"Mag ik het wachtwoord van de wifi?"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:06

pumpina schreef:
Oke, nog nooit in mij opgekomen dat mensen dit een onbeleefde vraag zouden vinden. Ik vraag er overigens zelf zelden om.

Ik heb een wachtwoord dat ik alleen voor de wifi gebruik zodat je dat ook gewoon kan delen met mensen. Het is niet hetzelfde wachtwoord als voor mijn e-mail, bank etc. Ik voel mij dus ook niet persoonlijk verbonden met het wachtwoord ofzo.. Ze kunnen er ook verder niks mee, behalve als ze op dat moment bij jou zijn.

Buren die meeliften oid vind ik wel irritant, dat gaat niet over iets tijdelijks.

Zou je het ook vervelend vinden als de kinderen om een kleurplaat en kleurtjes zouden vragen?

Dit inderdaad, ik krijg de vraag niet vaak, meestal van oppas o.i.d. en dan vind ik het prima hoor. Je kunt niets met mijn WIFI wachtwoord en ik heb zo'n standaard waardeloze code die je erbij krijgt dus ook niets persoonlijks wat ik ergens anders voor zou gebruiken.

Marije112

Re: "Mag ik het wachtwoord van de wifi?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:22

Ik vraag me af of iedereen die hier zo laconiek op reageert ook op de openbare wifi (in het OV) bijvoorbeeld hun bankzaken doen :+?

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:25

:+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:30

Marije112 schreef:
Ik vraag me af of iedereen die hier zo laconiek op reageert ook op de openbare wifi (in het OV) bijvoorbeeld hun bankzaken doen :+?

Nee maar dat vind ik iets heel anders.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:39

Iemand die je wifi wil misbruiken heeft daar niet per se een wachtwoord voor nodig hoor. Als je daar bang voor bent kun je beter gewoon alleen bekabeld internet gebruiken. :+ Dat wachtwoord wel of niet geven gaat niet zoveel helpen hoor _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 07:08

rien10 schreef:
Ayasha schreef:
Ik zie dat een beetje respectvol blijven ook iets is dat met mijn generatie gestorven is. :)
Ter educatie: Met "boomer" doelt men meestal op de generatie geboren tussen 1946 en 1964. Daar val ik met geboortejaar 1990 heel ruim buiten. :')

Je bent een eenling. Een uitzondering. Een loner. En prettig hier op het forum. Dat dan weer wel ;)

Nee hoor - ik ben geboren in 1989, en denk er hetzelfde over :)

Carol_Beer ik héb Tiktok en Snapchap niet eens op mijn telefoon staan :+ Niet omdat ik een fossiel ben, maar omdat die dingen mij niet interesseren. Dat is niet leeftijd-gerelateerd, dat zijn persoonlijke interesses. Ik zeg niet dat ik nooit eens doelloos scroll, maar dat doe ik iig nooit als ik ergens "op bezoek" ben. Ik laat ook wel eens een filmpje zien aan vrienden/familie, maar gebruik daar dan gewoon mijn eigen bundel voor. Tiktok-filmpjes maken is mijn ding niet, alhoewel ik er wel "de leeftijd voor heb". Iedereen doet wat hij wil hoor, maar als jouw interesse daar ligt, doe dat dan lekker thuis en niet hier, daarvoor nodig ik mijn bezoek niet uit :D

Ik vind het sowieso niet erg aangenaam als iemand "de hele tijd" filmpjes laat zien, muziek laat horen, ... Als ik daar zin in zou hebben, ga ik naar de bios of op café :+ Als ik ergens op bezoek ga (ik denk nu aan mijn ouders, aan mijn broer, aan mijn vrienden) doe ik dat voor hun gezelschap. Daar kan best een filmpje of foto bij gehaald worden, en als ik met mijn beste vriendin in mijn tuin lig te zonnen, of we gaan een middagje shoppen in Antwerpen oid, maken wij ook een selfie hoor, maar daarna verdwijnt mijn telefoon weer. Ik ben meer van het type "een babbeltje doen" of heel de avond pokeren.

