Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:Maken jullie ook ruzie met mensen die er zo heel anders over denken?
Ik heb eerder vandaag een petitie ondertekent en gedeeld op FB om België, mijn België, in lockdown te laten gaan. Hier reageren mensen op, familieleden, die dit belachelijk vinden. Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik vertrouw de hygiëne en het verstand van een ander niet na de stommiteiten die ik hier de laatste dagen heb zien gebeuren.
Ik probeer zelf zo goed als mogelijk maatregelen te treffen: ik draag handschoenen, ik ontsmet mijn handen, en gaan enkel nog werken en mijn paard verzorgen. Hier komt niemand meer door de deur behalve ikzelf en mijn vriend, en behalve voor werk-paard-winkel komen we die deur ook niet meer uit. Waar mogelijk bestellen we onze boodschappen zelfs online ondertussen. En wij waren de grootste roepen die Corona overdreven vonden.
We sluiten de scholen - troepen de ouders met hun kinderen massaal samen in de speeltuinen. Jeugd die gezellig gaan picknicken in de parken.
We sluiten de horeca - brengen de mensen eten en drinken van thuis mee en gaan ze op de ongeopende terrassen zitten. Of we wippen vrolijk de grens over om in NL besmettingen op te lopen en en zelf daar nog meer mensen te gaan besmetten.
We sluiten bepaalde zaken enkel in het weekend - gezinnen die met de kinderen vandaag fijn gaan shoppen in hartje Antwerpen.
Aub, iemand, plaats ons in lockdown, want ze lijken het maar niet te begrijpen...
Urbiezira schreef:Ik meen mij te herinneren dat spierpijn en dergelijken wat meer horen bij de gewone griep, en minder bij corona, maar zie zo veel verschillende bronnen dat ik me er niet op vast zou pinnen. Sowieso lastig om uit te gaan van symptomen want ik heb bijvoorbeeld wel een loopneus, die niet zo vaak voorkomt bij corona.
Verder trouwens best wel een verergering doorgemaakt van m'n symptomen, dus morgen toch maar weer even de dokter bellen. Kortademigheid begint qua ernst nu te lijken op een klaplong die ik een keer na een val had opgelopen. Ik ben niet snel in paniek, maar merk dat ik het zeer onprettig vind.
Bedankt voor alle beterschapswensen! Ook veel sterkte aan de andere mensen die corona hebben of ergens anders ziek van zijn.
Blacky94: ah ja, dan snap ik dat ze je testen. Hopelijk weer een negatieve uitslag dan, fingers crossed!
Shiloh schreef:Hoe langer ik er over nadenk hoe debieler die kudde immuniteit klinkt.
Om dat te bereiken moet 60% het ongeveer gehad hebben en laten we er (onterecht, want er zijn ook signalen die anders claimen) ervan uit gaan dat ziek worden je een langdurige (meerjarige) immuniteit oplevert.
We hebben 1500 IC bedden.
70 daarvan zijn nu bezet met 1400 bevestigde gevallen. Veel mensen worden niet meer getest, dus laten we zeggen dat we slechts 10% nu getest hebben, en dat er daadwerkelijk 14000 besmettingen zijn. Dus zo’n 0,5% ligt op de IC
We weten uit Italië dat een patiënt zo’n 3 weken aan de beademing moet, maar laten we conservatief zijn. 2 weken.
17.000.000 mensen, 60% moet het krijgen = 10.200.000. Waarvan 0,5% op de IC = 51000 mensen.
51000 mensen, 1500 bedden = 34 roulaties van twee weken.
Dit plan betekend dus 34 keer 2 weken is 68 weken nodig om dit virus gecontroleerd te laten verspreiden, om kudde immuniteit te bereiken zonder de zorg te overladen.
Echt. Dit kan toch iedereen verzinnen dat dit niet realistisch is!! En dan heb ik echt nog conservatief geschat.
MarlindeRooz schreef:imaudy schreef:Nou Ikea dicht zal ook al wel een paar besmettingen schelen.
En heel veel mensen zonder salaris!
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Heb nog zo’n 400 ml water dus laten ze eerst maar water regelen.
Shiloh schreef:Ik heb het antwoord ook niet Sheran. De beste hoop die we hebben is dat het virus afzwakt en een milde seizoens griep wordt net als de 4 andere milde humane strengen.
Maar Rutte houdt ons een sprookje voor. Kudde immuniteit, zonder de zorg te overbelasten en zonder zonder langdurige maatregelen is simpelweg onmogelijk. Daarvoor belanden er teveel mensen op de IC.
imaudy schreef:Rutte is net een soort Trump.. Mensen trappen er massaal in.
Shiloh schreef:Ik heb het antwoord ook niet Sheran. De beste hoop die we hebben is dat het virus afzwakt en een milde seizoens griep wordt net als de 4 andere milde humane strengen.
Maar Rutte houdt ons een sprookje voor. Kudde immuniteit, zonder de zorg te overbelasten en zonder zonder langdurige maatregelen is simpelweg onmogelijk. Daarvoor belanden er teveel mensen op de IC en is de doorlooptijd op de IC veel te lang.
Voor de duidelijkheid, de gewone circulerende coronavirus strengen verlies je immuniteit tegen na ongeveer 1 a 2 jaar. Dus tegen de tijd dat je kudde immuniteit hebt bereikt, kun je weer overnieuw beginnen als dat voor dit virus ook zo is. Om het nog niet eens over mutaties te hebben.