Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dorientjuh schreef:Het meeste is al gezegd denk ik. Ook ik denk dat je een gastouder fijner vindt. Overigens zou ik zelf nooit de voorkeur hebben om een kind van 3 maanden al naar de opvang te doen. En als je het al doet, wellicht een paar keer een paar uur laten wennen. Maar goed, soms kun je niet anders. Mijn dochter was 7 maanden toen ze voor het eerst naar de opvang ging. Wij hebben bewust gekozen voor een gastouder ipv een KDV en we zijn daar heel blij mee. Met name vanwege de kleinschaligheid en huiselijke omgeving en ook dus altijd een en hetzelfde gezicht. Ook wat betreft de hechting is dit beter; uit onderzoek blijkt dat kinderen tot 18 maanden zich maar kunnen aan maximaal 3 personen. Dus naast papa en mama slechts nog een persoon. Ik ben dus heel blij met onze gastouder en zou niet anders willen.
Tink89 schreef:Onze opvang is een groene opvang en onze dochter heeft daar een mentor. Die doet de overdracht, de voedingen, legt haar in bed, weet alles van haar. De andere leiding kan alles nalezen in de map, maar eigenlijk is dat nooit nodig. Misschien kun je ze dat nog als tip meegeven? Je hebt dan ook meteen een vast aanspreekpunt.
Talietjuh schreef:Ze hadden om 1000 al de drie borstvoeding zakjes al gegeven. Toen heeft hij geslapen 45 minuten kreeg hij om 1100 al kunstvoeding 90 en toen heeft hij 2,5 uur geslapen en kreeg hij 120 en slapende in zak is hij mee terug gegeven. Thuis huilen, niet willen drinken en ligt nu al uren te slapen.
Nu ik zijn dagschema zie is het volproppen geweest.
Edit ik zit met kromme tenen thuis nu.
Talietjuh schreef:dromertje2 schreef:Heb nu al in verschillende creches gewerkt, en vroeger stage maar nergens wordt er hier gewisseld naar pyama overdag bij de dutjes. Dan ben je meer bezig met omkleden en aangenaam is dat ook niet voor het kind, al dat gefrutsel.
Bij mijn eigen kinderen doe ik dat ook niet. Trui, broek en sokken uit en in slaapzak.
Ik zou dan al een zacht truitje aandoen om naar de creche te gaan.
T wordt wel wat groot gemaakt vind ik persoonlijk.
Ja maar jij doet trui, broek en sokken uit.
Mijn kind wordt met romper, trui, broek sokken en al in een winterslaapzak gestopt. Daarna zelfs zo rechtstreeks uit bed mee gegeven.
Ik leer hem juist dat slaapzak slapen betekend..
MarcoBorsato schreef:dorientjuh schreef:Het meeste is al gezegd denk ik. Ook ik denk dat je een gastouder fijner vindt. Overigens zou ik zelf nooit de voorkeur hebben om een kind van 3 maanden al naar de opvang te doen. En als je het al doet, wellicht een paar keer een paar uur laten wennen. Maar goed, soms kun je niet anders. Mijn dochter was 7 maanden toen ze voor het eerst naar de opvang ging. Wij hebben bewust gekozen voor een gastouder ipv een KDV en we zijn daar heel blij mee. Met name vanwege de kleinschaligheid en huiselijke omgeving en ook dus altijd een en hetzelfde gezicht. Ook wat betreft de hechting is dit beter; uit onderzoek blijkt dat kinderen tot 18 maanden zich maar kunnen aan maximaal 3 personen. Dus naast papa en mama slechts nog een persoon. Ik ben dus heel blij met onze gastouder en zou niet anders willen.
Kreeg je dan heel lang zwangerschapsverlof?
Mazida schreef:Hier ook KDV-horror gehad. Kwam 5-maanden-oude dochter ophalen bij KDV. Zit met een vuurrood voorhoofd met inmiddels blauwgele vlekken op voorhoofd op het kleed en leidster had geen idee hoe dat kwam. Ben nog nooit zo geschrokken. Waarschijnlijk door ouder kind geslagen. Zelfde avond nog op de HAP gezeten, maar hoefde gelukkig niet door naar het ziekenhuis.