Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:12

@musiqolog: is het misschien een idee om nu ergens op te schrijven wat je zoal doet normaal en wat je daaruit haalt/wat je er leuk aan vind. Dan kan je dit tegen die tijd teruglezen en is het wellicht makkelijker om jezelf te overtuigen om het weer op te gaan pakken dan. Geen idee of het werkt hoor, maar dit kwam in me op.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:33

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:38

Mag ik me melden? Ik ben remi. Ik heb sinds 8 maanden een vriend, maar wij wonen niet samen. We hebben daarom dus ook het besluit genomen om elkaar niet meer (van dichtbij) te zien.

Dus ik zit hier, op 13 hoog te zitten. := met een PS4 en een vers Disney+ abbonnement. Ik ga nog naar buiten om een rondje te fietsen, boodschappen te doen en naar mn paard te gaan (dat is echt een verademing!)

Ik ben vorige week 3 keer naar mijn werk geweest en deze week 2 keer. Volgende week weet ik niet, en ik gok dat de schoolsluiting (ik ben docent) langer gaat duren dan 6 april.

Dus ik ga morgen een moeilijke puzzel kopen en een bananenbrood bakken. Je moet iets :=

Marcella

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:14

Ja woon ook alleen wel met 2 katten op een flat. Ga niet naar de winkels, maar wel naar de moestuin (17,5 x 16 meter). Maar blijft ruim de 1,5 meter uit de buurt van andere mensen (liever zoveel mogelijk aangezien ik risicogroep behoor). Maar ja planten moeten wel water hebben en kan morgen gelijk verse andijvie meenemen.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:30

Gimme_Joy schreef:
Mag ik me melden? Ik ben remi. Ik heb sinds 8 maanden een vriend, maar wij wonen niet samen. We hebben daarom dus ook het besluit genomen om elkaar niet meer (van dichtbij) te zien.

Dus ik zit hier, op 13 hoog te zitten. := met een PS4 en een vers Disney+ abbonnement. Ik ga nog naar buiten om een rondje te fietsen, boodschappen te doen en naar mn paard te gaan (dat is echt een verademing!)

Ik ben vorige week 3 keer naar mijn werk geweest en deze week 2 keer. Volgende week weet ik niet, en ik gok dat de schoolsluiting (ik ben docent) langer gaat duren dan 6 april.

Dus ik ga morgen een moeilijke puzzel kopen en een bananenbrood bakken. Je moet iets :=

Ik ongeveer zelfde situatie al gaat bij mij werk wel door, nu ook een als het goed is moeilijke puzzel besteld die komt morgen binnen, houd me hopelijk ook bezig.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:41

Ik heb ook genoeg werk nog gelukkig. Ik heb vanaf morgen op di, wo en do een vragenuurtje voor lln. En ben zoet met opdrachten maken. Dus de ochtenden zijn gevuld.

Lees overigens net op nos dat de scholen waarschijnlijk dicht blijven tot het onderzoek van bet rivm is afgerondt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:53

Hier ook alleen.
Single en woon samen met kat(die iedere avond 2 verse muizen komt brengen om mee te helpen in het hamsteren :D )
Ik werk thuis en kom wel iedere dag mijn huis uit om naar mijn paard te gaan, boodschappen te halen(Wat een uitdaging vandaag met doodsbange mensen in de AH) of een rondje te wandelen/ fietsen.
Ik woon in Drenthe en daar is het gelukkig rustig genoeg buiten om geen anderen tegen te komen.
Ik heb met het alleen zijn geen moeite al is dit wel verd*md saai aan het worden.
Normaal ga ik iedere week wel een keer uit eten, borrelen, bij mijn moeder langs of iets met vrienden doen.
Ik heb afgelopen weekend mijn slaapkamer onder handen genomen en heb voor mezelf nog meer klussen verzonnen.
Je moet wat ;)

@Karuna, ik vraag me nou al dagen af waar jouw afkorting 'GV' voor staat?!?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:58

Goede vriend volgens mij

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 05:05

Zit al heel wat jaar thuis door mijn ziekte. Sinds eind december tot ong eind februari,begin maart, op wat enkele keertjes na eventjes weg geweest van thuis. Knapte eindelijk op en deed net 1 week weer mijn dingen zo ver dat lukte en toen werd ik benauwd incl mega keelpijn. Nu lig ik weer plat en zo slap als een vaatdoek maar begint nu echt eenzaamheid te voelen hoe raar het ook klinkt misschien. Tot gister gewoon mijn partner savonds thuis en weekenden en sinds vandaag verplicht
thuis maar die zit ook niet de hele dag bij je natuurlijk. En toch knaagt er een stukje eenzaamheid. Vraag mij af hoe de lente opkomt in het land want daar kan ik altijd zo blij van worden maar kan niet naar buiten nu. Heb evengoed app contact etc maar voor mij staat alles eigenlijk stil sinds begin dit jaar. Totaal geen besef van de maanden gehad. En elk stukje muur heb ik inmiddels wel gezien.

