Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:42

MarlindeRooz schreef:
Roosch schreef:
Ik heb het met mijn nagels. Klinkt heel erg snobistisch, maar ik hecht waarde aan mijn netjes verzorgde nagels. Het is niet anders, maar meh. -O- helaas kan ik mijn nagelstyliste niet in de sale bij Bol kopen en zelf ben ik er niet voor geschikt om ze zelf netjes te maken. :')

Ik heb echt de motoriek van iemand van 4. En zelfs mij lukt het om relatief netjes mijn gelnagels te doen. :=

Geloof me. :D :D vorige lockdown mijn nagelstyliste haast laten smoren na mijn eigen creatie. Heb overigens gewoon mn eigen nagels met gellac, geen neppers. Maar voor nu is het niet anders.

Marcella

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:54

Zo blij met mijn voorraad food & non-food. Moet alleen binnenkort kaas hebben, maar even zonder is ook geen wereld ramp. Dan pakken we wel wat anders uit de voorraad kast. Binnenkort maar weer wat lekkers bakken.

Haar knip ik binnenkort zelf wel.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:57

Ik irriteer mij aan alles wat met corona of lockdown onzin te maken heeft :o

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:08

LIJM schreef:
Door dit topic voor het eerst bij Vinted besteld. :D

Ik ook... Schoenen... Die ik niet nodig heb, maar zo goedkoop :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:52

Roosch schreef:
En toch heb ik al een lijstje voor de Action en Zeeman liggen, van dat kleine spul als schoonmaakmiddel, gasaansteker.. (tja die kaarsen moet je toch ergens mee in de hens steken, nietwaar?)

Besef nu pas dat het zo vanzelfsprekend is altijd, "even naar de Action"..

Die heb je bij supermarkten toch ook? :o desnoods lucifers, die kosten nauwelijks iets.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:55

bhs gaan via bonprix setje van 2 voor 23euro. en de grote boodschappen bij de lidl, klein jumbo. is niet anders

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:55

Yv_ schreef:
Fleur: Ik denk dat je met keuken- en badkamerzaken ook wel deze afspraak kunt maken. Je hebt het immers over serieuze bedragen, dan is het logisch dat je de producten in het echt wil zien voordat je tot aankoop overgaat. Er is vast wel iets achter de schermen mogelijk. Dan is het in elk geval in bestelling zeg maar, ipv dat het over 3 weken pas in bestelling kan gaan (áls de winkels dan alweer open mogen)

Ja je zou denken dat ze voor showroom bezoek op afspraak een uitzondering maken, 3 mensen in hele grote showroom, maar het mag niet. Zijn er wel die het 'illegaal' aanbieden hoor of zeggen dat hun showroom ook een kantoor is, maar vind dat dan weer niet helemaal eerlijk naar de andere bedrijven toe. Heb telefonische afspraken gehad en offertes, opzich als ergens eind februari de boel weer open gaat redden we het met kijken en hup bestellen.

Winkels zijn trouwens wel heel creatief, zo heb ik laatst een vrachtwagen met fietsen voor de deur gehad en na wat testen zo een nieuwe fiets gekocht.

Ik ben nou heel benieuwd naar die kaarsen, maar als ik het zo lees kan ik er beter niks vanaf weten....

Vinted is inderdaad ideaal en marktplaats ook.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:06

Hoorde vanmorgen op tv dat het nog wel tot Pasen kan duren tot de winkels weer open gaan, begin april dus..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:13

Dat verbaast me niks. Wordt wel knap lastig met opgroeiende kinderen thuis. Ben bang dat ik dan veel kleding online moet gaan kopen. Ga toch liever naar een winkel. Zeker voor schoenen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:16

Ik denk dat het ook lastig wordt om winkels weer te openen omdat er dan denk ik heel veel mensen gaan

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:29

xxxmh schreef:
Hoorde vanmorgen op tv dat het nog wel tot Pasen kan duren tot de winkels weer open gaan, begin april dus..

Wie zeiden dat :wow: Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar wie weet.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:25

Lynnepinny schreef:
xxxmh schreef:

Wie zeiden dat :wow: Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar wie weet.

Geen idee wie dat was, was op npo1 bij rick nieman geloof ik dat hij heet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:04

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:06

O de contact beroepen staan er ook bij. Alleen nog geen datum. Maar klinkt goed allemaal.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:20

SusanH schreef:
O de contact beroepen staan er ook bij. Alleen nog geen datum. Maar klinkt goed allemaal.

Kan nog wel even duren denk ik want eerst moeten de middelbare scholen open en dan daarna de contact beroepen. Wil zo graag naar de kapper.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:21

Wel slim om het zo te doen, voordat je een stormloop krijgt als de winkels weer opengaan :=

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:26

Oh dat zou fijn zijn! Er is hier ook net weer een heel leuk tentje gesloten dat echt altijd vol zat, was een winkel gecombineerd met horeca en dan ben je blijkbaar nogal de sjaak met de regelingen (eerst nee je bent een winkel en mag nog open dus je krijgt niks, en nu nee je bent een winkel dus afhalen van horeca gedeelte mag niet en qua kaart zitten die op 'overdag eten' zoals ontbijt, snacks en lunch waardoor bezorgen ook minder loopt). Zo ontzettend zonde en afhaal zou zulke zaken echt helpen denk ik.
Er zijn hier nu stadswandelingen dat je langs allerlei horecapunten door de stad wandelt om iets af te halen, maar dan kun je dus ook even windowshoppen.