Mijn beste vriendin duikt hier gerust in de kasten, helemaal geen problemen mee. Maar de beleefdheidsvorm heeft mij geleerd om mensen die hier over de vloer komen zélf iets aan te bieden, ik ben de gastvrouw en zal er voor zorgen dat men hier geen leeg glas heeft staan.
Anderzijds begin ik bij mijn beste vriendin thuis gerust aan haar afwas - zij is hier thuis, ik ben daar thuis. Haar ken ik nu bijna 15 jaar, en ik merk dat ik daar meer thuis ben dan bij mijn andere vrienden. Kan er aan liggen dat ik bij haar heel haar verhuis geregeld heb - zij werkte toen, ik zat toen thuis is afwachting van een opleiding. Ik heb heel haar huis geschilderd, meubels opgehaald en in elkaar gezet, de wc-bril vervangen, kasten ingeladen, de oude meubels door de kringloop laten ophalen, internet laten installeren, ... De eerste weken wist ik wss beter dan zij waar haar spullen lagen :+ Dus bij haar zal ik ook zelf wel eens mijn drinken nemen, maar bij anderen niet echt eigenlijk.

Oude stempel. Dat kan best. Het is voor mij één van die dingen die ik als kind geleerd heb. Spreken met 2 woorden, alsjeblieft en dankjewel zeggen, niet zomaar in iemands kasten zitten, rechtstaan voor een oudere op het OV, de deur open houden voor de volgende, ... Zolang de andere partij er hetzelfde over denkt, zal ik niet uitdrogen van de dorst haha. Als iemand letterlijk zegt "je weet het staan he" zal ik mezelf wel bedienen, maar zonder die "toestemming" vind ik dat onbeleefd. Kan best zijn dat iemand het niet onbeleefd bedoelt hoor. Maar ik ben op een manier opgevoed die maakt dat ik dat wel vind, zonder toezegging van de gastheer/vrouw.

Marije112 dat doe ik dus NOOIT haha. Ik heb ook aangeleerd gekregen om de bankkaart na een betaling via het toestelletje van de bank-app meteen weer te verwijderen als ik klaar ben :D

MamAppelsap Het gaat niet om eventueel misbruiken van de wifi. Het gaat er om dat het "maar" normaal is dat men een wachtwoord vraagt. De ene noemt het een sleutel, de ander beschouwt het toch echt als een wachtwoord, en dan heb je mensen zoals ik die een wachtwoord privé vinden, ook al bestaat het uit een reeks getallen en letters die niet eens een woord vormen. Uiteraard staat het wachtwoord van de wifi heel wat lager in de rang qua privacy dan de code van mijn bankkaart, maar het is nog steeds een wachtwoord, en volgens mijn opvoeding en denkwijze is een wachtwoord dus privé :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:51

Ayasha schreef:
Ik zie dat een beetje respectvol blijven ook iets is dat met mijn generatie gestorven is. :)
Ter educatie: Met "boomer" doelt men meestal op de generatie geboren tussen 1946 en 1964. Daar val ik met geboortejaar 1990 heel ruim buiten. :')

Ik ben van 1953. Laat ik nou gedacht hebben dat een "Boomer"een soort hondje is.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:56

LWDaisy schreef:
Nee hoor - ik ben geboren in 1989, en denk er hetzelfde over :)