Maar nu eerst wachten op de uitslag en hopen dat ik wat ga opknappen en weer een frisse neus in de tuin kan doen,een zonnetje in mijn gezicht te hebben of gewoon een rondje rijden met de auto. Ik kan bijna niet wachten tot het weer kan/mag en lukt inmiddels.

Stomme is nu misschien ook nu lukken de dingen niet zoals puzzelen, mijn plantjes in de kas en andere hobby's ook niet dus wie weet dat daar het stukje eenzaamheidsgevoel van komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:54

Tiggs schreef:
MyWishMax schreef:
Maar een knuffel van huisdier is wel iets heel anders. Ik vond tot april te overzien, maar 1 juni? := Ik zie vriendinnen al niet, omdat zij meer of te veel mensen nog wel zien en ik dat niet wil.riskeren.

Woon je in W'veen? Kan me uit een oud topic herinneren dat je op de manege hier stond namelijk.
Zo ja en mocht je hulp nodig hebben met boodschappen, laat me dat dan weten :j Ik kan alleen niet als gezelschap dienen want werk nog op kantoor dus de kans op besmetting is reëel.

Ah lief, maar gelukkig niet nodig nog. Maar nee, ik woon niet mer in W'veen en paarden staan daar ook al heel wat jaren niet meer haha. Ouders wonen daar nog wel en die kunnen altijd boodschappen doen en kan het altijd aan wat mensen in dorp hier vragen. Maar heel lief!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:19

Wildgirl gv is idd goede vriend. Moest er toch een afkorting aan geven destijds. ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:21

Hier nog 1 die remi zit te wezen. Wel thuis aan het werk en ik zie momenteel heel veel mensen via teams.Maar merk wel dat ik nu de dagen al aftel. Straks wel even een rondje hardlopen ofzo. ook het supermarkt-gaan beperk ik in grote mate. Normaal gesproken loop ik wel 3 a 4x in de supermarkt voor kleine boodschapjes. Ik heb mijzelf nu de uitdaging gegeven om minimaal een week niet te gaan.

Nog 68 nachtjes tot 1 juni :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 13:24

Hoe gaat het met jullie?

Ik merk dat ik echt naar word van de berichten dat dit nog maanden kan duren. Wanneer zal ik weer iemand aan kunnen raken? Wanneer kan ik weer mensen zien? Ik merk ook enige jaloezie nu voor mensen die dagen opgesloten zitten en daarover aan het klagen zijn (al lijkt me dat ook niet fijn hoor, zeker niet als er al spanningen waren). Maar dat hele geïsoleerde vind ik echt moeilijk en ik ben toch wel een behoorlijke introvert en kan me prima zelf vermaken. Hoe ervaren jullie dat?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:32

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:06

Ik mis wel het sociale contact die nu flink terug is geschroefd maar ik heb veel steun aan mijn werk en lease pony. Het zorgt ervoor dat ik mezelf aankleed en wat ga ondernemen. (lees elke dag het bos in)
Werk is tot nu toe redelijk normaal verlopen. Misschien een uurtje of 3 minder. Vanaf morgen gaat het harder. Dan heb ik morgen al 2 uur minder qua longeren, vandaag had ik al een uur minder. Staldienst is een uur eerder klaar. En dan is het nog even aankijken wat de zondag gaat doen qua longeren en vrijspringen.

Volgende week ben ik waarschijnlijk extra vrij, want iedereen van de instructeurs is al minimaal 1 dag vrij geweest...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 00:00

Misschien nog een tip voor mensen hier om de radio aan te zetten. Ik had telkens wel muziek aan staan (gewoon spotify), maar heb sinds gisteren de radio opgezet. En ik vind het geklets van de dj's (en luisteraars) wel erg fijn merk ik. Voelt toch wat gezelliger en minder alleen :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:38

Doe ik meestal ook. Toch soort van menselijk contact. Tv radio werkt nog beter bij mij zelfs.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:17

Sheran schreef:
Hoe gaat het met jullie?

Ik merk dat ik echt naar word van de berichten dat dit nog maanden kan duren. Wanneer zal ik weer iemand aan kunnen raken? Wanneer kan ik weer mensen zien? Ik merk ook enige jaloezie nu voor mensen die dagen opgesloten zitten en daarover aan het klagen zijn (al lijkt me dat ook niet fijn hoor, zeker niet als er al spanningen waren). Maar dat hele geïsoleerde vind ik echt moeilijk en ik ben toch wel een behoorlijke introvert en kan me prima zelf vermaken. Hoe ervaren jullie dat?

