Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:26

ivy_power89 schreef:
Is het niet handiger om iets te laten bouwen?
Ik heb mijn shop draaien op woocommerce (wordpress) laten bouwen voor niet zoveel geld en heb deze draaien bij de bouwer. Als er iets is, lossen ze het vaak kostenloos op

Plus 1! Dat doe ik ook.

Sky

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 12:48

Wordpress, na het kijken van wat YouTube tutorials best goed te doen! Ze hebben ook voorbeeld websites die je kan installeren en dan zelf kan aanpassen. Je zou ook via Fiverr iemand kunnen laten bouwen, goedkoop en uitstekend werk wordt daar geleverd :) .

Ik hoor ook goede verhalen over Shopify!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:57

Uit ervaring zou ik fiverr niet aanraden voor dit soort klussen. Die site werkt perfect voor dingen als een logo laten maken, visitiekaartjes ontwerpen, of een tekening laten maken, maar bij een website laten bouwen eindig je vaak met een premium website zonder update key (beveiliginsrisico) en een complete haastklus qua kwaliteit. Ook zal bijna niemand dit niemand doen voor $5 en zit je snel aan een veel hoger bedrag.

Tutorials volgen op youtube lijkt me handiger, vooral ook aangezien je waarschijnlijk zelf geen idee hebt wat je eigenlijk wilt en gewoon steeds nieuwe aanpassingen wilt maken om te kijken of je het een verbetering vind of niet.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:06

Ik vond wordpress in combinatie met een gekocht thema erg makkelijk! Je kunt in een thema ook veel aanpassen naar eigen wens. Die kun je dan ook integreren met Woocommerce voor een shopgedeelte.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:23

WordPress + theme forest 'the7' ik heb zelf nog geen webshop, ik kan je daar dus niet bij helpen, maar ik zit sinds februari in wordpress en ik zweer erbij. Heb tot op heden www.njoyz.nl en www.lifetolegend.com erop gebouwd, www.salonbroads.nl is op dit moment in aanbouw.

Ik raad toch echt WordPress aan omdat je er veel meer mee kan en op de lange termijn meestal ook goedkoper is.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:38

Bedankt voor de tips! ga me er eens in verdiepen +:)+
Met Wix heb ik aardig professionele sites kunnen maken, ook enkele sites voor andere bedrijfjes. Vindt dat gewoon echt een gebruiksvriendelijke manier van ontwerpen. Wordpress wel geprobeerd en misschien moet ik toch even door het eerste stuk heen bijten aangezien het wel veel genoemd wordt door jullie.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:50

SpikkelFire schreef:
Ik vond wordpress in combinatie met een gekocht thema erg makkelijk! Je kunt in een thema ook veel aanpassen naar eigen wens. Die kun je dan ook integreren met Woocommerce voor een shopgedeelte.

als ik het goed begrijp heb je dus woocommerce nodig voor het webshop gedeelte of is dit 1 van de opties voor wordpress? maw Of kan het ook enkel met een (speciaal) wordpress thema?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:59

Woocommerce is zegmaar de meest gebruikte plugin voor wordpress, het is ook het beste geintegreerd, maar er zijn ook andere opties. Het kan zijn dat het bij de template die je kiest er al bij zit, maar het is gewoon een aparte plugin (programma) die je los kan downloaden. Er zijn ook een hele berg plugins die je kan downloaden om woocommerce te personaliseren, maar als je net start denk ik niet dat je dat allemaal nodig gaat hebben hoor.

Mocht je voor the7 template van themeforest gaan, kies dan een demo site. Ik ga meestal voor 1 van de opties waar elementor bij zit (niet bakery) bakery is prima hoor, maar er is zo veel keuze, en als je dan vragen hebt kan ik je wel een beetje op weg helpen, mits je dus een optie kiest met elementor.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:15

Idd wat Xyris zegt, bij mij zat het al standaard bij mij thema :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:05

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het maken van merchandise?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:30

Nee maar wil ik wel!, dus als je ergens informatie of tips vindt... :))

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 22:52

Nirvana_ schreef:
Nee maar wil ik wel!, dus als je ergens informatie of tips vindt... :))

Hier sluit ik mij bij aan :D

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:24

www.printful.com is misschien wel wat? Dat is een bedrijf dat plugins heeft voor erg veel verschillende soorten websites. Wat er ook besteld wordt komt dus direct bij hun binnen en zij regelen vervolgens het afdrukken en versturen wereldwijd.

