Nee hoor - ik ben geboren in 1989, en denk er hetzelfde over
Carol_Beer ik héb Tiktok en Snapchap niet eens op mijn telefoon staan

Niet omdat ik een fossiel ben, maar omdat die dingen mij niet interesseren. Dat is niet leeftijd-gerelateerd, dat zijn persoonlijke interesses. Ik zeg niet dat ik nooit eens doelloos scroll, maar dat doe ik iig nooit als ik ergens "op bezoek" ben. Ik laat ook wel eens een filmpje zien aan vrienden/familie, maar gebruik daar dan gewoon mijn eigen bundel voor. Tiktok-filmpjes maken is mijn ding niet, alhoewel ik er wel "de leeftijd voor heb". Iedereen doet wat hij wil hoor, maar als jouw interesse daar ligt, doe dat dan lekker thuis en niet hier, daarvoor nodig ik mijn bezoek niet uit
Ik vind het sowieso niet erg aangenaam als iemand "de hele tijd" filmpjes laat zien, muziek laat horen, ... Als ik daar zin in zou hebben, ga ik naar de bios of op café

Als ik ergens op bezoek ga (ik denk nu aan mijn ouders, aan mijn broer, aan mijn vrienden) doe ik dat voor hun gezelschap. Daar kan best een filmpje of foto bij gehaald worden, en als ik met mijn beste vriendin in mijn tuin lig te zonnen, of we gaan een middagje shoppen in Antwerpen oid, maken wij ook een selfie hoor, maar daarna verdwijnt mijn telefoon weer. Ik ben meer van het type "een babbeltje doen" of heel de avond pokeren.
Mijn beste vriendin duikt hier gerust in de kasten, helemaal geen problemen mee. Maar de beleefdheidsvorm heeft mij geleerd om mensen die hier over de vloer komen zélf iets aan te bieden, ik ben de gastvrouw en zal er voor zorgen dat men hier geen leeg glas heeft staan.
Anderzijds begin ik bij mijn beste vriendin thuis gerust aan haar afwas - zij is hier thuis, ik ben daar thuis. Haar ken ik nu bijna 15 jaar, en ik merk dat ik daar meer thuis ben dan bij mijn andere vrienden. Kan er aan liggen dat ik bij haar heel haar verhuis geregeld heb - zij werkte toen, ik zat toen thuis is afwachting van een opleiding. Ik heb heel haar huis geschilderd, meubels opgehaald en in elkaar gezet, de wc-bril vervangen, kasten ingeladen, de oude meubels door de kringloop laten ophalen, internet laten installeren, ... De eerste weken wist ik wss beter dan zij waar haar spullen lagen

Dus bij haar zal ik ook zelf wel eens mijn drinken nemen, maar bij anderen niet echt eigenlijk.
Oude stempel. Dat kan best. Het is voor mij één van die dingen die ik als kind geleerd heb. Spreken met 2 woorden, alsjeblieft en dankjewel zeggen, niet zomaar in iemands kasten zitten, rechtstaan voor een oudere op het OV, de deur open houden voor de volgende, ... Zolang de andere partij er hetzelfde over denkt, zal ik niet uitdrogen van de dorst haha. Als iemand letterlijk zegt "je weet het staan he" zal ik mezelf wel bedienen, maar zonder die "toestemming" vind ik dat onbeleefd. Kan best zijn dat iemand het niet onbeleefd bedoelt hoor. Maar ik ben op een manier opgevoed die maakt dat ik dat wel vind, zonder toezegging van de gastheer/vrouw.
Marije112 dat doe ik dus NOOIT haha. Ik heb ook aangeleerd gekregen om de bankkaart na een betaling via het toestelletje van de bank-app meteen weer te verwijderen als ik klaar ben
MamAppelsap Het gaat niet om eventueel misbruiken van de wifi. Het gaat er om dat het "maar" normaal is dat men een wachtwoord vraagt. De ene noemt het een sleutel, de ander beschouwt het toch echt als een wachtwoord, en dan heb je mensen zoals ik die een wachtwoord privé vinden, ook al bestaat het uit een reeks getallen en letters die niet eens een woord vormen. Uiteraard staat het wachtwoord van de wifi heel wat lager in de rang qua privacy dan de code van mijn bankkaart, maar het is nog steeds een wachtwoord, en volgens mijn opvoeding en denkwijze is een wachtwoord dus privé