Buitenlandse liefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 19:17

DeMolenhoek schreef:
Thuiszorg kan ook perfect het wassen van oudere mensen zijn, boodschappen gaan doen etc. Dit wil niet automatisch zeggen dat TS weet waar zij met dergelijke zaken terecht kan.

Inderdaad ik ga boodschappen doen en help de mensen wassen. En ook help ik het huis te poetsen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:20

Soms is de werkelijkheid veel wilder en ongelooflijker dan een verzonnen verhaal.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 19:24

Omdat ik lees dat sommige hier nogal twijfelen.
Ik heb er inderdaad niet meteen bijgezet dat hij agressief was tegen mij en de reden was omdat ik me hiervoor schaam. Ik heb het dan aangepast omdat jullie me dan beter zouden begrijpen.
Mijn paard staat op een weide/stal met enkel dravers waar je weg kan gaan wanneer je wilt. De manege waar mijn paard nu staat was nog niet zolang geopend dus had nog plaats genoeg vrij.
Hij was mijn eerste en enige vriend tot nu toe. In het begin dacht in echt dat dit normaal was dat hij me sloeg en zo deed tegen me. Ik voelde mij schuldig maar door die andere jongen te leren kennen voelde ik dat het ook anders kon. En wist ik dat ik dit miste in mijn huidige relatie. Ik heb mijn moed bij elkaar gespaard en heb de knoop doorgehakt om niet in deze situatie te blijven.

Zertab

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:25

Oprechte vraag, geen veroordeling of iets, maar ik vraag me altijd af hoezo je dat normaal vindt? Ook al is het je eerste vriendje, je weet toch dat slaan niet hoort?

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 19:29

Zertab schreef:
Oprechte vraag, geen veroordeling of iets, maar ik vraag me altijd af hoezo je dat normaal vindt? Ook al is het je eerste vriendje, je weet toch dat slaan niet hoort?

Hij sloeg me de eerste keer toen ik afgesproken had met mijn beste vriend. Hij zei dat ik hem niet meer mocht zien. Ik heb hem ook nooit meer gezien want hij is toen mijn beste vriend gaan opzoeken. Ik dacht dat hij me graag zag en jaloers was.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:31

TS, je hoeft geen antwoord te geven op al de vragen als je hier niet persoonlijk achter staat. Ik ben van mening dat sommige vragen, onder deze omstandigheden, verre van netjes zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 19:34

Ailill schreef:
TS, je hoeft geen antwoord te geven op al de vragen als je hier niet persoonlijk achter staat. Ik ben van mening dat sommige vragen, onder deze omstandigheden, verre van netjes zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik wil gewoon niet als leugenaar gezien worden.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:43

Voel je ook alsjeblieft geen leugenaar. Je zit momenteel al in een situatie die zwaar genoeg is, en je pakt het super goed aan! Dat mensen jou beschuldigen, is je energie niet waard :)

Hoe gaat het momenteel met je?

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:44

Sterkte ts en als je hulp nodig heb of je ei kwijt wil je mag me altijd een berichtje sturen

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:53

Zertab schreef:

Ik denk dat hij erg goed is in manipuleren en aan het begin van de relatie juist extra lief was. Als je wordt gegaslight is het bijna onmogelijk om na verloop van tijd niet aan jezelf te gaan twijfelen. Ik kan wel voorbeelden geven van wat iemand je allemaal wijs kan maken, maar ik vind dat niet zo netjes omdat ik niet wil speculeren en ook omdat het misschien triggerend kan zijn als je zelf in zo'n situatie zit/hebt gezeten. Ik kan eventueel wel voorbeelden pb'en?

Ik vind het superknap dat de TS hulp zoekt. Hou vol, Melleke!

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 19:55

Danielleeee_ schreef:
Voel je ook alsjeblieft geen leugenaar. Je zit momenteel al in een situatie die zwaar genoeg is, en je pakt het super goed aan! Dat mensen jou beschuldigen, is je energie niet waard :)

Hoe gaat het momenteel met je?

Ik ben nu bij mijn beste vriendin en heb haar alles verteld. Ik mag bij haar logeren zolang ik wil. Vanavond blijf ik alvast bij haar slapen zodat ik niet naar huis hoef.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:56

Je hoopt altijd dat dit soort verhalen niet waar zijn. Maar dit soort dingen gebeuren wel. Dus ja, er is een kans dat TS gewoon een rijke fantasie heeft maar er is ook een kans dat dit wel waar is en dan is het niet erg leuk voor TS om te lezen. Bovendien helpt dit dan ook niet om de stappen te nemen die zo hard nodig zijn. Als je twijfels hebt, prima...maar houd die aub voor jezelf... Geef liever tips om uit deze situatie te stappen als je die hebt. Blijkt het gelogen heb je er hoogstens wat energie in gestoken die je aan wat anders had kunnen besteden, alsof dat het ergste is. Als het wel waar is dan kan TS naar alle tips kijken en doen mer de tips wat goed voelt.

Heb je het je vriendin al verteld TS? Kan zij evt je hulp bieden?

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:58

Je hebt zelf geen invloed op wat andere mensen van je denken. Als iemand besloten heeft je als leugenaar te zien, verandert dat niet op het moment dat jij alles gaat uitleggen. Sommige mensen denken altijd het slechtste...

Ik hoop voor je dat je de positieve dingen er uit kan pakken en dat je hier goed uit gaat komen.

