Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:42

Kimbers schreef:
Ik sprak net iemand via tinder die beweerde dat dit allemaal een vooropgezet plan was, dat hij zich er al sinds 2019 in aan het verdiepen was (dat het ook covid19 heet omdat het in 2019 is gemaakt) en dat het te maken had met iets betreft het klimaat wat ze er wereldwijd door willen drukken :')

Het waren ellenlange berichten dus werkelijk geen idee waat het nou echt om ging. Volgens mij wist hij het zelf ook niet :') maar ik ben iig wel een dom schaap en hij zoekt iemand met een hoger iq :D

Oh God :')

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:42

Kimbers, het is beter om dat soort berichten niet te verspreiden. Ondanks dat er een " :') " bij staat, zet je deze informatie nu wel op een openbaar (discussie)forum.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:44

Iriscope schreef:
Om nog maar niet te spreken van de Belgen die onze horeca nu aan het ziek maken zijn...

Ipv alles af te schuiven op “die Belgen” (waarmee ik niet wil zeggen dat ik dit goedkeur, integendeel) wordt het mss wel eens dringend tijd dat de Nederlandse overheid ook strenge maatregelen neemt ?

Saskia9

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:49

Nederlanders gaan net zo goed nog even alles doen want nu kan het nog. Alleen de regering kan ze een halt toeroepen door alles te sluiten vrees ik.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:57

Saskia9 schreef:
Nederlanders gaan net zo goed nog even alles doen want nu kan het nog. Alleen de regering kan ze een halt toeroepen door alles te sluiten vrees ik.

Zullen ze na dit weekend wel mee komen.
Ze kunnen niet achterblijven op andere landen met nog strengere maatregelen.

Alles gaat hier altijd veel te soft en te soepel.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:22

Ik zou morgen naar Tenerife gaan maar dit is ook geannuleerd. We hadden zelf al besloten om niet meer te gaan en kregen vannacht een e-mail vanuit de reisorganisatie dat ze het annuleren.

We krijgen ons geld niet terug maar mogen wel later, als dit voorbij is, een andere reis boeken voor dit bedrag. Ben wel blij dat we het geld niet kwijt zijn maar de vakantie nu nog ‘tegoed’ hebben :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:32

Kennissen van me zitten op Tenerife, sinds gister is de horeca dicht, vanaf morgen is er een uitgaans verbod...
Ze hebben nog geen idee hoe ze thuis moeten komen....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:48

In ons deel van Spanje is het uitgaansverbod al van kracht, de politie rijdt zelfs met megafoons langs de stranden om mensen op te roepen zich aan te kleden en naar huis te gaan.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:23

Ik zou 5 april naar een hele grote rommelmarkt in Frankrijk gaan om in te kopen voor mijn brocante winkeltje. Maar dat zal helaas niet door gaan

Hopelijk kan ik in mei wel gaan want dan zou ik 3 dagen gaan

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:36

Wij zouden 25 april naar Spanje en Portugal gaan met de motor maar ben bang dat het geen motor vakantie wordt dit jaar. Voor nu mag ik tot eind maart niet naar het buitenland van mijn werkgever (zorg) maar als het corona er dan nog is wordt dat natuurlijk verlengt..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:36

Lukasje schreef:
Iriscope schreef:
Om nog maar niet te spreken van de Belgen die onze horeca nu aan het ziek maken zijn...

Ipv alles af te schuiven op “die Belgen” (waarmee ik niet wil zeggen dat ik dit goedkeur, integendeel) wordt het mss wel eens dringend tijd dat de Nederlandse overheid ook strenge maatregelen neemt ?

Iriscope schreef:
Ik schrik ook, hoor van iedereen in Nederland dat ze gister een feestje/kroeg/verjaardag hadden, vandaag naar de familie gaan, rondje gaan hardlopen met de hardloop groep, samen thuis gaan werken en ga zo maar door.
Opmerkingen daarbij zijn dingen als " ik ben niet bang voor een virusje". Asociaal, vind het echt niet kunnen dat mensen geen rekening houden met zulke dingen.

Nogmaals mijn hele bericht, waarin ik het ook over de Nederlanders heb....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:00

Ach, beter alles eerlijk kunnen benoemen en het niet persoonlijk opvatten of er een strijd van maken. Een ander topic moest er al om dicht.

