Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:07

Ja, dat geld dat we nu steken in extra steun voor ondernemers had ook in de zorg gestoken kunnen worden zodat we extra capaciteit hebben.

Hebben ze in Duitsland te kort dan? Volgens mij is het daar toch in de ziekenhuis wel redelijk oké omdat zij grote capaciteit hebben?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:10

Tekort aan personeel is overal.
Wij hebben hier geen tekort aan bedden, wel het personeel.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:25

sureido schreef:
Ja, dat geld dat we nu steken in extra steun voor ondernemers had ook in de zorg gestoken kunnen worden zodat we extra capaciteit hebben.

Hebben ze in Duitsland te kort dan? Volgens mij is het daar toch in de ziekenhuis wel redelijk oké omdat zij grote capaciteit hebben?

Tegen de tijd dat de zorgcapaciteit voldoende opgehoogd is, zijn al die ondernemers al failliet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:31

Badeendje schreef:
Overigens heb ik corona gekregen tijdens een groepsles samen met nog minimaal 5 anderen. Ik sportte 5x per week ofzo, gezond, jong, geen slecht immuunsysteem, en toch corona gekregen en nu anderhalve maand later nog niet helemaal hersteld. Ik zou het terecht vinden dat ze de sportscholen weer dichtgooien, hoe verdrietig ik dat ook vind.

Vreselijk Badeendje :(
Hoe weet je dat je het bij het sporten hebt opgelopen? Is dat zo zeker te herleiden?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 10:44

Los daarvan kan je zoiets ook zonder Corona hebben hoor.
Mijn man 2j terug een griep en daarna angine, die heeft meer dan 2 maand in de voddenmand gezeten en daarna na een hele tijd enorm moe.

Zwager klierkoorts. Maar dan een jaar tegen dat hij terug de oude was.

Maar dat is allemaal normaal....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:56

Het is ook wel zo als je nog nooit een zware griep hebt gehad, kan het heel zwaar vallen als je een flinke corona mee maakt. Ik heb 1 keer een voorstadium van bronchitis gehad en jeetje wat was ik ziek! Richting de 40 graden koorts, niks kunnen eten, oorpijn, zwaar verkouden en hele harde steken in mijn rug met ademhalen. Echt benauwd kan ik mij niet herrineren maar van de pijn kon ik niet eens meer liggen. Mijn longinhoud was ook achteruit gegaan en ik viel iets van 5 kilo af. Dit heeft zeker een maand geduurd. Ik verwacht ook dat het zo zal voelen met corona als het wat zwaarder verloopt bij mij. Nou daar zit ik dus echt niet op te wachten want het was echt een hel! En het heeft ook zeker wel even 2 maandjes geduurd voordat ik weer wat kracht en conditie had opgebouwd. Vorig jaar ook een flinke griep gehad met middenoorontsteking en een hoge hartslag waar ik ook zeker 2,5 week plat lag. Ik neem de gewone griep ook zeker wel serieus wat dat betreft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:57

Pfeiffer heeft mij nog 10 jaar lang achtervolgd. Ook van een ‚normale‘ longontsteking kun je nog een jaar moeten revalideren.
Neemt niet weg dat het daarom een goed idee is om het dan maar als normaal te accepteren en covid z‘n gang te laten gaan toch?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:17

Sizzle schreef:
Pfeiffer heeft mij nog 10 jaar lang achtervolgd. Ook van een ‚normale‘ longontsteking kun je nog een jaar moeten revalideren.
Neemt niet weg dat het daarom een goed idee is om het dan maar als normaal te accepteren en covid z‘n gang te laten gaan toch?

Eens ik denk dat als we het zijn gang laten gaan dat we daar over 20 jaar nog de gevolgen gaan merken zowel economisch en als het gaan om gezondheid.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:19

tengeltje11 schreef:
Mijn man 2j terug een griep en daarna angine, die heeft meer dan 2 maand in de voddenmand gezeten en daarna na een hele tijd enorm moe.

Precies je hebt bij griep ook ernstige gevallen en doden. Zo ook bij andere ziektes. Dit hele gebeuren heeft niks meer met Corona van doen. Wacht maar af dit word nog erger. Dit alles heeft met macht te maken , de regels slaan nergens op, en zijn tegen strijdig steeds.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:23

Kinke schreef:
Badeendje schreef:
Overigens heb ik corona gekregen tijdens een groepsles samen met nog minimaal 5 anderen. Ik sportte 5x per week ofzo, gezond, jong, geen slecht immuunsysteem, en toch corona gekregen en nu anderhalve maand later nog niet helemaal hersteld. Ik zou het terecht vinden dat ze de sportscholen weer dichtgooien, hoe verdrietig ik dat ook vind.

