Jorienn schreef:Als je 40 uur werkt en een prima, net onder modaal salaris hebt maat er daar geen verdere groei mogelijk is wordt dat toch lastig. Je kan niet zomaar meer verdienen.
Niet lastig starten als je alleen bent, en net onder modaal verdient in de Randstad? Dan ben ik toch benieuwd waarom iedereen die ik ken nog thuis woont.
Natuurlijk wel jorien. Je kan overstappen naar een werkgever die beter betaalt, je kan ander werk gaan doen dat beter betaalt, je kan er iets bij doen waardoor je meer inkomen hebt. Ik zeg niet dat iedereen dit kan, maar er zijn echt veel mensen die geld laten liggen omdat ze tevreden zijn over hun baan, het meer reistijd niet waard vinden, of liever werk doen dat ze leuk vinden dan werk waar ze meer mee verdienen. En da's ook prima, maar dat neemt niet weg dat het kàn.
Ik zeg ook nergens dat het niet lastig starten is met een studieschuld. Ik zeg alleen dat dat helemaal niet hoeft, want als je genoeg verdient heeft die schuld minder impact op bijvoorbeeld je maximale hypotheek.

Blijft altijd leuk om over te speculeren.....dromen mag altijd!
Daar hoef je overigens echt niet ‘loaded’ voor te zijn. Mijn ouders hebben zich gericht op een vervroegd pensioen en sinds hun 60e leven ze van passieve inkomsten/werken ze alleen wanneer ze zin hebben. Gewoon heel normaal, geen gekkigheden maar alles mag, niets moet. Ik neem daar graag een voorbeeld aan