pas zonde als hij straks verdriet heeft ondat hij zijn kind niet eerder heeft kunnen zien. Niks mis met voorzichtigheid, maar als hij het kindje wil zien zou ik hem dat zeker gunnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:37

Jeetje, waarom laat je hem niet gewoon? Was ook een goed moment geweest voor een gesprek met z'n ex.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:58

Ik ben het met mij voorgangers eens. Wie ben jij om te bepalen dat hij moet wachten tot na de test?
Ja, straks is het misschien idd zijn dochter niet, of straks is ze het dus wel en heeft hij haar nog langer moeten missen omdat jij hem er vandaan probeerde te houden.
Je gaat er nu al tussenin staan. Daar komt straks nog meer ellende van.