Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:53

Een beetje binnen proporties mag inderdaad wel :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:55

Oscar schreef:
Precies, zo is het.
Er zijn in de wereld momenteel (of nee: altijd) dingen die echt heel, heel, heel veel erger zijn dan een vakantie die in het water valt, of in het water dreigt te vallen.
Maar dat wil niet zeggen dat je er niet van mag balen.

Ik heb mijn rol vloerbedekking van zolder gehaald en ga komend weekend ons campertje opnieuw stofferen. Dan staat ze er op haar verjaardag (in mei wordt ze 33 jaar oud <3 ) weer netjes bij. Je moet wat he........

Alvast gefeliciteerd met jullie campertje.

Wat is het er voor één?

Mijn ouders hebben ook een campertje, een VW T3 genaamd Bert. Is ook de 30 al ruim gepasseerd.

Helaas blijft Bert dit jaar waarschijnlijk op stal staan. Staat nu geschorst en als in juni de campings nog niet open zijn, blijft hij op stal.

Mochten de campings toch open gaan en het is een keer een weekend mooi weer en mijn ouders hebben zin en tijd, dan is hij zo van de schorsing af gehaald met dat digid tegenwoordig. Dan is het de avond van te voren van de schorsing af halen, volgende ochtend haalt mijn vader Bert en ondertussen pakt mam wat dingen in en wèg zijn ze.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:02

Onze Truus wordt binnenkort 33 jaar oud. Het is een Fiat Ducato met een LMC-fabrieksopbouw, een van de eersten :) We hebben haar nu 11 of 12 jaar, dat zou ik even na moeten kijken. En al best veel aan gedaan want ze werd vooral aan de buitenkant een beetje krokant. Krokant in combinatie met een camper is niet echt goed :D
Onze Truus is trouwens een benzinecamper en zit in de overgangs-oldtimerregeling. 120 euro belasting per jaar, dus die schorsen we nooit. Is de moeite niet.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:05

moonsparkle schreef:
Ik had twee weken in augustus aangevraagd, zou heel erg graag weggaan maar ik acht de kans klein. Ik wil echt weg zijn om ook alle zorgen even achter te laten, ik durf het niet te vragen aan mijn werkgever want ik zit overspannen thuis.

Wat durf je niet te vragen? Of je verlof mag in aug omdat je nu overspannen bent?

Wij zijn juist blij wanneer zieke werknemers via de bedrijfsarts verlof aanvragen voor vakantie. Als je denkt dat het jou helpt in je herstel is dat toch juist goed.

Als ik je vraag goed begrepen heb, dan zou ik het aanvragen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:06

Zit alleen nog met wat ik met mijn vakantie in midden juni moet doen, het is een georganiseerde rondreis Turkije. Heb nu al €200 aanbetaald, en voor nu kan ik hem nog kosteloos annuleren. Doe ik dat niet, dan krijg ik een voucher die ik voor elke reis die zij aanbieden kan gebruiken, of ik kan hem nu al omboeken naar een andere datum. Alleen dan krijg je bij beide opties weer van: maar naar wanneer? Ik zit namelijk ook nog te kijken naar een opleiding die dan zou september beginnen, en stel ik besluit om die opleiding te gaan doen (wat ik nog niet weet, eerst nog de digitale opendag afwachten), dan kan ik dus niet wanneer ik maar wil op vakantie gaan -O-

Ik zei al tegen m'n moeder: misschien moet ik die opleiding naar volgend jaar verschuiven, heb wat vakanties in te halen :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:11

Whale: wanneer zou je de rest moeten betalen?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:13

LadyMadonna schreef:
Whale: wanneer zou je de rest moeten betalen?

De rest moet ik 6 weken van te voren betalen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:15

Electra63 schreef:
Klagen en mopperen is niet erg, maar sommigen overspoelen alle topics met onredelijk klachten en dan houdt het begrip weleens op. ;)

Dank u. Dat was idd exact mijn punt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:21

Oscar schreef:
Onze Truus wordt binnenkort 33 jaar oud. Het is een Fiat Ducato met een LMC-fabrieksopbouw, een van de eersten :) We hebben haar nu 11 of 12 jaar, dat zou ik even na moeten kijken. En al best veel aan gedaan want ze werd vooral aan de buitenkant een beetje krokant. Krokant in combinatie met een camper is niet echt goed :D
Onze Truus is trouwens een benzinecamper en zit in de overgangs-oldtimerregeling. 120 euro belasting per jaar, dus die schorsen we nooit. Is de moeite niet.

