Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:35

Je hebt iig het weer niet mee vrees ik Karuna... :\ Dan maar zeelucht snuiven in de camper, haha.

Fijn dat al je foto's in 1x door kunnen, dat ziekenhuis-in ziekenhuis-uit is al vermoeiend genoeg. Hebben ze nog iets gezegd over hoe recent een recente test moet zijn of is dat nattevingerwerk? Dat je straks niet opnieuw moet omdat iemand besloten heeft dat recent niet recent genoeg is. Of zouden die 2 dagen het verschil niet meer zijn?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:52

pmarena schreef:
Joh laat d'r toch lekker... als ze nou lekker met die camper weggaat en haar hele zooitje bij zich heeft waar ze thuis ook in zit, dan is er toch niks aan de hand? Als je je daardoor beter op je longen voelt en het voor jezelf en anderen geen extra risico oplevert èn het ook nog met de dokter(s) overlegd is.... waarom moeten Bokkers er dan weer over gaan zeuren :)

Nou precies mijn gedachte. Mijn advies; laat dit topic lekker links liggen, je bent niemand verplicht om te melden wat je dag in dag uit aan het doen bent. Succes/sterkte met de foto's maken!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:42

smit_ilse schreef:
Karuna, heb jij toevallig een auto immuunziekte? Ggd heeft mij namelijk vermeld dat testen bij mensen met auto immuunziektes kansloos is en is mij dan ook afgeraden om te testen omdat het geen zin heeft volgens ggd.

Dit is absoluut niet waar. Zelfs bij mensen die sterke immuunremming gebruiken of een ernstige aangeboren afweerstoornis hebben kun je gewoon de PCR gebruiken voor de diagnostiek.
Dit test namelijk aanwezigheid van virusmateriaal en niet zoals serologische onderzoeken antistoffen (die mensen met een zeer slecht immuunsysteem soms niet kunnen maken).

Testen voor een operatie hoeft ook niet als je geen klachten hebt, dat is alleen in de beginfase tijdelijk het advies geweest, maar dit bleek zinloos :+

On topic: ik hoop dat je inmiddels geholpen bent Karuna

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:56

Iedereen trok hier zelf al de conclusie dat ze zelf alles uitgesteld had.
Ze had het misschien eerder of anders kunnen verwoorden maar wat een reacties!

Geniet maar lekker dat een succes vrijdag!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:52

IMJ schreef:

Gezien de laatste berichten is die conclusie ook niet heel gek, laten we eerlijk wezen.
Want vrijdag zei ze nog dat juist woensdag de eerstvolgende mogelijkheid was om alles tegelijk te doen en nu is het ineens weer vrijdag. Maar oké.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:20

Niobe schreef:
IMJ schreef:

Gezien de laatste berichten is die conclusie ook niet heel gek, laten we eerlijk wezen.
Want vrijdag zei ze nog dat juist woensdag de eerstvolgende mogelijkheid was om alles tegelijk te doen en nu is het ineens weer vrijdag. Maar oké.

Dat dus
T klopt niet ( alweer(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:39

Tja dingen kunnen nogal eens veranderen en verschoven worden....zeker in de zorg kunnen er nogal eens spoedgevallen tussendoor komen, dat is toch niet zó gek....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:25

Misschien zou de TS er verstandig aan doen om wat minder van dit soort topics met dit gevoelige onderwerp te posten. Zeker omdat dit soort topics makkelijk ontsporen en door de soms onsamenhangende manier van formuleren, het net lijkt alsof ze maling heeft aan de regels.

Voorkomt dat mensen haar afzeiken.

Ideetje hoor, misschien voortaan gewoon het onderwerp mijden.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:35

Juist Pmarena.
Echt te erg.
Zijn genoeg ziektebeelden waar men mensen aan raadt om naar de kust of de bergen te gaan.
Dus als TS de mogelijkheid heeft om met een camper even weg te trekken, ookal is het corona, dan zie ik niet in waarom niet.

Veel succes vrijdag TS

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:18

Femke_Tweety schreef:
Wijsje schreef:
Bij de GGD krijg je niets schriftelijk dus daar zit het ziekenhuis al mis.Coronavrij verklaring daae zijn juist die commerciële bureau's voor.

Wel, via mail.

Ik krijg binnen 48 uur de uitslag via mail.

Nee hoor, je krijgt een mailtje dat de uitslag online klaarstaat, kunt dan inloggen met digid en daar staat alleen of het negatief of positief is. Je naam staat er nog niet eens bij.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 03:31

gomir schreef:
smit_ilse schreef:
Karuna, heb jij toevallig een auto immuunziekte? Ggd heeft mij namelijk vermeld dat testen bij mensen met auto immuunziektes kansloos is en is mij dan ook afgeraden om te testen omdat het geen zin heeft volgens ggd.

