De noodwet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: De noodwet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:03

En daar mag Secricible dan ook weer een mening over hebben... ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:09

Karl66 schreef:
En daar mag Secricible dan ook weer een mening over hebben... ;)

Zeker. Maar wat ze zegt voegt niet echt iets toe aan de discussie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:16

Ondank dat jij het blijkbaar liever niet hoort, voegt het natuurlijk wel wat toe. Zij formuleert een mening over wat er nu gebeurt. Mensen staan aan de zijlijn commentaar te geven, zonder al te veel kennis van zaken, waarbij ze meningen en feiten door elkaar halen. Dat doet ze in een korte zin, waarbij iedereen snapt wat ze bedoelt. Dat is gewoon een inhoudelijke reactie. In tegenstelling tot jouw klacht dat ze niet inhoudelijk is. Die opmerking heeft namelijk maar een doel, iemand met een jouw onwelgevallige mening de mond snoeren.

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:28

Ik wil het ook wel duidelijker voor je omschrijven hoor. Dat zou ongeveer zijn:

Misschien moet je eerst eens een idee hebben hoe het er op dit moment achter de deuren van het vph aan toe gaat voor je denkt dat het een goed idee is om van medewerkers te verwachten dat ze een continue dienst van een maand draaien.

Ik vind het nogal schandalig om enerzijds te verwachten van zorg dat zij zich een maand laten opsluiten in extreem heftige en soms traumatiserende omstandigheden waarbij ze hun eigen leven maar moeten laten voor wat het is. Maar voor jezelf en de niet-zorgmedewerkers moeten de maatregelen maar versoepelt worden “want we hebben er genoeg van”. NIMBY was daar de term voor heb ik hier geleerd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:41

secricible schreef:
Ik wil het ook wel duidelijker voor je omschrijven hoor. Dat zou ongeveer zijn:

Misschien moet je eerst eens een idee hebben hoe het er op dit moment achter de deuren van het vph aan toe gaat voor je denkt dat het een goed idee is om van medewerkers te verwachten dat ze een continue dienst van een maand draaien.

Ik vind het nogal schandalig om enerzijds te verwachten van zorg dat zij zich een maand laten opsluiten in extreem heftige en soms traumatiserende omstandigheden waarbij ze hun eigen leven maar moeten laten voor wat het is. Maar voor jezelf en de niet-zorgmedewerkers moeten de maatregelen maar versoepelt worden “want we hebben er genoeg van”. NIMBY was daar de term voor heb ik hier geleerd.

Ik vermoed dat de meeste mensen die bleren over versoepelen en kwetsbaren beschermen zich niet beseffen dat daarvoor een totale segregatie nodig is incl. de verpleging + hun familie. Die denken niet zover door over wat de praktijk is van hun "wij zijn braaf geweest en mogen/moeten nu een beloning gestamp".

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:00

Ik vind het altijd jammer dat in zulke topics mensen met een andere mening, die niet strookt met wat de overheid allemaal beslist, meteen afgezet worden als dom, en mensen die bleren en doordrammers. Daar heb ik écht geen zin in.

Ik zie gewoon niet in hoe we groepsimmuniteit kunnen opbouwen als we nergens mogen komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:04

Zertab schreef:
Ik zie gewoon niet in hoe we groepsimmuniteit kunnen opbouwen als we nergens mogen komen.

Omdat men het geleidelijk wil laten verspreiden zodat de ic's niet overbelast raken en men moet kiezen om iemand van 70+ niet meer te behandelen.

En wij (hier thuis) hopen dat het ook in de kiem gesmoord gaat worden voordat het verder verspreid om te hopen dat bepaalde mensen niet ziek gaan worden.

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:08

Zertab schreef:
Ik vind het altijd jammer dat in zulke topics mensen met een andere mening, die niet strookt met wat de overheid allemaal beslist, meteen afgezet worden als dom, en mensen die bleren en doordrammers. Daar heb ik écht geen zin in.

Dat vind ik echt flauwekul. Je mag van mij prima een andere mening hebben, ik sta zelf ook niet achter het huidige beleid van de regering (ik vind namelijk dat ze de deuren open moeten gaan gooien in het vph en moeten gaan verdelen in "willen bezoek ontvangen en accepteren dan te kunnen overlijden aan corona, met voldoende preventieve bescherming voor de zorg" en "willen geen risico lopen en worden in isolatie gehouden"), maar ik vind het wel schandalig als je mening bestaat uit "wij willen alles gewoon weer zoals normaal terug krijgen en de zorgmedewerkers (en bewoners!) moeten maar onmenselijke offers brengen". Dat vind ik gewoon egocentrisme.

