Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Weilanden schreef:Interessant topic! Kan iemand hier ook iets zeggen over de kans waarop je meer dan je inlegt verliest? Ik zit er aan te denken om via DeGiro te beginnen met beleggen. Ik wil beginnen met kleine bedragen die ik lange tijd kan missen. Maar ik ben bang dat ik ergens de kleine lettertjes heb gemist en dat er een kans bestaat dat je (bij bepaalde producten) meer dan je inleg kan verliezen.. Hoe kan ik hiervoor waken?
Weilanden schreef:@tita dus als ik mij houd aan beleggen in de vorm van aandelen en obligaties zou ik nooit meer kunnen kwijtraken dan mijn inleg?
Ik heb net geprobeerd om mij aan te melden bij DeGiro maar die hebben het inmiddels te druk, aangezien iedereen tijdens de covid19 crisis wil beginnen met beleggen. Er zijn nog slechts 28.000 wachtende voor mij!Nog meer mensen hier die het onlangs geprobeerd hebben?
Lies09 schreef:Hoi allemaal,
Niet de tijd gehad om alles helemaal door te lezen dus sorry als ik een keer iets zeg wat niet klopt. Ik heb de app van peaks gedownload en begin met mijn wisselgeld om eens te kijken wat er gebeurd. Ik heb totaal geen ervaring met beleggen en ook zeker geen 100en euro's over die ik wel even ergens in kan stoppen zonder het nodig te hebben. Maar ik dacht bij peaks kan je heel klein beginnen dus vandaar mijn keuze.
LISANMOGC is mijn actie code mochten er nog meer mensen zijn die deze app hebben.
Ondertussen ga ik de komende tijd een beetje met jullie mee lezen om wat info op te doen!
N0a schreef:Ik wil eigenlijk ook beginnen, via ING leek mij wel makkelijk omdat dit ook mijn bank is. Mensen hier ervaring mee? Dan in eigen beheer.
Heb toen met de bitcoins ook leuk gehandeld. Kan je met aandelen ook makkelijk daytraden of zijn daar de transactiekosten te hoog voor?
Ceffyl schreef:Ik vraag me alleen af hè, met elke keer die transactie kosten. Hoe lang duurt het dan wel niet voor je er wat aan verdient? Want die kosten haal je er natuurlijk niet zo snel uit. Is het idee dat je minstens voor 1.000.- in één keer aankoopt van een aandeel en dat zo je aankoopkosten over meer aandelen verspreid worden?