germie schreef:Nou, en toch heb ik gelijk.
Nee.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Morrie schreef:de PABO, ik heb vroeger de Pedagogische Acadmie nog gedaan en daarvoor heette het de kweekschool
Ibbel schreef:Tja, de PTT natuurlijk. Putje graven, Tentje bouwen, Tukkie doen.
(als je die kan volgen ben je minimaal zo antiek als ik)

monikje schreef:Kerststol --> Feeststol
LindyH schreef:LBO en MAVO zijn samengegaan in het VMBO, waarbij LBO nu de meer praktische leerwegen zijn en MAVO de theoretische leerweg (VMBO-T).Morrie schreef:de PABO, ik heb vroeger de Pedagogische Acadmie nog gedaan en daarvoor heette het de kweekschool
En de opleiding tot kleuterjuf heette de kleuterkweek. Ik had altijd een vrij bizar beeld bij dat woord.
Ibbel schreef:Ik vermoed dat kerststol omdopen in feeststol ook een politiek correcte achtergrond heeft om de andersgelovigen niet voor het hoofd te stoten. Zoals in de VS het ook geen Christmas meer is, maar Holidays. Alsof holidays niet van Holy Days afgeleid is
LindyH schreef:monikje schreef:Kerststol --> Feeststol
Dat is volgens mij meer omdat het ook met Pasen wel gegeten wordt. Het is voor fabrikanten gunstiger om er een naam op te plakken die bij beide feesten gebruikt kan worden. Wij noemen het met kerst nog steeds een kerststol en met Pasen een paasstol. Maar het is hetzelfde ding.
Voor wie Bert en Ernie luisterde: kerstwindje vs paaswindje.
Ibbel schreef:Ik vermoed dat kerststol omdopen in feeststol ook een politiek correcte achtergrond heeft om de andersgelovigen niet voor het hoofd te stoten. Zoals in de VS het ook geen Christmas meer is, maar Holidays. Alsof holidays niet van Holy Days afgeleid is
Morrie schreef:Ibbel schreef:Ik vermoed dat kerststol omdopen in feeststol ook een politiek correcte achtergrond heeft om de andersgelovigen niet voor het hoofd te stoten. Zoals in de VS het ook geen Christmas meer is, maar Holidays. Alsof holidays niet van Holy Days afgeleid is
dat is het op mijn werk wel, kerstfeest, kerstversiering, kerstboom is allemaal verboden, het is eindejaarsfeest, feestversiering en feestboom.
Op het Sinterklaasfeest voor kinderen van personeel werd in de uitnodiging wel vermeld dat er ZWARTE Pieten aanwezig zouden zijn. Vorig jaar werd dat niet vermeld en zijn er mensen weer opgestapt zodra ze het zagen, met huilende kinderen uiteraard.....
ElCamino schreef:Vroeger had je Pokon, dat werd toen Pokon&Chrysal en nu Chrysal International bv.
Pokon is verkocht en heet nu PokonNaturado.
Ik werk al 25 jaar bij Chrysal en mensen weten nooit waar ik werk als ik dat zeg...tót je Pokon zegt en dan is het "ooh ja!"
even ter aanvulling : Wat is Pokon: plantenvoedsel.
En wát is Chrysal dan ???? snijbloemenvoedsel...de zakjes op een bos bloemen bijvoorbeeld