Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:45

Nightingale schreef:
Wat een goed topic is dit :D

Ik gooi er ook maar eentje in: ik heb in mijn hoofd gehaald dat ik een noise canceling koptelefoon van 300 euro wil.

[ Image ]

Het geld heb ik, en ik houd van goed geluid en rust aan mijn hoofd, maar ik kan zoveel andere leuke dingen met dat geld doen... Ik kan het beter bewaren, voor een keer wat extra's op vakantie of zo.

Belangrijke redenen om dit niet te kopen: je kan nooit meer zonder leven want het werkt echt fantastisch, en zo afhankelijk wil je niet zijn van een koptelefoon. En ten tweede zul je nooit meer iets kopen dat zó erg z’n geld waard is en dat zou jammer zijn voor al je toekomstige aankopen. Helpt dit enigszins O:)

Sheran

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:57

'Omdat het zielig is voor je toekomstige aankopen', haha :P

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:58

Denise schreef:
Nightingale schreef:
Wat een goed topic is dit :D

Ik gooi er ook maar eentje in: ik heb in mijn hoofd gehaald dat ik een noise canceling koptelefoon van 300 euro wil.

[ Image ]

Het geld heb ik, en ik houd van goed geluid en rust aan mijn hoofd, maar ik kan zoveel andere leuke dingen met dat geld doen... Ik kan het beter bewaren, voor een keer wat extra's op vakantie of zo.

Belangrijke redenen om dit niet te kopen: je kan nooit meer zonder leven want het werkt echt fantastisch, en zo afhankelijk wil je niet zijn van een koptelefoon. En ten tweede zul je nooit meer iets kopen dat zó erg z’n geld waard is en dat zou jammer zijn voor al je toekomstige aankopen. Helpt dit enigszins O:)

Nee, stop hiermee _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:59

Maar wat is je doel ermee?

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:02

Muziek, podcasts en films luisteren, vooral thuis en in het OV en af en toe op studie/stage.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 23:07

Waar is dan vooral de cancelling voor nodig? Noise cancelling is heel fijn, maar ook de goedkopere, bijvoorbeeld van JBL, filteren treingeluiden goed weg. Een vriend fietst met een JBL met een luisterboek en kan dat ondanks de wind gewoon verstaan. Ik heb hem ooit mijn Sony geleend, maar hij vond de JBL zelfs fijner.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:29

Sheran schreef:
Waar is dan vooral de cancelling voor nodig? Noise cancelling is heel fijn, maar ook de goedkopere, bijvoorbeeld van JBL, filteren treingeluiden goed weg. Een vriend fietst met een JBL met een luisterboek en kan dat ondanks de wind gewoon verstaan. Ik heb hem ooit mijn Sony geleend, maar hij vond de JBL zelfs fijner.

Hm, dat is wel het uitzoeken waard. Wilde ze sowieso nog eens uit gaan proberen in de Mediamarkt of zo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 23:34

Sowieso doen. Welke je fijn zit is ook nog heel persoonlijk.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:54

Een vriendin van mij heeft die Sony noise cancelling, en zij heeft het hele ding opgegeven na 4x terugsturen naar de fabriek ivm allerlei fouten in de noise cancelling. Schijnt dat dit vaker gebeurt.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:09

Citaat:

ClauH schreef:
Citaat:
Ik heb voor het werk een nieuw scheer apparaat nodig,
Die ik op het oog heb is 268 euro,

Heb er nog 1, moet eigenlijk even wachten tot februari

gewoon wachten! :D het scheerapparaat loopt niet weg en zelf voel ik al vaak aan mezelf dat ik niet hou van die druk van ik moet het nu aanschaffen want anders.. dat geeft vaak ook geen blij gevoel bij het aanschaffen. je kan of wil het nu even niet missen, punt. dus voor nu kun je er ook meer vrede mee hebben dat je het niet kan aanschaffen. En op een later moment zijn er alsnog 102 keuzes voor een scheerapparaat en wellicht (dat heb ik vaak) kom ik later nog uit bij een nog betere optie dan die ik eerst gezien had :). Of liet ik me wild maken door een bepaalde aanbieding die er 4 weken later nogsteeds bleek te zijn.

