Jildau schreef:Marije_jiplover schreef:Omdat je in de praktijk nooit het hele stuk daadwerkelijk 130 rijdt.
Zeker niet in de spits.
Als ik van Sneek naar Groningen (dik 70 km) rijd kom ik twee keer een klein stukje tegen waar het (alleen overdag) 100 is en verder kun je het hele eind gewoon 130. Niet maandagochtend om 8 uur, wel gewoon overdag of in het weekend wanneer ik naar mijn familie wil. Dat wordt aanzienlijk langer en daar baal ik best wel van.
Nu heb ik dit liever dan dat bepaalde sectoren hun baan verliezen, dat zeker. Maar vind zeggen dat het totaal geen verschil maakt voor de reistijd wel onzin.
Zie mijn eerdere bericht. Om op een afstand van 55km met 45km snelweg 5 min tijdswinst te halen, moet je van 120km/h op het snelwegtraject naar 140km/h. Kun je aan gaan rekenen tot je een ons weegt; ik heb het 25 jaar geleden al even proefondervindeljk voor je vastgesteld, in een tijd dat je van Eindhoven naar Venlo ook nog gewoon 140km/h in de ochtend kon rijden, zonder risico dat je aanhoudend het anker uit moest gooien.
In het huidie verkeer zul je nog harder moeten rijden omdat je dat simpelweg niet meer constant kunt doen.