Vreselijk Badeendje :(
Hoe weet je dat je het bij het sporten hebt opgelopen? Is dat zo zeker te herleiden?

Uit de groepsles die ik had gevolgd bleken 5 mensen anderhalve week later corona te hebben. Ik ben voor de rest eigenlijk altijd thuis, omdat ik thuis studeer. De sportschool was de enige plek waar ik nog fanatiek naartoe ging om toch te blijven bewegen en gezond te blijven, dus het kan eigenlijk niets anders zijn dat dat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:24

keona schreef:
tengeltje11 schreef:

Precies je hebt bij griep ook ernstige gevallen en doden. Zo ook bij andere ziektes. Dit hele gebeuren heeft niks meer met Corona van doen. Wacht maar af dit word nog erger. Dit alles heeft met macht te maken , de regels slaan nergens op, en zijn tegen strijdig steeds.

Lijkt mij heel onrustig om zo te denken. En wat als alles weer normaal wordt? Ik ben niks kwijtgeraakt door corona het is ook maar net hoe je alles ervaart. Alleen afstand houden van mensen vindt ik niet echt een groots wereldproblemen. Mond masker tja ik wordt we niet minder van. Verder leef ik net als anders ik heb het juist mega druk. Ik zeg altijd maar the only thing I scare is myself

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 12:33

Maar dat is het net...!

Hoeveel van de mensen die het allemaal ok vinden, zijn hun werk kwijt en daarmee ook een groot deel van hun inkomen? Bitter weinig. Zolang mensen het niet in hun portemonnee voelen, is alles vaak wel ok, maar laat ze in schulden raken en dan praten we nog eens....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:43

https://nos.nl/artikel/2360308-extra-ka ... entie.html

Lijkt mij een goede zaak, mij lijkt het slim om of onnodige winkels te sluiten of 1 iemand per gezin/samenstelling erin. Dan is het opeens niet meer leuk om te gaan winkelen. Ook dierentuinen en efteling en andere pretparken sluiten, kunnen ook mensen niet daar met heel de familie heengaan.

Mij lijkt scholen dicht ook een goed plan, dan dwing je ouders ook meteen tot thuiswerken. Win win situatie. Hier spreken ze daar niet van maar las net op een andere nieuwssite dat ze ook denken aan scholen sluiten.

Door die halve bak regels komen we er niet. Vind het erg voor de horeca dat de regering zolang heeft lopen aanmodderen, anders hadden ze misschien wel open gemogen bijna.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:22

Ik België zijn alle dierentuinen, pretparken dicht. Moet je alleen gaan winkelen met een tijdslimiet. En verplicht mondmasker.
Mijn vriend is bewakingsagent en staat momenteel bij een supermarkt.
Je moet is weten hoeveel mensen er al moeilijk doen alleen al omdat ze verplicht een kar moeten nemen. Als dat hun enige probleem is denk ik dan...
En dan dat ze dan niet met 2 binnen mogen is het volgende.
En echt verbaal en soms zelfs fysiek geweld gebruiken.

Dus in België gaan ze al verder dan in Nederland...

En het is inderdaad er voor alle bedrijven enzo, maar het ligt niet alleen aan de regering, maar ook de verantwoordelijkheid van elke bewoner...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:09

sureido schreef:
Badeendje schreef:
Ongelofelijk de vergelijkingen die hier worden gemaakt. “Je kan toch niet je hele leven alles krampachtig proberen te voorkomen?” Ik neem aan dat de meeste mensen gezond proberen te leven door te bewegen, gezonde voeding etc. Dat is dus dírect proberen te voorkomen dat je te maken krijgt met ziekte. Dat je dan corona krijgt waar je nog maanden last van hebt en slechts op halve kracht kan functioneren is niet normaal, en we kunnen collectief voorkomen dat íedereen dit krijgt. Het is de simpelste strijd óóit: behoud een kleine sociale kring, en zonder je af van onbekenden. Is het nou zo ongelofelijk moeilijk?

Gelukkig is het zo dat de meeste die Corona krijgen het niet zo erg krijgen dan jij nu stelt en er met een klein beetje snotteren vanaf komen. Nu doe je alsof 50% van de Corona gevallen maanden last heeft ..

