Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:50

Ts, ondertussen ben je al 2,5 maand verder. Heb jij er voor jou zelf een termijn op gezet dat jij wilt blijven wachten? De onzekerheid zal ook wel zwaar doorwegen en veel van jou vragen :(:)

Wat mijn ervaring is, is dat je heel hard jou eigen grenzen moet bewaken. In dergelijke situatie’s ga je plotseling van partner naar zorgende. Je zet jou gevoelens en noden aan kant voor iemand anders. Dit kun je even volhouden maar dat trek je niet oneindig.

Zertab

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:58

Precies, wat wil jij? Wil jij in deze onzekerheid blijven hangen of verder met jouw leven?
Niet dat het allemaal makkelijk is!!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:07

Ik heb je topic gelezen, en ik snap dat je in een moeilijke situatie zit. maar mijn gevoel is heel erg dat je aan een lijntje gehouden wordt.
Het is voor hem wel erg makkelijk dat als hij behoefte heeft om jou te zien, jij dat paraat staat.
Het is vervelend voor hem dat hij zich zo depressief voelt maar waar ben jij in dit verhaal?
Alles draait om hem.

Meid je bent nog zo jong, hak een knoop door en kies voor jezelf. Sluit het af, dan je het verwerken en verder gaan met je leven. Hij moet aan zichzelf werken en daar kun jij hem niet bij helpen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:08

Of het verloopt natuurlijk.

De gevoelens van ts ontwikkelen zich in deze situatie. Worden haar gevoelens sterker of zwakken ze juist af en doorloopt ze zo een natuurlijk verwerkingsproces op haar eigen manier en in haar eigen tempo?

Zo heb ik het meegemaakt en dat is me toen prima bevallen. Achteraf dan.
Ineens was ik er klaar mee en had er vrede mee. Ik was veel verder in de verwerking dan ik dacht. Dat merkte ik toen mijn ex me onverwacht serieus wilde spreken (we hadden nog regelmatig contact en zagen elkaar vanwege gedeelde honden en paarden aan huis). En ik me plotseling in paniek afvroeg ""hij wil me toch niet terug"! Dat moment was goud waard, ik was er naar toe gegroeid.

Gelukkig wilde hij me niet terug, het ging juist om een afspraak bij de notaris om het definitief te maken.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 11:42

@Molenhoek: Een termijn vind ik lastig. In het begin dacht ik aan max. een half jaar. Maar ook dat is dubbel want binnen zo'n termijn is hij nog niet beter. Ik merk de laatste weken dat de termijn voor mij waarschijnlijk sneller komt. Ik denk toch misschien max. 3-4 maanden, wat we al bijna zijn. In elk geval zo lang het voor mezelf nog vol te houden is of totdat mijn gevoelens ook langzaam weg slijten.

@Zertab: Het aller-aller-aller liefste heb ik hem terug, echt, nog steeds. En ik weet dat heel veel mensen dat zich niet kunnen voorstellen, maar daardoor neem ik die onzekerheid voor nu nog even voor lief. Met de nadruk op nog even. Tot ik echt volledig het gevoel heb 'ik ben er klaar mee', en dat het niet een vlaag is, maar dat ik dat langere tijd denk.

@Robijn: Hij moet inderdaad aan zichzelf werken en ik kan hem inderdaad niet helpen. Hij heeft nog twijfels en hij is met z'n psycholoog bezig keuzes (ook op ander vlak) te maken en zijn gevoelens een plekje te geven. Ik wil hem de tijd gunnen dat hij 100% zeker achter zijn keuze staat, dan is bij mij ook de twijfel weg. Als je hem nu een balletje opgooit, dan pakt hij het. Hij is mentaal er nog niet klaar voor echt weloverwogen die keuze te maken.

