Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:06

Wij zijn de afgelopen dagen dus niet gaan hamsteren. Maar we hebben nog maar wc papier voor misschien 2 dagen? En we waren net in de AH en de Jumbo maar overal uitverkocht. Ook de eieren, wraps, pasta saus, brood en alle blikken met eten erin waren uitverkocht. Echt alles was leeg. Zelfs de diepvries! Patat, snacks, pizza’s. Alles is weg.

Dus iemand wc papier over voor ons? :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:13

Voor mij zou toiletpapier wel degelijk een groot ding zijn als ik zonder zou komen te zitten. Ik heb wat extra droge linzen en bonen ingeslagen (2x 500g), verder kan ik met mijn eerder aangelegde voorraad best een tijd vooruit. Hondenvoer en supplementen (vanwege epilepsie van 1 hond) komen hopelijk ook maandag binnen.

Verder had ik de eerste zaai al een week geleden gedaan, gewoon omdat het tijd was, en komen in mijn andere 2 moestuinbakken allerlei groenten van de groenten die vorig jaar in zaad schoten zijn. één dezer dagen een vierde bak maken, dan kunnen de (al 6 weken terug gekochte) pootaardappelen de grond in, die van een soort zijn die met 90 dagen aardappelen geeft. Corona maakt voor mij weer duidelijk waarom ik eigenlijk zelfvoorzienend wil zijn zo veel mogelijk. Niet omdat ik verwacht dat er niets meer geleverd wordt, maar omdat ik het erf eigenlijk niet meer af wil en geen stress wil hebben mocht ik in zelf-isolatie komen.

Overigens heb ik vandaag 8 rollen weten te scoren, dus ik ben voorzien. Ik had er nog 2 liggen, dat vond ik te krap. Op mijn tijdstip had een veelvoudige ook nog gelukt, maar hoewel ik 16 rollen fijner had gevonden, vind ik dit reëler naar anderen. En in het vervolg heb ik gewoon weer een groot voordeelpak in huis, ik moet in mijn nieuwe huis (20m2) nog even kijken waar ik dat kwijt kan. Maar dit vond ik te stressvol, daar doe ik niet nogmaals vrijwillig.

@_mjwb: hier is het iedere ochtend aangevuld. Dus als je binnen een kwartier na openen langsgaat, is de kans groot dat je wat kan scoren.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:14

Had ik in de buurt gewoont had je mogen langskomen.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:18

Op een gegeven moment is iedereen ook wel klaar met hamsteren, gok ik. Hoop ik. Dan ligt er een voorraad pleepapier voor 3 jaar en dan is het denk ik wel genoeg.
Het goede nieuws is dat de magazijnen nog goed gevuld zijn, we komen niet zonder te zitten. En wie wel krap zit kan toch ook even bij familie/buren vragen? Die kunnen vast wel 1 van hun 3.397 rollen missen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:00

LindyH schreef:
Het is absoluut niet mijn bedoeling om paniek te zaaien, maar het is heel leuk dat er loodsen vol WC-papier zijn, maar mocht het zover komen dat distributeurs niet meer kunnen of mogen werken, dan komt het niet meer in de winkels. Dat is op dit moment nog helemaal niet aan de orde, en waarschijnlijk zal het ook niet zo ver komen, maar zeggen dat er nog loodsen vol WC-papier zijn en daarom mensen uitlachen die hamsteren vind ik ook niet helemaal op zijn plek.

En trouwens, wat is veel? Hoeveel is dat nou helemaal wat daar ligt? Is dat genoeg voor het hele land voor een maand? Het kan ook tekort zijn. Het zegt mij in ieder geval niks.

Ik ben voor WC-papier op de bon. :D

Nou, ik acht de kans niet heel groot dat de consumptie van wc papier ineens enorm toeneemt. Dus om nou te zeggen dat de kans aanwezig is dat er ineens niet meer genoeg is voor iedereen vind ik ook overtrokken.
Echt het enige probleem zie ik hier in mensen die tig pakken meenemen in plaats van iets meer dan normaal als je dan toch bang bent om zonder te komen te zitten (1 pak ipv 2 ofzo), dan is er voor niemand een probleem.
Distributiecentra zijn ook niet achterlijk, en supermarkten ook niet, die houden ook een buffer in hun magazijn. Daarnaast is de logistiek niet echt een kwetsbare sector denk ik, aangezien veel mensen maar weinig contact hebben met anderen (grote ruime magazijnen, vrachtwagenchauffeurs die veelal alleen in de wagen zitten etc.) . Dus dat loopt echt zo'n vaart niet. Als we maar niet als idioten wc papier gaan hamsteren met zijn allen voor geen enkele reden :')

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:19

Afbeelding

:+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:40

Afbeelding
Voor de lord of the toiletrol fans :+.