Ik snap niet zo goed waar die behoefte vandaan komt om constant te melden hoe erg het wel niet kan zijn. Dat weet iedereen wel, zo weet iedereen ook dat die kans gelukkig een stukje kleiner is dan dat hier nu voorgedaan wordt. Ik vraag me af waarom dat telkens gemeld wordt, is dat om mensen bang te maken? Er zitten al zoveel ontzettend bange mensen op Bokt, die lezen jullie verhalen ook, leuk om die nog meer de kast op te jagen... want de mensen die er niet zoveel om geven, die gaan hun gedrag pas veranderen als ze zoiets met eigen ogen van dichtbij meemaken. Niet door Bokt..

Hoe weet jij precies de aantallen dan?
Er zijn mensen die langdurig klachten houden. Volgens mij wordt dit nu nergens geregistreerd. Laat staan dat we weten hoe het er over een jaar of vijf jaar uit ziet?

En is het feit dat er mensen zijn die er wel erg last van hebben niet voldoende om voorzichtig te zijn, en te zorgen dat de aantallen besmettingen zo beperkt mogelijk blijven?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:17

Hoezo wil jij zo graag doordrammen dat de meeste mensen met Corona daar of heel ziek van worden, of in het ziekenhuis belanden, of daar nog klachten van houden? Dat is gewoon niet zo, de meeste mensen hebben gelukkig nergens last van. Ik snap de discussie niet goed? Ik weet dat er mensen dood gaan, in het ziekenhuis belanden en een lange nasleep hebben. Maar nog steeds is het zo dat gelukkig het grootste gedeelte van de bevolking er gewoon goed vanaf komt. Anders zouden er dagelijks nu tussen de 5 en 10 duizend mensen zich aanmelden in het ziekenhuis of hulp zoeken bij een fysio of dokter of iets anders.

Als dat niet was, dan zag je dat toch weer terug bij de fysio’s en alle andere centra?

Edit: maar ook dit is weer wat niet hier thuishoort, maar in het Corona topic, maar daar meld ik mij niet meer dus als je door wilt discussiëren staat mijn pb open, want ik vind het uiteraard wel interessant :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:24

tengeltje11 schreef:
Maar dat is het net...!

Hoeveel van de mensen die het allemaal ok vinden, zijn hun werk kwijt en daarmee ook een groot deel van hun inkomen? Bitter weinig. Zolang mensen het niet in hun portemonnee voelen, is alles vaak wel ok, maar laat ze in schulden raken en dan praten we nog eens....

Volgens mij beweert hier niemand dat alles makkelijk en fijn is?
Je moet niet zo makkelijk conclusies trekken, want je weet niet wat mensen voor fysieke en/of economische schade hebben. Maar door mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen duurt alle ellende alleen maar langer.
En als je daar dan wat van zegt wordt je hier afgescheept als "te bang". Hoe zo dan? Voorzichtig is niet hetzelfde als angstig en realistisch niet hetzelfde als paniekerig.

Sureido nogmaals hoe weet je dat? Niet iedereen die al vijf maanden niet volledig hersteld is meldt zich in het ziekenhuis hoor. Heeft ook geen zin want je wordt dan natuurlijk ook niet opgenomen.
En hoe lang het duurt voordat mensen wel weer helemaal herstellen weet niemand. Over economische schade gesproken; hoeveel ziektewet uren gaat dit opleveren tot en met mensen die in de WIA of dergelijke belanden?

Als jij het allemaal bagatelliseert moet je dat maar lekker zelf weten, maar hou je ondertussen gewoon ff aan de regels.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 15:27

idd, hier ken ik echt minstens 50 personen die het doorgemaakt hebben en behalve 2, is er niemand die er iets aan overhoudt....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:27

Nikass schreef:
tengeltje11 schreef:
Maar dat is het net...!

Volgens mij beweert hier niemand dat alles makkelijk en fijn is?
Je moet niet zo makkelijk conclusies trekken, want je weet niet wat mensen voor fysieke en/of economische schade hebben. Maar door mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen duurt alle ellende alleen maar langer.
En als je daar dan wat van zegt wordt je hier afgescheept als "te bang". Hoe zo dan? Voorzichtig is niet hetzelfde als angstig en realistisch niet hetzelfde als paniekerig.

Sureido nogmaals hoe weet je dat? Niet iedereen die al vijf maanden niet volledig hersteld is meldt zich in het ziekenhuis hoor. Heeft ook geen zin want je wordt dan natuurlijk ook niet opgenomen.
En hoe lang het duurt voordat mensen wel weer helemaal herstellen weet niemand. Over economische schade gesproken; hoeveel ziektewet uren gaat dit opleveren tot en met mensen die in de WIA of dergelijke belanden?

