Wat moet ik hiermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:05

Alle dingen die je noemt zijn onderling besproken en horen niet op een openbaar forum. Zeker niet omdat het voor jou als TS totaal irrelevant is hoe hij/zijn situatie is of dat zijn contract afloopt. Alleen dat er iemand die je aandroeg mogelijks meer loon kreeg.
Je ziet toch zelf ook in dat dit echt niet correct is hoop ik.

Verder ontstip ik dit topic en hoop ik dat een mod de te persoonlijke informatie verwijdert. Veel succes nog met je onderhandelingen zou ik zeggen.

knollentuin

Re: Wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:12

In principe gaat het je natuurlijk niks aan wat je collega verdiend, maar als je hetzelfde werk doet hoor je toch hetzelfde te krijgen? Net zoals vrouwen en mannen hetzelfde dienen te krijgen? Terwijl dat vaak niet zo blijkt te zijn , Ik weet niet of ts in een cao gebonden beroep werkt, dienstjaren tellen ook mee. Ik snap het gevoel van te wel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:18

Poekkie schreef:
Alle dingen die je noemt zijn onderling besproken en horen niet op een openbaar forum. Zeker niet omdat het voor jou als TS totaal irrelevant is hoe hij/zijn situatie is of dat zijn contract afloopt. Alleen dat er iemand die je aandroeg mogelijks meer loon kreeg.
Je ziet toch zelf ook in dat dit echt niet correct is hoop ik.

Verder ontstip ik dit topic en hoop ik dat een mod de te persoonlijke informatie verwijdert. Veel succes nog met je onderhandelingen zou ik zeggen.

Oh nee ik vind dit echt de grootste onzin wat je hier schrijft ze dus ik ben het niet met je eens :) Hij is een kennis van mij die om advies vraagt, met regelmaat. Dus sommige info is wel degelijk relevant voor mij (anders kan ik zijn vragen niet beantwoorden hè) :) Maar trek vooral je (weinig inhoudelijke) conclusie. En doei!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-20 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:18

knollentuin schreef:
In principe gaat het je natuurlijk niks aan wat je collega verdiend, maar als je hetzelfde werk doet hoor je toch hetzelfde te krijgen? Net zoals vrouwen en mannen hetzelfde dienen te krijgen? Terwijl dat vaak niet zo blijkt te zijn , Ik weet niet of ts in een cao gebonden beroep werkt, dienstjaren tellen ook mee. Ik snap het gevoel van te wel .

Ja, zo sta ik er ook in! :)

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:39

Lastige situatie, Joman. Ik snap je gevoel wel. Jij draagt iemand aan en die persoon vraagt naar jouw mening een veel te hoog salaris. Daar voel jij je misschien ook wel ‘schuldig’ over naar het bedrijf of dat niet?
Bedenk echter dat je het niet geweten had als jullie de salarissen niet besproken hadden. Probeer het uit je hoofd te zetten, ga uit van je eigen kunnen en zet hem op vandaag in je arbeidsvoorwaardengesprek. Succes!
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:41

Dankjewel!!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:06

Nou, ik zou dit denk ik positief omdraaien en het als DE uitgelezen kans zien om zelf een leuke salarisverhoging te vragen als hij idd dat hoge salaris waar hij op inzet gaat krijgen. Als jullie hetzelfde werk doen, ervaring, achtergrond etc... Mooier op een presenteerblaadje aangereikt dan dat ga je het bijna niet krijgen. En dan krijg je nog een bonus dat je hem hebt binnengebracht ook! Ik zou bijna blij zijn denk ik :o

Over allerlei moraliteiten zou ik bij iemand die slechts een (vage? dat haal ik er niet helemaal uit) kennis is eigenlijk helemaal niet inzitten, dat zou mij de energie echt niet waard zijn. Al snap ik dat je je over het hele gebeuren wel wat zuur voelt, zeker als uit zou komen dat hij gelogen/gezwegen heeft over zijn vorige salaris. Maar goed, ik zou me er dus op focussen wat JIJ hier uit kan halen. Dat heeft hij overduidelijk ook gedaan :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:17

Fijn dat je hem en je baas verder hebt geholpen door ze met elkaar in contact te brengen. En een mooie beloning gaat krijgen als het zo ver mag komen.

