Extra kosten voor een betalingsregeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:44

Natuurlijk heb ik wel eens onvoorziene rekeningen gehad, maar daar heb ik dus een potje voor. En soms gaan er dingen niet door, omdat andere voor gaan. Lenaa-tje, daarom was het in eerste instantie een vraag, want ik kon het helemaal mis hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:47

MarcoBorsato schreef:
Maar je zegt zelf dat je een slecht gebit hebt dus hoe onvoorzien was het dan?

Zoals ik al eerder aangaf heb ik mijn tandarts potje te laag gezet. Volgend jaar gaat ie weer de hoogte in. Van fouten leert men

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:49

purny schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar je zegt zelf dat je een slecht gebit hebt dus hoe onvoorzien was het dan?

Zoals ik al eerder aangaf heb ik mijn tandarts potje te laag gezet. Volgend jaar gaat ie weer de hoogte in. Van fouten leert men

Maar je krijgt nooit alles vergoed toch? Ik heb een hogere tandarts verzekering maar moet altijd een deel zelf betalen. Zelf achteruit zetten is vaak wel voordeliger maar ook moeilijker.

purny

Re: Extra kosten voor een betalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:50

Ik kreeg 80 procent tot een max van 150 euro. En ik was al naar de mondhygiënist geweest. Dus dat tikt lekker aan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:01

fijn dat je het hebt kunnen regelen ts!

mijn tandarts wil mij ook altijd doorsturen naar de mondhygienist.. heb ik dus nog nooit gedaan. Vind ik zonde van mijn geld. Ik ben ook wel erg wantrouwend wat betreft de zorg verder, laat alleen het hoognodige doen. Misschien dus ook wel zorgmijdend. Ik kom ook liever niet bij mijn huisarts (want die stuurt toch door of schrijft medicatie voor waar je wel flink voor moet dokken). Heb de allergoedkoopste zorgverzekering met allerhoogste risico en krijg daarnaast best hoge zorgtoeslag.

ff afkloppen, maar tot nu toe gelukkig geen ernstige rekeningen gehad. hoop dat ik het zo nog een paar jaren volhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:04

@juval, verstandig zeg, not! Ik krijg echt kromme tenen van dit topic.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:08

brokjes schreef:

Ik ook _O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:09

brokjes schreef:

sterkte met je kromme tenen!

als je de eindjes aan elkaar moet knopen is iedere euro er eentje.

Mijn leven, mijn keuzes, daar heeft toch verder niemand last van?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:14

juval schreef:

Hoe meer mensen bezuinigen op preventieve zorg, hoe hoger de curatieve zorgkosten. En die zien wij met z'n allen terug in hogere zorgverzekeringspremies. Dus ja, daar hebben anderen dus wél last van.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:18

Aan de andere kant heb je mensen die voor elk wissewasje, elke snotneus bij de huisarts zitten, dat kost ook kapitalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:20

juval schreef:
brokjes schreef:

sterkte met je kromme tenen!

als je de eindjes aan elkaar moet knopen is iedere euro er eentje.

Over eindjes aan elkaar knopen, zie in je profiel dat je wel paarden hebt. Blijf dat dan bijzonder vinden.

Zoals Ibbel beschrijft zijn er wel gevolgen, maar wel ver gezocht. Én ik vind vooral dat er dan later niet geklaagd mag worden over hoge kosten/lichamelijke ongemakken.
Maar kan zijn dat jij dat niet doet natuurlijk. Je moet het ook zelf weten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:20

nynke55 schreef:
Aan de andere kant heb je mensen die voor elk wissewasje, elke snotneus bij de huisarts zitten, dat kost ook kapitalen.

Ja of die roken, drinken, onbesitas hebben of paardrijden zonder cap.

Gaat het niet om.

De mondhyg overslaan vind ik oerdom.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:23

Vroeger deed de tandarts dat gewoon, tandsteen verwijderen, daar moet je nu voor naar de mondhygieniste. Bij ons in de regio is er 1, met een wachtlijst van een half jaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:24

Bizar, het giert hier van de praktijken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:25

ik heb het nut van mondhygieniste nog niet ontdekt.. ik kom misschien ook wel uit een tijd waar dat vak nog helemaal niet bestond of gebruikelijk was. Ik ben gezegend met een goed gebit en heb nergens last van, nooit gaatjes. dus nee, ik hoef niet zo nodig die in mijn ogen onnodige kosten te maken.

Dat ik paarden heb doet er verder niet toe. kwestie van keuzes maken waar ik mijn geld aan wil spenderen toch. Dan komen mijn kinderen en dieren eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:27

juval schreef:
Dat ik paarden heb doet er verder niet toe. kwestie van keuzes maken waar ik mijn geld aan wil spenderen toch. Dan komen mijn kinderen en dieren eerst.

