Koop bloemen, geen wc papier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:50

November108 schreef:
Poekkie schreef:
Mooie bloemen iedereen!

Misschien even iets anders, maar ook vele lokale fruit/groenteboeren proberen goedkoop toch nog wat omzet te halen via kleinschalige thuisverkoop nu de export stil ligt. Wordt voornamelijk via fb groepen geadverteerd. Je helpt er ook mee en het is verser dan in de supermarkt :)

Tulpen kan ik hier niet aan, maar heb wel via een vlaamse webshob bomen en planten besteld. Wilgen, hazelaars, hortensia's, krentenbomen en nog wat kruip-door-mijn-hekwerk-planten. Heel blij mee! *\%/* *\o/*

(En weet niet of het hier mag in dit topic, maar er zijn nog vele andere goede doelen die nu in nood zitten. Bvb asiels en opvangcentra hebben het erg lastig nu)

Die had ik nog niet eerder gehoord, mijn vader is chauffeur en die beleeft spitstijden om de Engelse supermarkten vol te houden met verse groenten en fruit :D...

Oh haha hier hoorde ik wat anders idd! Verschil in exportregels tussen Nl en Belgie misschien? Geen idee!

mvdbijl

Re: Koop bloemen, geen wc papier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:42

Groente en fruit wordt nog veel gereden maar er liggen diverse groepen wel stil. De frietaardappelen bijvoorbeeld, doordat cafetaria en restaurants dicht zijn loopt dat stil.

In de transport vallen de eerste klappen nu ook al.

Vind de bloemen acties heel goed maar al die webshops wel heel erg duur. Daar zit vaak nog een partij tussen, zou indd zeggen kijk of je plaatselijk niet een kweker of bedrijf kan helpen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:49

-O- ik heb het geprobeerd, maar ga vandaag toch maar weer toilet papier kopen.
Kont afvegen met bloemen is geen succes

bovenstaand bericht graag niet al te serieus nemen, k heb geen toilet papier gehamsterd en mijn man heeft vanochtend de laatste rol opgemaakt... koffie filters liggen klaar voor ingeval van nood :') filter apparaat hebben we toch niet :') )

belle_boef
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:58

Mri schreef:

bovenstaand bericht graag niet al te serieus nemen, k heb geen toilet papier gehamsterd en mijn man heeft vanochtend de laatste rol opgemaakt... koffie filters liggen klaar voor ingeval van nood :') filter apparaat hebben we toch niet :') )

Je moet ook geen cactus gebruiken daarvoor

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:28

_O-

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:49

belle_boef schreef:
Mri schreef:

Je moet ook geen cactus gebruiken daarvoor

:') :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:56

Dat je uberhaupt doorgaat tot de laatste rol _O-

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:17

Vanaf komende zaterdag heeft pioenrozenkwekerij Braam thuisverkoop. Mijn favoriete bloemen! Dijkstraat 20 in Oosterhout Gld. tussen Arnhem en Nijmegen.

In dezelfde straat: Zeestraten Freesia's (nummer 19A) en op 13A Kwekerij Bonenkamp, eenjarige tuin- en terrasplanten. Ook allebei thuisverkoop. Ook allemaal te vinden op Facebook

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:28

Sting schreef:

Heel slecht excuus, maar de laatste weken doet mijn man de boodschappen (ik ben ruim 31 weken zwanger) en ik werk vanuit huis
ik koop normaal een nieuw pak als ik het laatste pak aanbreek, maar dat heeft mijn man dus niet gedaan :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:12

Gelukkig heeft hij bosje bloemen voor je mee genomen toch...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:25

Mri schreef:
Sting schreef:

Heel slecht excuus, maar de laatste weken doet mijn man de boodschappen (ik ben ruim 31 weken zwanger) en ik werk vanuit huis
ik koop normaal een nieuw pak als ik het laatste pak aanbreek, maar dat heeft mijn man dus niet gedaan :=

Helemaal geen slecht excuus, zeker in deze omstandigheden begrijp ik je volkomen! Ik zou het alleen gevaarlijk vinden, je zal maar aan de dunne gaan -:) . Maar goed, manlief zal inmiddels een flink pak hebben ingeslapen hoop ik voor jullie! Dan kunnen de bloemen weer gewoon in de vaas B-)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:29

Sunny schreef:
Vanaf komende zaterdag heeft pioenrozenkwekerij Braam thuisverkoop. Mijn favoriete bloemen! Dijkstraat 20 in Oosterhout Gld. tussen Arnhem en Nijmegen.

In dezelfde straat: Zeestraten Freesia's (nummer 19A) en op 13A Kwekerij Bonenkamp, eenjarige tuin- en terrasplanten. Ook allebei thuisverkoop. Ook allemaal te vinden op Facebook

19A is een trimsalon, 17 is de kwekerij. Goed om te weten overigens, ik moet er post bezorgen

koenlover
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:19

Sybelle schreef:

Deze heb ik vandaag binnen gekregen, 300 tulpen voor €30,- inclusief verzenden. Echt hele mooie lange tulpen, met kleine knopjes dus ik verwacht dat ze nog wel even meekunnen.

Worden wel verzonden met de gewone PostNL pakketdienst dus je moet wel redelijk zeker zijn dat je het pakket kunt aannemen. Een of twee dagen langer heen en weer sjouwen en in een warme bus zullen ze niet waarderen denk ik.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:48

Mijn lelies gaan hangen...die hebben hun tijd gehad. Tijd voor nieuwe. Zondag maar ff kijken.

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:53

Mijn verrassingspakket van Wout is binnen, 6 leuke plantjes, netjes verpakt en de doos gaat dienst doen als poppenkast zo groot is hij.
Afbeelding

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:21

heb door dit topic ook tulpen bij Bolt besteld :) Waren mooi, maar na alle prachtige tulpen die ik op het instagram account had gezien had ik er misschien toch een tikkeltje meer van verwacht. Ze hebben wel heel lang gestaan!

Zag op facebook ook deze actie voorbijkomen.

https://www.plantje.nl/shop/groene-kneusjes-box

En zag tulpenvoortoppers ook voorbijkomen met hetzelfde concept als Bolt, daar zitten ook alleen maar dubbele tulpen bij als een pakket! voor de mensen die nog wat zoeken.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:06

xchanel01 schreef:
heb door dit topic ook tulpen bij Bolt besteld :) Waren mooi, maar na alle prachtige tulpen die ik op het instagram account had gezien had ik er misschien toch een tikkeltje meer van verwacht. Ze hebben wel heel lang gestaan!

Zag op facebook ook deze actie voorbijkomen.

https://www.plantje.nl/shop/groene-kneusjes-box

En zag tulpenvoortoppers ook voorbijkomen met hetzelfde concept als Bolt, daar zitten ook alleen maar dubbele tulpen bij als een pakket! voor de mensen die nog wat zoeken.

Groene kneusjes box was er al voor de crisis, ze proberen er nu duidelijk een slaatje uit te slaan, ze hebben de box ook duurder gemaakt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:41

Ik woon in een kwekersdorp, dat is te merken aan de locale acties.
Kwekerijen die normaal geen particuliere verkoop hebben bieden nu hun (wintervaste) bloeiende tuinplanten aan voor lage prijzen. Voor export zijn ze al te ver in bloei en tegen de tijd dat er weer export is zouden ze met veeeeeeeel te veel zitten. Weggooien willen ze niet (storten kost geld) dus dan verkoop aan particulieren.
Echt mooie plantjes!