Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:Ja, dat geld dat we nu steken in extra steun voor ondernemers had ook in de zorg gestoken kunnen worden zodat we extra capaciteit hebben.
Hebben ze in Duitsland te kort dan? Volgens mij is het daar toch in de ziekenhuis wel redelijk oké omdat zij grote capaciteit hebben?
Badeendje schreef:Overigens heb ik corona gekregen tijdens een groepsles samen met nog minimaal 5 anderen. Ik sportte 5x per week ofzo, gezond, jong, geen slecht immuunsysteem, en toch corona gekregen en nu anderhalve maand later nog niet helemaal hersteld. Ik zou het terecht vinden dat ze de sportscholen weer dichtgooien, hoe verdrietig ik dat ook vind.

Sizzle schreef:Pfeiffer heeft mij nog 10 jaar lang achtervolgd. Ook van een ‚normale‘ longontsteking kun je nog een jaar moeten revalideren.
Neemt niet weg dat het daarom een goed idee is om het dan maar als normaal te accepteren en covid z‘n gang te laten gaan toch?
tengeltje11 schreef:Los daarvan kan je zoiets ook zonder Corona hebben hoor.
Mijn man 2j terug een griep en daarna angine, die heeft meer dan 2 maand in de voddenmand gezeten en daarna na een hele tijd enorm moe.
Zwager klierkoorts. Maar dan een jaar tegen dat hij terug de oude was.
Maar dat is allemaal normaal....
Kinke schreef:Badeendje schreef:Overigens heb ik corona gekregen tijdens een groepsles samen met nog minimaal 5 anderen. Ik sportte 5x per week ofzo, gezond, jong, geen slecht immuunsysteem, en toch corona gekregen en nu anderhalve maand later nog niet helemaal hersteld. Ik zou het terecht vinden dat ze de sportscholen weer dichtgooien, hoe verdrietig ik dat ook vind.
Vreselijk Badeendje
Hoe weet je dat je het bij het sporten hebt opgelopen? Is dat zo zeker te herleiden?
keona schreef:tengeltje11 schreef:Los daarvan kan je zoiets ook zonder Corona hebben hoor.
Mijn man 2j terug een griep en daarna angine, die heeft meer dan 2 maand in de voddenmand gezeten en daarna na een hele tijd enorm moe.
Zwager klierkoorts. Maar dan een jaar tegen dat hij terug de oude was.
Maar dat is allemaal normaal....
Precies je hebt bij griep ook ernstige gevallen en doden. Zo ook bij andere ziektes. Dit hele gebeuren heeft niks meer met Corona van doen. Wacht maar af dit word nog erger. Dit alles heeft met macht te maken , de regels slaan nergens op, en zijn tegen strijdig steeds.
sureido schreef:Badeendje schreef:Ongelofelijk de vergelijkingen die hier worden gemaakt. “Je kan toch niet je hele leven alles krampachtig proberen te voorkomen?” Ik neem aan dat de meeste mensen gezond proberen te leven door te bewegen, gezonde voeding etc. Dat is dus dírect proberen te voorkomen dat je te maken krijgt met ziekte. Dat je dan corona krijgt waar je nog maanden last van hebt en slechts op halve kracht kan functioneren is niet normaal, en we kunnen collectief voorkomen dat íedereen dit krijgt. Het is de simpelste strijd óóit: behoud een kleine sociale kring, en zonder je af van onbekenden. Is het nou zo ongelofelijk moeilijk?
Gelukkig is het zo dat de meeste die Corona krijgen het niet zo erg krijgen dan jij nu stelt en er met een klein beetje snotteren vanaf komen. Nu doe je alsof 50% van de Corona gevallen maanden last heeft ..
Ik snap niet zo goed waar die behoefte vandaan komt om constant te melden hoe erg het wel niet kan zijn. Dat weet iedereen wel, zo weet iedereen ook dat die kans gelukkig een stukje kleiner is dan dat hier nu voorgedaan wordt. Ik vraag me af waarom dat telkens gemeld wordt, is dat om mensen bang te maken? Er zitten al zoveel ontzettend bange mensen op Bokt, die lezen jullie verhalen ook, leuk om die nog meer de kast op te jagen... want de mensen die er niet zoveel om geven, die gaan hun gedrag pas veranderen als ze zoiets met eigen ogen van dichtbij meemaken. Niet door Bokt..
tengeltje11 schreef:Maar dat is het net...!
Hoeveel van de mensen die het allemaal ok vinden, zijn hun werk kwijt en daarmee ook een groot deel van hun inkomen? Bitter weinig. Zolang mensen het niet in hun portemonnee voelen, is alles vaak wel ok, maar laat ze in schulden raken en dan praten we nog eens....
Nikass schreef:Mij valt op dat jij denkt dat mensen die het ergens niet mee eens zijn, zich automatisch niet aan de regels houden? Hoe kan dat?tengeltje11 schreef:Maar dat is het net...!
Hoeveel van de mensen die het allemaal ok vinden, zijn hun werk kwijt en daarmee ook een groot deel van hun inkomen? Bitter weinig. Zolang mensen het niet in hun portemonnee voelen, is alles vaak wel ok, maar laat ze in schulden raken en dan praten we nog eens....
Volgens mij beweert hier niemand dat alles makkelijk en fijn is?
Je moet niet zo makkelijk conclusies trekken, want je weet niet wat mensen voor fysieke en/of economische schade hebben. Maar door mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen duurt alle ellende alleen maar langer.
En als je daar dan wat van zegt wordt je hier afgescheept als "te bang". Hoe zo dan? Voorzichtig is niet hetzelfde als angstig en realistisch niet hetzelfde als paniekerig.
Sureido nogmaals hoe weet je dat? Niet iedereen die al vijf maanden niet volledig hersteld is meldt zich in het ziekenhuis hoor. Heeft ook geen zin want je wordt dan natuurlijk ook niet opgenomen.
En hoe lang het duurt voordat mensen wel weer helemaal herstellen weet niemand. Over economische schade gesproken; hoeveel ziektewet uren gaat dit opleveren tot en met mensen die in de WIA of dergelijke belanden?
Als jij het allemaal bagatelliseert moet je dat maar lekker zelf weten, maar hou je ondertussen gewoon ff aan de regels.
Nikass schreef:Als jij het allemaal bagatelliseert moet je dat maar lekker zelf weten, maar hou je ondertussen gewoon ff aan de regels.
sureido schreef:Ik heb het al eens gehad en voor mij was het wel net griep dus persoonlijk ben ik niet super bang, maar toen ik het had heb ik beide ouders aangestoken en die lagen echt plat dus zou dat echt niet nog eens willen.
vraag me ook af hoezo je weer zo’n rare opmerking maakt. Omdat ik 23 ben en onder de noemer ‘jongere’ val?