Dit is absoluut niet waar. Zelfs bij mensen die sterke immuunremming gebruiken of een ernstige aangeboren afweerstoornis hebben kun je gewoon de PCR gebruiken voor de diagnostiek.
Dit test namelijk aanwezigheid van virusmateriaal en niet zoals serologische onderzoeken antistoffen (die mensen met een zeer slecht immuunsysteem soms niet kunnen maken).

Testen voor een operatie hoeft ook niet als je geen klachten hebt, dat is alleen in de beginfase tijdelijk het advies geweest, maar dit bleek zinloos :+

On topic: ik hoop dat je inmiddels geholpen bent Karuna

Dit is mij verteld door ggd tester/medewerker dus ga er vanuit dat ze dit niet zomaar roept en waar is wat ze mij verteld.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:22

En het is toevallig mijn vakgebied dus ik ben er vrij zeker van dat ik weet hoe het werkt.
Terwijl in de GGD alle hens aan dek gehaald wordt om aan de groeiende testvraag te voldoen.

Maar je hoeft het niet te geloven, ik probeer met mijn uitleg alleen te voorkomen dat er allerlei mensen straks geen contact opnemen met de GGD omdat ze denken niet getest te kunnen worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 20:23

De reden van verplaatsing werd vanmorgen duidelijk. Ipv fotos alleen was deels foto deels ct scan. En die zat vol woensdag. Flinke controle, formulier vooraf, bij binnenkomst in de entree weer controle verplicht ontsmetten en max 5 minuten voor afspraak mogen doorlopen.

Ct scan was bij de spoed waar ik meteen met de neus op de feiten werd gedrukt. De scan ernaast groot bord pas op covid verdachte scan. En het was volgens de verpleegkundigen best druk aan het worden weer met covid patienten en met restklacht patienten voor scans.

Een groot verschil met ander ziekenhuis waar ik pas ben geweest.

En dan zie je de beelden van willem II suporters. -O-

Wat ik weet van mijn ahum super :') afweersysteem is dat het idd de antistoffen niet echt lekker of niet aanmaakt of te laat. Of soms veel te hard gaat lopen afweren, ook dingen die niet afgeweerd mogen worden. Maar virussen en bacterien zijn echt goed aan te tonen gewoon met tests

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:13

smit_ilse schreef:
Dit is mij verteld door ggd tester/medewerker dus ga er vanuit dat ze dit niet zomaar roept en waar is wat ze mij verteld.

Ik heb gebeld naar het informatie nummer (hier 2 met een auto-immuunziekte) en volgens hun was dit niet het geval.
Mevrouw heeft het voor de zekerheid nog nagevraagd en er was helemaal niets over te vinden.
Gelukkig; want er zijn echt heel veel mensen met een auto-immuunziekte.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:18

gomir schreef:
En het is toevallig mijn vakgebied dus ik ben er vrij zeker van dat ik weet hoe het werkt.
Terwijl in de GGD alle hens aan dek gehaald wordt om aan de groeiende testvraag te voldoen.

Maar je hoeft het niet te geloven, ik probeer met mijn uitleg alleen te voorkomen dat er allerlei mensen straks geen contact opnemen met de GGD omdat ze denken niet getest te kunnen worden.

Dan blijft het apart dat niet iedereen van ggd dus hetzelfde zegt.
Zo krijg je dus juist verwarring door ggd.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:25

Brainless schreef:
smit_ilse schreef:

Ik heb gebeld naar het informatie nummer (hier 2 met een auto-immuunziekte) en volgens hun was dit niet het geval.
Mevrouw heeft het voor de zekerheid nog nagevraagd en er was helemaal niets over te vinden.
Gelukkig; want er zijn echt heel veel mensen met een auto-immuunziekte.

Heel bijzonder dat ggd elkaar zo tegen spreekt dus. Moet eerlijk zeggen dat ik hierdoor nog weinig vertrouwen in ggd heb zo. Helaas hoor ik het wel meer hier in mijn omgeving dus of het aan de ggd hier in de buurt ligt weet ik niet maar diegene die ik erover gesproken hebt heeft ook dingen nagevraagd en die zegt dus wel dat testen geen zin heeft. Zeg overigens niet dat je niet getest mag worden maar dat het werd afgeraden door de ggd die ik sprak.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:32

smit_ilse schreef:
Dan blijft het apart dat niet iedereen van ggd dus hetzelfde zegt.
Zo krijg je dus juist verwarring door ggd.

Het zou anders zeker ook wel gecommuniceerd worden omdat 1 op de 35 mensen een auto-immuunziekte heeft. (zeker 500.000 mensen in Nederland).
Ik snap ook niet hoe een auto immuunziekte een test verkeerd zou beïnvloeden.

Ik lees net dat mensen die medicijnen slikken voor een auto-immuunziekte juist bij de risicogroepen hoort:

Citaat:
Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?

Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte en mensen die een orgaan of stamceltransplantatie hebben ondergaan.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:13

smit_ilse schreef:
Heel bijzonder dat ggd elkaar zo tegen spreekt dus. Moet eerlijk zeggen dat ik hierdoor nog weinig vertrouwen in ggd heb zo. Helaas hoor ik het wel meer hier in mijn omgeving dus of het aan de ggd hier in de buurt ligt weet ik niet maar diegene die ik erover gesproken hebt heeft ook dingen nagevraagd en die zegt dus wel dat testen geen zin heeft. Zeg overigens niet dat je niet getest mag worden maar dat het werd afgeraden door de ggd die ik sprak.

Wat is de achtergrond van jouw bron? Wele opleiding? Hoe lang werkt ze daar en in welke functie?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:19

@safina de bron is medewerker van de ggd die doorgaf dat mijn schoonzusje positief was en later weer gesproken heb omdat ik ziek werd. Hoe lang ze daar werkt etc weet ik niet omdat ik dat niet vraag aan een medewerker. Ga er vanuit dat zo iemand de waarheid tegen mij verteld. Ben juist iemand die niet klakkeloos iets aanneemt maar juist de bron vraagt voor antwoorden maar blijkbaar is er onder ggd werknemers verschillen wat dus het geloof erin nu wel minder wordt naar ggd toe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:47

smit_ilse schreef:
@safina de bron is medewerker van de ggd die doorgaf dat mijn schoonzusje positief was en later weer gesproken heb omdat ik ziek werd. Hoe lang ze daar werkt etc weet ik niet omdat ik dat niet vraag aan een medewerker. Ga er vanuit dat zo iemand de waarheid tegen mij verteld. Ben juist iemand die niet klakkeloos iets aanneemt maar juist de bron vraagt voor antwoorden maar blijkbaar is er onder ggd werknemers verschillen wat dus het geloof erin nu wel minder wordt naar ggd toe.

Om telefoniste bij GGD te worden kan je momenteel solliciteren met elk willekeurig mbo4 diploma, dus tel maar uit hoeveel kennis ze hebben van wat die PCR test precies doet op mensen met een auto-immuunziekte.

Ik zou het antwoord van gomir daarboven kiezen, aangezien die iig een arts is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:06

smit_ilse schreef:

Als iemand positief is word je gebeld door iemand van BCO, bron- en contactonderzoek. Daar zijn afgelopen maanden honderden mensen op aangenomen en opgeleid, die dat doen via een uitzendbureau.

Ze hebben lang niet allemaal een medische vooropleiding (sommige GGD'en vinden een sociale vooropleiding ook prima, ze hebben hard mensen nodig), ze zijn enkel getraind in het doen van Bron en Contactonderzoek en mogen ook helemaal geen adviezen geven over dit soort dingen. Dus als jou dit gebeurd is, zou ik zeggen: dien een klacht in.

Maar zet het in ieder geval niet op internet als zijnde iets dat waar zou zijn.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 23:52

Ja ga zeker een klacht indienen nu ik dit lees. Zoals ik al zei zet ik niet klakkeloos wat neer zonder een juiste bron te hebben (ook nog op de afdeling besproken voor ze mij dit antwoord gaf) maar die blijkt dus niet zo juist te zijn. Niet gek dat ik het dus plaats want je verwacht dat iemand de waarheid vertelt vanuit ggd. Bedankt allemaal voor de info en mocht ik er nog wat over horen na mijn klacht laat ik het weten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 09:28

Inmiddels de uitslagen binnen. Conclusie na overleg van de huisartsenpraktijk met collegas ook. Aangezien er geen dingen gevonden zijn op scan en fotos (jippie) gaan ze uit van hardnekkige restklachten van dat piepvirus. Die kennelijk best vaak voorkomen. Bij jong en oud, heel ziek geweest of milde klachten. Vage onverklaarbare koortsvlagen vanuit het niks die komen en gaan met bijbehorend ziek voelen. Hoesten en slijm. Zal ermee moeten leren leven voorlopig. -O- Het gaat ooit over, of niet.

Wel grappig, mijn oude huisartsenpraktijk belde gister omdat het ziekenhuis de uitslagen naar hun hadden gestuurd om onverklaarbare reden. Die heeft weer contact opgenomen met mijn nieuwe. Wat blijkt, mijn oude huisarts is de opleider van de een van mijn nieuwe. _O- Compleet andere regio maar verklaard deels dezelfde aanpak. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:05

Karuna, het klopt wat je zegt. Ik hoor dit van meer ex-covid patiënten.. maar ik dacht dat jij de klachten al voor covid had dus daarom had ik het niet genoemd..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 18:07

Ja deels wel maar deze koortsvlagen zijn anders, heftiger en ik voel me er ook ziek bij. Voorheen was het minder hoog en eigenlijk meer tsja ik heb koorts en door. Dat lukt nu gewoon echt niet. Ben dan ook goed beroerd heel kort en heftig. -O-