Hier was het rond 20:15 lekker rustig in de supermarkt! Kon snel wat dingen halen en op tijd thuis zijn voor wie is de mol.
Voelde me wel een hamsteraar toen we met 4 flessen Spa rood naar de kassa gingen.. normaal halen we dat ook, maar dan sta je er niet bij stil :')

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:30

wij hebben al twee dagen geen brood en groente.... werken beide de hele dag en vrijdag is onze weekboodschappen dag (na werk) en je raad het al er is niks meer na 6 uur.....

zelfs de vla en toetjes waren op. Ga strakjes naar de supermarkt in de hoop op brood groente en melk. Ik loop echt verbaasd in de ah rond al twee dagen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:30

Komende week ah en lidl wc papier in de aanbieding.... gaan we maar weer hamsteren. _O-

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:32

Brood maak ik zelf. Bij de Welkoop is het rustig en staat broodmix. Heerlijk een vers broodje uit de oven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:57

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:58

Klopt, die hadden wij maandag nog gehaald :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:09

Volgens mij is het echt morgen de 16e....

Afbeelding

Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:13

Die van de
Lidl is geen aanbieding. Das altijd die prijs.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:18

Stephanie_86 schreef:
wij hebben al twee dagen geen brood en groente.... werken beide de hele dag en vrijdag is onze weekboodschappen dag (na werk) en je raad het al er is niks meer na 6 uur.....

zelfs de vla en toetjes waren op. Ga strakjes naar de supermarkt in de hoop op brood groente en melk. Ik loop echt verbaasd in de ah rond al twee dagen.

Hier ook geen brood te krijgen, kan om 12 naar de winkel hopen dat er brood is... En iets van fruit zou ook wel fijn zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:23

Ahh, al die mensen waren helemaal niet aan het hamsteren,die kochten gewoon de aanbieding. :)*

Bij ons bij de lidl lag vol op fruit en groente.Dat was het enige op koek en snoep na wat er genoeg was.En brood dat was er ook genoeg.Maar wij wonen buitenaf dus dat bak ik altijd zelf.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:26

Hier was ook genoeg brood, groente en fruit.
Bij de jumbo was wel het vleesvak aardig leeg. Daar hing een brief dat ze tegen de avond of in de avond nieuwe bevoorrading kregen en een uurtje langer open bleven.
Maar bij de lidl 50m verderop was genoeg vlees.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:49

Wij hebben gisteravond onze wekelijkse boodschappen gedaan.
Het was heerlijk rustig in de winkel.
En ik was er benieuwd wat ik van ons lijstje mee zou kunnen nemen.
Nou gewoon alles! Echt alles was alweer bijgevuld. Op WC papier na, maar dat stond niet op ons lijstje.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:58

Omdat mensen schapen zijn, als er eentje begint....

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:31

Je kan van die 3 laags wc papier rollen 3 keer zoveel maken door de velletjes uit elkaar te halen.

Ik maak me geen zorgen. Wij hebben rivier water voor de tuin en het vee. De rivier stond van de week erg hoog nog. Dus als het wc papier op is zetten we de knop om van regen water naar rivier water en we kunnen gewoon in de douche onze kont af spoelen.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:27

*\%/*
Winkel was al bommetje vol! Maarrrrr, ik heb een halfje bruinbrood kunnen scoren en ook nog eens bananen.
Voor mij stonden mensen met de kar zo proppie vol, en die man bleef door de winkel lopen de kar aanvullen. Heb serieus gevraagd of ze niet vond dat ze asociaal bezig was. Ik ben nog nooit zo verwoestend aangekeken... :')

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:34

Nou, ik heb net voor het eerst boodschappen gedaan en dacht: dat zal wat worden... maar alles was er gewoon... alleen het vak met "goedkoop" brood was leeg en verder alles gewoon verkrijgbaar...........

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:13

Man heeft hier net boodschappen gedaan, ondanks dat er hier in de gemeente en omgeving best wat besmettingen zijn waren de schappen gewoon prima gevuld (inclusief wc papier). Weinig gekte hier :Y)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:17

Met 4 personen in huis en nog 1,5 wc rol begon het afgelopen donderdag wel spannend te worden. Echt nergens toiletpapier, tissues of natte doekjes. Gister kwam ik per toeval een pallet vol pakken toiletpapier tegen. Even een oproepje binnen onze familieapp waardoor ik toch echt met 7 pakken de winkel uitliep....ik schaamde mij echt rot en kreeg flink wat nare blikken.
Uiteindelijk heb ik maar 1 pakje voor ons gezin, de rest is naar mijn vader (zit met gebroken heup thuis) en familieleden die in hun omgeving niets meer in de schappen hadden liggen.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:20

LaPluche schreef:
*\%/*
Winkel was al bommetje vol! Maarrrrr, ik heb een halfje bruinbrood kunnen scoren en ook nog eens bananen.
Voor mij stonden mensen met de kar zo proppie vol, en die man bleef door de winkel lopen de kar aanvullen. Heb serieus gevraagd of ze niet vond dat ze asociaal bezig was. Ik ben nog nooit zo verwoestend aangekeken... :')

Mmmm, maar dit kan je toch ook niet zomaar zeggen? Wie weet hebben ze een groot gezin/een feestje/doen ze boodschappen voor familie of vrienden die zich niet fit voelen/hebben ze afgesproken voor de buurman en buurvrouw van een paar deuren verder te koken. Ik vind zoiets wel lastig hoor..