Leuk.

En met krokant bedoel je waarschijnlijk roest?

Bert heeft "alleen maar" meerdere aangeboren hartafwijkingen :+ die mijn vader nu redelijk verholpen heeft. Maar regelmatig wordt hij nog behoorlijk uitgescholden voor BERTHA, een fles motorolie en koelvloeistof is altijd wel aanwezig in een van de opbergruimtes.

Bert is trouwens een diesel, kwarttarief, maar mijn vader doet hem altijd in de winter schorsen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:30

Sommigen doen alsof ze dood gaan zonder die vakantie omg. Ja ik kijk ook uit naar mijn vakantie en kan anders pas weer volgende zomer ivm mijn schoolvakantie gebonden baan en daarnaast mijn bedrijfje en alles plannen en oppas voor de dieren. Ik zou balen als ik niet weg kan maar hier wordt er gedaan of er geen leven is zonder vakantie dat gaat mijn inziens wel heul ver en ja dat is een mening.

Volgens mij valt er weinig te willen of niet te willen als we van de zomer nog niet kunnen reizen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:39

Mijn moeder zou komen in de mei vakantie, vorig jaar 4 dagen gezien, daarvoor 2 jaar niet ik keek er zo naar uit dat ze dit jaar maar hier kwam, ik ben dan wel 36 maar mis mijn mamma verschrikkelijk <3 ze is lerares dus zit echt vast aan de vakanties. Nu het maar verzetten naar de herfstvakantie! Dus ik snap wel dat mensen balen, tis niet het ergste van de wereld maar ik zie mijn mams zo weinig heb toch even gehuild hoor :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:45

KarmaChansy schreef:
Mijn moeder zou komen in de mei vakantie, vorig jaar 4 dagen gezien, daarvoor 2 jaar niet ik keek er zo naar uit dat ze dit jaar maar hier kwam, ik ben dan wel 36 maar mis mijn mamma verschrikkelijk <3 ze is lerares dus zit echt vast aan de vakanties. Nu het maar verzetten naar de herfstvakantie! Dus ik snap wel dat mensen balen, tis niet het ergste van de wereld maar ik zie mijn mams zo weinig heb toch even gehuild hoor :o

Sterkte!

Moet er niet aan denken mijn mam zo weinig te zien. Pap ook niet trouwens.

Langste dat ik ze niet gezien heb was eens van half december tot eind maart. Lang zat! En dat was mijn "eigen schuld" want ik wilde 6 maanden naar Australië en Nieuw-Zeeland. Toen zijn ze nog naar Tasmanië gekomen om daar vakantie te vieren, 6 weken nadat ik vertrokken was.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:50

KarmaChansy schreef:

:(:)

Sommige dingen zijn ook gewoon balen. Mijn schoonouders zouden eigenlijk vorig weekend naar ons toekomen om hun kleinzoon te ontmoeten en hadden dit al verplaatst naar begin mei maar dat zie ik ook niet gebeuren. Hun volgende vakantie naar hier staat gepland eerste week juli dus ook dat is nog een vraagteken. Niet dat ik nu echt zit te wachten op m’n schoonouders :+ maar vind het wel sneu voor hen en mijn man.
Mijn man zou in juni naar Nederland gaan voor de 90ste verjaardag van z’n oma (groot feest met de hele familie) en ook daar staan nu grote vraagtekens bij.
40 jarig huwelijk van mijn ouders vieren hebben we ook opgeschort. We vieren gewoon 40,5 of 41 dat wat uitkomt voor mijn broertje met z’n gezin om naar hier te komen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 00:30

Onze vakantie in mei wordt omgezet naar een voucher en onze kampeervakantie begin augustus wordt nog even afwachten. Mijn man werkt fulltime van april tot december zonder andere vakanties behalve de 2 weken in de zomervakantie dat is dan echt weer even opladen. Zou jammer zijn als het niet lukt, ook geen idee wat dat inhoud voor onze boeking en aanbetaling. We zien wel hoe het loopt.