Carol_Beer ik héb Tiktok en Snapchap niet eens op mijn telefoon staan :+ Niet omdat ik een fossiel ben, maar omdat die dingen mij niet interesseren. Dat is niet leeftijd-gerelateerd, dat zijn persoonlijke interesses. Ik zeg niet dat ik nooit eens doelloos scroll, maar dat doe ik iig nooit als ik ergens "op bezoek" ben. Ik laat ook wel eens een filmpje zien aan vrienden/familie, maar gebruik daar dan gewoon mijn eigen bundel voor. Tiktok-filmpjes maken is mijn ding niet, alhoewel ik er wel "de leeftijd voor heb". Iedereen doet wat hij wil hoor, maar als jouw interesse daar ligt, doe dat dan lekker thuis en niet hier, daarvoor nodig ik mijn bezoek niet uit :D

Ik vind het sowieso niet erg aangenaam als iemand "de hele tijd" filmpjes laat zien, muziek laat horen, ... Als ik daar zin in zou hebben, ga ik naar de bios of op café :+ Als ik ergens op bezoek ga (ik denk nu aan mijn ouders, aan mijn broer, aan mijn vrienden) doe ik dat voor hun gezelschap. Daar kan best een filmpje of foto bij gehaald worden, en als ik met mijn beste vriendin in mijn tuin lig te zonnen, of we gaan een middagje shoppen in Antwerpen oid, maken wij ook een selfie hoor, maar daarna verdwijnt mijn telefoon weer. Ik ben meer van het type "een babbeltje doen" of heel de avond pokeren.

Mijn beste vriendin duikt hier gerust in de kasten, helemaal geen problemen mee. Maar de beleefdheidsvorm heeft mij geleerd om mensen die hier over de vloer komen zélf iets aan te bieden, ik ben de gastvrouw en zal er voor zorgen dat men hier geen leeg glas heeft staan.
Anderzijds begin ik bij mijn beste vriendin thuis gerust aan haar afwas - zij is hier thuis, ik ben daar thuis. Haar ken ik nu bijna 15 jaar, en ik merk dat ik daar meer thuis ben dan bij mijn andere vrienden. Kan er aan liggen dat ik bij haar heel haar verhuis geregeld heb - zij werkte toen, ik zat toen thuis is afwachting van een opleiding. Ik heb heel haar huis geschilderd, meubels opgehaald en in elkaar gezet, de wc-bril vervangen, kasten ingeladen, de oude meubels door de kringloop laten ophalen, internet laten installeren, ... De eerste weken wist ik wss beter dan zij waar haar spullen lagen :+ Dus bij haar zal ik ook zelf wel eens mijn drinken nemen, maar bij anderen niet echt eigenlijk.

Oude stempel. Dat kan best. Het is voor mij één van die dingen die ik als kind geleerd heb. Spreken met 2 woorden, alsjeblieft en dankjewel zeggen, niet zomaar in iemands kasten zitten, rechtstaan voor een oudere op het OV, de deur open houden voor de volgende, ... Zolang de andere partij er hetzelfde over denkt, zal ik niet uitdrogen van de dorst haha. Als iemand letterlijk zegt "je weet het staan he" zal ik mezelf wel bedienen, maar zonder die "toestemming" vind ik dat onbeleefd. Kan best zijn dat iemand het niet onbeleefd bedoelt hoor. Maar ik ben op een manier opgevoed die maakt dat ik dat wel vind, zonder toezegging van de gastheer/vrouw.

Marije112 dat doe ik dus NOOIT haha. Ik heb ook aangeleerd gekregen om de bankkaart na een betaling via het toestelletje van de bank-app meteen weer te verwijderen als ik klaar ben :D

MamAppelsap Het gaat niet om eventueel misbruiken van de wifi. Het gaat er om dat het "maar" normaal is dat men een wachtwoord vraagt. De ene noemt het een sleutel, de ander beschouwt het toch echt als een wachtwoord, en dan heb je mensen zoals ik die een wachtwoord privé vinden, ook al bestaat het uit een reeks getallen en letters die niet eens een woord vormen. Uiteraard staat het wachtwoord van de wifi heel wat lager in de rang qua privacy dan de code van mijn bankkaart, maar het is nog steeds een wachtwoord, en volgens mijn opvoeding en denkwijze is een wachtwoord dus privé :)

