Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
secricible schreef:Ik wil het ook wel duidelijker voor je omschrijven hoor. Dat zou ongeveer zijn:
Misschien moet je eerst eens een idee hebben hoe het er op dit moment achter de deuren van het vph aan toe gaat voor je denkt dat het een goed idee is om van medewerkers te verwachten dat ze een continue dienst van een maand draaien.
Ik vind het nogal schandalig om enerzijds te verwachten van zorg dat zij zich een maand laten opsluiten in extreem heftige en soms traumatiserende omstandigheden waarbij ze hun eigen leven maar moeten laten voor wat het is. Maar voor jezelf en de niet-zorgmedewerkers moeten de maatregelen maar versoepelt worden “want we hebben er genoeg van”. NIMBY was daar de term voor heb ik hier geleerd.
Zertab schreef:Ik zie gewoon niet in hoe we groepsimmuniteit kunnen opbouwen als we nergens mogen komen.
Zertab schreef:Ik vind het altijd jammer dat in zulke topics mensen met een andere mening, die niet strookt met wat de overheid allemaal beslist, meteen afgezet worden als dom, en mensen die bleren en doordrammers. Daar heb ik écht geen zin in.
Ik zie gewoon niet in hoe we groepsimmuniteit kunnen opbouwen als we nergens mogen komen.
Zertab schreef:Ik vind het altijd jammer dat in zulke topics mensen met een andere mening, die niet strookt met wat de overheid allemaal beslist, meteen afgezet worden als dom, en mensen die bleren en doordrammers. Daar heb ik écht geen zin in.
Ik zie gewoon niet in hoe we groepsimmuniteit kunnen opbouwen als we nergens mogen komen.
) af.Zertab schreef:Astorga schreef:Ik heb hier één voorbeeld van gezien, was in Spanje dacht ik en een vrijwillige keuze van het personeel.
Als er iets niet strookt met onze grondwet is het wel zorgpersoneel gijzelen. Daarnaast, als medewerkers daar wel voor kiezen mag er wel een evenredige beloning voor klaar staan. Zo goed is het salaris van een helpende of verzorgende niet. En wat doen we dan met hun kinderen of de mensen die ze mantelzorg geven in hun vrije tijd?
Gijzelen? Vrijwillige keuze natuurlijk. En inderdaad, de zorg krijgt een applaus, maar loonsverhoging ho maar. Die mensen die hun kinderen niet aan hun partner over kunnen laten of mantelzorg moeten bieden, en niemand die dat kan overnemen, die kiezen ervoor om dan niet opgesloten te worden. Dan hebben ze wel tijdelijk geen werk, maar ja, dat zijn er zoveel nu.. Ik heb ook geen werk vanwege de crisis. Of er moet een regeling komen met dat ze loon krijgen gebaseerd op wat ze verdient hebben de laatste drie maanden.
Jullie krijgen er wel wat extra salaris voor volgens Zertab, dat maakt die pyschische schade toch wel goed? Oh en als je weigert, dan krijg je gewoon geen salaris, maar ja, dat hebben er wel meer op het moment. Alles voor dat terras he

germie schreef:Ik las ook ergens dat ze dus doodleuk die noodwet in laten gaan op 24 april, met terugwerkende kracht naar 16 maart. Dat vind ik wel eng hoor.
Plus inderdaad de angst om het maar lekker te blijven verlengen. Dat je nooit meer je normale vrijheid terugkrijgt zoals voor maart 2020. En wees eerlijk, die 1.5m samenleving is gewoon niet vol te houden. Dat gaat in tegen de mens, die heeft juist huidcontact nodig.
Dat je iets een paar weken wilt doen, daar kan ik wat van begrijpen, maar het punt om weer los te laten moet ook weer komen.
Gloa schreef:Benadelen zou ik het niet willen noemen. Maar de rechten van burgers inperken al is het maar beetje bij beetje is iets waar een overheid zeker voordeel bij haalt op de lange termijn.
En dat is waar het mij vooral om gaat. Rechten gaan niet de ene van de andere dag overboord. Die worden heel heel heel geleidelijk afgesnoept. We zitten al heel wat jaren (voor veel mensen ongemerkt) op een hellend vlak.
Voorbeeldjes;
- crisis en herstelwet
- grondwet referendum werd genegeerd
- oekraïne referendum werd genegeerd
- hele raadgevend referendum wat geschrapt werd
- verplichte donorregistratie voor iedere burger
Even ongeacht of je het inhoudelijk eens bent met bovenstaande situaties zijn het wel voorbeelden van een overheid die een middelvinger opsteekt naar de burger en zijn of haar rechten.
. En dat dat vooral maar ten koste moet gaan van het zorgpersoneel zie ik ook niet voorbij komen.
