Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:42

Als je op de kaart van de UK kijkt op dit moment zie je dat er ook in het binnenland behoorlijke windstoten zijn. Je kunt zo heel mooi zien waar het koufront ligt waar de échte windstoten bij zitten. Normaal bij storm hebben vooral de kustprovincies er eigenlijk last van, maar vanwege de buienpassage trekt het nu dus ook verder over het land heen. :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:43

Hier is er nog niet zo veel aan de hand. Paarden zijn binnen voor de zekerheid maar ze zouden eigenlijk nog prima buiten kunnen staan. Het waait wel maar het heeft al wel eens harder gewaaid. Hoop dat de rest van de middag en avond het zo blijft. Dan komen we er
Goed vanaf

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:44

Over stormschade:
Deze wordt wel vergoed (bij de meeste verzekering bij windkracht 7 en hoger).
Wel kan het zijn dat je niet alles vergoed krijgt (zoals bij ons met een dak van 90 jaar oud).
Gevolgschade wordt ook vergoed.

Eenmaal een nokpan die een gat in het dak van het dakkapel had geslagen waardoor wij binnen ook waterschade hadden; is allemaal vergoed, zowel de reparatie van het dakkapel (100%) als de schade aan het matras (75%).

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:49

Marjo schreef:
speurneusc schreef:

das flauw, als ik manager was daar had ik wat mensen terug geroepen en de middag bezorging afgehandeld in de morgen... mara ja dat kost extra geld. liever dat klanten idd nix meer in huis hebben er zelf op uit moeten...

Op zo'n korte termijn is dat niet echt haalbaar denk je wel? Groot gelijk dat Picnic niet rijdt. Die dingen vallen bij een klein zuchtje wind al om...

heb daar gewerkt, en ja tis haalbaar maar ut kost wat geld moeite en goede wil, nou net allemaal eigenschappen die ze niet bezitten dus ik was daar al snel weg, zelfs cao niet in orde, veiligheid werknemers??? hoezoo moet dat? pleisterdoos bhv ead???? kost dat?? roken mag, in zelfde hok waar de gas flessen en gevaarlijke stoffen opgeslagen staan hoor.... picnic pfffff sh*t organisatie

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:00

Getup schreef:
T is nu natuurlijk ook nog niet op zn ergste....hier in Luxemburg waarschuwen ze vooral voor veel storm en regen tussen 0.00 en 5u

Enne vliegen kun je volgens mij vergeten...

Ze vliegen allemaal nog, en landen ook nog en t gaat hier best tekeer. Loopt een Live blog van tv NH ,die staan bij de landingsbaan polderbaan

Granoek

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:05

Mijne is toch echt geannuleerd en volgens de toffe man aan de telefoon nog heel veel andere vluchten ook

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:06

Heb echt zo'n hekel aan storm. Net terug van de paarden en voorzien van een flinke bult op mijn achterhoofd....gevalletje eigen schuld dikke bult :') Ons hooi staat niet direct naast de stal en onder zeil i.v.m opslagruimte gebrek. Hooi en storm is best een uitdaging, zeker wanneer je nog zo'n 50 meter met een kruiwagen vol hooi naar stal moet zien te komen....afijn daar zijn wat trucjes voor. Nu klapte alleen steeds mijn afdekzeil over mij heen tijdens het pakken van hooi, ik dacht slim te zijn en het stuk zeil terug te klappen op de hoger gelegen hooibalen met 2 grote,dikke stoeptegels. Helaas, tijdens het pakken van hooi vlogen er 2 stoeptegels door de lucht en kwamen op mijn rug en achterhoofd terecht %)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:09

Granoek schreef:
Mijne is toch echt geannuleerd en volgens de toffe man aan de telefoon nog heel veel andere vluchten ook

Kleiner vliegtuig zeker? Die had KLM er gister al uitgehaald, er komt iig nu nog genoeg terug ze hangen in de rij voor de landingsbaan, en ik zie ze nu ook nog achterelkaar opstijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:10

Forcalquier, kalm aan jij!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:11

Forcalquier schreef:
Heb echt zo'n hekel aan storm. Net terug van de paarden en voorzien van een flinke bult op mijn achterhoofd....gevalletje eigen schuld dikke bult :') Ons hooi staat niet direct naast de stal en onder zeil i.v.m opslagruimte gebrek. Hooi en storm is best een uitdaging, zeker wanneer je nog zo'n 50 meter met een kruiwagen vol hooi naar stal moet zien te komen....afijn daar zijn wat trucjes voor. Nu klapte alleen steeds mijn afdekzeil over mij heen tijdens het pakken van hooi, ik dacht slim te zijn en het stuk zeil terug te klappen op de hoger gelegen hooibalen met 2 grote,dikke stoeptegels. Helaas, tijdens het pakken van hooi vlogen er 2 stoeptegels door de lucht en kwamen op mijn rug en achterhoofd terecht %)

Ojeeee, wat pijnlijk! Sterkte! Pas na een uur ofzo zul je iets merken van een evt hersenschudding. Dus rustig aan!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:12

Hier in Brussel gaat het ook nog gewoon door.