Nou tis toch echt wel leeftijfd gebonden als ik t zo hoor, of je vertrouwt je vrienden gwn niet met je spullen :')
Nee kijk dr zit een verschil tussen je oude buurvrouw die porselein servies heeft of je maten waarmee je chillt om de hoek, en ik heb t gewoon over vrienden waarmee je alles kan delen, waaronder ook eten en wifi. Net als dat je samen een filmpie kan kijken kan je ook tiktoks kijken of maken en snapchat foto's maken, gewoon allemaal tijdsverdrijf toch? :j
Wereld word er echt niet slechter op als ik ff een snap terugstuur naar mn vriendje als k bij een vriendin zit, anders ben je echt aan t muggenziften
Laten we gwn zeggen dat t wss een generatie dingetje is :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:08

Het is geen leeftijds dingetje CB. Het is een fatsoensnorm. Ik zie en snap dat samen filmpjes maken en uploaden een grappig tijdverdrijf kan zijn. Maar om als eerste "Wat is je WiFi wachtwoord" te vragen vind ik raar.
En opmerkingen in dit verband als het "leeftijdsdingetje" en "Generatiedingetje" vind ik badinerend.
Gezien in het licht van jouw opleiding: hoe ga jij later met werknemers van 50+ om. Mond dicht, ouwe man, je moet plaatsmaken voor jongeren die geen ouwe-mensen-dingetjes hebben? Leer je nu maar alvast inleven in en met wat meer respect omgaan met mensen. Dat komt je van pas later. Neem dat maar aan van een vrouw die ouder is. Je kan trouwens oudere mensen ook zien als mensen met veel levenservaring. Mensen waarvan je wat kan opsteken, waar je je niet alleen als een 16 jarige tegen af hoeft te zetten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:13

rien10 schreef:
Het is geen leeftijds dingetje CB. Het is een fatsoensnorm. Ik zie en snap dat samen filmpjes maken en uploaden een grappig tijdverdrijf kan zijn. Maar om als eerste "Wat is je WiFi wachtwoord" te vragen vind ik raar.
En opmerkingen in dit verband als het "leeftijdsdingetje" en "Generatiedingetje" vind ik badinerend.
Gezien in het licht van jouw opleiding: hoe ga jij later met werknemers van 50+ om. Mond dicht, ouwe man, je moet plaatsmaken voor jongeren die geen ouwe-mensen-dingetjes hebben? Leer je nu maar alvast inleven in en met wat meer respect omgaan met mensen. Dat komt je van pas later. Neem dat maar aan van een vrouw die ouder is. Je kan trouwens oudere mensen ook zien als mensen met veel levenservaring. Mensen waarvan je wat kan opsteken, waar je je niet alleen als een 16 jarige tegen af hoeft te zetten.

Hoewel ik me niet helemaal kan vinden in de bovenstaande opmerkingen, denk ik wel dat het ánders is om op te groeien mét de mogelijkheden die internet nu biedt tov opgroeien vroeger. Hoe je je vrije tijd invult met vrienden zal daar ook onderhevig aan zijn. Wat niet wil zeggen dat ''jongeren'' niet meer het goede gesprek aangaan, of fatsoenlijk en met respect met mensen omgaan.
Wat voor jou raar is, is voor anderen misschien wel normaal. Heeft niks met (een gebrek aan) respect te maken. Normen en waarden bepalen we als maatschappij zelf, en die veranderen nou eenmaal ook. Het krampachtig vasthouden aan oude normen en waarden kan in mijn ogen ook respectloos zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:15

Natuurlijk is het anders. Waar ik met cassettebandjes klooide, doen jullie dat met TikTok. In feite is er geen verschil.
Maar echt, meteen als je binnenkomt vragen om de WiFi code, dat vind ik ongepast.