Wellicht ook van toepassing op anderen die dingen willen aanschaffen; soms geeft het je alleen maar onrust. Bijvoorbeeld dat je graag kleren koopt en met een volle tas uit de stad thuis komt en ergens iets voelt van ik heb te veel geld uitgegeven of had ik het nu echt nodig of is dit niet iets te. natuurlijk zijn er vast genoeg voorbeelden te bedenken van mensen die wel gelukkig zijn of worden van al hun aankopen maar daar is weer een ander topic voor :D. Zelf heb ik op dit moment echt niet het geld om überhaupt (extra) dingen aan te schaffen, en ja ik zou nu 10 dingen op kunnen noemen die ik oprecht graag zou willen of kunnen gebruiken, maar toch geeft het me wel rust dat het niet kan/hoeft; en ik ook zonder prima kan functioneren en happy kan zijn :) Ik voel me als het ware bevrijd van een koopdrang. Oke tot zover mijn beleving :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 23:09

Dat vind ik wel heel mooi gezegd <3 Het geeft inderdaad druk en eigenlijk is het veel fijner om weinig spulletje te hebben. Maarja :P

Heb in ieder geval vandaag mijn huis weer eens heel goed uitgemest en er gaan maar liefst 6 bananendozen vol zooi het huis uit :D Eigenlijk vind ik het ook veel leuker om heek gek te zijn op een paar spulletjes dan een heleboel spullen te hebben. Maar dan zag ik vandaag weer een hele mooie jurk en dan moet ik me toch echt inhouden _O-

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:01

Kerst is inmiddels voorbij en de zomer duurt nog lang, wat heb je dan nu in g*dsnaam aan een jurk...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:05

Gewoon voor in de winter! Leuk chique voor werk en blabla...

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:21

oké ik val door de mand ik ben gek op jurken <3 :')

Maar je bent net zo blij van dat ontspullen, laat die vreugde niet van je afpakken :))

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:15

Wat heel erg helpt: laat 'mooi' niet het enige argument zijn om iets te kopen. Er worden dagelijks heel veel mooie dingen op de markt gebracht. Als je alles wat mooi is, moet gaan beginnen kopen, nou, doei centjes. Maak er dus een gewoonte van om bij iedere aankoop die je wilt doen te bedenken of je het nodig hebt. En dan niet in de zin van 'voor op het werk' terwijl je nog 5 andere jurken hebt hangen. Nee, dan heb je deze jurk dus niet nodig.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:41

Ik wil een Nintendo Switch, portemonnee wil het niet.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:50

Daar kan ik je niet vanaf praten want daar snap ik echt de hele hype niet rond. Ik zie hier in de zaak soms kinderen er mee zitten en ze horen niet eens dat de lieve oma een vraag stelt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:52

Ik zou daarom juist een Nintendo kopen, maar mijn oma is ook niet lief :')

Portemonnee is de belangrijkste reden om iets niet te doen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:53

L_iek schreef:

Nog minder contact met de wereld om je heen. Mensen zitten al veel op hun telefoon ( Ik ook :+ ) , maar veel mensen kunnen nog niet eens zonder hun telefoon als ze iemand op visite hebben. En dan koop je ook nog eens zo'n ding, nog meer met je hoofd onbereikbaar. Zonde van je geld, spelletjes kan je ook op je telefoon of pc.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:20

Sulerveel geld voor een ding dat al verouderd is voor je überhaupt de winkel uitloopt...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:28

L_iek schreef:

Hier kan ik je ook niet mee helpen. Ben nog altijd super blij met mijn Switch (twee maanden geleden gekocht). :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:54

Ongeacht dat een switch heel leuk, als je het budget voor de console zelf eigenlijk al niet hebt dan wordt het helemaal lastig om games te kopen. De leuke/goede spellen zijn toch al gauw 30-60 euro dus daar ben je ook al weer een hele bult geld aan kwijt wil je een leuke collectie hebben. Zelf een switch hier en ook andere consoles maar valt met de switch echt op hoe duur al die spellen in verhouding zijn, is ook maar weinig met kortingen aan te komen.
Niet doen dus :D

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:06

Memories schreef:
Ongeacht dat een switch heel leuk, als je het budget voor de console zelf eigenlijk al niet hebt dan wordt het helemaal lastig om games te kopen. De leuke/goede spellen zijn toch al gauw 30-60 euro dus daar ben je ook al weer een hele bult geld aan kwijt wil je een leuke collectie hebben. Zelf een switch hier en ook andere consoles maar valt met de switch echt op hoe duur al die spellen in verhouding zijn, is ook maar weinig met kortingen aan te komen.
Niet doen dus :D

Dit inderdaad! Je zou kunnen overwegen om in plaats van de Switch voor een 2/3DS te gaan, die zijn nog steeds wel te koop (ook via marktplaats) voor de helft van de prijs die je voor een Switch betaalt. En de spellen kosten een schijntje vergeleken met die 60 euro.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:11

M_D_H schreef:
Ik zou daarom juist een Nintendo kopen, maar mijn oma is ook niet lief :')

Portemonnee is de belangrijkste reden om iets niet te doen!

Zoek een hobby die wel iets positiefs voor je brein doet: iets creatief maken of iets bijleren ofzo. Toch niet weer een extra schermpje erbij waar je naar kan staren terwijl de kwijl nog net niet uit je mond loopt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:17

Je bent altijd zo lekker positief :')