Ik denk dat ze beter gewoon na kerst de winkels weer hadden kunnen openen, en dan net als in Belgie, geen 'funshoppen', dus alleen, kort blijven, streng toezien op max aantal mensen etc. Na black friday en net voor kerst begreep ik het wel, maar daarvoor was het in veel winkels rustiger dan in de supermarkt op zaterdag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:58

Oscar schreef:
Voor iedereen die zonder puntenslijper ( :D ) zit: er lijkt een beetje hoop te zijn vanwege de click & collect die waarschijnlijk aangekondigd wordt.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3348639 ... en-afhalen

Vandaag ook op de radio dat vele winkels echt op klappen staan, ze houden het niet meer vol.
Maar als ze vanuit de regering niet alles om zeep willen helpen moeten ze wel.

Las vanmorgen een nieuwsbericht op fb, maar kan deze niet meer terug vinden.
Maar was een minister die was van mening dat de groente en fruit duurder moest worden. Die heeft makkelijk praten met zijn inkomen.

En dan nog het klaag verhaal van de dierenbescherming. Er wordt nog te veel goedkoop vlees verkocht.
Die eisen dat overal het vlees verkocht wordt met het beter leven keurmerk.
Maar ook die gaan aan het feit voorbij dat het voor veel mensen bittere noodzaak is om voor het goedkopere vlees te kiezen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:04

Nou inderdaad, die hebben makkelijk praten.
Ik ben ook een groot voorstander van dat verhaal, maar als de bodem van je portemonnee in zicht is dan piep je wel anders. Dan is overleven de prioriteit.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:10

Groente en fruit duurder? Begin eerst maar eens met de boeren een faire prijs te betalen.
Nu is het vooral de supermarkt die erop verdient, gaat die de meerprijs ook weer in zijn zak steken?

Nee, ik blijf erbij, lokaal kopen, zoveel mogelijk op de boerderijwinkel.
Dan koop ik vers, goedkoop (tov van de supermarkt), en vooral gun ik het de kleinere bedrijven, vaak familiebedrijfjes waar iedereen meehelpt om zijn hoofd boven water te houden.
Maar voor iemand die de boodschappen op de fiets moet doen vaak niet goed bereikbaar, dat besef ik ook wel.

Vlees vind ik discutabel, ik eet liever minder, maar dan wel een goed, eerlijk geproduceerd stukje vlees, dat komt hier niet elke dag op tafel, om verschillende redenen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:15

Vlees is in Nederland heel eerlijk in vergelijk met andere landen.
Maar nadeel, vaak zie je de buitenlandse troep liggen, groente net zo. En is dan het goedkoopste.
Dat ze maar belasting verhogen op buitenlands eten en verlagen op eten van eigen bodem.
Hoeft er ook geen vrachtwagen voor op en neer en worden de Nederlandse bedrijven meer gesteund als dat meer gekocht word.
Maar eten duurder, nee, dat is een eerste levensbehoefte.
Maak dan vliegen eens echt duurder, toch te gek hoe goedkoop een ticket is.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:18

Was de btw op groente en fruit een tijdje terug ook niet omhoog gegaan? Wat mij betreft maken ze dat btw vrij, zeker lokaal en uit het seizoen al is dat vast lastig te organiseren.
Had niet driekwart van de Corona patienten op de IC overgewicht? Op vlees mag het van mij trouwens eerder omhoog, sorry zie geen bittere noodzaak om dat dagelijks te eten, eigenlijk vooral nadelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:20

Maar van vlees word je niet perse te dik, dat is juist van teveel Koolhydraten. (en frisdrank enz)

Wat ik op de ic zie hebben de meeste patiënten onderliggend lijden als COPD en dat soort longaandoeningen.
Obees zeker ook maar ik zie daar geen driekwart van.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:21

DuoPenotti schreef:
Vlees is in Nederland heel eerlijk in vergelijk met andere landen.
Maar nadeel, vaak zie je de buitenlandse troep liggen, groente net zo. En is dan het goedkoopste.
Dat ze maar belasting verhogen op buitenlands eten en verlagen op eten van eigen bodem.
Hoeft er ook geen vrachtwagen voor op en neer en worden de Nederlandse bedrijven meer gesteund als dat meer gekocht word.

Maar eten duurder, nee, dat is een eerste levensbehoefte.
Maak dan vliegen eens echt duurder, toch te gek hoe goedkoop een ticket is.

Mee eens.
Hier in Nederland word heel goed voedsel geproduceerd, wat dan voor de export is.
En hier durven ze chloorkippen te verkopen, uit het buitenland, zonder de strenge Nederlandse controles, wat dan incl.transport nog goedkoper is als datgene wat hier geproduceerd is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:22

Ik denk dat we ook veel meer seizoensgebonden zouden kunnen eten. Want waarom perse aardbeien en asperges in januari ofzo, dat trekt toch nergens op.