Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:29

Je mag het idd allemaal onzin vinden, maar vind ook dat je je gewoon aan de regels moet houden. Zo moeilijk is het niet, het geldt echt voor iedereen en het is gewoon even niet anders.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:29

Regels moeten gevolgd worden, maar ze moeten wel draagkracht hebben en draagkracht creëer je door duidelijk te zijn. Welke regel en waarvoor? Die antwoorden moet je veelvuldig en duidelijk communiceren als overheid zijnde.

Zoals viroloog Marc van Ranst het mooi zei: "Een mondmasker dragen moet een doel hebben, het moet geen ritueel worden." En zo vind ik dat met iedere regel.

https://www.demorgen.be/nieuws/marc-van ... ~b78363fe/

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:50

Draagkracht ja of nee.. het wordt nu van je gevraagd. Dus doe het gewoon. Waarom moet iedereen over alles moeilijk doen? Dat je het er niet mee eens ben prima. Maar houd je aan de regels en ga dan het erover hebben wat je zelf vind, dat kan best samen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:54

Ik snap TS volledig.

Moet wel eerlijk zeggen dat de regels niet voor iedereen te doen is.

Mijn broertje is slecht ziend. Hij kan niet lezen.

Die pijlen op de grond ziet hij niet.
Hij heeft wel zijn stok mee met boodschappen doen. Maar niemand houdt daar eigenlijk rekening mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:55

Friendly, dat doe ik dus ook. Ik houd me aan de regels en meng me daarna in Bokt in discussietopics over dit onderwerp. Don't bark up the wrong tree. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:56

daantjuhhh schreef:
Ik snap TS volledig.

Moet wel eerlijk zeggen dat de regels niet voor iedereen te doen is.

Mijn broertje is slecht ziend. Hij kan niet lezen.

Die pijlen op de grond ziet hij niet.
Hij heeft wel zijn stok mee met boodschappen doen. Maar niemand houdt daar eigenlijk rekening mee.

Als iemand met een beperking zich in de winkel meld vragen wij altijd of ze gezien de omstandigheden liever een handje hulp willen. Zo komt er ook geregeld een ouder echtpaar waarvan mevrouw dement is. Ze kan niet meer alleen thuisblijven of alleen buiten blijven. Uiteraard mag ze ook gewoon mee naar binnen, daar doen wij niet moeilijk over. Maar als ik dan zie hoe kinderachtig andere mensen daar weer op reageren, dan breekt me de klomp. "Ja maar die mensen lopen ook met maar één winkelkar en zijn samen binnen!"... 8)7

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:59

Gini schreef:
Friendly, dat doe ik dus ook. Ik houd me aan de regels en meng me daarna in Bokt in discussietopics over dit onderwerp. Don't bark up the wrong tree. :D

Oh maar dat bedoel ik ook niet zo hoor. Als jij de regels naleeft en erover discussieert doe je het JUIST goed. Alleen zijn er helaas veel mensen die gewoon schijt hebben. Jij gelukkig niet.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:06

Dat is idd ongelooflijk KimD.. Ik hoop toch ook dat er voor de uitzonderingen hulp is.

Hier heeft de winkel nu 2 uur op de ochtend de tijd voor ouderen en anderen uit risicogroepen. Gaan ze 1 uur eerder voor open dan normaal. Ben 1 keer geweest, winkel redelijk vol met shoppende moeders die dat voor of net na wegbrengen school mooi uit komt (wonen in een klein dorp, waarvan je dan ook weet dat zij niet in de risicogroep vallen) of mensen die dan even net voor hun werk nu kunnen. Mensen laten zich dan blijkbaar weer leiden door een opening omdat het hen wel mooi uitkomt, maar niet waarvoor het bedoeld is.. Hier ligt alleen op dat tijdstip dan ook geen brood in de winkel, das vaak pas vanaf half 10- 10 uur, dus voor mij geen succes. Nog redelijk druk dus en moet ik weer terug voor brood op een later tijdstip. Dus laat het shoppen dan toch aan mijn man over.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:19

