De coronaMelder of corona app.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:27

Blijkbaar mijn onderbewustzijn wel. Ik weet het niet. Het voelt toch niet goed op de een of andere manier. Ik ben alleen en quarantaine is nu niet iets waar ik erg op zit te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:03

Fitzroy schreef:
Blijkbaar mijn onderbewustzijn wel. Ik weet het niet. Het voelt toch niet goed op de een of andere manier. Ik ben alleen en quarantaine is nu niet iets waar ik erg op zit te wachten.

Als je er heel onrustig van wordt moet je het ook niet doen. Daar is zo'n app echt niet voor bedoeld. :(:)

Gewoon lekker zonder app verder. Je goed aan de maatregelen houden om je risico te beperken. En vooral: goed slapen 's nachts!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:18

Ik neem hem niet heb telefoon ook wel eens centraal ergens liggen. Hoeft maar een in de buurt te staan. Daarnaast staat bleutooth uit bij mij

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:20

8nnemiek schreef:
Dat is wel apart, animal. En lijkt me ook vrij snel, als je binnen twee dagen al een melding krijgt. Maar kun je niet onbewust toch dicht bij iemand anders in de buurt zijn geweest? In de supermarkt bv, of tijdens een wandeling dicht bij iemand in de buurt gelopen ofzo? Ik kan me op zich best voorstellen dat er iemand in de stad in dezelfde richting loopt als ik, redelijk dichtbij, zonder dat het me zou opvallen.

Ik ben echt nergens anders geweest.. Ook niet bij een tankstation of in de supermarkt oid.. We denken dat misschien de buurvrouw positief is en het signaal door de muur heen gaat ofzo. Ik werk parttime in de zorg en parttime bij een poppodium waar ik nog veel mensen zie, dus moet wel extra voorzichtig zijn. Maar zondag ben ik zeker weten niet in de buurt van andere mensen geweest buiten degenen die ik in mijn vorige post genoemd heb :+

Heb wel altijd mijn telefoon aan mijn lichaam (loop altijd rond met een schoudertasje, zelfs binnenshuis gek genoeg ;) ).

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:14

Ik kreeg zojuist een melding in beeld dat ik mogelijk met 3 gevallen in contact ben geweest. Kan de melding nu nergens meer terugvinden.

Het geval is dat ik juist enorm voorzichtig ben, en op mijn partner na bij niemand binnen 1,5 meter kom en al helemaal niet voor 15 minuten. De enige personen die ik verder heb gezien afgelopen week zijn mijn ouders, beiden op veel meer als 1,5m afstand en ook zij zijn beiden niet positief getest.

Ik ben echt voorstander van de regels en de app, maar dit kan gewoon echt niet kloppen... ik heb dan ook veel moeite om nu 10 dagen in quarantaine te gaan eerlijk gezegd.....

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:16

anne_bento schreef:
Ik kreeg zojuist een melding in beeld dat ik mogelijk met 3 gevallen in contact ben geweest. Kan de melding nu nergens meer terugvinden.

Het geval is dat ik juist enorm voorzichtig ben, en op mijn partner na bij niemand binnen 1,5 meter kom en al helemaal niet voor 15 minuten. De enige personen die ik verder heb gezien afgelopen week zijn mijn ouders, beiden op veel meer als 1,5m afstand en ook zij zijn beiden niet positief getest.

Ik ben echt voorstander van de regels en de app, maar dit kan gewoon echt niet kloppen... ik heb dan ook veel moeite om nu 10 dagen in quarantaine te gaan eerlijk gezegd.....

Dat is wel erg vreemd. Heb je je telefoon ergens laten liggen? Wellicht je buren?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:22

Buren, zou dat echt kunnen??
Ik laat mijn telefoon met sporten in de auto liggen, maar dat lijkt me dan ook stug dat er een besmet persoon een kwartier naast mijn auto heeft gestaan haha. Ik kan verder niks bedenken, ik sport (maar dan ligt ie in de auto), en ik werk 3 dagen op kantoor maar wij houden enorm veel afstand op werk, ik werk met weinig mensen (10 hooguit op kantoor) en wij komen niet bij elkaar in de buurt. Daarnaast zou ik wel weten als een collega ziek is en positief getest is. Ik kan werkelijk niks bedenken..