En ik houd absoluut niet krampachtig vast aan oude normen en waarden. Wel aan normen en waarden in het algemeen. :D

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:17

Aight schreef:
rien10 schreef:

Hoewel ik me niet helemaal kan vinden in de bovenstaande opmerkingen, denk ik wel dat het ánders is om op te groeien mét de mogelijkheden die internet nu biedt tov opgroeien vroeger. Hoe je je vrije tijd invult met vrienden zal daar ook onderhevig aan zijn. Wat niet wil zeggen dat ''jongeren'' niet meer het goede gesprek aangaan, of fatsoenlijk en met respect met mensen omgaan.
Wat voor jou raar is, is voor anderen misschien wel normaal. Heeft niks met (een gebrek aan) respect te maken. Normen en waarden bepalen we als maatschappij zelf, en die veranderen nou eenmaal ook. Het krampachtig vasthouden aan oude normen en waarden kan in mijn ogen ook respectloos zijn.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nou dit is wel wat ik bedoelde, zeggen dat de wereld en beleefdheid er op achteruit gaat omdat je een app stuurt bij je vrienden thuis is wel ouwewijvenpraat, lets be honest. wAnT vRoEgEr wAs AlLeS bEteR!1!! Ja nee hell no :')

rien10 schreef:
Natuurlijk is het anders. Waar ik met cassettebandjes klooide, doen jullie dat met TikTok. In feite is er geen verschil.
Maar echt, meteen als je binnenkomt vragen om de WiFi code, dat vind ik ongepast.

En ik houd absoluut niet krampachtig vast aan oude normen en waarden. Wel aan normen en waarden in het algemeen. :D

nou meteen bij binnenkomst heb ik nog nooit meegemaakt hoor, das echt een overdreven uitzondering.. maar als je samen besluit te tiktokken of snappen dan is t meer dan logisch, net als dat je bij t gamen vraagt waar de controllers liggen
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 15-10-20 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:18

hoe oud ben jij eigenlijk Carol_Beer? Aangezien je zo afgeeft op "ouderen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:19

rien10 schreef:
"Hoi, mag ik de wificode en waar is de kapstok?" :+

Aight: Met je eens. :j Ik denk ook dat sommigen het hier wel erg zwart/wit zien, het is ook een beetje een kwestie van 'feel the room.' Ik heb vrienden bij wie ik eigenlijk nooit op m'n telefoon zit als we samen zijn, hooguit om even een appje te sturen of zo, maar ook vrienden met wie dat allemaal wat losser is. Niet dat de ene uitgebreid een makeup tutorial op YT zit te kijken, terwijl de ander dorstig zit te wachten op een kopje thee, maar als iemand iets op Snapchat of Instagram wil zetten, be my guest. Ik zou zelf niet snel om het wifiwachtwoord vragen, tenzij echt noodzakelijk, maar ik vind het ook niet erg als mensen het bij mij wel doen, hoewel het meteen bij binnenkomst inderdaad wel een beetje bijzonder is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-20 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:20

Nee, je leest niet wat ik schrijf CB.
VroeGEr was NIet alLes Beter en SchrEvEN wE boVenDien NIet met RanDom HoofDlEtTers.
Nu is anders dan vroeger.
Vroeger klooide ik met cassette bandjes, nu is dat TikTok. Ik denk dat daar weinig verschil in zit.
Vroeger had je mensen met weinig zelfreflectie. Die heb je nu nog steeds. Ook daar zit niets nieuws in. Vroeger had je mensen die meteen ergens om vroegen. Die heb je nu ook nog steeds.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:20

Mkango schreef:
rien10 schreef:
"Hoi, mag ik de wificode en waar is de kapstok?" :+