__Robijn__ schreef:
ik denk vooral omdat iedereen deze hele poppenkast behoorlijk zat is. En als ik voor mijzelf spreek, het hele hygiene gedoe, in mijn ogen echt 1 grote poppenkast is.
Ik draag ook geen mondkapje omdat het gewoon niet werkt. Het werkt in mijn optiek alleen als je zelf verkouden bent oid en dus niet wilt dat andere mensen jouw bacteriën krijgen. Ik ben niet ziek, of verkouden oid en ga dus geen mondkapje dragen. Ik vermijd daarbij wel zoveel mogelijk om naar winkels te gaan etc en kom er dus alleen voor de nodige dingen. Ik erger mij kapot al de hele meute en de paniek die mensen creëren, en het panische gedrag in winkel kan ik zeer slecht handelen. Als een ieder gewoon op afstand blijft is het prima en gezien ik dit ook voor de corona deed en ik niet zo van het close contact ben met mensen...lijkt mij dit prima. En wat een ander daar van vind, interesseert mij niet. Als je goed onderzoek doet kom je er achter dat de mondkapjes dus NIET werken en dit bij de eerste golf ook zo vaak is benoemd door Hugo de Jonghe etc. Als ik een medisch mondkapje zou moeten dragen prima, maar ik ga geen zuurstof beperkend mondkapje dragen.
iedereen die dit wel wil doen, laat ik overigens volledig in hun waarde. Helaas gebeurd dit andersom niet en denkt de medemens hier over wat te moeten vinden.

Maargoed, ik kan mij voorstellen dat je als winkelmedewerker je er aan irriteert en je je aan de regels probeert te houden zo goed als mogelijk om te zorgen dat je winkel open blijft.
_/-\o_
Je omschrijft het heel goed, zo denk ik er dus ook over en dit is de reden waarom ik 1 keer per week boodschappen doe, met mondkap omdat die hier verplicht is, en verder pas ik ervoor om onder de mensen te zijn. Ik vind die hysterie doodeng.

Ik zei het al eerder: alert en voorzichtig zijn is prima. Maar die hysterie is echt niet goed.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:11

Grappig dat je juist de hysterie van mensen die zich aan de regels houden doodeng vind, ik heb dat juist andersom, die complotdenkers, feestvierders, protesteerders en vernielers vind ik eng.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:15

Helemaal mee eens Nynke55!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:18

Ik vind mensen die protesteren niet eng, ik vind het eng als dat recht afgenomen wordt. Of ik het er mee eens ben is een tweede vraag. Ook vind ik feest vierders niet meteen eng, dat is vaak jeugd die gewoon even van de ellende af wil zijn. Ik gok dat er een hoop wel spijt heeft uiteindelijk. Dat het niet kan is ook een tweede, maar mensen die deden wat normaal is vind ik niet per definitie dood eng.

Complot denkers en mensen die opzettelijk gaan vernielen vind ik wel eng. Daar ben ik het mee eens.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:18

nynke55 schreef:
Grappig dat je juist de hysterie van mensen die zich aan de regels houden doodeng vind, ik heb dat juist andersom, die complotdenkers, feestvierders, protesteerders en vernielers vind ik eng.

Helemaal met bovenstaande eens.
Wat is er hysterisch aan om je aan de maatregels te houden, je bubbel klein te houden en lekker thuis te blijven? Mijn leven is nog nooit zo 'zen' geweest. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:19

Ann schreef:
nynke55 schreef:

Helemaal met bovenstaande eens.
Wat is er hysterisch aan om zonder drukte te maken je aan de maatregels houden, je bubbel klein houden en lekker thuis te blijven? Mijn leven is nog nooit zo 'zen' geweest. :+

Mijn leven is nog nooit zo klote geweest. Tja, ligt eraan hoe je het bekijkt :Y)

Maar ik houd me er wel aan, want ik heb een prima leuke zomer gehad dus zou het fijn vinden als we daar weer naar toe gaan.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:21

Daar heb ik toch moeite mee Sureido met dat gedrag. Het is gewoon even geen normale periode, dus wat anders normaal gedrag was, kan nu even niet. Gewoon even de jeugd etc vind ik dan moeilijke uitspraken, oeps, we hebben het virus verder verspreid. Ook de jeugd kan nadenken en hebben ouders om hun daarop te wijzen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:23

Ik begrijp dat het voor jonge mensen moeilijker is, maar ga wel met bovenstaande van MightyMike mee. We zitten in een uitzonderlijke situatie en kunnen helaas niet meer 'normaal' doorgaan met sommige zaken.
Laatst bijgewerkt door Ann op 26-10-20 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:23

MightyMike schreef:
Daar heb ik toch moeite mee Sureido met dat gedrag. Het is gewoon even geen normale periode, dus wat anders normaal gedrag was, kan nu even niet. Gewoon even de jeugd etc vind ik dan moeilijke uitspraken, oeps, we hebben het virus verder verspreid. Ook de jeugd kan nadenken en hebben ouders om hun daarop te wijzen.

