Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Helaas, geen passe partout voor t cadeau dat ik met kerst wil geven. Maar even een andere tijdelijke oplossing bedenken.
8nnemiek schreef:_San87_ schreef:Helaas, geen passe partout voor t cadeau dat ik met kerst wil geven. Maar even een andere tijdelijke oplossing bedenken.
Ik heb ooit zelf een aantal vellen passe partout papier besteld en een passe partout snijder. Het is even oefenen, maar werkt perfect als je regelmatig passe partouts nodig hebt! Volgens mij heb ik die gewoon bij de kwast besteld destijds.
Karin schreef:Maar waar trek je dan de grens bij winkels die diervoeders verkopen?
De Welkoop en Boerenbond verkopen vooral diervoeders, maar ook veel andere producten. Ik ken echter geen enkele voerhandel die puur en alleen diervoeders verkoopt, ook niet als ze geen onderdeel zijn van een keten. Ze verkopen er allemaal nog wat bij, van outdoorkleding tot verf en van huishoudelijke artikelen tot tuinmeubelen.
Waar kan ik als paardeneigenaar dan nog terecht voor mijn paardenvoer als mijn voerboer niet open mag blijven omdat hij ook nog ander spul verkoopt dan alleen diervoeders?

Keet schreef:Zonnetje81 schreef:Ik vind bezorgen helemaal niet fijn (gewoon zeg maar in het dagelijkse leven) ik ben gewoon werken. En geen tijd/zin om pakketjes op onmogelijke plaatsen op te halen. Ik ga liever 1x goed inslaan bij de action dan alles online laten komen.
Tja, dat kan dus de komende 5 weken niet helaasDus hoop dat je genoeg in huis hebt en het anders gewoon bij de supermarkt kan kopen voor de tijd dat de lockdown duurt

Zonnetje81 schreef:Hier mag de wijnhandel en snoep choco winkel open blijven. Dat vind ik pas maf haha

Keet schreef:Zonnetje81 schreef:Hier mag de wijnhandel en snoep choco winkel open blijven. Dat vind ik pas maf haha
Geloof dat als je assortiment uit een x aantal % uit voedsel bestaat je wel open mag blijven omdat je dan als levensmiddelenwinkel wordt gezien. Misschien is dat ook zo bij jullie snoepwinkel.
Ligt eraan hoe winkels bekend staan bij de gemeente/register

bezorgen op een parkeerterrein zoals een snackbar/chinees hier het in de eerste lockdown deed die nog geen afhaaltoestemming had van de gemeente Karin schreef:Afzetten lijkt mij idd ook de meest voor de hand liggende optie én praktisch uitvoerbaar. Bij de Aveve in België is dat ook zo gedaan.
'Welkoop dicht omdat ze daar ook plantjes mogen verkopen' lijkt mij iig wat kort door de bocht.
Citaat:Onduidelijkheid over regels, politie grijpt in bij Hema in Schijndel
De politie heeft aan het einde van de ochtend ingegrepen bij de HEMA in het centrum van Schijndel. Een verslaggever van Omroep Brabant zag dat er lingerie, kantoorartikelen en andere niet-essentiële producten werden verkocht. "Wij verkopen alles zoals ze dat ook in de supermarkt doen", vertelde de manager.
Politieagenten namen even later een kijkje. Na een gesprek met de manager en overleg met de gemeente en de veiligheidsregio mocht de winkel alleen nog babyspullen, drogisterij-artikelen en etenswaren aanbieden.
Bij een filiaal van drogisterijketen Kruidvat wilde de politie dezelfde maatregelen nemen, maar ging de manager dwarsliggen. "Wij hebben geen beperkingen gekregen. We mogen gewoon alles verkopen." Een woordvoerder van de keten bevestigde dit tegen Omroep Brabant: "De HEMA mag dat inderdaad niet, maar wij wel. Wij zijn in de eerste plaats een drogisterij en bieden daarnaast al jaren andere producten aan. We gaan daar niet groots op inzetten maar we blijven het wel verkopen."
Dat valt weer verkeerd bij de eigenaresse van de lingeriewinkel tegenover het Kruidvat. "Dit is oneerlijk. Ik verkoop geen lingerie want ik hou mezelf aan de regels, maar de HEMA en Kruidvat doen het wel. Als ze de wet overtreden mogen ze de zaak meteen dichtgooien van mij." Ook andere speciaalzaken in Schijndel voelen zich benadeeld.
Mjelleke schreef:Er zit ook totaal geen logica in.
Van de NOS:Citaat:Onduidelijkheid over regels, politie grijpt in bij Hema in Schijndel
De politie heeft aan het einde van de ochtend ingegrepen bij de HEMA in het centrum van Schijndel. Een verslaggever van Omroep Brabant zag dat er lingerie, kantoorartikelen en andere niet-essentiële producten werden verkocht. "Wij verkopen alles zoals ze dat ook in de supermarkt doen", vertelde de manager.
Politieagenten namen even later een kijkje. Na een gesprek met de manager en overleg met de gemeente en de veiligheidsregio mocht de winkel alleen nog babyspullen, drogisterij-artikelen en etenswaren aanbieden.
Bij een filiaal van drogisterijketen Kruidvat wilde de politie dezelfde maatregelen nemen, maar ging de manager dwarsliggen. "Wij hebben geen beperkingen gekregen. We mogen gewoon alles verkopen." Een woordvoerder van de keten bevestigde dit tegen Omroep Brabant: "De HEMA mag dat inderdaad niet, maar wij wel. Wij zijn in de eerste plaats een drogisterij en bieden daarnaast al jaren andere producten aan. We gaan daar niet groots op inzetten maar we blijven het wel verkopen."
Dat valt weer verkeerd bij de eigenaresse van de lingeriewinkel tegenover het Kruidvat. "Dit is oneerlijk. Ik verkoop geen lingerie want ik hou mezelf aan de regels, maar de HEMA en Kruidvat doen het wel. Als ze de wet overtreden mogen ze de zaak meteen dichtgooien van mij." Ook andere speciaalzaken in Schijndel voelen zich benadeeld.
Of een Lidl en Aldi? Die verkopen ook van alles. Het is allemaal wat lastig.