Aight: Met je eens. :j Ik denk ook dat sommigen het hier wel erg zwart/wit zien, het is ook een beetje een kwestie van 'feel the room.' Ik heb vrienden bij wie ik eigenlijk nooit op m'n telefoon zit als we samen zijn, hooguit om even een appje te sturen of zo, maar ook vrienden met wie dat allemaal wat losser is. Niet dat de ene uitgebreid een makeup tutorial op YT zit te kijken, terwijl de ander dorstig zit te wachten op een kopje thee, maar als iemand iets op Snapchat of Instagram wil zetten, be my guest. Ik zou zelf niet snel om het wifiwachtwoord vragen, tenzij echt noodzakelijk, maar ik vind het ook niet erg als mensen het bij mij wel doen, hoewel het meteen bij binnenkomst inderdaad wel een beetje bijzonder is.

Precies.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:08

Carol_Beer schreef:
Nou tis toch echt wel leeftijfd gebonden als ik t zo hoor, of je vertrouwt je vrienden gwn niet met je spullen :')
Nee kijk dr zit een verschil tussen je oude buurvrouw die porselein servies heeft of je maten waarmee je chillt om de hoek, en ik heb t gewoon over vrienden waarmee je alles kan delen, waaronder ook eten en wifi. Net als dat je samen een filmpie kan kijken kan je ook tiktoks kijken of maken en snapchat foto's maken, gewoon allemaal tijdsverdrijf toch? :j
Wereld word er echt niet slechter op als ik ff een snap terugstuur naar mn vriendje als k bij een vriendin zit, anders ben je echt aan t muggenziften

Je bent 8 jaar jonger... .Geniet maar van je 8 laatste jonge jaren dan want ik kan je vertellen dat die voorbij vliegen in een vingerknip.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:37

Carol_Beer schreef:

Ik ben 2 jaar ouder dan de leeftijd die in je profiel staat, dus we vallen in dezelfde generatie. Maar ik ben het niet met je eens. Ik dacht ook aan de manier hoe je schrijft dat je 8 jaar jonger was.
Dus generatie dingetje..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 14:36

Carol_Beer schreef:

Je leest niet.
Het gaat NIET om het delen van wifi - het gaat om het delen van een WACHTWOORD.
Ik "chill niet om de hoek", ik "spreek af met vrienden", en daar praat ik mee, speel ik poker mee, daar ga ik mee naar Bobbejaanland, daar kook ik voor, ga ik mee naar de bioscoop of die laat ik langskomen in de zomer om van mijn tuin en zwembad te genieten.
Natuurlijk krijgen ze eten en drinken als ze bij mij thuis langs komen. Natuurlijk leen ik spullen uit aan hen. Natuurlijk vertrouw ik mijn vrienden met die spullen, zoals boeken, een hoofdstel van 200 euro, een leuk paar schoenen - daar zijn het vrienden voor.

Ieder zijn/haar tijdverdrijf hoor, geen oordeel hier. Maar het is geen "leeftijdsding", het is een verschil in interesse en een manier van denken over privacy. Ik ben 31 - geen dinosaurus.
In mijn wereld is een wachtwoord geen ding (zoals een boek) - het is iets dat privé is. Het gaat niet om het delen van internet - het gaat om het delen van een wachtwoord. Heeft niks met vertrouwen te maken - als ik iemand niet vertrouw, komen ze er niet in bij mij. Het gaat er om dat een wachtwoord privé is, en dat ik het apart vind dat iemand daar zomaar om vraagt.

En of ik nou bij m'n oude buurvrouw langs ga (wat haar servies ermee te maken heeft is mij een vraagteken) of "bij m'n matties om de hoek hang" (wat ik dus niet doe, ik heb een woonkamer en een tuin om in te zitten), ik zal altijd respect tonen en beleefd zijn, aan geen van hen zal ik een wachtwoord vragen. Ongeacht hun leeftijd.

De wereld zal er idd niet slechter van worden, dat jij een snap stuurt naar je vriendje wanneer je bij een vriendin zit. Daar draait het bij mij niet om. Waar het om draait is dat jij daarvoor mijn wachtwoord zou vragen.

