Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daantjuhhh schreef:Ik snap TS volledig.
Moet wel eerlijk zeggen dat de regels niet voor iedereen te doen is.
Mijn broertje is slecht ziend. Hij kan niet lezen.
Die pijlen op de grond ziet hij niet.
Hij heeft wel zijn stok mee met boodschappen doen. Maar niemand houdt daar eigenlijk rekening mee.
Gini schreef:Friendly, dat doe ik dus ook. Ik houd me aan de regels en meng me daarna in Bokt in discussietopics over dit onderwerp. Don't bark up the wrong tree.
__Robijn__ schreef:ik denk vooral omdat iedereen deze hele poppenkast behoorlijk zat is. En als ik voor mijzelf spreek, het hele hygiene gedoe, in mijn ogen echt 1 grote poppenkast is.
Ik draag ook geen mondkapje omdat het gewoon niet werkt. Het werkt in mijn optiek alleen als je zelf verkouden bent oid en dus niet wilt dat andere mensen jouw bacteriën krijgen. Ik ben niet ziek, of verkouden oid en ga dus geen mondkapje dragen. Ik vermijd daarbij wel zoveel mogelijk om naar winkels te gaan etc en kom er dus alleen voor de nodige dingen. Ik erger mij kapot al de hele meute en de paniek die mensen creëren, en het panische gedrag in winkel kan ik zeer slecht handelen. Als een ieder gewoon op afstand blijft is het prima en gezien ik dit ook voor de corona deed en ik niet zo van het close contact ben met mensen...lijkt mij dit prima. En wat een ander daar van vind, interesseert mij niet. Als je goed onderzoek doet kom je er achter dat de mondkapjes dus NIET werken en dit bij de eerste golf ook zo vaak is benoemd door Hugo de Jonghe etc. Als ik een medisch mondkapje zou moeten dragen prima, maar ik ga geen zuurstof beperkend mondkapje dragen.
iedereen die dit wel wil doen, laat ik overigens volledig in hun waarde. Helaas gebeurd dit andersom niet en denkt de medemens hier over wat te moeten vinden.
Maargoed, ik kan mij voorstellen dat je als winkelmedewerker je er aan irriteert en je je aan de regels probeert te houden zo goed als mogelijk om te zorgen dat je winkel open blijft.
nynke55 schreef:Grappig dat je juist de hysterie van mensen die zich aan de regels houden doodeng vind, ik heb dat juist andersom, die complotdenkers, feestvierders, protesteerders en vernielers vind ik eng.
Ann schreef:nynke55 schreef:Grappig dat je juist de hysterie van mensen die zich aan de regels houden doodeng vind, ik heb dat juist andersom, die complotdenkers, feestvierders, protesteerders en vernielers vind ik eng.
Helemaal met bovenstaande eens.
Wat is er hysterisch aan om zonder drukte te maken je aan de maatregels houden, je bubbel klein houden en lekker thuis te blijven? Mijn leven is nog nooit zo 'zen' geweest.
MightyMike schreef:Daar heb ik toch moeite mee Sureido met dat gedrag. Het is gewoon even geen normale periode, dus wat anders normaal gedrag was, kan nu even niet. Gewoon even de jeugd etc vind ik dan moeilijke uitspraken, oeps, we hebben het virus verder verspreid. Ook de jeugd kan nadenken en hebben ouders om hun daarop te wijzen.
idylle schreef:Mazida schreef:Nou, als ik een bril koop zou ik de mondkap ook even afzetten. Het is een dure aankoop en je wilt ook weten hoe die staat zonder mondkap, kunnen jullie daar niet iets op verzinnen? Verder haal even diep adem. Een oplossing kan zijn mensen verplichten buiten te wachten, kunnen ze binnen niks aanraken. Dus maximaal 1 klant in de winkel.
Tja en dat is dus straks een probleem wanneer een mondkapje in openbare ruimtes verplicht gaat worden...... en nu zeg je heel leuk kunnen jullie daar niet iets op verzinnen, maar als die regel vanuit de overheid opgelegd gaat worden, hebben wij er ons gewoon aan te houden, net als met alle regels waarvan mensen denken dat we ze zelf verzinnen, wat dus niet zo is...
sureido schreef:Ik vind het inmiddels niet meer ‘even’ geen normale periode. Hier spelen echt wel meer dingen mee zoals groepsdruk, even niet goed nadenken, te lang vinden duren, ‘ik word toch niet heel ziek’. Ik zeg ook niet dat ik het goed vind, maar om die mensen nou dood eng te noemen vind ik weer een uitspraak waar ik moeite mee heb. Je kan in plaats van angstig te worden van jeugd ook proberen ze over de streep te trekken om zich even in te zetten. En daar heeft de overheid al heel lang over na kunnen denken en ze doen er niks mee. Dat is wat werkt, angst werkt niet.
Gini schreef:sureido schreef:Ik vind het inmiddels niet meer ‘even’ geen normale periode. Hier spelen echt wel meer dingen mee zoals groepsdruk, even niet goed nadenken, te lang vinden duren, ‘ik word toch niet heel ziek’. Ik zeg ook niet dat ik het goed vind, maar om die mensen nou dood eng te noemen vind ik weer een uitspraak waar ik moeite mee heb. Je kan in plaats van angstig te worden van jeugd ook proberen ze over de streep te trekken om zich even in te zetten. En daar heeft de overheid al heel lang over na kunnen denken en ze doen er niks mee. Dat is wat werkt, angst werkt niet.
Stiekem ben ik wel heel blij (niet vallen over dit woord) dat ik dit nu doormaak en niet 10 of 15 jaar geleden. Ik keur het "stoute" gedrag niet goed, maar ik besef wel dat ook al is het voor iedereen een k*tsituatie is, ik het nu gemakkelijker kan handelen dan dat ik als tiener of student zou doen. Een diploma halen gebaseerd op voornamelijk online contacten, geen voeling hebben met je medestudenten, niet kunnen klagen over hoe moeilijk een taak is, pfff, niets voor mij.
Maar uiteraard ben ik het ermee eens dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
Ann schreef:sureido, ik begrijp hoe het voor jou voelt, ook omdat je ouders wel doorgaan met hun gewone leven. Maar ook voor veel oudere mensen zijn er wel veel zaken veranderd. Jouw ouders zijn niet representatief voor álle ouderen.