We weten toch allemaal dat mensen niet overal adequaat reageren. Dat gaat over landsgrenzen heen hoor.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:18

Ik ben net teruggekomen uit Amerika, blij straks in mijn eigen huis te zijn. Komende twee weken thuis verblijven.
Ik kan wel naar het paard, staat met 1 ander paard. Afgesproken met de mensen bij stal, afstand houden. Ik kom de komende twee weken daar ook niet binnen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:29

De ouders van een vriendin van me zitten vast in Spanje, ze mogen niet naar huis. Ze zijn deze week ook vertrokken naar Spanje. Vind ik toch behoorlijk naief om toch te gaan ondanks de strengere maatregelen al deze week. Heb er dan ook niet echt medelijden mee.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:31

ik ga niet, gewoon om alles!

Komt mijn schoonmoeder langs om te vertellen dat ze zo verkoudenis en zoveel keelpijn heeft, snap ze niet dat ik enigszins ontstemd ben met 2 kleine kinderen in huis..... echt Zo dom, ga naar huis zo snel mogelijk wat kom je hier doen!

zo hoef je echt niet op te passen hoor en dan ook nog beledigt zijn -:(-

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:22

Mijn 80 jarige vader is sinds afgelopen donderdag voor 2 weken in Portugal,hopelijk kan hij straks nog thuis komen !

Wij zouden as vrijdag vanaf Dusseldorf voor een weekje naar Kreta met De Vakantiediscouter ;ook daar zijn alle vakanties afgelast.
Wij houden het bedrag ook gewoon tegoed en kunnen straks een nieuwe vakantie boeken.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:24

Niks is zo vervelend als je naar huis wilt en je kan niet naar huis. Om over de thuisblijvers nog maar niet te spreken, die zijn ook bezorgd.
Hopelijk kan je opa naar huis.

Maar als ik hem was, zou ik de eerste beste vlucht terug pakken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:32

Ook wij zijn dinsdag terug gevlogen uit Amerika. Zó blij dat dat nog gelukt is!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:42

MoniqueT schreef:
Ook wij zijn dinsdag terug gevlogen uit Amerika. Zó blij dat dat nog gelukt is!

Ja dan hebben jullie vette mazzel gehad! :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:29

Zuid Africa weert per woensdag alle vluchten uit risico landen waaronder Nederland. Mijn zus, zwager en nichtje zijn daar op een lange vakantie. Toen ze vertrokken was er nog niet eens een besmetting in Nederland. Het is maar de vraag of en zo ja wanneer ze thuis kunnen komen.

Gelukkig zitten ze bij familie (mijn zwager komt uit ZA), maar toch. Hij moet toch ook weer aan het werk binnenkort.

Uiteindelijk zullen ze toch iets moeten doen om al die mensen weer naar huis te halen.

Maar ik blijf erbij dat ik écht niet snap dat mensen nog gaan vertrekken.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-03-20 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:30

KahluaB schreef:
Mijn 80 jarige vader is sinds afgelopen donderdag voor 2 weken in Portugal,hopelijk kan hij straks nog thuis komen !

Vliegvelden gaan volgens mij vanaf vandaag dicht. Met de auto gaat nog wel, dus wellicht moet iemand hem ophalen dan. Of misschien laten ze nog wel mensen het land UIT gaan.

Er zijn concenraties van gevallen rond Lissabon en Porto. Toeristen hebben daar alles mee te maken. -:(-
Ze hadden veel eerder toeristen moeten weigeren.

En omdat de Alentejo (waar ik woon) nog geen gevallen heft, trekt men vanuit Spanje hierheen over onbewaakte grenzen. GRRRRR.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:41

Shiloh schreef:
Zuid Africa weert per woensdag alle vluchten uit risico landen waaronder Nederland. Mijn zus, zwager en nichtje zijn daar op een lange vakantie. Toen ze vertrokken was er nog niet eens een besmetting in Nederland. Het is maar de vraag of en zo ja wanneer ze thuis kunnen komen.

Gelukkig zitten ze bij familie (mijn zwager komt uit ZA), maar toch. Hij moet toch ook weer aan het werk binnenkort.

Uiteindelijk zullen ze toch iets moeten doen om al die mensen weer naar huis te halen.

Hier hetzelfde, wij zouden donderdag terugvliegen maar hebben het maar gisteren kunnen verplaatsen, misschien dat ze KLM (of andere maatschappij?) kunnen contacten?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:41

Shiloh schreef:

Heb je hier bronnen van? Er is echt heel veel fake nieuws gaande in ZA. Het is lastig om goede informatie te verkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:48

Shiloh schreef:

Laat ze zich registeren bij de ambassade, dan is iig bekend dat ze in het land zijn. En inderdaad even contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij; momenteel kun je vrijwel overal kosteloos omboeken op beschikbare vluchten.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:55

Wij hebben 14 mei vakantie gepland naar schotland. Even afwachten wat er gaat gebeuren. Is nog 8,5 week weg.