Als je iets zoek om zelf te gaan verkopen (en/of opslaan in NL) dmv bulk zou ik gewoon even rondkijken waar je de beste deals kan vinden. Ik bestel mijn spul meestal bij www.drukwerkdeal.nl maar ik heb het dan niet over merch. Ze hebben wel enorm veel items dat geschikt is voor merch en omdat ze zo'n groot bedrijf zijn kan dat ook relatief goedkoop, zeker in bulk.

Ik ben erg benieuwd wat anderen doen, of waar jij meer vindt Amable.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:01

Amable schreef:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het maken van merchandise?

Wat voor merch precies? Heb ervaring met totebags, drukwerk en pins. T-shirts en stickers maak ik zelf.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:00

Hallo! Zijn er hier meer met Instagram voor hun webshop? Ik heb na lang wikken en wegen mijn webshop toch een eigen Instagram account gegeven (ipv bij mijn fotografie account in). Ik wil niet zomaar random mensen gaan volgen, maar het lijkt mij wel heel leuk om andere ondernemers te volgen. Dus misschien kunnen we elkaar gaan volgen vanuit dit topic :D

Mijn webshop is te vinden via @mmdprints, maar als er interesse is kunnen we misschien ook een lijstje maken? Wil ik eventueel ook wel via pb doen en hier in 1x plaatsen. Zodat het topic niet helemaal volgespamd wordt :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:50

Ik lees hier even mee, ik zou heel graag een webshop willen openen. Maar weet nog even niet of dit rendabel is. Ik maak al tijden zelf kaarten, maar sinds kort een eigen Facebook en insta (bijJodie) dus hoop dat ik ooit ook nog een webshop kan openen.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:56

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben bezig om een bedrijf op te zetten in rozetten en sjerpen. De brochures zijn bijna klaar om de deur uit te gaan. Ik begin alleen via facebook en instagram, waar ik de afgelopen paar weken al aan het posten ben. Het idee is om op langere termijn wel een webshop te gaan maken.
Ik moet alleen even kijken hoeveel opdrachten ik zo al binnen krijg. Ik heb al veel contacten bij organisaties door het fotograferen en ik heb de afgelopen 2 jaar al rozetten gemaakt voor sponsoring. Ik wil niet overlopen in opdrachten, met de kans dat ik niet kan leveren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:21

Ik kan alleen maar zeggen, doen! Ik ben zo blij dat ik het heb door gezet en het loopt nog eens lekker ook :)

Echter door de groei klooi ik nu met plugins voor bijvoorbeeld het maken van een pakket. Mijn huidige persoon kan me niet verder helpen dus moet gaan zoeken naar een webshop bouwer denk ik? Iemand tips?

Ook mijn boekhoudster stopt ermee dus opzoek naar een andere. Tips in omgeving Barendrecht?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:14

Wij zitten bij de bouwer sitiweb.
Niet belachelijk duur, altijd behulpzaam.
Soms iets apart, maar daar kijk ik doorheen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:51

VivianHesen schreef:

Ik ben bezig om een bedrijf op te zetten in rozetten en sjerpen. De brochures zijn bijna klaar om de deur uit te gaan. Ik begin alleen via facebook en instagram, waar ik de afgelopen paar weken al aan het posten ben. Het idee is om op langere termijn wel een webshop te gaan maken.
Ik moet alleen even kijken hoeveel opdrachten ik zo al binnen krijg. Ik heb al veel contacten bij organisaties door het fotograferen en ik heb de afgelopen 2 jaar al rozetten gemaakt voor sponsoring. Ik wil niet overlopen in opdrachten, met de kans dat ik niet kan leveren.

Is het niet een idee om ze eerst uitsluitend in opdracht te doen? En anders zijn er vast wel externe webshops, of webshops die je zelf kan beheren waarin je ook je stock (het aantal items dat over is) kan invoeren. Dan moet je alleen zorgen dat je wat op voorraad hebt.

Ik zit zelf bij Vimexx als host, die is heel goed met de support mbt de server en snelheid van de site en dat tegen een klein prijsje. Ik meen dat ik iets van 70 of 80 euro per jaar kwijt ben voor mijn host + web adres. En ik heb een vrij goedkoop pakket ondanks het feit dat er 2 websites op draaien. Het werkt prima!