Mijn schoonouders hebben begin juni 3 weken Noorwegen gepland met de zus en zwager van mijn schoonmoeder. Beide dames hebben medisch gezien veel voor de kiezen gehad de afgelopen 2/3 jaar en keken er heel erg naar uit. Op dit moment gaan ze er al van uit dat het niet doorgaat, dan valt het altijd mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:18

Voor mij zijn vakanties, net als voor mvdende heel erg belangrijk.
En als ik eerlijk ben zijn vakanties gewoon 1 van de weinige dingen waar ik voor leef. Dus ja, als dat niet doorgaat is het leven gewoon niets. En dit moet ook gezegd mogen worden in een vakantietopic.
Even verschuiven is niet zomaar een optie, ik wil ook dit jaar kunnen genieten en nu is het gewoon uitzichtloos zonder toekomst.
Ik heb al aangegeven op het werk dat ik geen vrij neem als ik niet weg kan, want dan heb ik er niets aan. Ik heb ook niet voor niets gevraagd om de 240 uur die ik anders kwijtben te voorzien van een speciale regeling zodat ik ze wel in 2021 op kan nemen mocht het echt niet anders gaan.

Ik zie overigens dat ik gewoon mijn weekje Frankrijk in juli kan boeken. Staat geen enkele onzekerheid bij. Dat is voor mij een hele belangrijke week, lekker grotduiken in de jura. Dat kan niet in de winter, dus uitstellen is geen optie. Daarnaast moet je voor sommige grotten toestemming vragen en een maand later zit dit grot dan al 'vol' en kun je er niet in (er mag bij 1 grot 1 duikteam per dag in, we wilden eigenlijk in juni al, maar de grot was al vol).

Overigens ben ik inmiddels zo behoeftig aan vakantie dat een brandhaard mij niet meer afschrikt.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:27

Ik zou volgende week weekje naar Jordanië om te paardrijden. Heel jammer dat het niet door gaat maar ben allang blij dat je kosteloos alles kan omboeken. Ook IJsland in de meivakantie wordt m niet.
Vind t erg jammer maar ook niet meer dan dat. T komt wel.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:47

Wij zijn al ruim 1,5 jaar bezig met voorbereiden en zouden morgen vertrekken. Is wel even heel zuur geweest, maar slaap er geen nacht minder goed door. Nu druk bezig om nieuwe en andere plannen te maken voor dit jaar. En tja dat gaat denk ik Nederland worden, maar met een fietsvakantie. Daarnaast is het volgende week waanzinnig weer en dat verzacht het ook een beetje.

Ik heb vriendinnen in de zorg werken en hoor hun verhalen aan, het is echt vreselijk. Mensen die in hun uppie sterven, familie in het buitenland die niet terug kan komen voor afscheid of een begrafenis. Dan kan ik het goed relativeren. Vakantie is nog steeds een luxe, hoe erg je er ook aan toe bent en naar toe leeft.

Nog een jaar om toe te leven naar de vakantie. Wat in het vat zit, verzuurd niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:50

Ik leg me er niet zomaar bij neer. Het is gewoon een gedeelte van het nut van het leven voor mij. Het even wat anders doen of een andere hobby zoeken gaat niet voor elke vakantieganger op. Iets waar ik al een paar jaar mee bezig ben wil ik toch echt door laten gaan nu in september.
Ik kan verder hier in Nederland helemaal niets, paard loopt ook niet goed nu. Dus dat kan er ook nog wel bij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:12

Mama3 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik had twee weken in augustus aangevraagd, zou heel erg graag weggaan maar ik acht de kans klein. Ik wil echt weg zijn om ook alle zorgen even achter te laten, ik durf het niet te vragen aan mijn werkgever want ik zit overspannen thuis.

Wat durf je niet te vragen? Of je verlof mag in aug omdat je nu overspannen bent?

Wij zijn juist blij wanneer zieke werknemers via de bedrijfsarts verlof aanvragen voor vakantie. Als je denkt dat het jou helpt in je herstel is dat toch juist goed.

Als ik je vraag goed begrepen heb, dan zou ik het aanvragen.

Sorry misschien niet zo duidelijk ik heb juist verlof staan maar zou het in willen trekken omdat ik echt zo de behoefte voel om even echt weg te gaan maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voor we de grenzen weer over mogen voor reizen. Ik zou dus liever op een ander moment verlof nemen wanneer ik weet dat ik ergens naartoe kan, maar dat durf ik niet te vragen omdat ik overspannen thuis zit.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:38

Tja ik wil me er ook niet zomaar bij neerleggen, maar het gaat me energie kosten die mij niets gaat opleveren. Dus dan doe ik het niet en vind ik het zonde van m'n tijd. Verzanden in een soort van zelfmedelijden gaat je er sowieso niet uit halen. Dit zijn omstandigheden die je niet kunt beinvloeden. Tenzij het je lukt om een vaccin te ontwikkelen en die uit te rollen over de hele wereld. In dat laatste geval zou ik me wel druk gaan maken.