Gloa schreef:Volgens mij zegt hier niemand dat de huidige maatregels stom zijn en we vooral egoïstisch meteen weer terug moeten naar ons oude leventje. En dat dat vooral maar ten koste moet gaan van het zorgpersoneel zie ik ook niet voorbij komen.
(…)
Zertab schreef:Ik ben ook echt voor dat ouderen en mensen die in de risicogroep vallen thuis moeten blijven. Dat is hun verantwoordelijkheid. Ik ben gezond. Ik ben geen risico. Ik ben jong en net van school af. Ik kan en wil werken. Laat mij dat alsjeblieft dan ook doen!
Citaat:Omdat personeel daar in en uit loopt. Vind ik ook heel slecht van Nederland. In Italië werd persoon samen met de bewoners opgesloten om het virus buiten te houden. (…) Die mensen die hun kinderen niet aan hun partner over kunnen laten of mantelzorg moeten bieden, en niemand die dat kan overnemen, die kiezen ervoor om dan niet opgesloten te worden. Dan hebben ze wel tijdelijk geen werk, maar ja, dat zijn er zoveel nu.. Ik heb ook geen werk vanwege de crisis. Of er moet een regeling komen met dat ze loon krijgen gebaseerd op wat ze verdient hebben de laatste drie maanden.
secricible schreef:Gloa schreef:Volgens mij zegt hier niemand dat de huidige maatregels stom zijn en we vooral egoïstisch meteen weer terug moeten naar ons oude leventje. En dat dat vooral maar ten koste moet gaan van het zorgpersoneel zie ik ook niet voorbij komen.
(…)
Jij vindt verwachten dat zorgpersoneel zich opsluit in de VPH zodat die meer geïsoleerd zijn en wij daardoor weer meer mogelijkheden krijgen (los van of dat überhaupt juist is) niet ten koste gaan van het zorgpersoneel?Zertab schreef:Ik ben ook echt voor dat ouderen en mensen die in de risicogroep vallen thuis moeten blijven. Dat is hun verantwoordelijkheid. Ik ben gezond. Ik ben geen risico. Ik ben jong en net van school af. Ik kan en wil werken. Laat mij dat alsjeblieft dan ook doen!Citaat:Omdat personeel daar in en uit loopt. Vind ik ook heel slecht van Nederland. In Italië werd persoon samen met de bewoners opgesloten om het virus buiten te houden. (…) Die mensen die hun kinderen niet aan hun partner over kunnen laten of mantelzorg moeten bieden, en niemand die dat kan overnemen, die kiezen ervoor om dan niet opgesloten te worden. Dan hebben ze wel tijdelijk geen werk, maar ja, dat zijn er zoveel nu.. Ik heb ook geen werk vanwege de crisis. Of er moet een regeling komen met dat ze loon krijgen gebaseerd op wat ze verdient hebben de laatste drie maanden.
als je dat niet schaart onder "ten koste gaan van zorg" dan weet ik niet wat je daar wel onder schaart eigenlijk....
Gloa schreef:Volgens mij zegt hier niemand dat de huidige maatregels stom zijn en we vooral egoïstisch meteen weer terug moeten naar ons oude leventje. En dat dat vooral maar ten koste moet gaan van het zorgpersoneel zie ik ook niet voorbij komen.
Wel vind ik het knap kansloos dat de overheid de zorg nu loopt te bejubelen en zegt dat de maatregelen vooral nodig zijn om de zorg te ontlasten. Maar niemand daar in Den Haag heeft nog de ballen gehad om toe te geven dat ze het de zorg nu wel onnodig moeilijk heeft als gevolg van hun jaren lange uitkleedbeleid.
@rien10;
feit: er komt een noodwet
feit: in die wet komen maatregelen die onze vrijheden en rechten beperken
feit: historisch gezien heeft de overheid vaker A gezegd en B gedaan, vooral als zij daar belang bij hebben
Dus ik heb geen enkele reden om sceptisch en kritisch te zijn en geloof ze direct op hun woord![]()
NEE DAARMEE ZEG IK NIET DAT DE HUIDIGE MAATREGELEN ONTERECHT OF ONNODIG ZIJN.
irryproppy schreef:De noodwet is 24 april in werking getreden.
Zie overheid.nl
Daarmee is de grondwet opgeheven.
Draconische maatregels staan daar in die mensenrechten en privacyrechten schenden,enkeld voor dat zogenaamde virus...
Mensen hebben veel ergere ziektes en virussen overleefd zonder zulke draconische ingrepen...
Hier zit meer achter...
Zie overheid.nl
Draconische maatregels staan daar in die mensenrechten en privacyrechten schenden,enkeld voor dat zogenaamde virus...
Mensen hebben veel ergere ziektes en virussen overleefd zonder zulke draconische ingrepen...
Hier zit meer achter...
Zie overheid.nl
Hier zit meer achter...