Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:12

Het gaat niet alleen hier om, nu ook weer met een appartement en wat is directe bemiddeling :o?
Geen urgentiegevallen want dat staat erbij.
Maar ik dram door, ik ga morgen bellen maar denk dat het verspilde moeite is :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:13

chanicha schreef:
Het gaat niet alleen hier om, nu ook weer met een appartement en wat is directe bemiddeling :o?
Geen urgentiegevallen want dat staat erbij.
Maar ik dram door, ik ga morgen bellen maar denk dat het verspilde moeite is :n

Leefstijlen test

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:19

Niks mis met de voorrang, als je die hebt dan heb je die.
Maar wat ik zo gek vind is dat ik de woning niet tegen ben gekomen, dat er eerst gezegd werd dat het nog op woningnet zal komen, en nu ineens al op woningnet geweest zou zijn. Ik kan het daar niet terugvinden, en ook niet in de mailtjes van het persoonlijke aanbod. (Ik weet niet precies hoe bepaald wordt wat er in die mailtjes staat, maar volgens mij gewoon alle nieuw aangeboden woningen die binnen de criteria vallen.)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:21

Shadow0 schreef:
Niks mis met de voorrang, als je die hebt dan heb je die.
Maar wat ik zo gek vind is dat ik de woning niet tegen ben gekomen, dat er eerst gezegd werd dat het nog op woningnet zal komen, en nu ineens al op woningnet geweest zou zijn. Ik kan het daar niet terugvinden, en ook niet in de mailtjes van het persoonlijke aanbod. (Ik weet niet precies hoe bepaald wordt wat er in die mailtjes staat, maar volgens mij gewoon alle nieuw aangeboden woningen die binnen de criteria vallen.)

Ook niet bij verhuurd?

Persoonlijk aanbod werkt hier voor geen kant. Ik krijg hele andere woningen te zien dan ik heb aangegeven willen te ontvangen. Ik kijk dus maar gewoon iedere ochtend

Shadow0

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:28

Bij verhuurd staat 'ie ook niet. En kijken doe ik nu wel systematisch, maar wel pas vanaf dat ik zag dat die woning leeg kwam. Daarvoor keek ik minder gericht en minder vaak en keek ik ook af en toe in de mails. Heb ook niet echt opgelet in hoeverre mail en site overeen komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:31

Shadow0 schreef:
Bij verhuurd staat 'ie ook niet. En kijken doe ik nu wel systematisch, maar wel pas vanaf dat ik zag dat die woning leeg kwam. Daarvoor keek ik minder gericht en minder vaak en keek ik ook af en toe in de mails. Heb ook niet echt opgelet in hoeverre mail en site overeen komen.

Zal misschien wel per gebied verschillen hoor maar m’n vader heeft het ook. Die blijft huizen uit een bepaalde wijk ontvangen terwijl hij juist heeft aangegeven daar niet te willen wonen.
Ze lijken eerder op leeftijd bepaalde huizen te laten zien.

Even gespiekt hier. Hier zijn afgelopen week 18 huizen verhuurd via directe bemiddeling en die zijn dus inderdaad ook niet op woningnet terecht gekomen. Vind ik inderdaad ook fors er staan namelijk maar 30 woningen überhaupt op.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:26

Net wat Shadow zegt en Lenaa-tje, ze verdwijnen gewoon en daar gaat het mij om.
Voorrang is gewoon voorrang maar dan staat dat erbij als een woning is toegewezen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:36

chanicha schreef:
Voorrang is gewoon voorrang maar dan staat dat erbij als een woning is toegewezen.

Nou ja verdwijnen. Het is dan directe bemiddeling. Maar wat dat precies inhoudt. Geen idee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:37

lenaa_tje schreef:
chanicha schreef:

Nou ja verdwijnen. Het is dan directe bemiddeling. Maar wat dat precies inhoudt. Geen idee.

Zou dat niet op de site moeten staan?
Ik weet nog dat ik echt heel lang geleden op woningen in mijn wijk had gereageerd. Huidige woning stond dus ook niet bij het aanbod.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:08

Ik heb net gebeld maar kreeg een vaag antwoord, bijna elke woning komt op woningnet :j
Ze mocht/wilde niet zeggen of hij al verhuurd was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:43

chanicha schreef:
Ik heb net gebeld maar kreeg een vaag antwoord, bijna elke woning komt op woningnet :j
Ze mocht/wilde niet zeggen of hij al verhuurd was.