Zonet een kleintje die niet laag genoeg kwam. Dan maar een extra rondje :Y)
Zien de passagiers wel een beetje groen en geel bij uitstappen :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:13

Forcalquier schreef:

Auw #)

Hier gebeurt mij dat regelmatig met een borstelsteel. Komt minder hard aan dan een stoeptegel :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:16

Forcalquier schreef:

Doe je rustig aan! Stoeptegels op je hoofd zijn niet bepaald niks ofzo...
Niet misselijk? Hou het even in de gaten! Hopelijk blijft het bij een bult...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:19

Oeh ik zou het toch wel heel spannend vinden om nu in zo'n schommelende Boeing te zitten. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:20

knollentuin schreef:
Granoek schreef:

Kleiner vliegtuig zeker? Die had KLM er gister al uitgehaald, er komt iig nu nog genoeg terug ze hangen in de rij voor de landingsbaan, en ik zie ze nu ook nog achterelkaar opstijgen.

Het hangt ook heel erg af van de windrichting. Niet per se alleen maar kleine vliegtuigen.

Ik gok dat granoek gewoon met een 737 of vergelijkbaars terug komt...
Edit: A321... idd vergelijkbaar aan de 737.

ZarankaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:25

Ik weet me geen raad met de paarden, er staan 3 bomen achter mijn stallen maar buiten is ook geen optie. Wat zouden jullie doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:28

Waarom is buiten geen optie?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:29

Mijn vriend vliegt vanmiddag naar Spanje en tot dusver lijkt de vlucht gewoon door te gaan. Niet alles is geannuleerd.

Hier lijkt het tot nu toe nog mee te vallen maar merk wel dat het nu al wat harder gaat dan vanochtend.
Ik ben eigenlijk best bang dat de schutting om waait. Oud ding van de vorige bewoners wat we nog moeten vervangen. En ik ben dus alleen thuis.. We hebben er wel al wat touw omheen gehangen maar ik hoor 'm nu wel bewegen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:30

Marjo schreef:
speurneusc schreef:
das flauw, als ik manager was daar had ik wat mensen terug geroepen en de middag bezorging afgehandeld in de morgen... mara ja dat kost extra geld. liever dat klanten idd nix meer in huis hebben er zelf op uit moeten...

Op zo'n korte termijn is dat niet echt haalbaar denk je wel? Groot gelijk dat Picnic niet rijdt. Die dingen vallen bij een klein zuchtje wind al om...

Die dingen vallen wel vaker om.
https://schiedam24.nl/nl/nieuws/winkele ... r039/10628

Ik zie ondertussen dat er ook geen airbags zitten in deze wagentjes. Eigenlijk ben ik heel verbaasd dat zulke gevaarlijke wagens de weg op mogen.
Het is net als of weer eens een ambtenaar weer eens niet heeft zitten op te letten bij de toelating tot de weg. Net zo als de stint.

ZarankaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:31

Janine1990 schreef:

Omdat er onweer komt vanavond, dat is ook niks.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:33

Hier inmiddels de paarden ook op stal en gelukkig! Net vloog het dak van een van de schuilstallen er af en er is een boom omgewaaid. Hou mijn hart vast voor de andere bomen op het erf en de wei....

Forcalquier, auw dat klinkt erg pijnlijk!! Hopelijk valt het mee met de pijn...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:34

ZarankaII schreef:
Janine1990 schreef:

Oké, ja ik ben verwend met een gemetselde binnenstal. Dus ik heb gelukkig nooit in jouw schoenen hoeven staan. Maar ik begrijp je dilemma!

Anyhow... wat voor bomen staan er achter je stal en in welke staat zijn ze? En hoe 'los' staan ze? Staan ze aan een slootkant? Als ze vallen, welke kant zouden ze opvallen en zitten er zware takken aan?

Ik betwijfel of er daadwerkelijk onweer komt, maar het is best fris buiten ten opzichte van vannacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:35

Ik heb ze gewoon buiten lopen. Ze zijn erg rustig en staan lekker met de kont naar de wind te eten. Wel heb ik extra hooi in de schuilstal gehangen in de hoop dat ze daar gaan staan als het te erg wordt. Maar zo te zien heb ik er meer moeite mee dan zij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:35

ZarankaII schreef:
Janine1990 schreef:

Maar mss dat de wind wat minder is tegen die tijd?
Ik laat ze nu ook zo lang mogelijk buiten staan.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:36

Tot nu toe is de buienlijn vrij rustig qua onweer. Zitten wel her en der wat klappen onweer op. Dat merkte deze meneer ook. :D