@Boras: Dat zou ook goed kunnen. Ik merk dat ik minder aan hem denk, minder lang aan hem denk en ook met vlagen minder verdrietig ben en ik merk dat ik me op andere dingen focus, natuurlijker. Wie weet verlies ik mijn gevoel voor hem wel met de tijd. Mocht de klap dan toch nog komen, dan komt ie misschien wat minder hard aan.

Ik weet dat heel veel mensen het niet snappen dat ik blijf wachten, maar zo zie ik het zelf niet. Ik doe gewoon lekker m'n ding en ik probeer me alleen te focussen op hem op de momenten dat we elkaar zien, dat hebben we nu afgesproken. Ik kan niks doen behalve afwachten hoe hij zichzelf ontwikkeld. Ik pak het waarschijnlijk nu hetzelfde aan als wanneer hij zou zeggen dat het over zou zijn. Er zijn gewoon te veel dingen gebeurd waardoor ik twijfel wat de volgorde is geweest van de depressie. En ja ik ben bang dat het over een paar maanden blijkt dat ik aan een lijntje ben gehouden, maar ik ben nog banger om een knoop door te hakken en er na een paar maanden achter te komen dat hij weer de oude is, dan sla ik mezelf echt voor m'n kop. Hij is ziek en ik hou genoeg van hem om te zien hoe hij zich ontwikkeld met professionele hulp, tot een bepaalde tijd. Als hij dan toch een knoop doorhakt, dan kan ik tenminste tegen mezelf zeggen dat ik van mijn kant er alles aan gedaan heb.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:51

is het geen mogelijkheid dat jij ook eens bij een gesprek bent of alleen een gesprek met zijn psych hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:55

Ik snap jou zeker. Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt en net zoals bij Boras overviel mij opeens een gevoel: Hé, dit is niet ok. Dit voelt ook niet ok. Ik wil hem niet meer. Dit heeft 11 maand geduurd. Zodra ik dat gevoel had was ook het verdriet weg. De dag er voor zat ik nog te huilen en vanaf dat moment heb ik geen traan meer gelaten voor hem. Ik weet persoonlijk niet wat het beste is... Er direct een punt achter zetten of langzaam afscheid nemen.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 12:02

@Lynn_Nikita: Ik denk alleen met de psych niet mogelijk is i.v.m. privacy. Ik heb er ook wel eens over nagedacht te bellen maar ik denk dat ze niks mag zeggen, heel begrijpelijk. Ik zou heel graag aanschuiven bij een gesprek, maar ik denk dat hij daar voorlopig nog niet klaar voor is.

@DeMolenhoek: Misschien overvalt dat gevoel me op een gegeven moment ook wel. Ik voel het met vlagen, maar dat komt door de emotionele rollercoaster. Op het moment dat ik me uitsluitend zo voel dan is het voor mij ook helder wat me te doen staat. Ik ben natuurlijk 11 jaar met hem samen geweest, dus ik verwacht dat het nog wel even duurt voor ik op dat moment ben.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:08

Maar zien jullie elkaar nu 1x per week omdat jij dat graag wil en hij water bij de wijn daarvoor bij jou.doet? Of zou hij daar ook mee gekomen zijn als jij niet boos was geworden?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 12:23

Olympia schreef:
Maar zien jullie elkaar nu 1x per week omdat jij dat graag wil en hij water bij de wijn daarvoor bij jou.doet? Of zou hij daar ook mee gekomen zijn als jij niet boos was geworden?

Vorige week zijn we in gesprek gegaan omdat ik aan heb gegeven dat op de manier hoe het ging, het van mijn kant op een gegeven moment afgelopen zou zijn. Ik wist niet wanneer er weer contact zou zijn en dat was op sommige momenten slopend. Daarvoor was het contact heel erg wisselend en kwam hij soms 2 weken niet, soms 2 keer in een week. Ik zei dat het voor mij vol te houden was als er wat meer vastigheid zou komen in het contact, waarop hij voorstelde om afgelopen maandag te komen eten.