De groepsimmuniteit WORDT opgebouwd op dit moment, zie de dagelijks toenemende gevallen. De beperkende factor daarin is de IC-capaciteit, niet de mensen in de verpleeghuizen (aangezien die niet eens naar de IC gaan). De vph nog verder afsluiten gaat er niet voor zorgen dat de IC minder belast worden. Alleen dat er nog minder kwaliteit is voor de bewoners, de zorgmedewerkers verder getraumatiseerd worden en deze doelgroep er misschien nog een paar maanden langere levensduur bij krijgen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:10

Zertab schreef:

Ik vind het jammer dat kritisch tegenwoordig voor veel mensen een synoniem is van tegen de gevestigde orde.
Zelf discuseer ik liever op de inhoud dan op aannames. Aangezien de inhoud van de noodwet nog niet vaststaat wacht ik dus rustig (en kritisch ;) ) af.

We bouwen overigens nog steeds immuniteit op (als die theorie klopt tenminste). Kijk maar naar de besmettingscurve in NL, die nog steeds trager daalt dan in andere landen.

Zertab schreef:
Astorga schreef:
Ik heb hier één voorbeeld van gezien, was in Spanje dacht ik en een vrijwillige keuze van het personeel.
Als er iets niet strookt met onze grondwet is het wel zorgpersoneel gijzelen. Daarnaast, als medewerkers daar wel voor kiezen mag er wel een evenredige beloning voor klaar staan. Zo goed is het salaris van een helpende of verzorgende niet. En wat doen we dan met hun kinderen of de mensen die ze mantelzorg geven in hun vrije tijd?

Gijzelen? Vrijwillige keuze natuurlijk. En inderdaad, de zorg krijgt een applaus, maar loonsverhoging ho maar. Die mensen die hun kinderen niet aan hun partner over kunnen laten of mantelzorg moeten bieden, en niemand die dat kan overnemen, die kiezen ervoor om dan niet opgesloten te worden. Dan hebben ze wel tijdelijk geen werk, maar ja, dat zijn er zoveel nu.. Ik heb ook geen werk vanwege de crisis. Of er moet een regeling komen met dat ze loon krijgen gebaseerd op wat ze verdient hebben de laatste drie maanden.

Hoe zie je dat dan voor je met werk en rusttijden? En wat mag je dan nog op je vrije dagen wanneer je opgesloten zit? Hoe voorkom je dat medewerkers uitvallen door psychische klachten?
Ik heb afgelopen week vier dagen achtereen gewerkt in isolatiekostuum. Dat is fysiek en mentaal echt heel intensief hoor. Zou dat geen zeven dagen achtereen kunnen, zeker niet voor langere tijd.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 02-05-20 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:13

niet astorga. De mensen in dat ene huis in Spanje hebben er voor gekozen gewoon een continue dienst te draaien van een maand. Zonder rustdagen, dag en nachtdiensten. Blijkbaar zijn er mensen in NL die vinden dat we dat hier gewoon voor alle VPH ook moeten doen.

Dat moeten jullie gewoon over hebben voor de rest van Nederland, zodat die in ieder geval weer lekker op het terras kunnen gaan zitten, want die zijn het zat. :j Jullie krijgen er wel wat extra salaris voor volgens Zertab, dat maakt die pyschische schade toch wel goed? Oh en als je weigert, dan krijg je gewoon geen salaris, maar ja, dat hebben er wel meer op het moment. Alles voor dat terras he :j

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:23

Over die groepsimmuniteit gesproken, daar geloof ik eigenlijk niet in zonder een vaccin. Als je ziet dat er nu sprake is van 0,17 % aan doorgemaakte ziekte en je ziet wat dit al aan impact heeft op ziekenhuizen en intensive care dan kom je van zijn levensdagen niet aan 60-80 %! Los van dat we nog niet zeker weten dat je voldoende antistoffen hebt na het doormaken van een infectie met corona.
Vooral ook bijzonder dat in alle landen ongeveer dezelfde curves lopen, welke maatregelen er ook genomen zijn. Wel of geen of gedeeltelijke lock down.
En interessant te lezen dat met name in gebieden van intendieve veehouderij en intensieve industrie, waar dus al een slechtere luchtkwaliteit was, de ziekte het meest intendief huishoudt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:33

Zertab schreef:

Jeetje, als ik me niet vergis werk je zelf in de gezondheidszorg, dan zou je toch moeten weten hoe het werkt? :o