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:23

anne_bento schreef:
Buren, zou dat echt kunnen??
Ik laat mijn telefoon met sporten in de auto liggen, maar dat lijkt me dan ook stug dat er een besmet persoon een kwartier naast mijn auto heeft gestaan haha. Ik kan verder niks bedenken, ik sport (maar dan ligt ie in de auto), en ik werk 3 dagen op kantoor maar wij houden enorm veel afstand op werk, ik werk met weinig mensen (10 hooguit op kantoor) en wij komen niet bij elkaar in de buurt. Daarnaast zou ik wel weten als een collega ziek is en positief getest is. Ik kan werkelijk niks bedenken..

Als er een auto naast je staat en diegene laat ook zijn telefoon in de auto zou het natuurlijk wel kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:24

anne_bento schreef:

3 in een melding? Op hetzelfde tijdstip allemaal?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:28

Apart zeg.
Misschien als de telefoon vlakbij een muur aan de lader ligt, en er buiten iemand een sigaretje staat te roken of in de kamer er naast iemand zit, of een verdieping hoger/lager?

Hoe tellen ze die 15 minuten? Wordt er continu verbinding gemaakt met telefoons in de buurt, of zoekt zo'n telefoon gewoon een keer in de 5 minuten naar andere telefoons? In dat laatste geval, kun je met een beetje pech, net een paar keer langs iemand lopen net op het moment dat de telefoon zoekt, zonder dat je echt een kwartier lang bij elkaar hebt gestaan..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:28

Lekker betrouwbaar en nuttig dan die app.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:29

Ik heb niks kunnen vinden, ik zag een melding in beeld, klik het per ongeluk weg en nu kan ik nergens meer iets vinden? Moet dat niet terug te vinden zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:40

anne_bento schreef:
Ik heb niks kunnen vinden, ik zag een melding in beeld, klik het per ongeluk weg en nu kan ik nergens meer iets vinden? Moet dat niet terug te vinden zijn??

Was het niet die gewone melding die je af toe krijgt dat de app werkt? Want die wordt ook nog wel eens met een melding verward.

En wanneer zou je dat contact met die drie mensen gehad hebben? Er staat altijd een datum bij.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:41

Die melding krijg ik inderdaad ook regelmatig, maar nu stond er echt dat ik mogelijk met 3 mensen in aanraking was geweest o.i.d. Ja stom, ik kreeg tegelijk dat ik het zag een belletje, dus las het, neem daarna op, en kan het nu niet meer terug vinden. Denk dat het niet klopt, maar het is wel heel vreemd.

*edit* ik heb teruggezocht in de controle details en zie nu bijvoorbeeld bij gisteren om 13:23 Aantal overkomende codes 1 staan ipv 0.
Ik was om die tijd thuis aan het werk...
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 28-10-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:43

anne_bento schreef:

Als je hem nu niet meer kunt vinden was dat mogelijk een probleempje van de app en klopt het niet. Schijnen mensen voor niks in quarantaine geweest te zijn vanwege die melding. https://www.google.com/amp/s/www.rtlnie ... larm%3famp

Bij mij is de melding nogsteeds actief en telt hij de dagen in de app mee.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:46

Ah ik zie niks in mijn app dus het zal wel niet kloppen vermoed ik... handig zo'n app.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:03

Oké het is opgelost, ik heb even gebeld met de mensen van de app, zij legde uit dat dit enkel een melding is om me erop te wijzen dat ik bij mensen ben geweest die dan weer bij iemand in de buurt zijn geweest die positief getest zijn. Ik hoef dus ook zelf niet in quarantaine.
Anders had het ook in de app gestaan en daarom staat er bij mij niks in de app.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:12

anne_bento schreef:
Die melding krijg ik inderdaad ook regelmatig, maar nu stond er echt dat ik mogelijk met 3 mensen in aanraking was geweest o.i.d. Ja stom, ik kreeg tegelijk dat ik het zag een belletje, dus las het, neem daarna op, en kan het nu niet meer terug vinden. Denk dat het niet klopt, maar het is wel heel vreemd.

