De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Change03

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:59

Bij deze, excuses voor de voorgaande post. Ieder zijn mening is van belang en ik vind het fijn dat jullie elkaar hiermee op de been weten te houden

Er is een sterfgeval gemeld in de nabije omgeving. Dat zit mij hoog, vandaar mijn reactie. Te snel gereageerd en niet goed nagedacht. Nogmaals, excuus

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:02

Ach wat verdrietig. Sterkte Change03 et pas soucis (geen probleem). Hou je haaks meid!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:03

Veel sterkte Change03. :(:)

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:07

Dank jullie wel, dat is lief

Veel mensen in mijn en misschien jullie omgeving reageren feller dan normaal. Dus het was niet mijn intentie jullie positiviteit af te kraken.

Corona brengt voor mij persoonlijks helaas niks positief met zich mee. Ik werk in de arbeidsbemiddeling voor mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Deze afstand word alleen maar groter en er zijn al veel ontslagen (in de proeftijd) gevallen, andere zitten nu weer thuis en moeten aanvraag bijstand doen. Jaren aan werk om deze mensen aan een baantje te helpen en nu valt het in het water, zo erg.

Ik ontstip hem niet, misschien dat door jullie posts het allemaal wat positiever is dan dat het lijkt!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:10

Change03 schreef:
Dank jullie wel, dat is lief

Veel mensen in mijn en misschien jullie omgeving reageren feller dan normaal. Dus het was niet mijn intentie jullie positiviteit af te kraken.

Corona brengt voor mij persoonlijks helaas niks positief met zich mee. Ik werk in de arbeidsbemiddeling voor mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Deze afstand word alleen maar groter en er zijn al veel ontslagen (in de proeftijd) gevallen, andere zitten nu weer thuis en moeten aanvraag bijstand doen. Jaren aan werk om deze mensen aan een baantje te helpen en nu valt het in het water, zo erg.

Ik ontstip hem niet, misschien dat door jullie posts het allemaal wat positiever is dan dat het lijkt!

Ik vind het verder ook helemaal niet positief hoor, slaap er echt slecht van.

Alleen als het dan gaat om voordelen tov het normale leven, dan kan ik er best wat noemen. Betekent niet dat ik dit een geweldige ideale situatie vind. Verre van dat zelfs! -O-

Jij veel sterkte in ieder geval. Kan me voorstellen dat je je erg rot voelt

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:18

Sterkte Change03, vreselijk, niemand zegt ook dat het leuk is.
We proberen er gewoon het beste van te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:25

Dat is het inderdaad, het is een hele rare tijd en de gevolgen zijn ook nog totaal niet te overzien. Als je dierbaren hebt die Corona hebben of er aan overlijden dan kijk je er natuurlijk ook heel anders tegen aan.

Heel veel sterkte Change en iedereen die het nodig heeft!

Het valt me ook op hoe enorm rustig het buiten geworden is, een soort energetische rust. Net of de hele aarde tot rust komt.
Die rust doet mij wel goed in ieder geval.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:29

Elisa2 schreef:
Het valt me ook op hoe enorm rustig het buiten geworden is, een soort energetische rust. Net of de hele aarde tot rust komt.
Die rust doet mij wel goed in ieder geval.

Ik merk het ook inderdaad. De mensen die ik tegenkom, en dat zijn er weinig, zijn ook allemaal heel ontspannen en vriendelijk. Het lijkt een soort berusting te zijn, of zo?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:33

Hier lopen de meeste mensen met een chagrijnige kop rond en een hallo kan er niet meer vanaf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:34

Change03 schreef:
Bij deze, excuses voor de voorgaande post. Ieder zijn mening is van belang en ik vind het fijn dat jullie elkaar hiermee op de been weten te houden

Er is een sterfgeval gemeld in de nabije omgeving. Dat zit mij hoog, vandaar mijn reactie. Te snel gereageerd en niet goed nagedacht. Nogmaals, excuus

Veel sterkte :(:) , heel verdrietig Y;( .

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:41

ik vind de mensen in mijn omgeving ook vriendelijker.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:53

Ik ook Shan!
Ik werk in een supermarkt en klanten zijn veel begripsvoller.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:24

Toch vind ik het ook schrijnend hoe sommige dit beschouwen. Daarbij zeg ik zeker niet dat we allemaal in een hoekje moeten gaan zitten huilen maar het steekt dat sommige mensen dit als een vakantie beschouwen... dus eigenlijk meer de manier waarop...

Ik zie mijn bedrijf langzaam weg glippen en daarbij ook mijn paarden. Na een vechtscheiding heel hard geknokt om ze te kunnen behouden en nu is het allemaal zo onzeker. Ook kwa gezondheid vind ik het best overweldigend... van mij is die al niet best en moet al veel inleveren de angst om zoiets er boven op te krijgen is toch wel heel reeel ...

Mijn vader heeft longemfyseem dus die heb ik al weken niet durven zien terwijl ik juist alle tijd wil benutten die ik nog met hem heb... mijn hond moet ingeslapen worden maar mijn dierenartsen zijn niet beschikbaar momenteel.

En ja ik heb nu meer tijd voor mijn beestjes maar voor hoe lang nog? Dus voor mij is het moeilijk hier voordelen uit te halen.