We bouwen momenteel groepsimmuniteit op, er komen elke dag nog gevallen bij.
Die maatregelen zijn ervoor om te zorgen dat dat geleidelijk verloopt zodat mensen in de gezondheidszorg niet compleet overbelast worden.
Dat doen we met zn allen. Aangezien we toch een beetje een sociaal land zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:36

Zertab schreef:

Nee, dat gebeurt niet. Er wordt gereageerd als meningen neergezet worden als feiten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:28

Er is niks op tegen om buiten de gebaande paden te denken en met nieuwe ideeën te komen. Anders hadden we nog steeds in grotten gewoond. Alleen als er dan met redenen omkleed uitgelegd waarom het idee niet goed doordacht is, dan zal je dat ook moeten accepteren. Als je kritiek wil geven, dan moet je het ook kunnen ontvangen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:32

germie schreef:
Ik las ook ergens dat ze dus doodleuk die noodwet in laten gaan op 24 april, met terugwerkende kracht naar 16 maart. Dat vind ik wel eng hoor.
Plus inderdaad de angst om het maar lekker te blijven verlengen. Dat je nooit meer je normale vrijheid terugkrijgt zoals voor maart 2020. En wees eerlijk, die 1.5m samenleving is gewoon niet vol te houden. Dat gaat in tegen de mens, die heeft juist huidcontact nodig.
Dat je iets een paar weken wilt doen, daar kan ik wat van begrijpen, maar het punt om weer los te laten moet ook weer komen.

Sommige van de huidige maatregelen stroken niet met de grondwet.
Je mag zelf bepalen hoeveel mensen je in jouw huis ontvangt, zelfs je oma mag over haar kamer in het verzorgingstehuis beslissen wie ze toe laat en op welke afstand je van elkaar zit.
Politie mag ook niet zomaar jouw huis binnen.

Feestjes in huiselijke kring die door politie zijn beëindigd en waarbij het bezoek allemaal een boete heeft gekregen, dat mag volgens onze grondwet helemaal niet.
Als er overlast of drugs oid is wel, maar niet vanwege corona.

Daarom komt die spoedwet er met terugwerkende kracht, er zijn tenslotte al boetes uitgeschreven en bijeenkomsten beëindigd.

Dat staat los van of het nu wel of niet handig is om in corona tijd feestjes te gaan houden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:41

Gloa schreef:
Benadelen zou ik het niet willen noemen. Maar de rechten van burgers inperken al is het maar beetje bij beetje is iets waar een overheid zeker voordeel bij haalt op de lange termijn.

En dat is waar het mij vooral om gaat. Rechten gaan niet de ene van de andere dag overboord. Die worden heel heel heel geleidelijk afgesnoept. We zitten al heel wat jaren (voor veel mensen ongemerkt) op een hellend vlak.

Voorbeeldjes;
- crisis en herstelwet
- grondwet referendum werd genegeerd
- oekraïne referendum werd genegeerd
- hele raadgevend referendum wat geschrapt werd
- verplichte donorregistratie voor iedere burger

Even ongeacht of je het inhoudelijk eens bent met bovenstaande situaties zijn het wel voorbeelden van een overheid die een middelvinger opsteekt naar de burger en zijn of haar rechten.

Welke middelvinger...?
Ik vind het nog al ongefundeerde kritiek.

De referenda waren per definitie 'raadgevend', men had het recht om het een en ander te negeren. Wellicht is het netjes dat niet te doen, maar het mag.
Wij zijn niet Zwitserland. De raadgevende referenda stonden in een kader van de vraag of we het referendum zouden gaan invoeren. (Invoering zou je kunnen zien als uitbreiding van de burgerrechten, maar niet invoeren is geen inperking...)

En de verplichte donorregistratie is uitgebreid, jarenlang in onder andere het parlement besproken, geheel en al volgens de wettelijke procedures.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:49

Volgens mij zegt hier niemand dat de huidige maatregels stom zijn en we vooral egoïstisch meteen weer terug moeten naar ons oude leventje :? . En dat dat vooral maar ten koste moet gaan van het zorgpersoneel zie ik ook niet voorbij komen.

Wel vind ik het knap kansloos dat de overheid de zorg nu loopt te bejubelen en zegt dat de maatregelen vooral nodig zijn om de zorg te ontlasten. Maar niemand daar in Den Haag heeft nog de ballen gehad om toe te geven dat ze het de zorg nu wel onnodig moeilijk heeft als gevolg van hun jaren lange uitkleedbeleid.

@rien10;
feit: er komt een noodwet
feit: in die wet komen maatregelen die onze vrijheden en rechten beperken
feit: historisch gezien heeft de overheid vaker A gezegd en B gedaan, vooral als zij daar belang bij hebben

Dus ik heb geen enkele reden om sceptisch en kritisch te zijn en geloof ze direct op hun woord :roll:

NEE DAARMEE ZEG IK NIET DAT DE HUIDIGE MAATREGELEN ONTERECHT OF ONNODIG ZIJN.

