Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:21

Kringloopapp? Ik ga kijken.
In Leerdam en Vianen zitten ook kringlopen. Die in Leerdam is niet heel spannend maar wel cd’s en dvd’s. Ook wel veel kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:33

O, leuk! De kringloop app ga ik ook zoeken. Ja de stoel was maar 20 euro en nog zgan. :) Kringloop werkt echt verslavend!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:41

Ik ben met mijn huisgenoot gisteren langs de noppes hier gegaan :D 4 bordspellen, 2 pannen en allebei een leuk kledingstuk gescoord. Ohja en 2 kattenspeeltjes. Totaal 23,50 kwijt :j

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:45

Wat een leuke aankopen komen er voorbij! Ik kom sinds een klein jaartje zo af en toe bij Kringlopen - vroeger moest ik hier niets van hebben := . Haal er alleen maar boeken, omdat ze zo goedkoop zijn. Pas een leuke Roman op de kop getikt, waarvan de serie bijna compleet was. Servies, kleding, meubels etc. koop ik er dan weer niet, maar komen zeker leuke dingen voorbij.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:45

Ik ben nog altijd bijzonder blij met mijn Bunzlau borden. Ik had al een paar koppen en kleine bordjes, deze zijn echt een prachtige aanvulling (en nieuw ver boven mijn budget). <3

Ook wel eens goed geslaagd in de spellenhoek, ‘Camel Cup’ voor een prikkie, een geweldig spel en zo goed als nieuw.

Verder hou ik wel van houten meubels, ook daarvoor is de kringloop ideaal. Ik heb een hele mooie grenen dressoirkast. Die ze nog kwamen bezorgen én de trap op hebben getild ook!

Ook lijsten voor mijn eigen schilderijen zoek ik graag in de kringloop. Deze zeefdruk vond ik gewoon heel mooi sprookjesachtig en heeft een mooi plekje aan de muur.

Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:57

Jis ik ben jaloers op je groene fles!

Kringloop app ken ik ook niet.

Wat is er te vinden in die app?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:02

Elanor schreef:
Ik ben nog altijd bijzonder blij met mijn Bunzlau borden. Ik had al een paar koppen en kleine bordjes, deze zijn echt een prachtige aanvulling (en nieuw ver boven mijn budget). <3

Ook wel eens goed geslaagd in de spellenhoek, ‘Camel Cup’ voor een prikkie, een geweldig spel en zo goed als nieuw.

Verder hou ik wel van houten meubels, ook daarvoor is de kringloop ideaal. Ik heb een hele mooie grenen dressoirkast. Die ze nog kwamen bezorgen én de trap op hebben getild ook!

Ook lijsten voor mijn eigen schilderijen zoek ik graag in de kringloop. Deze zeefdruk vond ik gewoon heel mooi sprookjesachtig en heeft een mooi plekje aan de muur.

[ [url=m/CHgaLJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hold on... die heb ik méér gezien...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 01:10

Grappig, een soortgelijke zeefdruk heeft een kennis van mij ook uit de kringloop gehaald. :D

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 01:41

Misschien leuk om een overzicht te maken van de kringlopen in nederland. Trap ik af met diegene waar ik heen ga.

Noord holland:

Noppes Zwaag
Noppes Grootebroek
Dromehof Zwaag
Saartje Wieringwerf
Rataplan Wieringerwerf
Dorcas Hoorn

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 06:43

smit_ilse schreef:
Misschien leuk om een overzicht te maken van de kringlopen in nederland. Trap ik af met diegene waar ik heen ga.

Noord holland:

Noppes Zwaag
Noppes Grootebroek
Dromehof Zwaag
Saartje Wieringwerf
Rataplan Wieringerwerf
Dorcas Hoorn
Boemerang Amstelveen

Overijssel:
Kringloop kampen
Jan posthal kampen

Aangevuld bij je lijstje

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:15

Mensen die voor kleding gaan:
Je hebt in Zuidwolde (Zuid-Drenthe) een heel leuk winkeltje een-twee.
https://een-twee.nl/
Daar heb je alleen kleding

Je kunt ook zelf kleding inleveren en als dat verkocht wordt krijg je daar volgens mij weer te goed van om daar te besteden.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:31

Dit weekend nog een helemaal nette Esprit spijkerbroek voor 3 euro. Was zo verbaasd. Kijk eigenlijk nooit bij de kledingafdeling maar had een huis-tuin en keuken broek nodig met de hond en de modder enzo. Kwam toen deze tegen en nu is mijn oude gedegradeerd tot modderbroek. De "nieuwe" is veels te mooi :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:45

smit_ilse schreef:

Noord holland:

Noppes Zwaag
Noppes Grootebroek
Dromehof Zwaag
Saartje Wieringwerf
Rataplan Wieringerwerf
Dorcas Hoorn
Boemerang Amstelveen

Overijssel:
Kringloop kampen
Jan posthal kampen
Het goed hengelo/enschede
Kringloop XL Almelo
Wawollie Almelo