*edit* ik heb teruggezocht in de controle details en zie nu bijvoorbeeld bij gisteren om 13:23 Aantal overkomende codes 1 staan ipv 0.
Ik was om die tijd thuis aan het werk...

Fijn dat het is opgelost. Maar even terug op bovenstaande: Het is het tijdstip van dat iemand in de app op codes delen heeft geklikt. Niet het moment van mogelijke besmetting. Dat zou niet echt privacy proof zijn ;)

En je schreef eerder iets over dat je niet binnen 1,5 meter bent geweest. Bluetooth gaat natuurlijk wat verder dan 1,5m. :)

De app zoekt inderdaad constant naar andere app-codes in de omgeving en zo kan de tijd gemeten worden.
Ik heb zelf ook wel mijn twijfels over de tijdsgrens. Vind 15 minuten ook wel redelijk lang. Echter, hoe langer je bij iemand in de buurt bent hoe hoger het risico. En als je echt maar heeeeel kort bij iemand bent geweest dan zou je onterecht heel veel meldingen kunnen krijgen van mensen die langsfietsen oid. Dus ik begrijp deze keuze ook wel.

Het is misschien geen 100% garantie, maar in ieder geval een extra alertheid! ;)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:21

Ze vertelde me inderdaad dat die tijden niet kloppen ivm privacy, de dagen wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:28

anne_bento schreef:
Ze vertelde me inderdaad dat die tijden niet kloppen ivm privacy, de dagen wel

Wat een raar verhaal joh. Hier zie je hoe een melding eruit ziet. Er staat niet eens een tijdstip bij. https://www.dvhn.nl/drenthe/Lees-hier-z ... 67888.html
En meldingen over mensen die in contact zijn geweest met mensen die corona hebben geeft hij ook niet.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:40

Afbeelding

Afbeelding

Zo zien mijn schermen eruit.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:50

Ja als ik de app opende stond er dus niks. Alleen in mijn beginscherm kreeg ik een melding ervan, als ik erop klikte kwam ik in de instellingen van de app terecht. Van daaruit kon ik wel naar de blootstellingscontroles en na even zoeken kan ik ze wel vinden.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:22

Inderdaad, ik heb hetzelfde scherm als Animal.
Ik ben wel benieuwd of je melding op melding kan krijgen.
Bv ik zit nu dan al thuis omdat het 7 dagen geleden is. Zou ik dan weer een nieuwe melding er nog eens boven op kunnen krijgen van bv je bent 2 dagen geleden mogelijk besmet geraakt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:26

colinneke schreef:
Inderdaad, ik heb hetzelfde scherm als Animal.
Ik ben wel benieuwd of je melding op melding kan krijgen.
Bv ik zit nu dan al thuis omdat het 7 dagen geleden is. Zou ik dan weer een nieuwe melding er nog eens boven op kunnen krijgen van bv je bent 2 dagen geleden mogelijk besmet geraakt

Ja, dat kan inderdaad. Je kunt deze ook verwijderen. Je krijgt schijnbaar gewoon iedere keer als de codes matchen een alarm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:36

anne_bento schreef:
Ja als ik de app opende stond er dus niks. Alleen in mijn beginscherm kreeg ik een melding ervan, als ik erop klikte kwam ik in de instellingen van de app terecht. Van daaruit kon ik wel naar de blootstellingscontroles en na even zoeken kan ik ze wel vinden.

Was het niet dit probleem? https://www.nu.nl/tech/6085574/weekupda ... ikers.html