Pas als ik meer dan 38 graden heb moet ik thuis blijven.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Die imuniteit moet ook geleidelijk, wat ook gebeurd nu aangezien er echt tig mensen zijn die zich niet afzonderen en gewoon uitgebreid winkelen. Je wilt die mensen verspreid besmet laten raken, zodat er niet teveel mensen naar het ziekenhuis moeten.
Het gedeelte dat zichzelf thuis houdt wordt volgens mij makkelijk opgeheven door de hoeveelheid die winkelt en alsnog bij elkaar komt.
IHN schreef:ik raak gefrustreerd van mensen die anderen opleggen dat ze exact hetzelfde als hen moeten doen. Je brengt niet alleen anderen in gevaar, ook jezelf. Ik kies daar bewust voor. Sterker nog: ik wilde eigenlijk vorige week op vakantie, omdat de reizen zo goedkoop zijn, en kids vrij van school...dat toch maar niet gedaan (Gaat ook niet meer trouwens). Maar ik denk dan: oudere en zwakke mensen..alla..maar ook een belangrijk kwetsbare doelgroep zijn bijv. rokers met alle problemen van dien...zij kiezen ervoor hun weerstand te verzwakken, en moet ik daar nu rekening mee gaan houden?
Ik ben overigens sowieso geen groepsmens...zit zelden in een restaurant...gekke is idd dat wat hierboven ook al gezegd wordt: nu het niet mag, krijg ik de behoefte om toch te gaan.
Kijk....en dat zijn best dingen waar ik rekening mee wil houden. Als ik verkouden wordt zal ik ook heus uit de buurt blijven bij anderen. Maar ik zie geen reden waarom ik dat nu al zou doen..ik ben gezond. Ik ben pas besmettelijk als ik ziekteverschijnselen vertoon (wat ik me afvraag, hoor..gezien de verspreiding, maar dat zeggen ze), dus waarom dan nu al thuisblijven? En ik ga gewoon lekker naar het bos (waar ik normaal nooit iemand tegen kom en je nu over de koppen kunt lopen), en naar de winkel etc. De dood hoort bij het leven. Als ik doodga is dat zo. Dat anderen er anders over denken vind ik prima....ik vraag ook aan mensen of ze een afspraak door willen laten gaan, zeg ook eerlijk dat ik overal gewoon kom, en als zij dat dan niet willen vind ik daar niks van en is dat prima. Maar ik ga gewoon naar het bos, doe dingen met vrienden, vriendinnetjes van mijn dochter komen hier gewoon spelen, etc.
IHN schreef:ik raak gefrustreerd van mensen die anderen opleggen dat ze exact hetzelfde als hen moeten doen. Je brengt niet alleen anderen in gevaar, ook jezelf. Ik kies daar bewust voor. Sterker nog: ik wilde eigenlijk vorige week op vakantie, omdat de reizen zo goedkoop zijn, en kids vrij van school...dat toch maar niet gedaan (Gaat ook niet meer trouwens). Maar ik denk dan: oudere en zwakke mensen..alla..maar ook een belangrijk kwetsbare doelgroep zijn bijv. rokers met alle problemen van dien...zij kiezen ervoor hun weerstand te verzwakken, en moet ik daar nu rekening mee gaan houden?
Ik ben overigens sowieso geen groepsmens...zit zelden in een restaurant...gekke is idd dat wat hierboven ook al gezegd wordt: nu het niet mag, krijg ik de behoefte om toch te gaan.
Kijk....en dat zijn best dingen waar ik rekening mee wil houden. Als ik verkouden wordt zal ik ook heus uit de buurt blijven bij anderen. Maar ik zie geen reden waarom ik dat nu al zou doen..ik ben gezond. Ik ben pas besmettelijk als ik ziekteverschijnselen vertoon (wat ik me afvraag, hoor..gezien de verspreiding, maar dat zeggen ze), dus waarom dan nu al thuisblijven? En ik ga gewoon lekker naar het bos (waar ik normaal nooit iemand tegen kom en je nu over de koppen kunt lopen), en naar de winkel etc. De dood hoort bij het leven. Als ik doodga is dat zo. Dat anderen er anders over denken vind ik prima....ik vraag ook aan mensen of ze een afspraak door willen laten gaan, zeg ook eerlijk dat ik overal gewoon kom, en als zij dat dan niet willen vind ik daar niks van en is dat prima. Maar ik ga gewoon naar het bos, doe dingen met vrienden, vriendinnetjes van mijn dochter komen hier gewoon spelen, etc.
Frensie schreef:cursebreaker schreef:[quote="Noeps"
Ik neem mijn verantwoordelijkheid en heb alle werk- en privé-afspraken aangepast. Ik ben volledig vanuit huis gaan werken en zie mijn patiënten via videobellen. Alle sport en verenigingsdingen waren al geannuleerd en ik heb daarnaast alle geplande afspraken met vriendinnen afgemeld. Ik kom eigenlijk alleen nog buiten voor een snel bezoek aan de supermarkt, een rondje wandelen met mijn vriend of een rondje hardlopen/wielrennen.
Minimaal drie weken thuiszijn heeft ook niet mijn voorkeur, maar zoals eerder al werd aangehaald "Your grandparents were asked to go to war. You are being asked to sit on the couch. Think about it carefully and act accordingly."
We maken er het beste van.
Dit
rien10 schreef:Drama? Omdat ik een vraag stel hoe jullie dat doen. Oh oh, als dat jouw definitie van drama is.....
En een hond is een "ding" je kunt wel degelijk (met je handen) via voorwerpen en dingen het virus overbrengen. Waarom zou je anders deurklinken afsoppen?
mylittlejoy schreef:Je verliest volledig uit het oog dat jouw acties niet alleen gevolgen hebben voor jou, maar voor iedereen met wie je - direct of indirect - in aanraking komt. Contacten moeten beperkt worden door iedereen. Niet volledig afgekapt, maar beperkt. En meld jij dat je gewoon je dingen doet omdat als het je tijd is, het je tijd is.
Mensen noemen jou niet dom, maar kortzichtig. Lijkt me terecht.