Edit: je bent trouwens even oud als mijn beste vriendin. Die overigens het wachtwoord van mijn wifi heeft, maar hier niet zit te tiktokken of snappen. Zij is hier thuis hoor, komt binnen, zegt hoi, ik val op de grond om mijn metekind (haar hond) plat te knuffelen en ondertussen loopt zij door naar mijn snoepkast om een zak chips te snaaien. Hangt in mijn tuin, doet een dutje op de zetel als ze moe is, speelt mee poker, staat mee te koken, laadt de afwasmachine in, gooit per ongeluk een lepel saus tegen mijn gordijnen, leent een bikini, ... Maar eerlijk, en zonder je te willen beledigen - zij komt een stuk volwassener over als ik jouw manier van verwoorden lees. Zal wel zijn omdat ze bij "een oud wijf met een porseleinenkast" (lees: haar super lieve oma) is opgegroeid, en omdat zij ook niet "met maten om de hoek hangt", maar mensen bij haar thuis in de woonkamer ontvangt.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 15-10-20 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:38

Citaat:
´ik ben 31- geen dinosaurus´

raap me op _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:40

Ik snap dit hele topic niet. Je kan gewoon vragen of je iemand zijn wifi mag op een nette manier zoals "Zou ik alsjeblieft gebruik mogen maken van je WiFi". En dan kan jij gewoon zeggen "Nee, dat heb ik liever niet". Klaar. :?

Ik heb trouwens 2 routers (lang verhaal) en alleen mijn vriend en ik hebben toegang to de ene. Bevalt me veel beter dan kan niet zomaar iedereen mijn chromecast bedienen. En dus de muziek / video's / serie / film bepalen. :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 14:45

Maartje1990 schreef:
Citaat:
´ik ben 31- geen dinosaurus´

raap me op _O-

Is dat wel zo dan? :+
Ik begin me meer en meer zo te voelen haha.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:45

Dus omdat het een wachtwoord heet wil jij hem niet delen?
Zet je wifi dan open en hoeft niemand om een WACHTWOORD te vragen.
En is het geen inbreuk op je privacy.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 14:48

MarlindeRooz schreef:
Ik snap dit hele topic niet. Je kan gewoon vragen of je iemand zijn wifi mag op een nette manier zoals "Zou ik alsjeblieft gebruik mogen maken van je WiFi". En dan kan jij gewoon zeggen "Nee, dat heb ik liever niet". Klaar. :?

Ik heb trouwens 2 routers (lang verhaal) en alleen mijn vriend en ik hebben toegang to de ene. Bevalt me veel beter dan kan niet zomaar iedereen mijn chromecast bedienen. En dus de muziek / video's / serie / film bepalen. :')

Zucht. Het gaat NIET om het gebruik maken van de wifi :) Het gaat om het vragen van een wachtwoord :)
Voor de ene een sleutel - voor mij een wachtwoord. En voor mij is een wachtwoord privé :) Dat is niet voor iedereen zo, dat maak ik wel op uit dit topic :)

Het gaat ook om de manier waarop, natuurlijk. Om ergens binnen te komen, en dat wachtwoord te vragen nog voor je je jas uit hebt. En om waarom. Omdat je on call staat voor je werk? Tuurlijk! Omdat je wilt weten hoe laat de bus rijdt? Sure! Omdat je heel de avond op mijn hond (ik heb geen hond :+) komt oppassen? Uiteraard!
Of omdat je hierheen komt omdat ik je uitnodig voor het eten, en jij dan liever heel de avond ligt te tiktokken? Blijf dan liever thuis :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 14:48

Brainless schreef:
Dus omdat het een wachtwoord heet wil jij hem niet delen?
Zet je wifi dan open en hoeft niemand om een WACHTWOORD te vragen.
En is het geen inbreuk op je privacy.

En dan heel het dorp op mijn wifi zeker, nee dankje :D