Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:55

Ik ben naar Zweden vertrokken, donker daar was ik zo aan gewent :j nu woon ik vrij zuidelijk dus valt allemaal wel mee! Ik wil niet meer terug naar NL, het enige wat echt poedersuiker was toen mijn opa overleefd kon ik niet even snel terug. 2 maanden later overleed mijn Oma ik heb de begravenissen online moeten volgen dat was echt heel erg poedersuiker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:07

Spinnen heb je op zo veel plekken :+ Ik moest in Zuid-Afrika ook enorm wennen aan de hoeveelheid ongedierte, vooral spinnen ook :x Rain spiders vooral, die zijn niet eens per se gevaarlijk maar ze zijn ZO snel dat het echt onmogelijk is om ze diervriendelijk te verplaatsen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:11

M_D_H schreef:
Ik zou niet zo snel emigreren, maar ik zou wel een appartement willen in Wenen :j

Door de liefde van mijn oma voor de Sissi films (jaja, elke kerst weer zaten wij met zijn allen te kijken) en mijn liefde voor geschiedenis ben ik als klein meisje al enorm geïnteresseerd geraakt in het keizerrijk Oostenrijk. 3 of 4 jaar geleden heb ik wenen mogen bezoeken en ik heb mij daar zo enorm thuis gevoeld. Ik kan het niet beschrijven, maar ik was daar zo gelukkig, het was als of ik thuis kwam en toen we weg gingen heb ik wel echt een traantje gelaten.
Dus ja, ik zou daar wel graag een appartement willen om er gewoon heen te kunnen wanneer ik wil :j

Schattig verhaal en droom. Misschien is af en toe logeren in een kleine B&B nu al haalbaar.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:18

KarmaChansy schreef:
Ik ben naar Zweden vertrokken, donker daar was ik zo aan gewent :j nu woon ik vrij zuidelijk dus valt allemaal wel mee! Ik wil niet meer terug naar NL, het enige wat echt poedersuiker was toen mijn opa overleefd kon ik niet even snel terug. 2 maanden later overleed mijn Oma ik heb de begravenissen online moeten volgen dat was echt heel erg poedersuiker

Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik terug zou vliegen als er iets met directe familie gebeurd. Ik heb nog maar 1 omatje over, ze is nu 93, en als ze komt te overlijden hebben we een potje waar altijd genoeg spaargeld inzit om een ticket te kunnen betalen en een paar weken zonder inkomsten. Toen mijn opa overleed was ik in Nederland en toen kon mijn man helaas niet komen. Zat ik naast mijn neefje en toen vroegen er mensen of mijn neefje mijn man was :')

Emmaa_ schreef:
Spinnen heb je op zo veel plekken :+ Ik moest in Zuid-Afrika ook enorm wennen aan de hoeveelheid ongedierte, vooral spinnen ook :x Rain spiders vooral, die zijn niet eens per se gevaarlijk maar ze zijn ZO snel dat het echt onmogelijk is om ze diervriendelijk te verplaatsen.

Wat een krengen zijn dat ;( Ik heb een klein fobietje wat betreft spinnen, helaas overleven ze het hier niet.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:33

Ik zou niet zo heel snel willen emigreren, maar mochten we er toch aan willen wagen als we geld zat hebben: Spanje of Zuid-Afrika.

Ik Spanje zou ik ook heel graag een vakantiehuis willen, even sparen.. :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:18

Ik heb in 3.5 week zuid Afrika geen spin gezien gelukkig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:42

Ladymadonna, zeg me aub niet dat dat kreng ergens in Europa is aangetroffen :wow:

Mijn vriend heeft me tijdens onze reis in Lapland 1 compliment gegeven wat voor mij onbetaalbaar was en nog steeds is: hij had me nog nooit zo gelukkig gezien als ginds, met zelden iets anders dan prachtige ongerepte natuur om ons heen.
Wanneer we naar Frankrijk op vakantie gaan is dat per auto. En echt iedere keer, hoe verder we naar het Noorden rijden hoe meer ik ga walgen van alle beton dat steeds meer en meer het landschap vult. Hoe dichter bij huis, des te meer grijze massa die de plek inneemt van groen en kleur. Het bedrukte gevoel van steeds drukkere stukken autostrade, tankstations en steden.
Telkens opnieuw denk ik "als we nu omkeren, ben ik over X tijd terug bij tante". Hoe noordelijker en dichter bij huis, hoe groter die drang tot omdraaien wordt, en per vakantie wordt de krop in mijn keel groter tijdens de rit naar huis.

