[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:03

san4nie schreef:
Vind mensen die muziek kunnen maken altijd zo knap. Lijkt me erg leuk als je dat kan.

Tja, je moet wel consequent zijn met oefenen en doorzettingsvermogen hebben, maar als je het echt leuk vindt, is dat niet moeilijk. Je leert niet een instrument bespelen in een paar weken tijd, en echt mooi wordt het pas na jaren. Nou ja, tenzij je Mozart bent natuurlijk. ;-)

Ik had gisteren “gewoon” weer pianoles, maar wel met gepaste afstand tussen mij en de docent. Gaat prima! En ik schrijf toch altijd al zelf aantekeningen op mijn bladmuziek e-reader, dus dat kwam nu goed uit.

Vermaak me momenteel tussen werk, huishouden, piano etc door kostelijk met het overtypen / dicteren van mijn oude handgeschreven dagboeken. Periode 1997-2001, dus het prille begin van het internet. Echt heerlijk om dat terug te lezen!

Janine1990

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:08

Prachtig San! <3
Die stijl zou hier zoooo goed in huis passen!

Vanavond even een tuintje gedaan, hortensias die in kurkdroge en keiharde grond stonden en al dorst kregen... En gladiolen gepoot... :+

Zo maar weer even haken, nadat het keukenblok weer op plek staat en ik heb gestofzuigd en gedweild :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:12

Wauw heel mooi San87, echt prachtig. Knap hoor. En beterschap voor je vriend.

Lijkt me pittig percy, met die grenzen zo! Staat je pony op een fijne plek? Je hebt dus nog wel wat te lezen.

Dallista, knap hoor, piano spelen. Ja, doorzettingsvermogen en veel oefenen is natuurlijk wel nodig. Als je zo weinig gevoel er voor hebt als ik, dan geef je de moed snel op. :') Gaaf, van je dagboeken!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:23

Goed dat jij weer live les hebt Dallista, een enkeling krijgt ook nog aan huis les van mijn man maar de rest gaat via Skype en dat gaat eigenlijk super. Oké geluid is misschien wat minder maar de foutjes kan hij er wel uit filteren.

Ook nog beterschap voor je vriend San87.

Mijn paardjes staan al jaren bij vrienden, die komen niets tekort dus dat is heel fijn.
Boeken genoeg nog :)

En daarnaast dagelijks een huisconcert :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:27

Bedankt voor de leuke reacties, allemaal :D. Het is leuk tijdverdrijf.

Ik begin me nogal opgesloten te voelen. En we moeten nog een maand :x.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:29

Dallista schreef:
san4nie schreef:
Vind mensen die muziek kunnen maken altijd zo knap. Lijkt me erg leuk als je dat kan.

Tja, je moet wel consequent zijn met oefenen en doorzettingsvermogen hebben, maar als je het echt leuk vindt, is dat niet moeilijk. Je leert niet een instrument bespelen in een paar weken tijd, en echt mooi wordt het pas na jaren. Nou ja, tenzij je Mozart bent natuurlijk. ;-)

Ik had gisteren “gewoon” weer pianoles, maar wel met gepaste afstand tussen mij en de docent. Gaat prima! En ik schrijf toch altijd al zelf aantekeningen op mijn bladmuziek e-reader, dus dat kwam nu goed uit.

Vermaak me momenteel tussen werk, huishouden, piano etc door kostelijk met het overtypen / dicteren van mijn oude handgeschreven dagboeken. Periode 1997-2001, dus het prille begin van het internet. Echt heerlijk om dat terug te lezen!

Wat fijn dat die lessen gewoon door kunnen gaan. Heerlijk, je hobby kunnen doen en toch nog wat sociaal contact :j.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:43

Ja, mijn lessen zijn gewoon doorgegaan, alleen nu met een paar meter afstand erbij. ;-) Ben er wel heel happy mee, als je al sinds je je kan herinneren les volgt, is het heel raar als dat ineens wegvalt (zoals normaal in de zomervakantie).

san4nie: hahaha, ik durf absoluut niet te zeggen dat ik er wel gevoel voor heb. Maar dat hoeft ook niet, als je het maar leuk vindt om te doen. Les volgen is wel bijna een vereiste, vind ik. Ik ken zoveel mensen die ooit zijn begonnen met piano spelen en allemaal gaven ze het op, binnen een paar weken tot een paar maanden. Zonder les mis je toch een belangrijke stimulans.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:47

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:54

Dallista: iets van ritme hebben helpt veel inderdaad. Ik had eindexamenvak muziek, dat was elke week samen oefenen, toen heb ik ook heel veel zelf gespeeld.

... nou wilde ik zeggen dat ik twee huisgenoten had die het volhielden, maar eigenlijk weet ik het niet eens. Want ze hadden allebei ook een vereniging waar ze ook iedere week waren. Niet een orkest maar toch iets om het 'levend' te houden (theatersport en cabaret.) Dus misschien zoekt bijna iedereen wel op een of andere manier een soort structuur op.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:00

Welke muziek studeer je op de piano Dallisto?

Ik speel zelf niet maar ik kan er wel van genieten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:01

Percy schreef:

Ik ook. Vooral viool vind ik erg mooi, maar piano kan ik ook erg waarderen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:43

Percy schreef:

Van les uit vooral klassiek (dertig jaar, dus alles is wel voorbij gekomen), van huis uit een liefde voor Rachmaninoff, Gershwin, Scott Joplin en Louis Moreau Gottschalk meegekregen, en van mezelf klassieke balletten, Japanse RPGs video game muziek en van animes en films (uiteraard gearrangeerd voor piano). Echt oefenen doe ik momenteel met een paar Final Fantasy VII stukken (advanced arrangementen) en Grieg en de Urendans.

