Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:45

pmarena ook sterkte.

Mooi scherm hoor!

Iemand hier heel erg thuis in de corona maatregelen? Mag fietsen met een tandem wel of niet? Het gaat niet om 2 mensen uit hetzelfde huishouden, wel om een begeleider en een client.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:46

Ik was vandaag op de coronapoli helaas. Moest van de huisarts mn longen laten luisteren en saturatie meten ivm benauwdheid
Mocht weer naar huis, ik vind het bizar dat ze daar niet testen
En je zat daar tussen andere mensen met coronaverdenking
Best een rotgevoel over nu

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:48

SusanH schreef:
pmarena ook sterkte.

Mooi scherm hoor!

Iemand hier heel erg thuis in de corona maatregelen? Mag fietsen met een tandem wel of niet? Het gaat niet om 2 mensen uit hetzelfde huishouden, wel om een begeleider en een client.

Nee mag officieel niet. Want dan kan je de 1,5 meter niet halen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:50

SusanH schreef:
pmarena ook sterkte.

Mooi scherm hoor!

Uit een huishouden mag dat gewoon. Ze zitten ook naast elkaar op de bank neem ik aan?

rockwitch

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:51

Ze komen niet uit 1 huishouden

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:51

Tienus hoe is het? :(:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:52

rockwitch schreef:
SusanH schreef:
pmarena ook sterkte.

Mooi scherm hoor!

zouden daar geen uitzonderingen voor zijn? Waar ik woon zijn overal woningen waar blinden semi zelfstandig wonen en ik zie ze de hele dag langslopen aan de arm van een begeleider m/v

verootjoo

Oh ik heb over niet heen gelezen :') nee dan zou ik niet doen idd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Was er al bang voor dat op de tandem niet mocht. En nee het is niet uit 1 huishouden, gelukkig woon ik hier niet. Dus officieel geen huishouden of gezin. Al kunnen we hier binnen die 1,5 meter niet halen (woonvoorziening) als begeleider tov client. Dus best maf dat je dat dan buiten wel perse moet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:58

SusanH schreef:
Was er al bang voor dat op de tandem niet mocht. En nee het is niet uit 1 huishouden, gelukkig woon ik hier niet. Dus officieel geen huishouden of gezin. Al kunnen we hier binnen die 1,5 meter niet halen (woonvoorziening) als begeleider tov client. Dus best maf dat je dat dan buiten wel perse moet.

Is er in Nederland geen Corona hotline waar je met dit soort vragen terecht kunt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:02

Geen idee. Ik zoek op internet, maar kan niks concreets vinden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:05

Babootje schreef:
In DL nu 137.000 geregistreerde corona besmettingen tegen nu 4020 coronadoden
in NL nu 30.449 besmettingen tegen 3459 coronadoden.
Natuurlijk wordt er in DL meer getest, maar in NL zijn er 2000 verdachte coronadoden die niet in de cijfers zijn meegenomen omdat ze niet getest zijn.
Vond dit wel even de moeite waard van het vermelden.

Hoeveel Coronadoden zul je in Duitsland hebben (gehad) waarvan ze het niet weten omdat ze niet getest zijn?
En verder kun je 2 landen niet met elkaar vergelijken, denk ik. Het verschilt nogal.
Dat is al binnen Nederland zo; hier in Groningen komt het nog nauwelijks voor, terwijl ze in Brabant bij bosjes vallen. Doen wij het dan veel beter? (nee, het komt hier gewoon minder voor. ;) )
Grappig cijfer:
Dit jaar zijn er in de eerste 15 weken 110 mensen overleden, in de provincie Groningen. In 2019, 122. Zonder Corona. ;)
(Volgens RTV-Noord.)
Lang verhaal kort; je kunt niks vergelijken want t zegt niks. Het is nog niet afgelopen en wie weet; vallen ze hier straks alsnog bij bosjes om, als de regels versoepeld worden...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:07

LadyMadonna schreef:
Gecondoleerd pmarena :(:)

Ik heb zojuist dit scherm besteld
[ [url=m/LuQXh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

hopelijk mag je snel weer beginnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:11

Ik hoop het ook, ben wel een beetje pissig op sommige collega's hoor....
Lees net in de Facebook groep dat iemand overweegt haar prijzen omhoog te gooien omdat ze nu zoveel extra kosten krijgt door mondkapjes, handschoenen, desinfecterende materialen....
Echt, hoe werkte je voor corona dan? De enige extra kosten die ik heb zijn dat scherm! (Oh, en ik moet nog even achter mondkapjes aan dat, heb de mijne aan de huisarts gegeven toen ik dicht moest)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:17

Gecondoleerd Kinke en Pmarena en sterkte met jullie verlies!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:22

rockwitch schreef:
SusanH schreef:
pmarena ook sterkte.

Mooi scherm hoor!

Maar je werkt wel dagelijks met cliënt, imo niet zo enorm veel anders als iemand uit gezin...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:28

Kinke en pmarena, gecondoleerd en heel veel sterkte... :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:38

Babootje schreef:
In DL nu 137.000 geregistreerde corona besmettingen tegen nu 4020 coronadoden
in NL nu 30.449 besmettingen tegen 3459 coronadoden.
Natuurlijk wordt er in DL meer getest, maar in NL zijn er 2000 verdachte coronadoden die niet in de cijfers zijn meegenomen omdat ze niet getest zijn.
Vond dit wel even de moeite waard van het vermelden.