Ik vind het inmiddels niet meer ‘even’ geen normale periode. Hier spelen echt wel meer dingen mee zoals groepsdruk, even niet goed nadenken, te lang vinden duren, ‘ik word toch niet heel ziek’. Ik zeg ook niet dat ik het goed vind, maar om die mensen nou dood eng te noemen vind ik weer een uitspraak waar ik moeite mee heb. Je kan in plaats van angstig te worden van jeugd ook proberen ze over de streep te trekken om zich even in te zetten. En daar heeft de overheid al heel lang over na kunnen denken en ze doen er niks mee. Dat is wat werkt, angst werkt niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:25

idylle schreef:
Mazida schreef:
Nou, als ik een bril koop zou ik de mondkap ook even afzetten. Het is een dure aankoop en je wilt ook weten hoe die staat zonder mondkap, kunnen jullie daar niet iets op verzinnen? Verder haal even diep adem. Een oplossing kan zijn mensen verplichten buiten te wachten, kunnen ze binnen niks aanraken. Dus maximaal 1 klant in de winkel.

Tja en dat is dus straks een probleem wanneer een mondkapje in openbare ruimtes verplicht gaat worden...... en nu zeg je heel leuk kunnen jullie daar niet iets op verzinnen, maar als die regel vanuit de overheid opgelegd gaat worden, hebben wij er ons gewoon aan te houden, net als met alle regels waarvan mensen denken dat we ze zelf verzinnen, wat dus niet zo is...

Tja, dan moet je naar buiten met bril en al en kan je daar een spiegel ophangen.

Wij waren zaterdag bij de opticien, hebben 1400 euro uitgegeven voor 2 brillen, dan wil je toch wel zeker weten dat het goed staat en niet passen met mondkapje.

Op dit moment is een mondkapje nog niet verplicht, dus voel ik mij tijdens het passen totaal niet schuldig als hij af gaat om te kijken hoe het staat. Daar mag jij alles van vinden, maar officieel is het nog steeds gewoon een recht en geen plicht.

Ik heb dus keurig de hele tijd een mondkapje gedragen, maar mijn vent tijdens het passen niet. Netjes op afstand en niets zelf uit de schappen halen.

Dat mensen even moeten wachten, niet zelf pakken, inschrijven bij binnenkomst enz. Dat vind ik wel super vervelend als daar niet aan gehouden wordt.
Is het geen optie om meer mensen in de winkel te hebben qua personeel, zodat dit beter in de gaten gehouden kan worden?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:28

Ik denk dat vooral het probleem bij de mondkapjes is dat mensen denken ik doe het ovor mezelf dus voor mij hoeft het niet, maar daar zit het probleem.
Je doet het niet voor jezelf, je draagt mondkapjes voor anderen. Voor diegene die wel een wat slechtere weerstand hebben, maar ook hun eten nodig hebben enz.

Snap dat het bij een opticien wat moeilijk ligt, ik zou ook graag willen zien hoe een bril staat als ik er idd 800 aan ga uitgeven bv.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:32

sureido schreef:
Ik vind het inmiddels niet meer ‘even’ geen normale periode. Hier spelen echt wel meer dingen mee zoals groepsdruk, even niet goed nadenken, te lang vinden duren, ‘ik word toch niet heel ziek’. Ik zeg ook niet dat ik het goed vind, maar om die mensen nou dood eng te noemen vind ik weer een uitspraak waar ik moeite mee heb. Je kan in plaats van angstig te worden van jeugd ook proberen ze over de streep te trekken om zich even in te zetten. En daar heeft de overheid al heel lang over na kunnen denken en ze doen er niks mee. Dat is wat werkt, angst werkt niet.