Dus ik probeer het wel het lukt alleen niet :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:28

Change03 schreef:

Verdrietig dit. Sterkte hiermee ! :(:)

Alsook voor de anderen die doffe ellende van dichtbij meemaken nu.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:16

Wat ik lief vind zijn de shoutouts op de radio voor alle mensen die een belangrijke rol hebben, zoals mensen in de zorg.

En dat er initiatieven komen voor zorgmedewerkers zonder vervoer, boodschappen enz.

Heel tof dat mensen zich zo inzetten!

(En ik lees trouwens net iets over diefstal mondkapjes en nepberichten aan oude mensen dat de supermarkten sluiten en ze tegen betaling een pakket kunnen krijgen. Of Veel geld vragen voor desinfecterende gel Sommigen mensen zijn ook gewoon monsters, jeetje. %)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:24

Heerlijk extra vrije dagen die je geen vakantie dagen kosten. Idd mooi moment om met je paard van het lekkere weer te genieten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:30

Blussem schreef:
Heerlijk extra vrije dagen die je geen vakantie dagen kosten. Idd mooi moment om met je paard van het lekkere weer te genieten.

Wat voor werkgever heb jij dan, die je betaald thuis laat zitten? :7

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:31

Ik zit ook betaald thuis...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:34

verootjoo schreef:
Blussem schreef:

Wat voor werkgever heb jij dan, die je betaald thuis laat zitten? :7

Wat voor werkgever heb jij, die je níet betaald thuis laat zitten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:38

Sassii schreef:

Ik werk in de zorg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:39

https://www.trouw.nl/binnenland/hoe-let ... ~b730be98/
Hier staat een overzichtje van aardige dingen die mensen nu voor elkaar doen in het kader van Rutte's "Let een beetje op elkaar".
Een bordspellen- en puzzelwinkel die op de fiets bezorgt, een yogalerares die gratis op Facebook yogales geeft, een therapeut die online hulp aanbiedt tegen corona-angst enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:44

candalisa schreef:
Toch vind ik het ook schrijnend hoe sommige dit beschouwen. Daarbij zeg ik zeker niet dat we allemaal in een hoekje moeten gaan zitten huilen maar het steekt dat sommige mensen dit als een vakantie beschouwen... dus eigenlijk meer de manier waarop...

Ik zie mijn bedrijf langzaam weg glippen en daarbij ook mijn paarden. Na een vechtscheiding heel hard geknokt om ze te kunnen behouden en nu is het allemaal zo onzeker. Ook kwa gezondheid vind ik het best overweldigend... van mij is die al niet best en moet al veel inleveren de angst om zoiets er boven op te krijgen is toch wel heel reeel ...

Mijn vader heeft longemfyseem dus die heb ik al weken niet durven zien terwijl ik juist alle tijd wil benutten die ik nog met hem heb... mijn hond moet ingeslapen worden maar mijn dierenartsen zijn niet beschikbaar momenteel.

En ja ik heb nu meer tijd voor mijn beestjes maar voor hoe lang nog? Dus voor mij is het moeilijk hier voordelen uit te halen.

Heel herkenbaar candalisa. Hier ook een vader die erg ziek is, o.a. hartpatiënt die ik al weken niet gezien heb. Het bedrijf van mijn broer gaat hoogstwaarschijnlijk failliet en daardoor wordt mijn man werkloos. Ik maak mij veel zorgen of ik wel kan blijven wonen waar ik woon en of ik mijn paardjes en dieren kan blijven onderhouden.

Maar net als Palmera zegt; ik weiger om jankend op de bank te gaan hangen. Ik neem nu al maatregelen om allerlei besparingen te doen, bel elke dag met mijn vader en moeder en probeer op de één of andere manier te genieten dat het eindelijk droog is!!! Het kost mij moeite, maar ik wil het wel.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:48

verootjoo schreef:
Sassii schreef:

Ik werk in de zorg :')

Haha ja dan snap ik het!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:52

candalisa schreef:

Ik werk in de zorg. Zit er dicht op. Als ik niet de positieve dingen hierin kan zien ben ik na de Corona crisis compleet doorgedraaid en depressief.
Het is zo schrijnend wat je dichtbij het vuur ziet. Mensen moeten in hun eentje of met 1 naaste erbij want verder mag er niemand bij komen. Mensen worden in zeer kleine kring begraven, want alleen eerstegraads familie mag erbij zijn. Geen condoleancebijeenkomsten. Mensen in verpleeghuizen krijgen geen bezoek. Mensen in hospices sterven nagenoeg alleen.
Mensen zijn bang, bang om het virus te krijgen, of nog banger voor de eenzaamheid.

Ik kan elke dag wel huilen op mn werk.

Maar gelukkig zijn er dan die kleine positieve dingen die we hier uit kunnen halen. En dat ik die kan zien, maakt ook dat ik mijn werk goed en optimistisch kan blijven doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 21:37

Change03 schreef:

Daar hoef je toch ge een excuses voor aan te bieden! Denk dat iedereen wel kan begrijpen waar je reactie vandaan komt.

Iedereen voelt dr spanning, de verandering, angst en onzekerheid.

Ik kan blij echter ook de positieve dingen van het leven zien. Het is duister maar er zijn ook lichtpunten. De situatie wordt niet beter of makkelijker als je alleen de duistere kant ziet.

Knuffel aan iedereen! :(:)

Hoop en denk dat deze crisis iets positiefs brengt voor het klimaat en ons. Dat we weer meer naar elkaar om kijken en minder materialistisch worden.