Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pillow schreef:[ [url=m/r2F076.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze liepen zelfs bij mij in de bak. Twee nieuwsgierige onder de draad door gekropen lammetjes gingen ze van dichtbij bekijken
miccamaaike schreef:Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die in plaatsen wonen met prima OV, prima bereik en een prima internet verbinding.
Hier in t dorp is een prima busverbinding naar zowel Meppel als Hoogeveen en daar gaat de trein naar waar je ook maar wilt. ER ligt hier overal glasvezel, we schijnen hier ongeveer t snelste internet van Nederland te hebben, fantastisch toch![]()
Gewoon rondkijken wat je aanspreekt en goed inlezen in mogelijke woonplaatsen. Ik ben geboren in Meppel en mijn ouders zijn daar naartoe verhuisd vanuit Eindhoven. Ze zijn daar echt prima geïntegreerd. Meppel is ook wel een fijne plaats om te wonen, ook wel voor mensen van buitenaf.n
Ik ben opgegroeid in Drenthe maar versta er soms niks van als er plat drents gepraat wordt, dat is vaak zo binnensmonds
miccamaaike schreef:Meppel is ook wel aardig accentloos. Ik ben er opgegroeid en had geen vriendinnen die met een Drents accent spraken. Alleen op de manege hoorde ik Drents. Toen kreeg ik op de middelbare school een vriendin uit Ruinen en daar werd thuis wel dialect gesproken, ik moest dan echt zo hard mijn best doen om te verstaan, ik was dat dus totaal niet gewend. Ken maar weinig Meppelers die plat praten.
belle_boef schreef:Ik was 14 toen ik van Brabant naar Drenthe verhuisde. Je mag wel een paar jaar uittrekken. Om je draai te vinden. Ik had de pech op een verkeerde school te komen en in de 3e in een al 2 jaar bestaande klas in te stromen. 2 verschrikkelijke schooljaren gehad. Niks aan vrienden opgebouwd. Gelukkig wel op de manege leuke contacten opgedaan. En met 16 jaar leuke baantjes. Dus als je op een nieuwe opleiding/school kan starten zou ik dat wel aanraden.
tjiftjaf schreef:belle_boef schreef:Ik was 14 toen ik van Brabant naar Drenthe verhuisde. Je mag wel een paar jaar uittrekken. Om je draai te vinden. Ik had de pech op een verkeerde school te komen en in de 3e in een al 2 jaar bestaande klas in te stromen. 2 verschrikkelijke schooljaren gehad. Niks aan vrienden opgebouwd. Gelukkig wel op de manege leuke contacten opgedaan. En met 16 jaar leuke baantjes. Dus als je op een nieuwe opleiding/school kan starten zou ik dat wel aanraden.
Ik ben ook onlangs naar Drenthe verhuisd en heb mij enorm welkom gevoeld. Vanaf dag 1.
Het scheelt denk ik wel hoe je buurtje is. Ik woon vrij maar heb in en straal van halve km. maar een paar buurtjes maar ik had mij niet beter kunnen wensen.
Ook in de winkels voel ik mij welkom en heb meteen werk gevonden waar ik ook gewoon gelijk geaccepteerd ben.
belle_boef schreef:Ik denk dat als je niet meer op school zit het ook makkelijker is. En met school/studie is het beter om in de overgangen op school te komen. Het eerste jaar van de middelbare of de eerste van het mbo/hbo dat je allemaal gelijk bent. Ik had dat geluk niet en kwam op de verkeerde school, op de verkeerde plek in de verkeerde klas. Dat was echt rete zwaar en heb me stok ongelukkig en eenzaam gevoeld die periode.