Maar heb door de jaren heen ook veel samen gespeeld in allerlei settings (quatre-mains, 2 pianos, viool, dwarsfluit, blokfluiten etc. En momenteel veel opera en Schubert liederen met een zangeres.)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:06

Oh, jij bent heel erg divers, super :)

Mijn man is wel echt klassiek geschoold op het conservatorium maar het een sluit het ander niet uit.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 06:37

Percy schreef:
Oh, jij bent heel erg divers, super :)

Mijn man is wel echt klassiek geschoold op het conservatorium maar het een sluit het ander niet uit.

:D Ik zeg tegen anderen altijd, ik speel alles, welk genre dan ook, als je me de bladmuziek maar geeft (tot op bepaalde hoogte natuurlijk. Vind een Rachmaninoff piano concert prachtig, maar dat hoef je echt niet te verlangen van een amateur pianiste, hoe gevorderd ik ook moge zijn!) ;-)

En: improviseren en uit mijn hoofd spelen zijn niet mijn sterkste punten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 06:50

Als ik jullie verhalen zo lees heb ik er spijt van dat uk gestopt ben met muziek. Ik speelde eerst dwarsfluit een aantal jaar en was daar schijnbaar vrij goed in, maar gestopt en toen keyboard gaan spelen een paar jaar.

En nu kan ik niet eens meer noten lezen, zo apart.

Ik lees trouwens steeds mee op telefoon, de Wi-Fi doet het niet... vandaag maar weer proberen te maken, dan kan ik goed bijleren en reageren.

Verder nog druk bezig met klussen in huis, helaas ook al 2 keer een dag in bed moeten doorbrengen omdat ik niet goed ben in eigen grenzen, helemaal niet nu ik alleen ben en bijna geen afspraken heb. Verveling betekent overbelasting haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:04

Goedemorgen, dames en heren. Ik maak me op voor weer een saaie, eentonige dag ;(.

Gelukkig is de koorts van mijn vriend wat gedaald, hopelijk zet dat door. Nog een maand met deze maatregelen gaat best zwaar worden denk ik. Mijn moeder ligt in het ziekenhuis (niet corona-gerelateerd) en ik mag haar niet eens bezoeken. Dat vind ik best lastig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:23

San87 wat belachelijk mooi! :oo Verkoop je dit [***] ook? Hier is echt wel interesse voor denk ik zo. :))
Fijn dat de koorts wat gezakken is, hopelijk zakt het snel verder!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:31

Captain schreef:
San87 wat belachelijk mooi! :oo Verkoop je dit werk ook? Hier is echt wel interesse voor denk ik zo. :))
Fijn dat de koorts wat gezakken is, hopelijk zakt het snel verder!

Dank je wel :D.

In principe is alles wat ik maak te koop, soort van, misschien :'). Ik vind het soms lastig afscheid te nemen van werken. Maar voor de juiste prijs is in principe alles te koop (en dan heb ik het niet over 3 tientjes :o ).

En inderdaad, blij dat de koorts zakt. Ben wel benieuwd of ik nu ook ziek ga worden :+.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:34

_San87_, niet te veel aan denken want straks ga je je ziek voelen omdat je denkt dat je ook ziet gaat worden. Gewoon tegen jezelf zeggen 'ik heb een geweldig imuunsysteem' :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:38

Morrow_Less schreef:
_San87_, niet te veel aan denken want straks ga je je ziek voelen omdat je denkt dat je ook ziet gaat worden. Gewoon tegen jezelf zeggen 'ik heb een geweldig imuunsysteem' :D

Ik heb ook een geweldig immuunsysteem, ik ben nooit ziek, kan me niet herinneren wanneer ik het laatst griep heb gehad. Ben wel eens achterlijk erg verkouden geweest, maar verder, neuh :P.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:39

_San87_ schreef:
Goedemorgen, dames en heren. Ik maak me op voor weer een saaie, eentonige dag ;(.

Gelukkig is de koorts van mijn vriend wat gedaald, hopelijk zet dat door. Nog een maand met deze maatregelen gaat best zwaar worden denk ik. Mijn moeder ligt in het ziekenhuis (niet corona-gerelateerd) en ik mag haar niet eens bezoeken. Dat vind ik best lastig.

:(:) Wat vervelend van je moeder! Hier ook wel moeilijk hoor, mijn moeder is hartpatiënt (en nog wel wat meer gezondheidsproblemen) dus ik zie haar nu ook niet meer. Zij woont op een 40m2 appartement zonder balkon en wordt gewoon helemaal gek daar

Mijn planning vandaag.. Of eigenlijk, mijn tegenwoordige dagelijkse planning :')
- Verder met Cloud cursus, tot zo ver mijn concentratie reikt :+
- Naar mijn paard, denk dressuurmatig even rijden
- In de zon zitten in de tuin vanmiddag
- 's Avonds gamen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:39

Dat is de spirit =:)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:35

Uit het hoofd spelen kan hij wel, Rachmaninoff ook, improviseren vindt hij maar niets.

Jee, wat een ellende San87, vreselijk dat je niet nar je moeder kan.

Ikzelf kan trouwens geen enkel instrument bespelen en ik ga er nu al helemaal niet meer aan begonnen.

Mijn weerstand is helaas ook minder door mijn reuma medicatie. Mag vandaag mijn spuiten weer zetten. Dit is al de vijfde week thuis, hoop dat het onze deur voorbij gaat.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:46

even een stipj, ik kom terug als er meer tijd is! ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:03

Mijn eettafel is weer ontploft ;)
Afbeelding