Ik herken wel dat dit soort zaken in je relatie sluipen, zeker als het je eerste relatie is. Op een gegeven moment gaat het steeds een stukje verder, je verlegt je grenzen beetje bij beetje, tot je misschien ineens het licht ziet en besluit dat je het zo niet langer wil...

Sterkte!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:59

Melleke24 schreef:
Ik ben nu bij mijn beste vriendin en heb haar alles verteld. Ik mag bij haar logeren zolang ik wil. Vanavond blijf ik alvast bij haar slapen zodat ik niet naar huis hoef.

Ben je niet bang dat die nu argwaan krijgt? Je hebt spullen uit je huis gehaald en slaapt niet thuis vannacht?
Als die het idee krijgt dat je weg wilt gaan lijkt het me nog moeilijker om dit veilig af te kunnen sluiten?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:59

Elsa7 schreef:
Zertab schreef:

Ik denk dat hij erg goed is in manipuleren en aan het begin van de relatie juist extra lief was. Als je wordt gegaslight is het bijna onmogelijk om na verloop van tijd niet aan jezelf te gaan twijfelen. Ik kan wel voorbeelden geven van wat iemand je allemaal wijs kan maken, maar ik vind dat niet zo netjes omdat ik niet wil speculeren en ook omdat het misschien triggerend kan zijn als je zelf in zo'n situatie zit/hebt gezeten. Ik kan eventueel wel voorbeelden pb'en?

Ben ik wel benieuwd na :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:03

Het is nou eenmaal makkelijk om te oordelen, maar ik kan me wel goed in TS verplaatsen.
Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt. Je wordt als het ware 'gehersenspoeld' door de manipulatie. Ze beloven dat het nóóit meer zal gebeuren en als het dan weer opnieuw zover is, dan weten ze het zo te draaien dat jij als slachtoffer nog sorry gaat zeggen ook. Ik zit inmiddels al jaren niet meer in die situatie, maar nog steeds voel ik me soms minderwaardig en zeg ik vaak sorry terwijl het helemaal niet nodig is. Je gaat het op een gegeven moment gewoon geloven.
Dit soort mensen zijn heel erg geraffineerd en uitgekiend, dus TS, voel je aub niet schuldig!
Je doet het goed en zet de juiste stappen.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 20:06

friendly schreef:
Je hoopt altijd dat dit soort verhalen niet waar zijn. Maar dit soort dingen gebeuren wel. Dus ja, er is een kans dat TS gewoon een rijke fantasie heeft maar er is ook een kans dat dit wel waar is en dan is het niet erg leuk voor TS om te lezen. Bovendien helpt dit dan ook niet om de stappen te nemen die zo hard nodig zijn. Als je twijfels hebt, prima...maar houd die aub voor jezelf... Geef liever tips om uit deze situatie te stappen als je die hebt. Blijkt het gelogen heb je er hoogstens wat energie in gestoken die je aan wat anders had kunnen besteden, alsof dat het ergste is. Als het wel waar is dan kan TS naar alle tips kijken en doen mer de tips wat goed voelt.

Heb je het je vriendin al verteld TS? Kan zij evt je hulp bieden?

Ja heb het verteld en ik mag bij haar logeren zolang ik wil en vannacht blijf ik bij haar slapen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:10

IK ben zelf ooit weggegaan uit een dergelijke relatie. Na twee jaar ellende en drie jaar daarvoor waarin alles min of meer goed ging.
Ik had het aan niemand verteld. Ik wilde hem niet zwartmaken tegenover familie en vrienden. Zelfs de huyisarts die mijn gebroken neus zette, heb ik niets verteld.
Toen ik wegging was het voor mijn ex een complete verrassing. Ook al had ik het al heel vaak gezegd, dat ik zou vertrekken als het niet beter werd. Kennelijk nam hij dat niet serieus.

het was naar en pijnlijk, want ik hield ondanks alles nog steeds van hem; hij had ook heel veel leuke kanten. Maar op een gegeven moment ging het niet meer. Ik was vaker bij anderen om te overnachten dan thuis...

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 20:10

Munnie schreef:
Melleke24 schreef:

Ben je niet bang dat die nu argwaan krijgt? Je hebt spullen uit je huis gehaald en slaapt niet thuis vannacht?
Als die het idee krijgt dat je weg wilt gaan lijkt het me nog moeilijker om dit veilig af te kunnen sluiten?

Mijn vriendin heeft me gezegd dat ze me steunt en dat ze samen een oplossing gaat zoeken met mij.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:12

Weet je ex ondertussen al dat je weg bent? Heb je nog iets van hem gehoord?

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 20:14

Cayenne schreef:
Weet je ex ondertussen al dat je weg bent? Heb je nog iets van hem gehoord?

Hij heeft me gebeld en een sms gestuurd waarin hij vraagt waar ik ben. Voorlopig heb ik nog geen antwoord gegeven.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:16

Zou je hem niet iets van antwoord geven voordat hij jou als vermist opgeeft? Zijn jouw ouders wel op de hoogte van de situatie?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:17

Ja, ik zou het kort maar krachtig houden en zeggen dat je geen contact meer wilt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:19

Of simpelweg voor nu zeggen blijf bij een vriendin slapen zonder reden op te geven. Maak je nog geen slapende honden wakker. Voorkom je idd vermissing opgeven of een verbouwd huis. Geeft even wat extra tijd om te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:19

Ik denk dat het sowieso niet slim is om na dit alleen naar huis te gaan, dus mocht je nog iets nodig hebben of op den duur tijdens dit proces naar huis moeten: neem altijd iemand mee!