Ik weet niet precies wat voor hem nu de intensie is van deze afspaakjes. Ik zal volgende keer vragen hoe hij er over denkt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:38

DeMolenhoek schreef:
Ik snap jou zeker. Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt en net zoals bij Boras overviel mij opeens een gevoel: Hé, dit is niet ok. Dit voelt ook niet ok. Ik wil hem niet meer. Dit heeft 11 maand geduurd. Zodra ik dat gevoel had was ook het verdriet weg. De dag er voor zat ik nog te huilen en vanaf dat moment heb ik geen traan meer gelaten voor hem. Ik weet persoonlijk niet wat het beste is... Er direct een punt achter zetten of langzaam afscheid nemen.

Ook ik heb dit inderdaad meegemaakt. Helaas ben ik nog niet op het punt dat het oké voelt.
Dus ik kan jouw gevoel echt wel begrijpen ts. Het is ook een heel lastig pakket, maar desondanks dat, zou ik proberen toch zoveel mogelijkheid duidelijkheid te krijgen. In hoeverre dat mogelijk is in deze situatie.

En is het voor jou oké om te wachten op het moment dat DeMolenhoek beschrijft, of neem jij liever zelf de regie in handen door zelf een datum te beslissen?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:24

Ik denk dat je heel sterk bent TS, je bevindt je niet in een makkelijke situatie. Doe vooral waar jij je goed bij voelt, er is geen perfecte manier om hiermee om te gaan. Bedenk daarnaast ook dat er vaak gezegd wordt dat je voor ieder jaar dat je in een relatie was, een maand nodig hebt om een breuk te verwerken, minstens. Bij een relatie van 11 jaar zou dat dan dus betekenen dat je echt wel 11 maanden de tijd nodig hebt om het allemaal een plekje te geven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:10

Ik weet niet hoe de materiële situatie bij ts precies geregeld is (topic loopt al een tijdje en mijn geheugen is niet best), maar het is naast gevoelsmatig ook formeel en materieel gezien een grote stap om alles definitief af te kappen en naar de notaris en de bank te stappen voor de verdeling van huis en haard. Dan is er No way back zonder grote (financiële) gevolgen.
Als het materiële deel voor nu in redelijkheid en naar tevredenheid is geregeld, dan kan het wellicht nog even voortkabbelen op deze manier.

Dat kan ook voor allebei gewoon even het beste zijn. Ondertussen staan levens nooit helemaal stil, dat geloof ik niet en het einde van een lange relatie verwerken mag wat tijd kosten.

Maar tegelijkertijd vind ik dat de ts zichzelf wel op de eerste plaats moet blijven zetten! Dat is zeker niet egoïstisch.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 15:26

Boras schreef:
Ik weet niet hoe de materiële situatie bij ts precies geregeld is (topic loopt al een tijdje en mijn geheugen is niet best), maar het is naast gevoelsmatig ook formeel en materieel gezien een grote stap om alles definitief af te kappen en naar de notaris en de bank te stappen voor de verdeling van huis en haard. Dan is er No way back zonder grote (financiële) gevolgen.
Als het materiële deel voor nu in redelijkheid en naar tevredenheid is geregeld, dan kan het wellicht nog even voortkabbelen op deze manier.

Precies. :j

Als het klaar is, dan is het ook echt klaar. Dan ga ik m’n rouw/verwerking in en dan moeten er dingen geregeld worden. Op het moment dat je dat soort knopen gaat doorhakken kan je inderdaad niet zomaar meer terug, daarom wil ik dat hij de tijd neemt voor z’n besluit. Voor nu hebben we het goed geregeld, ik woon nog in ons huis en hij maakt maandelijks nog een bedrag over voor de vaste lasten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:00

Maar vergeet jezelf niet, jij moet ook de tijd nemen voor jouw besluit.

Hij en jullie relatie zijn niet meer hetzelfde zoals ze eerst waren. En jij bent intussen ook aan het veranderen. Alles is veranderd, terug naar vroeger kan niet meer. Dat is niet meer.