Stiekem ben ik wel heel blij (niet vallen over dit woord) dat ik dit nu doormaak en niet 10 of 15 jaar geleden. Ik keur het "stoute" gedrag niet goed, maar ik besef wel dat ook al is het voor iedereen een k*tsituatie is, ik het nu gemakkelijker kan handelen dan dat ik als tiener of student zou doen. Een diploma halen gebaseerd op voornamelijk online contacten, geen voeling hebben met je medestudenten, niet kunnen klagen over hoe moeilijk een taak is, pfff, niets voor mij.
Maar uiteraard ben ik het ermee eens dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:35

Gini schreef:
sureido schreef:

Stiekem ben ik wel heel blij (niet vallen over dit woord) dat ik dit nu doormaak en niet 10 of 15 jaar geleden. Ik keur het "stoute" gedrag niet goed, maar ik besef wel dat ook al is het voor iedereen een k*tsituatie is, ik het nu gemakkelijker kan handelen dan dat ik als tiener of student zou doen. Een diploma halen gebaseerd op voornamelijk online contacten, geen voeling hebben met je medestudenten, niet kunnen klagen over hoe moeilijk een taak is, pfff, niets voor mij.
Maar uiteraard ben ik het ermee eens dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Ik heb de universiteit al vanaf maart niet meer gezien. Ik ben het zo ontzettend beu allemaal. Je jeugd + studententijd krijg je nooit meer terug. Het is voor iedereen zwaar, maar bijvoorbeeld mijn ouders leven eigenlijk hun normale leven gewoon. Maar ik mis dat biertje in de kroeg of dat festival stiekem wel echt heel erg. Daarom hoop ik dat 2021 beter wordt en ik heb daar ook vertrouwen in met alle ontwikkelingen. Het voelt een beetje als de laatste lootjes maar die zijn dan ook het zwaarst.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:40

sureido, ik begrijp hoe het voor jou voelt, ook omdat je ouders wel doorgaan met hun gewone leven. Maar ook voor veel oudere mensen zijn er wel veel zaken veranderd. Jouw ouders zijn niet representatief voor álle ouderen.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:41

Ik denk er als klant al iets van...laat staan winkelmedewerkers.
echt mensen waar gaat het over...in de eerste wave hoor ik achter me een discussie over het meenemen van een winkelwagen.
De meneer had maar 1 ding nodig..en wilde dus zonder winkelwagen naar binnen..sta je dan als flinke volwassene ( jr of 50/60) op een bepaald moment volledig onredelijk te zijn tegen een 15 jarige...
Dan snap ik het niet meer hoor...
Tegenwoordig luister ik al niet meer naar dat soort gesprekken. Ze zijn er echt nog steeds, elke dag, ook na alle cijfertjes...

Doe gewoon eens een keer zonder dat oeverloze gezeik en gezever wat er gevraagd wordt. Of je het nou wel of niet met alles eens bent..niet zeiken en gewoon eens doen. Het is OF dat...OF laten we anders de boel de boel...zijn de zwakkere van de samenleving weg, en pensioengat opgelost...
Dat willen we toch ook niet...
Maar iedereen vind iets, en iedereen wil het ook zeggen, en moet naar geluisterd worden...echt we discussiëren elkaar niet naar een fijnere en betere plek...we komen nl niet van onze plek af...
Ik denk dat ik hierdoor nog veel langer thuis zit/ alles online doe/ nog meer winkels failliet gaan...ik hou mijn hart vast als dat vaccin er is...wat is er dan nog over...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 11:43

Wat ik eng vind, is een klant waarbij ik net een oogmeting heb gedaan op 50 cm afstand (gelukkig met mondkapje) maar monturen past zonder kapje en dan mijn hulp wil, doodleuk zegt bij het afscheid nemen dat hij de volgende dag getest moet worden.... sorry hoor, wtf doe je dan in een winkel?!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:44

Ann schreef:
sureido, ik begrijp hoe het voor jou voelt, ook omdat je ouders wel doorgaan met hun gewone leven. Maar ook voor veel oudere mensen zijn er wel veel zaken veranderd. Jouw ouders zijn niet representatief voor álle ouderen.

Oh ja, dat geloof ik ook zeker hoor. Ik zeg ook nergens dat die representatief voor alle ouderen staan! Nu schouw ik mijn ouders ook niet als oudere met een leeftijd van 50. Maar ik ben wel bang voor wat er allemaal nog op mijn dak komt, de klappen die onze generatie op moet gaan vangen met de crisis in aantocht, werk vinden met een studieschuld, huis kopen, noem maar op. En ik vind het soms wel lastig om er mee om te gaan. Maar daar gaat dit topic niet over en over het algemeen sta ik er ook positief in. Maar soms zie je filmpjes van een jaar geleden en denk je pff, kon dat maar weer. Al is het simpel een college volgen. Of dat biertje.

Edit: ik was denk ik liever 40 nu geweest dan deze leeftijd. :+