Ik heb ook een vraagje. Ik heb zojuist mijn website vernieuwd (www.tezartdesign.eu) nagenoeg alles staat er op wat er op moet staan, maar ik heb wat moeite met bepalen wat men nou graag op de hoofdpagina ziet. Ik begrijp de functie ervan, en wat er hoort te staan, maar ik ben me er nogal bewust van dat als een artiest, ik een heel andere kijk heb op wat mensen nou precies willen weten, dan dat mijn klanten hebben. Dus wellicht dat jullie wat input hebben voor mij?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:53

xDenies schreef:
Ik kan alleen maar zeggen, doen! Ik ben zo blij dat ik het heb door gezet en het loopt nog eens lekker ook :)

Echter door de groei klooi ik nu met plugins voor bijvoorbeeld het maken van een pakket. Mijn huidige persoon kan me niet verder helpen dus moet gaan zoeken naar een webshop bouwer denk ik? Iemand tips?

Ook mijn boekhoudster stopt ermee dus opzoek naar een andere. Tips in omgeving Barendrecht?

Gebruik je Wordpress? Als dat zo is zou ik overwegen te veranderen naar een theme waarbij je support hebt, zodat ze je in ieder geval met thema gerelateerde zaken verder kunnen helpen. Wordpress heeft daarnaast ook goede support voor hun erkende plugins. Ik ben in Januari begonnen met wordpress (https://www.lifetolegend.com) en heb intussen ook https://www.njoyz.nl gebouwd en vandeweek dus https://www.tezartdesign.eu. Er is nog niks geweest waar ik niet uit kon komen, en mijn achtergrond is absoluut niet technisch.

Ik gebruik voor alle sites het The7 thema. Je kan eventueel kiezen uit verschillende standaard templates en die bewerken. Ik ga zelf eigenlijk altijd voor templates die met elementor werken, dat is net wat meer mainstream dan de bakery varianten.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:59

Xyris schreef:
VivianHesen schreef:

Is het niet een idee om ze eerst uitsluitend in opdracht te doen? En anders zijn er vast wel externe webshops, of webshops die je zelf kan beheren waarin je ook je stock (het aantal items dat over is) kan invoeren. Dan moet je alleen zorgen dat je wat op voorraad hebt.

Het zal altijd maatwerk zijn, want ik lever apartere linten dan de gemiddelde leverancier (in Nederland).
Mocht de webshop er komen dan zal de klant daarmee zelf de rozetten kunnen samenstellen.

Even een voorbeeldje van wat ik zoal maak:
Afbeelding

Mocht er iemand nieuwsgierig zijn naar meer dan ben ik te vinden op facebook en instagram onder VH Rosettes :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:21

Even een tip :)* (ik heb niet heel het topic gelezen sorry als het een dubbele tip is)

Sinds ik ook bij Bol zit met mijn webshop (zie mijn profiel), merk ik zeker dat ik meer gevonden word. Er wordt commissie berekend als je iets verkoopt. En je verkoopt natuurlijk met prijzen inclusief de verzendkosten. Dus dat moet je dan wel even in je prijzen verwerken. Maar ook op Google zie ik nu reclame/ads en ook via beslist en andere websites.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 16-11-21 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:34

VivianHesen schreef:
[ [url=m/6SxBdP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave rozetten!
Maak je ze helemaal met de hand, in de kleuren zoals de klant wil?
Hoeveel tijd ben je bezig met 1 rozet?

Veel klanten van Bol weten inmiddels dat het de moeite is om even te googlen op de naam van de verkoper. Vaak is het op de eigen site van de verkoper goedkoper te vinden.
Weet wel.. dat is tegen de regels van Bol.com, en als ze het opmerken kan het je beleidspunten kosten.

Doordat dus meer mensen op jouw bedrijfsnaam gaan zoeken, en daar ook daadwerkelijk op doorklikken, denkt Google dat mensen geïnteresseerd zijn in jouw webshop en kom je dus hoger en vaker inde resultaten te staan.

Maar ook buiten de 'gratis' reclame is Bol een prima platform om leuk geld te verdienen :j

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:57

Peerke_ schreef:
VivianHesen schreef:
[ [url=m/6SxBdP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave rozetten!
Maak je ze helemaal met de hand, in de kleuren zoals de klant wil?
Hoeveel tijd ben je bezig met 1 rozet?

Ik maak ze inderdaad volledig met de hand. Alleen het plooien van het lint doe ik met een speciale naaimachine.
De meest simpele ben ik een halve minuut mee bezig, de meest uitgebreide ongeveer 15 minuten.
Ik heb ca 20 kleuren standaard in het assortiment en voor een meerprijs kan ik meer kleuren leveren.