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:03

Gloa schreef:
Volgens mij zegt hier niemand dat de huidige maatregels stom zijn en we vooral egoïstisch meteen weer terug moeten naar ons oude leventje :? . En dat dat vooral maar ten koste moet gaan van het zorgpersoneel zie ik ook niet voorbij komen.
(…)

Jij vindt verwachten dat zorgpersoneel zich opsluit in de VPH zodat die meer geïsoleerd zijn en wij daardoor weer meer mogelijkheden krijgen (los van of dat überhaupt juist is) niet ten koste gaan van het zorgpersoneel?

Zertab schreef:
Ik ben ook echt voor dat ouderen en mensen die in de risicogroep vallen thuis moeten blijven. Dat is hun verantwoordelijkheid. Ik ben gezond. Ik ben geen risico. Ik ben jong en net van school af. Ik kan en wil werken. Laat mij dat alsjeblieft dan ook doen!

Citaat:
Omdat personeel daar in en uit loopt. Vind ik ook heel slecht van Nederland. In Italië werd persoon samen met de bewoners opgesloten om het virus buiten te houden. (…) Die mensen die hun kinderen niet aan hun partner over kunnen laten of mantelzorg moeten bieden, en niemand die dat kan overnemen, die kiezen ervoor om dan niet opgesloten te worden. Dan hebben ze wel tijdelijk geen werk, maar ja, dat zijn er zoveel nu.. Ik heb ook geen werk vanwege de crisis. Of er moet een regeling komen met dat ze loon krijgen gebaseerd op wat ze verdient hebben de laatste drie maanden.

als je dat niet schaart onder "ten koste gaan van zorg" dan weet ik niet wat je daar wel onder schaart eigenlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:10

secricible schreef:
Gloa schreef:
(…)

Jij vindt verwachten dat zorgpersoneel zich opsluit in de VPH zodat die meer geïsoleerd zijn en wij daardoor weer meer mogelijkheden krijgen (los van of dat überhaupt juist is) niet ten koste gaan van het zorgpersoneel?

Zertab schreef:
Ik ben ook echt voor dat ouderen en mensen die in de risicogroep vallen thuis moeten blijven. Dat is hun verantwoordelijkheid. Ik ben gezond. Ik ben geen risico. Ik ben jong en net van school af. Ik kan en wil werken. Laat mij dat alsjeblieft dan ook doen!

Citaat:
Omdat personeel daar in en uit loopt. Vind ik ook heel slecht van Nederland. In Italië werd persoon samen met de bewoners opgesloten om het virus buiten te houden. (…) Die mensen die hun kinderen niet aan hun partner over kunnen laten of mantelzorg moeten bieden, en niemand die dat kan overnemen, die kiezen ervoor om dan niet opgesloten te worden. Dan hebben ze wel tijdelijk geen werk, maar ja, dat zijn er zoveel nu.. Ik heb ook geen werk vanwege de crisis. Of er moet een regeling komen met dat ze loon krijgen gebaseerd op wat ze verdient hebben de laatste drie maanden.

als je dat niet schaart onder "ten koste gaan van zorg" dan weet ik niet wat je daar wel onder schaart eigenlijk....

Dat 1ste citaat lees ik compleet anders en heeft 0,0 van doen met zorgpersoneel.
De 2de ben ik met je eens. Dat is ronduit lomp maar ook echt de enige in al die posts.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:16

Gloa schreef:

Wel vind ik het knap kansloos dat de overheid de zorg nu loopt te bejubelen en zegt dat de maatregelen vooral nodig zijn om de zorg te ontlasten. Maar niemand daar in Den Haag heeft nog de ballen gehad om toe te geven dat ze het de zorg nu wel onnodig moeilijk heeft als gevolg van hun jaren lange uitkleedbeleid.

@rien10;
feit: er komt een noodwet
feit: in die wet komen maatregelen die onze vrijheden en rechten beperken
feit: historisch gezien heeft de overheid vaker A gezegd en B gedaan, vooral als zij daar belang bij hebben

Dus ik heb geen enkele reden om sceptisch en kritisch te zijn en geloof ze direct op hun woord :roll:

NEE DAARMEE ZEG IK NIET DAT DE HUIDIGE MAATREGELEN ONTERECHT OF ONNODIG ZIJN.