Ik hou het nog wel vol. Maar ik merk het gek genoeg juist in de supermarkt, het enige moment dat ik nog onder anderen ben. Sinds die winkelwagentjes-maatregel - die ik trouwens voor 100% begrijp en onderschrijf - lopen we elkaar constant in de weg. Ik erger me dood aan al die mensen, vooral bejaarden, die (hopelijk onbedoeld) je op alle mogelijke manieren in de weg staan: kletsen bij de ingang, wagentje dwars voor het gangpad, nog langer over het boodschappen inladen doen dan ze al deden. En als iemand per ongeluk een gebruikt, niet-ontsmet karretje pakt, en ik diegene met de beste bedoelingen wil waarschuwen, komt het zó agressief mijn strot uit... Echt, ik word hier een banketstaaf van. Als ik mezelf in de supermarkt tegenkwam, zou ik mij misschien wel een beuk met mijn karretje uitdelen...

Dat we hier nog minstens twee maanden aan vastzitten, tja... daar moet je gewoon maar niet aan denken. Alles went, ook deze manier van leven. Als we hier aan wennen, voelt 1 juni straks als sinterklaas of een andere heel speciale dag.

Overigens bel ik wel met een vast, select groepje mensen. Gisteren mijn opa van 98 nog aan de lijn gehad. Hij moet natuurlijk al helemaal niet ziek worden. Bovendien kan hij nu niet meer naar mijn demente oma toe, omdat de verzorgingstehuizen geïsoleerd zijn - voorheen deed hij dat elke dag. Dus nee, niet álle bejaarden roepen agressie in me op. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:34

Morgen ga ik het wel moeilijk krijgen. ;( Mijn paps wordt 86. Zonder bezoek -O- normaal bakt hij veel taarten en zit de hut vol. Nu alleen zijn vaste twee bezoekers die nu al dagelijks oogje in zeil houden. Ik zit ziek hier, mijn zus ziek heel eind verderop. Moeilijk hoor, vooral omdat hij al paar keer bijna dood of kritiek is geweest. Nu redelijk fit maar kan zo zijn laatste verjaardag zijn. Slik.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:17

karuna schreef:
Morgen ga ik het wel moeilijk krijgen. ;( Mijn paps wordt 86. Zonder bezoek -O- normaal bakt hij veel taarten en zit de hut vol. Nu alleen zijn vaste twee bezoekers die nu al dagelijks oogje in zeil houden. Ik zit ziek hier, mijn zus ziek heel eind verderop. Moeilijk hoor, vooral omdat hij al paar keer bijna dood of kritiek is geweest. Nu redelijk fit maar kan zo zijn laatste verjaardag zijn. Slik.

Sterkte.
Het is heel naar als je er niet op zo'n belangrijk moment bij kan zijn.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:48

Sterkte, Karuna !

Ik ben toch wel bang momenteel: ik woon in straatje met 15 inwoners. Eén echtpaar ligt al op intensieve zorgen, waarvan de man in coma. Een ander koppel zit in quarantaine thuis. De vader van dat echtpaar in quarantaine bekommert zich zowel om zijn dochter en schoonzoon (doet hun boodschappen) als om de dieren van het echtpaar in het ziekenhuis. Hij rijdt wel de hele straat rond, gaat tegen iedereen een praatje maken, wou zelfs mij helpen met iets en vroeg werkmateriaal aan mij. Heb hem er toch maar op gewezen dat ik het in deze tijden niet verstandig vind om zomaar aan elkaars materiaal te raken, heb zo al schrik als ik tegen die man praat, hoewel we de afstand respecteren. Verstandig vind ik hem niet: is 82 jaar, en zijn vrouw is hartpatiënte. Sommigen wanen zich toch onsterfelijk...

"Gelukkig" ligt de zwakste bewoner van mijn straat al 2 maand met brandwonden in het ziekenhuis.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:48

Mijn moeder belde net vanuit de hospice (waar ze met hoge uitzondering langs mocht komen). Vandaag krijgt opa morfine en brengen ze hem langzaam in een soort coma (wat ik begreep) en dan is het einde snel in zicht -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:51

Heel veel sterkte :(:) fijn wel dat je moeder langs mocht gaan.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:10

We hebben net ook even met video gebeld om afscheid te nemen, de rest mag er helaas (maar begrijpbaar) niet bij. Y;(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:12

Heel veel sterkte Lagonda in deze moeilijke dagen.