Daar houdt het wel op. Verder niet meer mee bemoeien en lekker met je eigen werk verder gaan.

Tot hier en niet verder.
Je zou wel met HR in overleg kunnen gaan over je eigen salaris. Maar je moet je echt niet teveel bemoeien met een ander, helemaal niet als het je zo bezig gaat houden. Brengt veel ontevreden gevoelens met zich mee, terwijl je daarvoor toch tevreden was?

Helemaal gek ben je niet hoor;
Dit gevoel heeft trouwens een naam Blaricum-syndroom

Je was tevreden tot iemand anders kans kreeg op veel meer salaris.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:33

Joman schreef:
Femke_Tweety schreef:
Maar wat heeft HIJ in jouw ogen nou precies fout gedaan?

Dan vroeg ik al in mijn eerdere bericht, maar misschien niet duidelijk genoeg.

Nou hij heeft niks fout gedaan natuurlijk. Ik weet niet, heb er gewoon geen lekker gevoel bij. Als hij mij salaris indicatie niet had geweten had hij een lager bedrag gevraagd denk ik. Vind het gewoon een vreemde situatie en kan de vinger er niet goed opleggen waarom. (Ik heb hem van veel info voorzien, en hij belde me vaak last minute om nog info te verkrijgen, heb zn brief gelezen etc. Misschien is het ook meer dat ik zijn houding gewoon wat raar vind; ik kan voor hem ter beschikking staan als hij dat wil en ondertussen ‘misbruikt’ hij mijn goedheid ofzo, zoiets).

Misschien moet je hem daar eens op aan spreken. En je afvragen wat jullie "vriendschap" waard is. Iedereen hier geeft hem gelijk wbt de salarisonderhandeling en heeft hij idd het volste recht om proberen eruit te slepen wat hij er in zit.
Maar dat is niet je punt. Jij hebt het gevoel dat je je nek uitsteekt voor hem en er alles aan doet om hem van inside informatie te voorzien en dan flikt hij je dit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:40

Flikken? Het is zijn recht.
We wonen in Nederland hè?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:51

Knert schreef:

Ik wist even geen andere bewoording om het gevoel van TS te omschrijven.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:54

OMG, wat een hilarisch topic!
TS : wat die persoon onderhandelt met het bedrijf is zijn zaak, daar kun jij niks aan doen en ook niks aan veranderen. Concentreer je op de zaken die je wel in de hand hebt, ipv nijdig te reageren op de pogingen van die persoon om een goed contract af te dingen. Misschien lukt het hem, en misschien niet, maar nogmaals : daar heb jij niks mee te maken.
Het lijkt mij beter om positieve energie te steken in jezelf, dan negatieve in die andere persoon.
Een beetje jaloezie is niet abnormaal, maar laat het je leven niet overnemen. Zet jezelf erover en kijk vooruit.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:04

vilheide schreef:
Knert schreef:

Ik wist even geen andere bewoording om het gevoel van TS te omschrijven.

Hij vraagt maar 10% meer als TS krijgt hoor. Niet het dubbele ofzo. Plus je moet ruimte om te onderhandelen erin meenemen. Het is echt niet raar dat hij iets hoger inzet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:19

maar hij 'flikt' de TS helemaal niks. TS baalt gewoon dat hij eventueel meer gaat verdienen, dat dit oneerlijk is maar vooral dat dit betekent dat de TS dit blijkbaar zelf niet durfde toen ze in dienst kwam.

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:35

Moderatoropmerking:
omdat de wijze van reageren van TS niet strookt met de bokt regels houden wij dit topic op slot