Nog een paar aan toegevoegd

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:46

Vorige week verscheen er op Margriet.nl een artikel over 'die typische kringloopgeur'. :D

https://www.margriet.nl/lifestyle/wonen ... loop-geur/

Ik krijg 'm nu steeds te zien op FB terwijl ik Margriet helemaal niet volg, maar misschien is het wel de bedoeling dat ik het linkje hier post. :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:49

AmyJamess schreef:
Nog een paar aan toegevoegd

Is het een idee om een centraal topic te maken van dit topic en het lijstje (voor het overzicht) bij te houden in de eerste post?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:53

Die had ik ook ineens ja. Heeft bokt ook een plugin naar FB? Dat vind ik dan wel een dingetje, want ik gooi 1 keer per week alle 'interesses' in fb weer leeg. Ik krijg dus meestal relatief weinig reclame te zien. En ze proberen me wel eens als 'moeder' te koppelen, maar dan meld ik die advertenties als ongepast en aanstootgevend. Ben ik er ook weer van af.

Kringloopwinkels stinken inderdaad nogal. Ik heb ook wel eens dat ik boeken moet laten luchten. Kleding heb ik nog nooit in een kringloopwinkel gekocht. Meubels ook niet. Ik loop meestal direct op de boeken af en dat is dan ook het enige wat ik bekijk. Soms heb ik wel tijd om wat meer te bekijken, maar nooit wat interessants gevonden. Dat ik dus niet de hele winkel bekijk komt overigens meestal omdat ik het als lunchwandeling doe met een paar collega's. En boeken gaan dan ook gewoon makkelijk mee in de trein. Boeken kopen in een kringloopwinkel wordt door meerdere collega's gedaan. Dus daar hoef je je niet voor te schamen.

Ik had vorige week overigens een boek over Godolphin, een bekende Arabische hengst. In dit geval meer als roman zijn levensverhaal verteld. Dus niet geheel het type boek waar ik normaal voor ga. Maar ik ga het wel een keertje lezen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:04

Ik schaam mij nooit voor mijn aankopen in een kringloopwinkel. Ook niet voor het feit dat ik graag dingen koop in een kringloopwinkel. En kleding die ik daar koop (nooit afgedragen kleding) gaat thuis gewoon direct in de was. :)*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:07

Karin schreef:
Ik schaam mij nooit voor mijn aankopen in een kringloopwinkel. Ook niet voor het feit dat ik graag dingen koop in een kringloopwinkel. En kleding die ik daar koop (nooit afgedragen kleding) gaat thuis gewoon direct in de was. :)*

Dan is de stank er inderdaad snel weer uit. Het probleem is dat het stinkt, maar niet per se vies is. Als je kleding een jaar lang op zolder legt, dan ruikt het ook muf. Ik zou me er ook niet voor schamen, maar ik kijk gewoon nooit tussen tweedehands kleding omdat dus vaak het gewoon tijdgebrek is (half uur pauze).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:19

Ja het stinkt ook niet naar ranzigheid maar muffig.
Dat is met een wasje weer klaar.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:13

In Utrecht, kanaleneiland, zit ook zo'n pareltjes kringloop. 1 grote zooi maar wel mooie dingen te vinden. De Wijkwinkel heet hij

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:23

In Zuid-Holland-de Drechtsteden -zijn er verschillende kringlopen .
*Opnieuw en Co -Dordrecht, Zwijndrecht,Papendrecht en Barendrecht.
*De hoop -Hendrik-Ido-Ambacht

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:29

In Den Haag heb je twee ketens, Schroeder en Kringloop Holland. Schroeder vind ik zelf persoonlijk fijner, vind de winkels van Kringloop Holland chaotischer en meer meuk. Verder heb je nog Rataplan bij Ypenburg, ook een enorme winkel met fijne spullen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:39

Talietjuh schreef:
Dit is mijn favo item bij stichting kringloop Langedijk in Noord Scharwoude.

[ [url=m/ltlaKm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tevens heb ik er ook mijn favoriete jurkjes en laarzen vandaan :)

Is dat die op de mossel? Of mis ik er 1 :oo .

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:39

Karin schreef:
Vorige week verscheen er op Margriet.nl een artikel over 'die typische kringloopgeur'. :D

https://www.margriet.nl/lifestyle/wonen ... loop-geur/

Ik krijg 'm nu steeds te zien op FB terwijl ik Margriet helemaal niet volg, maar misschien is het wel de bedoeling dat ik het linkje hier post. :))

Grappige link! Ik vind een kringloopwinkel ook altijd erg muf (lees: bijna vies) ruiken en moet in het begin altijd even wennen aan die geur als ik er kom. Gelukkig ruiken de boeken die ik haal niet zo :=

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:50

Wat een leuk topic, ik kom graag in kringloopwinkels. Ik heb laatst een nieuwe rijbroek met kaartje er nog aan voor mijn dochter gekocht voor 4 euro en ik koop er regelmatig coöperatieve spellen en boeken. Ik heb het lijstje even aangevuld met waar ik regelmatig kom.

Citaat:

Noord holland:

Noppes Zwaag
Noppes Grootebroek
Dromehof Zwaag
Saartje Wieringwerf
Rataplan Wieringerwerf
Dorcas Hoorn
Boemerang Amstelveen

Overijssel:
Kringloop kampen
Jan posthal kampen
Het goed hengelo/enschede