Ik ben het met de anderen eens dat je je niet afhankelijk van hem moet opstellen.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 16:04

Zeker, als hij al terug wil komen, dan moet het ook met overtuiging. We moeten er dan samen aan werken, anders wordt het niks. En ik moet inderdaad m’n eigen grenzen bewaken en voorkomen dat ik me door hem laat meesleuren.

Krijg wel toepassende reclame op m’n telefoon :')
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:20

Was ook het eerste wat ik dacht toen ik het las: voor jezelf ook een grens stellen!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:00

Hoe gaat het met je?

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:05

TS je bent alles om hem op aan het bouwen....terwijl hij aangeeft het zelf te willen doen....

Ik snap niet zo goed dat je hem als hulpeloze neer wil zetten en vooral neer blijft zetten.

Denk dat jij reddeloos verloren bent zonder hem en dat JIJ met JEZELF aan de slag moet ipv iemand anders te pamperen die helemaal niet gepampert wil worden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:08

Nou, nou, wat een rare reactie. Heb je het verhaal wel gelezen? Zo doet TS het juist helemaal niet. Ze werkt heel goed aan zichzelf, en is zeker niet reddeloos verloren zonder hem (wat een rare reactie..). Maar dat wil niet zeggen dat je meteen alle jaren die je samen hebt gehad weg moet gooien en iemand waar je veel van houdt zo maar moet vergeten. Gewoon kijken wat de toekomst brengt en overal voor open staan. Pluk de dag.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:10

Rakkie123 schreef:
TS je bent alles om hem op aan het bouwen....terwijl hij aangeeft het zelf te willen doen....

Ik snap niet zo goed dat je hem als hulpeloze neer wil zetten en vooral neer blijft zetten.

Denk dat jij reddeloos verloren bent zonder hem en dat JIJ met JEZELF aan de slag moet ipv iemand anders te pamperen die helemaal niet gepampert wil worden.

Ze spreekt hem nauwelijks...
Volgens mij doet ze het prima.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:13

Voor mijn gevoel zit je op de goede weg. Je denkt aan jezelf, geeft hem wel de ruimte om erover na te denken maar bewaakt ook het moment dat je klaar bent.

Ik zou denk ik nu ook niks weg gooien. Je hebt een dak boven je hoofd, beide partijen hebben er geen probleem mee dat de een er woont en de ander niet. Ga je uit elkaar moet je alles verkopen, weer wat anders zoeken etc. Mocht er een ander in het spel komen of het gevoel dat je zo echt niet verder wilt dan kunnen er altijd stappen worden ondernomen. En dan kun je altijd nog op zoek naar wat anders zonder verbonden te zijn aan hem.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 14:13

Ik vind het ook een hele rare reactie.. maar goed..

Gisteravond is eindelijk het hoge woord eruit gekomen dat hij gedurende 2019 gevoelens heeft ontwikkeld voor een collega, van 17 (!). Hij heeft niks gedaan, tot 3 weken terug. Door zijn depressie is hij naar haar toe gegroeid, slap gel*l vind ik zelf. Kortom hij is vreemdgegaan. Einde relatie dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:16

Daar ben je ook mooi klaar mee. Jeetje. Wat ontzettend banketstaaf dat hij dit voor zich heeft gehouden. Helemaal niet eerlijk naar jou toe. Sterkte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:17

Rakkie123 schreef:

Hoe vind je nou zelf dat het gaat?
blubblabhoi schreef:
Ik vind het ook een hele rare reactie.. maar goed..

Gisteravond is eindelijk het hoge woord eruit gekomen dat hij gedurende 2019 gevoelens heeft ontwikkeld voor een collega, van 17 (!). Hij heeft niks gedaan, tot 3 weken terug. Door zijn depressie is hij naar haar toe gegroeid, slap gel*l vind ik zelf. Kortom hij is vreemdgegaan. Einde relatie dus.

Oh wat een hond!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 26-02-20 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt