Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:22

Dat vind ik ook Senna, ik werk als huishoudelijke hulp maar ik moet met verkoudheidsklachten gewoon aan het werk gaan bij mijn 80+ cliënten :?
Pas als ik meer dan 38 graden heb moet ik thuis blijven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:27

MyWishMax schreef:
Die imuniteit moet ook geleidelijk, wat ook gebeurd nu aangezien er echt tig mensen zijn die zich niet afzonderen en gewoon uitgebreid winkelen. Je wilt die mensen verspreid besmet laten raken, zodat er niet teveel mensen naar het ziekenhuis moeten.

Het gedeelte dat zichzelf thuis houdt wordt volgens mij makkelijk opgeheven door de hoeveelheid die winkelt en alsnog bij elkaar komt.

Ik moet daarbij denken aan de ouders die hun kinderen niet laten vaccineren en dat alleen maar kunnen nalaten, omdat de rest hun kinderen wel vaccineert. En dan roepen dat vaccineren echt niet nodig is.

Hoe zou het er op zeer korte termijn uit gaan zien als niemand zich iets aantrekt van de richtlijnen?

Maar ik kan je zeggen dat ik behoorlijk gefrustreerd raak van mensen die anderen ernstigs in gevaar brengen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 17-03-20 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:37

Bizar joh, het lijkt hier wel hoogseizoen!
Druk op de weg, druk in ‘t duin, druk op strand en een rij mensen bij de ijstent die ineens open is :wow:

LiannePuthzy

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:41

Helaas zijn bepaalde mensen hier in huis niet heel streng, mijn moeder, vader en ik houden ons zoals eerder gezegd keurig aan de regels. Mijn broertje niet die nodige nog steeds doodleuk groepjes vrienden uit

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:45

ik raak gefrustreerd van mensen die anderen opleggen dat ze exact hetzelfde als hen moeten doen. Je brengt niet alleen anderen in gevaar, ook jezelf. Ik kies daar bewust voor. Sterker nog: ik wilde eigenlijk vorige week op vakantie, omdat de reizen zo goedkoop zijn, en kids vrij van school...dat toch maar niet gedaan (Gaat ook niet meer trouwens). Maar ik denk dan: oudere en zwakke mensen..alla..maar ook een belangrijk kwetsbare doelgroep zijn bijv. rokers met alle problemen van dien...zij kiezen ervoor hun weerstand te verzwakken, en moet ik daar nu rekening mee gaan houden?
Ik ben overigens sowieso geen groepsmens...zit zelden in een restaurant...gekke is idd dat wat hierboven ook al gezegd wordt: nu het niet mag, krijg ik de behoefte om toch te gaan.
Kijk....en dat zijn best dingen waar ik rekening mee wil houden. Als ik verkouden wordt zal ik ook heus uit de buurt blijven bij anderen. Maar ik zie geen reden waarom ik dat nu al zou doen..ik ben gezond. Ik ben pas besmettelijk als ik ziekteverschijnselen vertoon (wat ik me afvraag, hoor..gezien de verspreiding, maar dat zeggen ze), dus waarom dan nu al thuisblijven? En ik ga gewoon lekker naar het bos (waar ik normaal nooit iemand tegen kom en je nu over de koppen kunt lopen), en naar de winkel etc. De dood hoort bij het leven. Als ik doodga is dat zo. Dat anderen er anders over denken vind ik prima....ik vraag ook aan mensen of ze een afspraak door willen laten gaan, zeg ook eerlijk dat ik overal gewoon kom, en als zij dat dan niet willen vind ik daar niks van en is dat prima. Maar ik ga gewoon naar het bos, doe dingen met vrienden, vriendinnetjes van mijn dochter komen hier gewoon spelen, etc.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:48

Nouvel schreef:
Bizar joh, het lijkt hier wel hoogseizoen!
Druk op de weg, druk in ‘t duin, druk op strand en een rij mensen bij de ijstent die ineens open is :wow:

Ik zou de politie tippen, valt dat niet onder horeca?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:50

Waarschijnlijk onder afhaal en dan mag het

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:51

IHN schreef:
ik raak gefrustreerd van mensen die anderen opleggen dat ze exact hetzelfde als hen moeten doen. Je brengt niet alleen anderen in gevaar, ook jezelf. Ik kies daar bewust voor. Sterker nog: ik wilde eigenlijk vorige week op vakantie, omdat de reizen zo goedkoop zijn, en kids vrij van school...dat toch maar niet gedaan (Gaat ook niet meer trouwens). Maar ik denk dan: oudere en zwakke mensen..alla..maar ook een belangrijk kwetsbare doelgroep zijn bijv. rokers met alle problemen van dien...zij kiezen ervoor hun weerstand te verzwakken, en moet ik daar nu rekening mee gaan houden?
Ik ben overigens sowieso geen groepsmens...zit zelden in een restaurant...gekke is idd dat wat hierboven ook al gezegd wordt: nu het niet mag, krijg ik de behoefte om toch te gaan.
Kijk....en dat zijn best dingen waar ik rekening mee wil houden. Als ik verkouden wordt zal ik ook heus uit de buurt blijven bij anderen. Maar ik zie geen reden waarom ik dat nu al zou doen..ik ben gezond. Ik ben pas besmettelijk als ik ziekteverschijnselen vertoon (wat ik me afvraag, hoor..gezien de verspreiding, maar dat zeggen ze), dus waarom dan nu al thuisblijven? En ik ga gewoon lekker naar het bos (waar ik normaal nooit iemand tegen kom en je nu over de koppen kunt lopen), en naar de winkel etc. De dood hoort bij het leven. Als ik doodga is dat zo. Dat anderen er anders over denken vind ik prima....ik vraag ook aan mensen of ze een afspraak door willen laten gaan, zeg ook eerlijk dat ik overal gewoon kom, en als zij dat dan niet willen vind ik daar niks van en is dat prima. Maar ik ga gewoon naar het bos, doe dingen met vrienden, vriendinnetjes van mijn dochter komen hier gewoon spelen, etc.

Dus jij vindt het okee om anderen in gevaar te brengen? Bijzonder. Sommigen hebben geen klachten, maar zijn wel besmet en kunnen anderen besmetten. Door afstand te houden, zorg je dat er minder mensen tegelijk ziek worden en de zorg het aan blijft kunnen. Jij hebt niet het recht voor een ander te beslissen dat "de dood bij het leven hoort".

Boras

IHN schreef:

Vreselijk kortzichtig. En waarschijnlijk niet van iets anders te overtuigen als dat nu door de ernst van de situatie en de vele uitleg door de overheid nog niet is gebeurd. Het komt gewoon niet aan bij sommige mensen. Als het gevoel en het begrip er niet is.

Misschien moeten ze deze mensen maar niet helpen als zij zich in het overvolle ziekenhuis melden. Ook als zij gaan redeneren.
Laatst bijgewerkt door Boras op 17-03-20 17:54, in het totaal 3 keer bewerkt

rien10

IHN schreef:

Nou, jij komt er bij mij niet in. Als er iemand in mijn huis komt, vraag ik hem om eerst de handen te wassen. Als jij dat niet wilt, is dat jouw keuze en dat is prima. Maar mijn huis kom je niet in.
De eventuele dood van mijn man en mijn zus (beide kwetsbare longen) hoort niet bij jouw leven. Wel bij het mijne. Speel er niet mee!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:55

Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar geloof ik geen antwoord gelezen;
Hoe streng zijn jullie met je hond(en). Als mijn hond speelt met een andere hond, heb ik echt geen idee of die andere hond uit een schoon of besmet huis komt. Maar 3 weken of meer geen hond-tot-hond contact vind ik wel vreselijk zielig. -O- Voorheen had ik twee honden. Dat was veel makkelijker, zij waren elkaars maatje. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:02

Ik las vanochtend dat dat mag, omdat er tot nu toe geen aanwijzing is van besmetting van of doorf honden. De baasjes moeten wel de afstandsregel in acht nemen. Ik zou het niet doen.

Maar beste rien10, maak er geen drama van. Dat doet je hond vast ook niet. En al was dat wel zo, de prioriteiten liggen nu eenmaal een tikje anders :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:05

Drama? Omdat ik een vraag stel hoe jullie dat doen. Oh oh, als dat jouw definitie van drama is.....

En een hond is een "ding" je kunt wel degelijk (met je handen) via voorwerpen en dingen het virus overbrengen. Waarom zou je anders deurklinken afsoppen?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:18

natuurlijk wil ik mijn handen wassen. Jullie lezen maar de helft. En je zou je moeten afvragen wat ik uberhaupt in jouw huis te zoeken heb, als je 2 zulke kwetsbare mensen in huis hebt. Ik zou dus niet komen al. Net zomin als mijn dochter naar haar vader gaat met zijn lekkende hartklep. Wel vrije keuze. Wat ik aangaf: ik vraag zelfs een ieder met wie ik afspraken heb: wil je de afspraak door laten gaan? Want ik kom gewoon buiten en spreek met mensen af. Als ze nee zeggen is dat hun goed recht, en accepteer ik dat.

Ik zie gewoon het nut niet van 3 weken in huis te gaan zitten. Als je je enigszins verdiept lees je dat het virus verspreid wordt via druppeltjes bij niezen en hoesten. Ik nies en hoest niet. En daarbij: als ik in het bos loop kom ik niet met mensen in aanraking. Als ik met vrienden afspreek, is dat een bewuste keus van 2 mensen. En als ik in de winkel loop, en andere mensen lopen ook in de winkel, kiest iedereen zelf voor dat risico. Daarbij: als iedereen nu in huis gaat zitten en over 2 weken weer naar buiten, wordt dan alsnog iedereen ziek. Heeft toch geen enkele zin?

O, en btw: ik vind het idd prima als ze mij niet helpen in het ziekenhuis als ik ziek word doordat ik mezelf heb blootgesteld aan een "risico". En nogmaals...de meeste mensen hebben enkel milde klachten. Ik val best in de risicogroep, maar dan nog ben ik er niet bang voor...als het mijn tijd is, is het mijn tijd. Punt.

Ik vind het overigens wel heel naar dat, omdat je er anders over denkt, je als dom wordt afgeschilderd. Ik ben verre van dom..ik was ook recalcitrant bij de mexicaanse griep...heb mijn kind niet laten enten, en o o, wat was ik een slechte moeder...zijn toch naderhand aardig wat kids ziek geworden door die o zo belangrijke enting. En ja, de gewone standaard entingen heeft ze gewoon. Omdat die goed getest waren etc. en ik daar het nut van inzie...punt is: ik denk graag zelf logisch na...wat is slim om te doen en wat niet. In deze specifieke situatie? Ik lees daarvoor de feiten (Wat ook de reden is geweest dat ik toch niet op vakantie ben gegaan..niet uit angst voor mezelf, wel omdat dat onnodig is) en volg niet klakkeloos op wat anderen me zeggen dat ik moet doen. Geloof me: NIEMAND word ziek als ik buiten in het bos loop met mijn hond waar ik met de auto heenga en waar geen mens te bekennen valt. Normaliter dan...want nu is het er druk. En zou ik thuis moeten blijven omdat anderen ineens bedenken dat het bos toch wel leuk is? Als ik afspreek met een vriendin en we zijn beide niet ziek, worden we ook niet ziek. En boodschappen moeten we doen...en ja, ik kan dus ziek worden. Nou en...heb ik het gehad, ben ik immuun, en ben ik deel van het schild waar Rutte het over had.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:22

Ik noem je niet dom. En ik hoop oprecht dat je geholpen wordt als je ziek bent.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:22

Je verliest volledig uit het oog dat jouw acties niet alleen gevolgen hebben voor jou, maar voor iedereen met wie je - direct of indirect - in aanraking komt. Contacten moeten beperkt worden door iedereen. Niet volledig afgekapt, maar beperkt. En meld jij dat je gewoon je dingen doet omdat als het je tijd is, het je tijd is.

Mensen noemen jou niet dom, maar kortzichtig. Lijkt me terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:24

Best streng. Maar ik ben vandaag vroegtijdig teruggekomen uit Nepal. En in het laatste vliegtuig was het 1 grote mix van mensen afkomstig uit allerlei Aziatische landen. In Nepal of dat vliegtuig zijn er sowieso wel besmette mensen geweest. Boodschappen ga ik wel doen (poging tot begreep ik), maar hou wel afstand samen met goed handen wassen en desinfecteren. En ga niet met mensen afspreken.

Net pizza besteld, want echt niks in huis door de vakantie. Wel schattig, bezorger had braaf volgens protocol de pizza's voor de deur gelegd. Kwam de trap af, pakte die ze op om aan te geven. Najah pizzadoos en uitgestrekte arm is wel veilig genoeg gelukkig _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:29

Frensie schreef:
cursebreaker schreef:
[quote="Noeps"
Ik neem mijn verantwoordelijkheid en heb alle werk- en privé-afspraken aangepast. Ik ben volledig vanuit huis gaan werken en zie mijn patiënten via videobellen. Alle sport en verenigingsdingen waren al geannuleerd en ik heb daarnaast alle geplande afspraken met vriendinnen afgemeld. Ik kom eigenlijk alleen nog buiten voor een snel bezoek aan de supermarkt, een rondje wandelen met mijn vriend of een rondje hardlopen/wielrennen.

Minimaal drie weken thuiszijn heeft ook niet mijn voorkeur, maar zoals eerder al werd aangehaald "Your grandparents were asked to go to war. You are being asked to sit on the couch. Think about it carefully and act accordingly."

We maken er het beste van.

Dit :j

Denk alleen wel dat het veel langer dan drie weken gaat duren.[/quote]
Dat denk ik ook. Ik had het daarom ook over “minimaal drie weken”. Hoe de situatie na 6 april is: geen idee, ik ga daar niet over. Maar ik hou me naar eer en geweten maar aan hetgeen de overheid en RIVM zegt.
Ik vind het oprecht echt heel poedersuiker allemaal en als het nog langer dan drie weken gaat duren dan nog veel poedersuiker; onze bruiloft halverwege mei komt ook in het gedrang namelijk. Daar heb ik oprecht al wel kopzorgen van. Maar ook dan geldt; het is zoals het is en we passen zo nodig aan aan wat kan, mag en moet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:34

rien10 schreef:
Drama? Omdat ik een vraag stel hoe jullie dat doen. Oh oh, als dat jouw definitie van drama is.....

En een hond is een "ding" je kunt wel degelijk (met je handen) via voorwerpen en dingen het virus overbrengen. Waarom zou je anders deurklinken afsoppen?

Jammer dat je het zo opvat rien10.
Stay calm.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:34

Ihn: tel zo effe 37x ikke in je korte bericht, en dat is nou juist hetgene wat we in deze tijd om mogen zetten met 'n allen naar het WIJ.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:35

mylittlejoy schreef:
Je verliest volledig uit het oog dat jouw acties niet alleen gevolgen hebben voor jou, maar voor iedereen met wie je - direct of indirect - in aanraking komt. Contacten moeten beperkt worden door iedereen. Niet volledig afgekapt, maar beperkt. En meld jij dat je gewoon je dingen doet omdat als het je tijd is, het je tijd is.

Mensen noemen jou niet dom, maar kortzichtig. Lijkt me terecht.

nee, want mijn acties hebben alleen gevolgen voor de mensen die zelf ook bewust die keuze maken. Sterker nog: ik vraag het mensen nog. Wil je wel afspreken of liever niet?
Ik nies niet, ik hoest niet. Ik houd afstand in de supermarkt. Ik ga niet naar grote groepen mensen, maar dat deed ik al nooit.
Ik ga wandelen met de hond. In het bos. Alleen of met iemand anders die daar ook zelf voor kiest. Kinderen komen hier te spelen, en mijn dochter gaat naar andere kinderen om te spelen. Maar komt nooit in aanraking met zwakkere mensen, want zoals gezegd: Ze gaat niet naar haar vader momenteel.
En ik zie daadwerkelijk NIET in hoe ik daarmee schade aanricht.

Wat ik overigens wel bijzonder vind...de wereld staat op zijn kop...iedereen roept thuisblijven, maar toch staan er files, is het behoorlijk druk op staat. En dat hamsteren...niemand hamstert, maar toch zijn de schappen vandaag weer leeg....ik denk dat ook hier een hoop mensen gewoon niet durven zeggen dat ze ook gewoon hun ding doen, vanwege de afwijzing die erop volgt. Ik ben dus liever gewoon eerlijk in wat ik doe. Zodat mensen ZELF kunnen kiezen of ze met mij in aanraking willen komen of niet...ik vind het pas ECHT asociaal te zeggen dat je nergens heengaat, dat stiekem wel doet en zo het virus overdraagt aan mensen die zelf nooit een eerlijke keus hebben gehad omdat iemand het nodig vond tegen je te liegen.

Maar goed..ik zei het in het begin al dat ik deze reacties wel verwacht had....en dat maakt niet uit. Ik doe gewoon mijn ding op de manier zoals dat voor mij goed voelt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:37

nou ja..ik denk dat ik meer omzet in WIJ dan vele anderen hier...ik hamster NIET, ik ben de hele tijd aan het kijken als ondernemers bijv. het moeilijk hebben: wat kan ik doen, om toch nog te helpen. In de hoop dat ze overeind blijven.
Het verschil is: je kunt roepen dat we in WIJ denken en ondertussen 20 pakken pleepapier halen. Of je handelt vanuit een WIJ- gedachte...die dan mss anders is dan hoe veel anderen denken, maar niet minder goed hoeft te zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:38

Mensen, geef het maar op.

Dat scheelt een boel frustratie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:47

Staat al 2 dagen zo goed als geen file. Alleen na pech of ongeluk.
Het is verschrikkelijk rustig op de weg. Zelfs zo rustig dat de spitsstroken dicht blijven

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:51

Wat betreft honden, ik loop stage in een trimsalon. Vooralsnog is de salon open er waren wel veel afzeggingen. We hebben extra veel schoongemaakt met dettol en alcohol. Het roept voor ons ook veel vragen op maar je kunt sommige rassen ook niet heel lang niet trimmen. Ik hoor volgende week wel of de salon dan nog open is, kan je nu nog niks van zeggen.