Ik ben goddank blij om dan mijn beestjes terug te zien. Om mijn vrienden te zien en te horen. Maar die eerste weken is eveneens omschakelen. Terug in die rush raken die we hier kennen. Aanpassen aan onze lokale voeding, en afkicken van de relaxen gewoontes van ginderachter.
En vooral... In- en intriest elke dag uit eender welk raam in huis uitkijken op muren en beton van de huizen om ons heen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:15

Sizzle schreef:
Het is ook belangrijk om echt contact te leggen met de bevolking. De omgeving kan nog zo mooi zijn, maar als je je matelois irriteert aan de luidruchtigheid van Italianen dan wordt je ook niet gelukkig. Idem met de eindeloze uitstel en afstel politiek in Spanje waar ze rustig 5 maanden bezig kunnen zijn met het verven van je balkon. Zo weet ik ook van diverse Brabanders dat ze gillend weer uit Zwitserland gevlucht zijn vanwege de regeltjes en ontoegankelijkheid van de mensen.

Dit echt. Van west naar oost Nederland is al een cultuurschock :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:22

Yup, ik heb ooit ook emigratie naar Friesland overwogen, daar pas ik ook wel en daar voelde ik me het meeste thuis. Maar ja, die wind... :+
Als mensen vragen waarom ik weggegaan ben zeg ik vaak dat ik klimaatvluchteling ben :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:35

Hahaha _/-\o_

Varekaj ik kan me heel goed voorstellen dat je niet vrolijk wordt van al dat beton. -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:26

Varekaj schreef:
Ladymadonna, zeg me aub niet dat dat kreng ergens in Europa is aangetroffen :wow:

Mijn vriend heeft me tijdens onze reis in Lapland 1 compliment gegeven wat voor mij onbetaalbaar was en nog steeds is: hij had me nog nooit zo gelukkig gezien als ginds, met zelden iets anders dan prachtige ongerepte natuur om ons heen.
Wanneer we naar Frankrijk op vakantie gaan is dat per auto. En echt iedere keer, hoe verder we naar het Noorden rijden hoe meer ik ga walgen van alle beton dat steeds meer en meer het landschap vult. Hoe dichter bij huis, des te meer grijze massa die de plek inneemt van groen en kleur. Het bedrukte gevoel van steeds drukkere stukken autostrade, tankstations en steden.
Telkens opnieuw denk ik "als we nu omkeren, ben ik over X tijd terug bij tante". Hoe noordelijker en dichter bij huis, hoe groter die drang tot omdraaien wordt, en per vakantie wordt de krop in mijn keel groter tijdens de rit naar huis.

Ik ben goddank blij om dan mijn beestjes terug te zien. Om mijn vrienden te zien en te horen. Maar die eerste weken is eveneens omschakelen. Terug in die rush raken die we hier kennen. Aanpassen aan onze lokale voeding, en afkicken van de relaxen gewoontes van ginderachter.
En vooral... In- en intriest elke dag uit eender welk raam in huis uitkijken op muren en beton van de huizen om ons heen.

Dit verhaal is mijn verhaal. Totdat ik geëmigreerd was 8 jaar geleden. Vakantie is en was tof. Allen nu is het heerlijk om weer naar huis te gaan (=zuid Frankrijk ) en thuis te zijn.

