Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sellyxx schreef:Wat vinden jullie van markten die wel/niet doorgaan?
De markt hoort niet tot de evenementensector, de markt behoort tot de ‘vitale sector’, en maakt dus deel uit van de ‘voedselketen’. Het is daarbij van belang dat de consumenten hun boodschappen op de markt moeten kunnen blijven doen. Ook is er in de openlucht een kleinere kans op besmetting aanwezig t.o.v. een overdekte of
gesloten verkoopinrichting. Ook lopen de consumenten op de markt verder uit elkaar dan in een
winkel. De afstand tussen een verkoper achter de kraam of in de verkoopwagen is veel groter dan bij
een kassamedewerker en de klant.
Bovenstaande info heb ik gekregen, ik werk dus op de markt (met een food-product) wel worden er strikte maatregelen genomen m.b.t. hygiëne; maar mijn werk gaat dus door net als dat winkels nog open blijven. Ene kant hebben ze een punt, supermarkten komen ook zoveel mensen bij elkaar. anderzijds zorgen open markten misschien toch voor te veel volk op straat.... Wat vinden jullie?
Sellyxx schreef:Wat vinden jullie van markten die wel/niet doorgaan?
De markt hoort niet tot de evenementensector, de markt behoort tot de ‘vitale sector’, en maakt dus deel uit van de ‘voedselketen’. Het is daarbij van belang dat de consumenten hun boodschappen op de markt moeten kunnen blijven doen. Ook is er in de openlucht een kleinere kans op besmetting aanwezig t.o.v. een overdekte of
gesloten verkoopinrichting. Ook lopen de consumenten op de markt verder uit elkaar dan in een
winkel. De afstand tussen een verkoper achter de kraam of in de verkoopwagen is veel groter dan bij
een kassamedewerker en de klant.
Bovenstaande info heb ik gekregen, ik werk dus op de markt (met een food-product) wel worden er strikte maatregelen genomen m.b.t. hygiëne; maar mijn werk gaat dus door net als dat winkels nog open blijven. Ene kant hebben ze een punt, supermarkten komen ook zoveel mensen bij elkaar. anderzijds zorgen open markten misschien toch voor te veel volk op straat.... Wat vinden jullie?
Melissa1996 schreef:Schoonmaken op kantoor en bij een tandartspraktijk, sinds 3 dagen ben ik m'n stem kwijt en mijn zoontje is verkouden geworden. Mijn baas wil geen risico lopen en mag niet meer komen poetsen zoals het er nu uit ziet..
Stephanie_M schreef:Snap de zorg om te weinig mondkapjes niet zo... ik heb een groothandel in textiel en krijgt echt meerdere malen per dag vanuit China de vraag of ik mondkapjes etc. wil kopen. Productie hiervan draait op volle toeren.
Dan moet een grote overkoepelende zorgorganisatie dit toch zelf kunnen bestellen en in een vliegtuig stoppen... DHL doet gewoon zn werk...
Faelynn schreef:Ik werk niet, al mijn sollicitaties zijn gecanceld![]()
Heb door burn out klachten zelf ontslag genomen van werk per januari, had mezelf 2 maanden voor herstel gegeven en daar financieel ook voor gespaard zodat ik dat aankon. Rond begin Maart weer gestart met solliciteren in horeca, bioscopen, winkels etc, gewoon een bijbaantje rond de 24 uur per week om de financiele lasten te dekken. Had morgen een sollicitatiegesprek voor een goede baan in een hotel, maar dat gaat nu dus mooi niet door, hele functie hebben ze tijdelijk stop moeten zetten door dit gedoe, begrijpelijk, maar voor mij heel vervelend. Ik hoop echt dat dit niet te lang gaat duren, want heb nu geen uitkering, en geen werk, ik ga vanaf komende week als de vaste lasten er af gaan flink de rode cijfers in. En door een fout van mijn oude werkgever over mijn loon kreeg ik bij aangifte inkomsten belasting ook nog de leuke verassing 830 euro terug te moeten betalen, ik hoop maar dat die brief niet al te snel komt.
Ik ben echt bang dat dit nog maanden gaat duren en een flinke nasleep gaat hebben voor bedrijven, waardoor een baan vinden komende periode ook bijna onmogelijk word.
Dus mocht iemand nog iets weten tegen in ieder geval minimumloon, woon midden Nederland, beschik over een auto, ben een harde werker, en vrij snel tevreden als ik maar lekker bezig kan zijn.
oomens schreef:ICT support. Zowel wij als een groot deel van onze klanten werkt nu vanuit thuis, met de bijbehorende uitdagingen.