Als jij het allemaal bagatelliseert moet je dat maar lekker zelf weten, maar hou je ondertussen gewoon ff aan de regels.
Mij valt op dat jij denkt dat mensen die het ergens niet mee eens zijn, zich automatisch niet aan de regels houden? Hoe kan dat?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:30

Nikass schreef:

sureido schreef:
Ik heb het al eens gehad en voor mij was het wel net griep dus persoonlijk ben ik niet super bang, maar toen ik het had heb ik beide ouders aangestoken en die lagen echt plat dus zou dat echt niet nog eens willen.

Ben maar niet bang hoor ;) vraag me ook af hoezo je weer zo’n rare opmerking maakt. Omdat ik 23 ben en onder de noemer ‘jongere’ val?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:31

996981:
Nee dat denk ik niet.
Ik heb hier mensen letterlijk horen zeggen dat ze zich niet aan de regels houden.
Als ik een verkeerde naam heb genoemd dan excuses. Dat is niet mijn bedoeling.

Sureido hoe moet ik weten hoe oud jij bent?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:34

Staat duidelijk op mijn profiel.

Niet iedereen is even bang voor Corona en dat mensen minder bang zijn wil niet zeggen dat ze automatisch lak overal aan hebben. Ik denk dat iedereen prima zelf kan afwegen of ze angstig zijn om het te krijgen en dat hangt af van meerdere factoren, dat heeft niks met bagataliseren te maken want jij weet ook niet hoe veel mensen er een nasleep van hebben, maar gaat toevallig van het slechtste uit en ik niet. Aan beide geen goed of fout, pas over 5 jaar weten we dat. Ondertussen probeer ik gewoon te leven zonder veel angst, en dat is een eigen keuze.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:35

ik vind het allemaal maar halve, slappe en onduidelijke en soms ook kromme maatregelen.

had bij het begin in china de grenzen daar direct op slot gegooid voor een paar maanden. was het nooit wereldwijd gegaan. en zodra het in europa was: alle grenzen dicht en iedereen een langere periode volledige lockdown, veel duidelijker voor iedereen en dan waren we er nu waarschijnlijk al vanaf geweest. dit halfbakken gedoe gaat zo nog jaren voortslepen en ondertussen gaat de economie en de menselijkheid in de maatschappij geheel naar de klote.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:38

tengeltje11 schreef:
idd, hier ken ik echt minstens 50 personen die het doorgemaakt hebben en behalve 2, is er niemand die er iets aan overhoudt....

Is dan ook echt een reprecentief getal... 50 mensen op de meer dan 600 000 besmettingen in België.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:56

Sureido ik bekijk niet zomaar een profiel van iedere poster.
Jij blijft maar aangeven dat ik angstig ben, terwijl ik aangeef dat ik voorzichtigheid belangrijk vind. Waarom koppel je dit aan "angstig door het leven gaan"? Ik heb meer meegemaakt en weet allang dat bang zijn niet zal helpen. Maar er is nog wel een verschil tussen angst en onverschilligheid.

Ik kan wel eens een beetje scherp reageren, en jij ervaart dat als naar. Ik hou wel van een pittige discussie. :D
Maar, ik zal er beter op letten dat jij (en evt anderen) mijn berichten niet als persoonlijk/naar ervaren. :)

Voor mij is het wèl heel persoonlijk als mensen niet voorzichtig zijn. Ik heb dierbaren, waaronder jonge mensen, die in de risico groep vallen. Bij wie de kans op overlijden groot is als ze besmet raken. Het stoort me mateloos dat er mensen zijn die niet bereid zijn met hen rekening te houden. Daarmee zeg ik niet dat jij je niet aan de regels houdt, maar zoals je doet alsof die mensen onder zo'n laag percentage vallen dat het allemaal wel meevalt, vind ik niet okee.

Daarnaast ben ik bijvoorbeeld met vervroegd ontslag uit het ziekenhuis gestuurd, omdat mijn bed nodig was voor de covid afdeling.
(Dat neem ik het ziekenhuis niet kwalijk)
Ik lag daar niet vanwege corona, maar ook dan kun je dus gevolgen ervaren van het hoge aantal corona patiënten in de zorg.

Ik ben zeker voor meer investeren in de zorg. Maar dat is in de eerste plaats een lange termijn verhaal, maar los daarvan, stemmen de meeste mensen in Nederland nog altijd rechts, en zijn daar dus niet voor.
Zolang dat blijft gebeuren zal er wel niet veel veranderen.

Tengeltje: wat heb je veel sociale contacten, die ook nog allemaal besmet zijn geweest >;)