Nu is het heerlijk om (klein) kinderen te zien in Nederland maar het is weer zo heerlijk om naar huis te gaan. Varekaj verwoort de redenen perfect hoe het voelde vroeger.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 06:24

Ik heb ook altijd gezegd dat ik wilde emigreren. Afgelopen jaar had ik de kans door veranderde omstandigheden. Maar als je alles dan nog eens goed alles overziet, hebben we het hier zo slecht nog niet.

Mijn vader zit nu een groot gedeelte van het jaar aan de Algarve en wat je daar ziet is dat geëmigreerde Nederlanders zodra ze echt medische problemen hebben of krijgen toch allemaal weer terug naar Nederland gaan.

Ik wil zelf, zodra ik voldoende geld, heb overwinteren in een zonnig land. Maar echt emigreren heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:06

Wat ook grappig is, is dat mijn ouders nooit uitzet voor mij gespaard hebben. Toen mijn broer 18 werd kreeg hij een frituurpan :+ . Ik heb nog nooit zulke spullen gekregen, en toen ik mijn ouders daar naar vroeg zeiden ze dat zich nooit konden inbeelden dat ik in NL zou blijven. Zij wisten het eerder dan ik!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:24

Ik geloof niet dat ik echt behoefte ooit zal krijgen om te gaan emigreren. Dan mis ik mijn vrienden en familie. En waarschijnlijk de paarden. Edit: en alle uitstekende voorzieningen die we hier hebben.

Maar als dan naar Griekenland. Waarschijnlijk in de winter een enorme tegenvaller. :')

Goed...een zomerhuisje op Patmos lijkt me wel wat. Dan emigreer ik gewoon half.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:58

Varekaj schreef:

Nee hoor, is een giant wood Spider,leeft oa i. Sri lanka. Zo groot als een gespreidde volwassen hand.
"No no no, no danger! But bite very painfull "
Aldus onze gids :')

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:13

Ik heb 3 jaar op Bonaire gewoond samen met mijn ouders.
Was echt een enorm leuke ervaring, maar Bonaire is in de loop der jaren wel heel erg veranderd.
Ik kreeg op een geef moment ook moeite dat je niet makkelijk van het eiland af kan, tuurlijk kan je een vliegticket boeken naar Curaçao of Aruba, en vanuit daar naar andere landen maar daar moet je budget dan ook naar zijn.

Op Bonaire zijn de salarissen laag, en de huurprijzen heel hoog, ook de boodschappen zijn duur, echt duur.
Helaas hebben wij ook een inbraak mee gemaakt, mijn ouders waren op vakantie in NL, en toen hebben ze het hele huis leeg gehaald, ruim 30duizend euro aan spullen weg |( Inmiddels zijn mijn ouders dus ook terug gekomen uit Bonaire, ze hebben het bedrijf verkocht, maar gaan nog wel regelmatig terug op vakantie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:20

Als jullie nou allemaal emigreren, wordt het hier in Nederland rustiger, krijgen we meer natuur en blijf ik lekker hier wonen }>

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:21

LadyMadonna schreef:
Varekaj schreef:

Nee hoor, is een giant wood Spider,leeft oa i. Sri lanka. Zo groot als een gespreidde volwassen hand.
"No no no, no danger! But bite very painfull "
Aldus onze gids :')

Hartinfarct lijkt mij anders heel gevaarlijk :+ :')

*streept Sri Lanka van lijst mogelijke vakantielanden*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:16

Eeen tijdje geleden werd er opgemerkt dat het belangrijk is om te kijken of je bij de aard van de mensen past.