Zijn eigen keuzes ja, maar noem het dan niet maandelijks de eindjes aan elkaar knopen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:34

Natuurlijk maakt iedereen zijn eigen keuzes, of het nu paarden zijn of een dure reis. maar je moet niet gaan klagen over een paar euro extra als je een betalingsregeling wilt, omdat je je geld aan een luxeproduct hebt uitgegeven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:43

nynke55 schreef:
Vroeger deed de tandarts dat gewoon, tandsteen verwijderen, daar moet je nu voor naar de mondhygieniste. Bij ons in de regio is er 1, met een wachtlijst van een half jaar.

Bijzonder. Elk half jaar word bij mij het eventuele tandsteen verwijderd gewoon door de tandartsassistente. Ik hoef en ga nooit naar de mondhygiëniste.

Omdat ik nieuwsgierig was wat het Nibud adviseert qua buffer heb ik die lijst eens ingevuld zojuist.

Jemig daar zakt mijn broek vanaf! Wat ze adviseren heb ik wel, maar als je moet leven van het minimum kan ik mij dat niet voorstellen. Je kunt dan nauwelijks sparen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:49

Mondhygiënist is hier inderdaad ook ineens in, terwijl dat vroeger nooit zo was.
Dus ik begrijp die overslaan als je juist weinig gaatjes hebt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:54

_Penotti schreef:
Mondhygiënist is hier inderdaad ook ineens in, terwijl dat vroeger nooit zo was.
Dus ik begrijp die overslaan als je juist weinig gaatjes hebt wel.

De mondhygiënist is er om tandplak, tandsteen langs je tandvlees en waar nodig stukje onder je tandvlees te verwijderen. Zo blijft je tandvlees gezond en heb je minder kans op ontstekingen en daarbij het terugtrekken van het tandvlees. Het is geen aanvullende luxe naast de tandarts!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:57

Ik weet waar het voor is.
Ik ben niet gezegend met goede tanden en laat het altijd doen.
Maar vroeger deed de tandarts dat.

Mijn broer daarentegen is 50, heeft nog 0 gaatjes, prachtig wit gebit en mooi tandvlees.
Die gaat daar dus niet heen. Die gaat 1 keer in de 3 jaar voor controle en dat is het.
En ik geef hem geen ongelijk.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:17

Snap eerlijk gezegd echt niet waarom het normaal zou zijn dat een ander op zijn geld moet wachten omdat jij het op dit moment niet hebt . Er is er dienst geleverd en daar moet je voor betalen. Heb je dat geld niet mag je in termijnen betalen maar daar zitten wel kosten aan want de tandarts wacht langer op zijn geld . En natuurlijk is het automatisch geregeld Bij het administratiie kantoor maar die moeten wel maandelijks in de gaten houden of geld binnen komt .
Daar mag geld tegenover staan.

En heb je geen begeleiding die eind van het jaar even mee kijkt wat handig is qua verzekering ? 150 euro vergoed krijgen is een lachtertje natuurlijk als je al een slecht gebit hebt .
Dan kan als je een potje hebt voor onverziene kosten is dit niet haalbaar zal je iets hoger moeten verzekeren .

In termijnen betalen is een gunst geen recht. En daar mag iets tegen over staan .Voor150 is dit ook heel veel maar er zullen ook weinig mensen zijn die hiervoor in termijnen betalen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:19

Ik heb een goed gebit maar ga wel regelmatig, ook omdat ik dat zo wil houden én in mijn tandverzekering staat dat het ontbreken van regelmatige controle gevolgen kan hebben voor evt. vergoeding van behandelingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:38

genja schreef:
Snap eerlijk gezegd echt niet waarom het normaal zou zijn dat een ander op zijn geld moet wachten omdat jij het op dit moment niet hebt . Er is er dienst geleverd en daar moet je voor betalen. Heb je dat geld niet mag je in termijnen betalen maar daar zitten wel kosten aan want de tandarts wacht langer op zijn geld . En natuurlijk is het automatisch geregeld Bij het administratiie kantoor maar die moeten wel maandelijks in de gaten houden of geld binnen komt .
Daar mag geld tegenover staan.

En heb je geen begeleiding die eind van het jaar even mee kijkt wat handig is qua verzekering ? 150 euro vergoed krijgen is een lachtertje natuurlijk als je al een slecht gebit hebt .
Dan kan als je een potje hebt voor onverziene kosten is dit niet haalbaar zal je iets hoger moeten verzekeren .

In termijnen betalen is een gunst geen recht. En daar mag iets tegen over staan .Voor150 is dit ook heel veel maar er zullen ook weinig mensen zijn die hiervoor in termijnen betalen

Infomedics en Famed zijn één. Ze nemen de factuur over van de tandarts. Die krijgt dus gelijk geld en zij moeten wachten op jouw geld. Ik vind die 5 euro per keer nog meevallen.