Duitsland heeft vanaf het begin heel veel getest, ik denk dat Nederland veel en veel meer besmettingen heeft. Alleen in de drie noordelijke provincies kunnen ze nu nog achterhalen waar iemand mee in contact is geweest en waar diegene het virus heeft opgelopen. Zo kunnen ze isoleren vandaar dat daar zo weinig besmettingen zijn. In Brabant is dat al heel snel losgelaten en elke keer word er gezegd, reken maar in het gunstige geval de factor 6 dus zouden we minstens 180.000 besmettingen hebben(gehad). Dan komen de landen aardig overeen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:45

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:49

Bedankt allemaal :)

Waarom de begrafenisondernemer het op deze manier voorstelde / we het crematorium niet in mogen: dat komt omdat mijn zus al een half jaar aan het hoesten is. Schijnt iets van chronische bronchitis te zijn. Die mag daarom pertinent niet naar binnen....

Dus vandaar het voorstel om met oma in de kist bij mijn ouders langs te gaan. En dat wij dan bij mijn ouders zijn om afscheid te nemen. We kunnen dan nog wel met de auto achter de lijkwagen aan naar het crematorium mee rijden. Daar uitstappen, en dat de begrafenisondernemer dan nog langs ons rijdt en dat is het. Dan rijden ze daarna naar binnen naar de oven zeg maar.

Raar dat het zo moet. Maar ik vond het schrijnender dat we er niet meer naartoe mochten in het verzorgingstehuis de afgelopen weken voor haar dood.... mijn moeder gaat al jaren om de dag naar oma toe voor wat hulp, was, boodschapjes enzo. En die kreeg een maand geleden om 5 voor 4 een berichtje dat om 4 uur de deur op slot zou gaan en er niemand meer in zou mogen.

Die schrok zich rot want het was toen wel duidelijk dat het aflopende zaak was, en dan zou ze zonder het te hebben geweten, oma de dag ervoor voor de laatste keer hebben gezien :oo En oma zich maar afvragen waarom er niemand meer komt...denken dat we boos zijn ofzo, want op 1 of andere manier haalde ze zich dat wel vaker in haar hoofd :=

Gelukkig hebben die meiden er een stokje voor gestoken en na overleg een uitzondering gemaakt voor mijn moeder waardoor die toch nog 2 keer per week er naartoe mocht. Anders zou het echt wel héél hard zijn geweest... maar voor de rest heeft er dus niemand afscheid kunnen nemen -O-

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:51

Sneu dat niemamd afscheid heeft kunnen nemen, Pmarena, veel sterkte en gecondoleerd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:52

Destination schreef:
SusanH schreef:

Is er in Nederland geen Corona hotline waar je met dit soort vragen terecht kunt?

De site van Rijksoverheid zegt:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... and-houden

"Mag ik achter op de scooter bij een vriend/vriendin of collega (die niet tot mijn huishouden behoort)?

De norm is 1,5 meter afstand. Achter op de scooter kunt u geen 1,5 meter afstand houden. Dus niet doen.

Wees dus verstandig. Een boete kan er niet voor worden opgelegd. Dat kan pas bij groepsvorming van 3 of meer."

Dit lijkt me min of meer vergelijkbaar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:52

Gecondoleerd Pmarena. Naar dat je geen afscheid kan nemen zoals je dat zou willen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:55

Bedankt :)

Het verzorgingshuis is nog Corona-vrij en dat is ook wat waard...
Moeten komende week de spullen ophalen van oma en daarvoor mogen we ook niet naar binnen. Normaal haal je als familie de kamer leeg. Nu moeten we afspraak maken zodat de technische dienst alles bij de zijdeur kan zetten en we het daar op kunnen pikken zodat we niet naar binnen hoeven...

Wat het fietsen betreft: Ik denk dat het dan een kwestie van afwegen is of dat fietsen belangrijk is.
Op de lange termijn is het, om het vol te kunnen houden, denk ik wel zinvol om een paar mensen uit te kiezen waar je wel contact mee houdt. En daar dan ook echt streng op te zijn dat je ook die zoveel mogelijk op afstand houdt, en dat contact even on hold zet bij zelfs maar lichte klachten.

Helemaal niemand meer zien is ook geen maanden goed voor de geestelijke gezondheid....

Wij hebben nog contact met onze ouders en voor de rest met niemand. Kleine speelt ook niet met vriendjes. Maar maandenlang weghouden bij opa en oma's is ook weer zo wat....dat willen ze zelf ook niet :) Dus allemaal voorzichtig doen maar gewoon een beetje.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-04-20 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:57

Sterkte iedereen!

Een kennis van mij had iets raars meegemaakt.. Haar moeder woont in een verzorgingshuis dus die had ze al weken niet gezien. Maar nu was moeders gevallen en drie keer raden..
Ze moest meteen op komen draven om moeder naar het ziekenhuis te brengen >;). Ik zei ook al, die had ook een hoop over om jou weer te zien! Maar dat ze zelf ook al tegen moeder gezegd en die zei heel wijs dat ze het daarvoor een keer overdag over moest doen, want zo snachts was het daar te donker voor _O-.