Daar heb ik een tijdje over na moeten denken want je kunt niet generaliseren. Ik denk dat het misschien belangrijk is dat je in zicht hebt in onze Nederlandse volksaard. Wij zijn behoorlijk direct, vinden van alles wat en ventileren dat ook. Daar is niets mis mee, maar ben je wel bewust daarvan als je dat zelf ook hebt.
Bv een kennis van ons, Nederlander, vroeg om hulp aan onze Franse vriend en ik was erbij om te vertalen. J. spreekt de taal nog niet echt goed. Hierdoor kwam het allemaal erg bruusk en te direct over dus in mijn vertaling zei ik er gelijk bij, dat J. niet onbeleefd is, maar de taal nog niet machtig is, dus met weinig woorden veel wil zeggen waardoor het allemaal te rechtstreeks en te bruusk over komt.
Mijn vriend schoot in de lach en zei alleen maar fijntjes: "tout a fait" (inderdaad _O- ).
Vriendelijkheid en respect voor de ander is enorm belangrijk en ook een stukje "nederigheid". Zo vroeg ik gisteren tijdens ons vriendschappelijk etentje dat als ons huis verkocht wordt aan mensen met paarden, of onze vriend die tevens boer en buuf is, ook met land enz. wil helpen zoals hij bij ons altijd heeft gedaan. Het antwoord was heel duidelijk nl→ als die mensen ook vriendelijk zijn→ uiteraard, dan doe ik alles voor ze. Als ze dat niet zijn dan doe ik niets voor ze!

Zo ook met Engelse vrienden. Zij waren echte Engelsen en heel beleefd (in het begin) en zo indirect. Gelijk voelde ik dat verschil. dus gelijk heb ik tijdens het paardrijden verteld→ dat Nederlanders vaak te direct zijn voor Engelsen maar dat ze echt wel heel aardig zijn en dat dit meer een cultuur dingetje is. Hoorde ik haar paar jaar later, mij voorstellen aan goede vrienden met de woorden→ "dit zijn goede vrienden van ons en het zijn zo'n leuke mensen. In het begin is het even wennen want ze zijn heel direct, maar nu vinden we dit een verademing want deze mensen zullen nooit achter je rug over je praten (gossip around) _O- , met ons Engelsen ben je daar vaak niet zeker over".

Dus wat ik met die voorbeelden wil zeggen "ben je bewust van wie je bent en hoe je over kunt komen , investeer in de taal, ben vriendelijk want dat is zo tof wonen en gezellig". En ben je bewust van de landsaard van diegene die je tegen over je hebt. Fransen zijn trots op hun land en vaak ook wat chauvinistisch. Dus als je benoemd wat zo tof is in dit land, dan mag je best voorzichtig benoemen dat je de service gerichtheid hier in de buurt beter vind kunnen :x _O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:50

Mooi gezegd Pien

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:07

Klinkt herkenbaar Pien! Ik woon soort van in Engeland (eiland ernaast), echt een heel ander ‘praatvolk’ dan Nederlanders inderdaad. Dat soms overdreven beleefd zijn wat Engelsen doen was in het begin met inburgeren etc heel prettig natuurlijk maar het voelde al gauw best nep, en idd, achter je rug om hoor je vaak anderen dingen. Het vertrouwen in de ‘aardige’ Engelsman zakte al gauw zeg maar :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:20

Niet overal in Nederland zijn de mensen direct. Op bepaalde delen van het platteland zijn ze allesbehalve direct en wordt er erg veel achter je rug om gekletst.
Ook wordt je meteen duidelijk gemaakt dat je "niet van hier" bent, en niet iedereen heeft daar veel mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:19

Wat ik enerzijds hilarisch vond enkele jaren terug, maar tegelijk ook wel jammer... Ik liep op de markt met mama, tante zat al aan de apero 8-) en we kletsen onderling wat tegen elkaar. Gingen de marktkramers gelijk in het Engels tegen ons praten. We konden erom lachen maar het deed me wel wat. Alles werd daar in die tijd opgekocht door Britten en Amerikanen. Prijzen van vastgoed vlogen de pan uit, maar de taal leren? Nope. Dus gingen de lokale Fransen maar Engels leren.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:15

LadyMadonna schreef:
Varekaj schreef:
Australië viel voor mij definitief af na een foto van een giant spider :+

Die zitten niet alleen in Australië :')
[ [url=m/eKLrpQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En jij bleef gewoon staan? :oo %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:51

Zit dat allemaal aan de kanten van Taiwan, Sri Lanka enzo ja? Dan ga ik mijn bucketlist voor reizen eens herbekijken :')