Heb je ook gevraagd wat zij verstonden onder bemiddeling?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:54

Dan bemiddelen zij tussen de persoon en woningnet maar het was een dame die niet er mededeelzaam was dus ga morgen kijken of er een ander zit :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:24

Mogelijk zijn deze woningen toegewezen aan statushouders via de gemeente?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:26

Zou zomaar kunnen maar dat zouden er dan heel wat zijn :o?
Ach woningen zat :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:32

chanicha schreef:
Zou zomaar kunnen maar dat zouden er dan heel wat zijn :o?
Ach woningen zat :n

Dat zijn afspraken die de gemeente na moet komen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:21

Tja :x

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:31

ik vermoed dat mensen die hun huis uit moeten i.v.m. sloop bijvoorbeeld ook onder directe bemiddeling vallen, en misschien woningruil ook wel.
Daarnaast gaat het inderdaad o.a. ook om statushouders, maar ook mensen die uit een zorgtraject komen etc.
Het gaat trouwens inderdaad ook om een stuk meer woningen dan ik had verwacht!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:38

Ik lees graag mee! Ik sta onverwachts sinds eind feb ingeschreven. Maar zelfs vrije sector kom ik niet door de loting. Ik zou zo graag met mijn kinderen hier in de buurt blijven wonen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:49

C_estmoi schreef:
ik vermoed dat mensen die hun huis uit moeten i.v.m. sloop bijvoorbeeld ook onder directe bemiddeling vallen, en misschien woningruil ook wel.
Daarnaast gaat het inderdaad o.a. ook om statushouders, maar ook mensen die uit een zorgtraject komen etc.
Het gaat trouwens inderdaad ook om een stuk meer woningen dan ik had verwacht!

En bij ons ook om woningen in achterstandswijken waar ze door bemiddeling voor nieuwe aanwas willen zorgen zodat de wijk verbeterd

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:33

Ik sta "pas" weer 3 jaar ingeschreven, nadat ik in 2018 mijn huidige huurwoning heb geaccepteerd. Het huis bevalt me opzich wel, qua grootte etc., maar toch steeds meer problemen met overlast van de buren en de wijk... Al een inbraak gehad en laatst ook mijn autoruit vernield. Maargoed, ik ben rustig aan het rondkijken en soms reageer ik ergens op, al is dat nog een beetje verloren zaak omdat ik zo kort ingeschreven sta. Particuliere huur is te duur en kopen kan ik op dit moment (al heb ik een prima salaris) ook niet in mijn eentje (single). Dus het is dit of voorlopig toch nog maar het beste ervan maken in dit huis!

Staan over het algemeen weinig loting huizen op, dat vind ik vooral erg jammer haha! Ik zit in regio Holland Rijnland trouwens.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:25

Ik woon hier 24 jaar en sta bijna 12 jaar ingeschreven en nog pis je vaak naast de pot.
Had me gewoon gelijk weer in moeten schrijven maar iets met lange baan enzo :=

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:35

WannabeAnky schreef:
Ik sta "pas" weer 3 jaar ingeschreven, nadat ik in 2018 mijn huidige huurwoning heb geaccepteerd. Het huis bevalt me opzich wel, qua grootte etc., maar toch steeds meer problemen met overlast van de buren en de wijk... Al een inbraak gehad en laatst ook mijn autoruit vernield. Maargoed, ik ben rustig aan het rondkijken en soms reageer ik ergens op, al is dat nog een beetje verloren zaak omdat ik zo kort ingeschreven sta. Particuliere huur is te duur en kopen kan ik op dit moment (al heb ik een prima salaris) ook niet in mijn eentje (single). Dus het is dit of voorlopig toch nog maar het beste ervan maken in dit huis!

Staan over het algemeen weinig loting huizen op, dat vind ik vooral erg jammer haha! Ik zit in regio Holland Rijnland trouwens.

Ik maak trouwens ook nog maar kans op een kleiner gedeelte van de woningen i.v.m. mijn wat hogere salaris. Dus dat is nog een extra reden waarom het denk ik nog wel even gaat duren, maargoed, verder woon ik hier prima, dus dan is het maar gewoon geduld hebben of uiteindelijk toch wat kopen als het te lang duurt en ik daar dan inmiddels genoeg voor gespaard heb/verdien.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 21:39

Zijn er hier al gelukkigen die een lotingwoning gewonnen hebben? Hier helaas nog geen prijs -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:33

Mijn moeder heeft een woning gekregen voor 65 plus voorrang. Ze is er erg blij mee.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 22:41

Wat fijn! Zit ze op een fijne plek? Of is ze er nog niet ingetrokken?