Dit is de tijd om eens andere dingen te leren en zaken op te pakken die al heel lang blijven liggen en normaal niet de hoogste prioriteit hebben. Kijken waar je wel energie van kunt krijgen in plaats van de focus die je alleen maar energie gaat kosten. Maar goed, daar moet je voor open staan. Het is voor niemand een leuke tijd, voor heel veel mensen zelfs een verschrikkelijke tijd, je bent echt niet de enige. Alleen je bent wel degene die het voor jezelf kan keren en er een positievere draai aan kunt geven. Of je laat jezelf beperken en blijft zo de komende weken doorgaan, of je zoekt hulp, of je geeft jezelf een schop onder je achterste en maakt er maar het beste van.

Trouwens voor iedereen die de KLM gaat annuleren, wij hadden op de terugreis meer beenruimte met een korting besteld. We hebben de tickets wel retour gekregen, maar die extra kosten nog niet. Gelukkig hadden we een printscreen van de tickets en kosten. De kosten zijn namelijk prompt verdwenen van de rekening die we retour kregen. Ik ben heel benieuwd. Check dus je uitgaven en je voucher wel goed!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:57

Ik vind het best heftig klinken als je zo over op vakantie gaan denkt en door deze reden dat niet in perspectief kan zien. Kijk als je je been zou breken net ervoor en je kan niet weg dan snap ik dat meer. Als je het mij zou vragen is er hulp nodig want als het leven niks is zonder vakantie dat vind ik abnormaal gedrag. En dat is een mening dus hoef je het niet mee eens te zijn.

Niemand weet nu of de vakanties doorgaan. Iedereen moet zich aanpassen. Het feit dat je maanden niks kan gaan doen dát is pas een belasting en zeker als single maar het is even doorbijten.

Edit:
En het toch willen gaan etc en doorgaan tot het gaatje dat zijn in mijn ogen de hoofd verspreiders.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:59

germie schreef:
Ik leg me er niet zomaar bij neer. Het is gewoon een gedeelte van het nut van het leven voor mij. Het even wat anders doen of een andere hobby zoeken gaat niet voor elke vakantieganger op. Iets waar ik al een paar jaar mee bezig ben wil ik toch echt door laten gaan nu in september.
Ik kan verder hier in Nederland helemaal niets, paard loopt ook niet goed nu. Dus dat kan er ook nog wel bij.

Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd. Wat niet kan, kan niet.

Nu ga ik wel 100% ervoor dat ik zo veel mogelijk mijn geld terug krijg.

Want misschien zijn de toiletgebouwen eind juli wel weer open, maar ik ga niet op vakantie om daar hele dagen als dood voor mn tentje te zitten, dan blijf ik liever thuis en spaar het geld uit.

Als ik op vakantie ga, dan wil ik wel gebruik kunnen maken van de faciliteiten van de camping en van de activiteiten in de omgeving.

@germie, zou jij op vakantie gaan naar Frankrijk om te gaan duiken als je weet dat alle grotten afgesloten zijn en je dus niet kan duiken?

Dat dus

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:02

Natuurlijk probeer je zoveel mogelijk terug te krijgen van je geld!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:03

Germie, ik ben al járen groot fan van Paul
Mccartney. Toen ik hoorde dat hij mei dit jaar naar t goffertpark zou komen heb ik direct golden cirkel kaarten gekocht. Bewust golden cirkel, want de man is 78, en de kans is groot dat het de laatste keer is dat hij in nl komt...
en nu? Nu gaat het niet door, er is nog niet bekend of het verplaatst wordt. Want hij is 78.... volgend jaar is hij misschien wel dood..
ik vind het verschrikkelijk!
Maar wat kan ik eraan doen?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:07

Ik baal ook wel echt. Zou in mei samen met mijn teammates gaan stormchasen (die van BE/NL moeten komen). Nu woon ik sinds de zomer in de VS, ben ik zo dichtbij tornado alley maar heb jammergenoeg de mogelijkheid ook niet om zelf op pad te gaan. Zit al 7 maand lang thuis, zonder rijbewijs en werk momenteel omdat ik op mijn greencard aan het wachten ben. Keek hier zo hard naar uit omdat ik al zo lang niets kan doen, dit is mijn grootste passie. dus @germie ik begrijp je helemaal. :(
Ik probeer er mij ook gewoon bij neer te leggen en niet egoïstisch te zijn.