Er komt een noodwet, zeker waar. Dat is inderdaad een feit. Jij bent daar bang voor, hebt er een vervelend gevoel bij, geef het een naam. Maar dat maakt de noodwet niet slecht. Of immoreel of geef het een naam.

En ja, de regering heeft fouten gemaakt in het verleden. Het zijn net mensen. Maar dat maakt de regering an sich niet slecht of immoreel of iets om bang voor te zijn.

Nogmaals; je gevoel mag er zijn. Daar is niets mis mee. Maar zeggen dat iets zo is (de wet die er aan komt is slecht) is iets anders dan voelen (ik voel me slecht bij de wet die er aan komt).

Je probeert me, denk ik, ergens van te overtuigen wat niet nodig is. Jouw gevoel hoef je me niet van te overtuigen, dat is wat het is. En dat de zorg afgepeld en uitgekleed is, ben ik volkomen met je eens.

PS. Je caps Lock is blijven hangen.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:38

De noodwet is 24 april in werking getreden.
Zie overheid.nl
Daarmee is de grondwet opgeheven.
Draconische maatregels staan daar in die mensenrechten en privacyrechten schenden,enkeld voor dat zogenaamde virus...
Mensen hebben veel ergere ziektes en virussen overleefd zonder zulke draconische ingrepen...
Hier zit meer achter...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:47

irryproppy schreef:
Zie overheid.nl
Draconische maatregels staan daar in die mensenrechten en privacyrechten schenden,enkeld voor dat zogenaamde virus...
Mensen hebben veel ergere ziektes en virussen overleefd zonder zulke draconische ingrepen...
Hier zit meer achter...

Linkje? Ik kan het nergens vinden.

Edit: die gaat over justitie en vergaderingen
https://www.stibbe.com/en/news/2020/apr ... g-getreden
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 02-05-20 19:50, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:49

irryproppy schreef:
Zie overheid.nl
Hier zit meer achter...

Noem eens een paar draconische maatregelen en waar staat dat de grondwet is opgeheven?

En wat zit er nog meer achter?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:52

irryproppy schreef:
Zie overheid.nl
Hier zit meer achter...

Draconisch hysterisch, deze post.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:52

Nou, ik heb eens gekeken op 'overheid.nl' .

Daar staan een aantal brave maatregelen genoemd:
"Totaal 35 spoedpublicaties Spoedpublicaties zijn buiten het vaste publicatiemoment gepubliceerd. Zij worden ook een dag na publicatie nog getoond."

Overige besluiten van algemene strekking
Aanwijzing ex art. 2.5 Noodverordening COVID-19 veiligheidsregio Haaglanden van 29 april 2020/ Kaapseplein

Datum publicatie Jaargang en nummer Organisatie
01-05-2020 Blad gemeenschappelijke regeling 2020, 466 Veiligheidsregio Haaglanden
Aanwijzingsbesluit cameratoezicht Burgemeester in ‘t Veldpark

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114314 Zaanstad
Aanwijzingsbesluit gebieden en locaties Noodverordening COVID-19 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond van 30 april 2020

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114988 Schiedam
Aanwijzingsbesluit gebieden en locaties Noodverordening COVID-19 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond van 30 april 2020

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114957 Rotterdam
Verordeningen
Aanwijzingsbesluit gebieden en locaties Noodverordening COVID-19 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond van 30 april 2020.

01-05-2020 Blad gemeenschappelijke regeling 2020, 463 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
Aanwijzingsbesluit verboden gebieden en locaties veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland 30 april 2020

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114757 Amstelveen
Besluit tot aanwijzing toezichthouders in verband met de uitvoering Noodverordening COVID-19 Veiligheidsregio Noord-Holland Noord 30 april 2020

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114922 Heiloo
Besluit tot aanwijzing toezichthouders in verband met de uitvoering Noodverordening COVID-19 Veiligheidsregio Noord-Holland Noord 30 april 2020

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114930 Castricum

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114198 Heerhugowaard

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114199 Langedijk

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114933 Bergen (NH)

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114980 Medemblik

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114981 Opmeer

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 115053 Hoorn
Besluit tot aanwijzing van categorieën van gevallen waarop het op 3 april 2020 gegeven gebiedsverbod ex art. 2.5 Noodverordening COVID-19 veiligheidsregio Haaglanden van 26 maart 2020 voor de velden in de Sportparken ’s-Gravenhout (SV Nootdorp) en Centrum (RKDEO) te Nootdorp, niet van toepassing is

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114991 Eijsden-Margraten
Noodverordening COVID-19 veiligheidsregio Zuid-Limburg van 1 mei 2020

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114977 Beekdaelen

01-05-2020 Gemeenteblad 2020, 114983 Meerssen