Ik mag geen afscheid nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:22

Ze probeert er volgens mij Alles aan te doen om je face to face (dat ze bv. al belde naar de begrafenisondernemer wanneer je zou komen) of telefonisch te spreken. Wat ze ermee hoopt te bereiken weet ik niet, maar Zoooo irritant dit zeg. Ze blijft maar bezig, jeetje.

Ik zou in principe gewoon niet reageren hierop of desnoods een appje ofzo sturen: Bij deze meld ik me af voor de koffietafel. En dan niet meer reageren verder op d'r zodat ze haar zin niet krijgt; persoonlijk contact. Dat is totaal onnodig namelijk. Ze lijkt wel echt op iets uit te zijn hier. Heel naar gewoon.

Vreselijk dat dit door blijft gaan terwijl je midden in een rouw periode zit :(

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:01

Stuur haar een sms om te bevestigen dat je niet aanwezig zult zijn op de koffietafel en wens je tante heel veel sterkte met het verlies van haar moeder. Laat het daarna los.

Ik hoop dat je na de begrafenis samen met je vriend iets kunt doen om je oma op een warme en liefdevolle manier te gedenken. Heel veel sterkte en kracht gewenst :(:)
Laatst bijgewerkt door Riel op 23-11-19 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:05

Riel schreef:
Stuur haar een sms om te bevestigen dat je niet aanwezig zult zijn op de koffietafel en wens je tante heel veel sterkte met het verlies van haar moeder. Laat het daarna los.

Heel veel sterkte en kracht gewenst :(:)

Ik heb nog nooit gehoord dat je moest afmelden voor een rouw plechtigheid. Kom op zeg. TS is al super meegaand.
Gewoon negeren. Tante leert maar eens de Nederlandse etiquette.

imaudy

Re: Ik mag geen afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:37

Gek hoor, je mocht geen persoonlijk contact meer met oma en nu wil ze wel persoonlijk contact met jou? Ik zou zeggen dat persoonlijk contact (met jou) alleen voor de ouders is en niet voor de tante...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 08:06

ts, ik vind het heel rot zoals het loopt, maar je hebt hier ook zelf je aandeel in. Dit is ws niet van nu, en kennelijk gaat iedereen erin mee. Eerst geef je aan graag naar je oma te willen, je gaat niet omdat je geen gedoe wilt. En het is toch al te laat. Dan geef je aan graag te willen spreken, maar dat mag niet. Als mensen aangeven doe dat gewoon, hoeft het ineens niet meer en is het voor jou al goed. Dan kom je ermee dat het nog gekker wordt en je tekst die zij vastgesteld hebben moet oplezen. Weer dragen mensen ideeen aan (omdat je het brengt of je het vervelend vind) en weer is het dan niet erg en ben je eigenlijk blij dat je nichtje wel spreekt want jij kunt het toch niet. En nu is er de koffietafel. Het is heel eenvoudig:je gaat niet. En je reageert niet. Maar je bent geen slachtoffer van je tantes gedrag, maar van je eigen keuzes. Je tante mag doen en vragen wat ze wil...jij besluit of je er in meegaat. Ik wens je veel sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:29

Mee eens met IHN. Je geeft haar ook zelf munitie dus dit is niet alleen aan je tante te wijten.
Daarnaast ligt de focus nu meer op je tante ipv op het afscheid van oma.
Daar zou ik voor waken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:40

Gecondoleerd met het verlies van je oma.

Ik las dat er gerepeteerd moest worden in de kerk. Vreemd, ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik kan me voorstellen dat ze doorspreken hoe alles gaat verlopen, maar dat er ook daadwerkelijk teksten moeten worden doorgelopen en alvast uitgesproken vind ik merkwaardig.
Maar wat mij meer verbaast is hoe men met elkaar omgaat en dan de afscheid gaat nemen in de kerk, die combinatie kerk en omgang begrijp ik niet.
Misschien kun je spreken met de voorganger of dominee over de gang van zaken en hoe je het zelf ervaart, misschien dat hij iets voor jou of beter gezegd voor de familie in zijn totaal kan betekenen.

Veel sterkte en kracht toegewenst.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:11

Wat een bizarre situatie.
Maar waar er 2 vechten hebben er 2 schuld; Jij bepaalt hoe een ander met je omgaat!
Zéker als volwassen vrouw!

Niemand kan jou iets verbieden of zaken bij je afdwingen, dat is de vrijheid die jij de ander geeft.
Blijf dicht bij jezelf en maak je eigen keuzes TS, wat een ander daarvan vindt is niet jouw probleem.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 24-11-19 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:22

Ze kan eisen wat ze wil, maar als jij het gewoon niet doet, eist ze maar een eind weg. Niet in mee gaan hoor, ze kunnen je niet dwingen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:29

Ik val van verbazing in verbazing....je bent toch 47 las ik ergens? Misschien voor jezelf opkomen en wat minder er van aantrekken wat anderen vinden en willen?
Bizar zo’n generale repetitie voor een begrafenis, dat heb ik echt nog nooit mee gemaakt

In ieder geval sterkte met alles

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:30

IHN schreef:
ts, ik vind het heel rot zoals het loopt, maar je hebt hier ook zelf je aandeel in. Dit is ws niet van nu, en kennelijk gaat iedereen erin mee. Eerst geef je aan graag naar je oma te willen, je gaat niet omdat je geen gedoe wilt. En het is toch al te laat. Dan geef je aan graag te willen spreken, maar dat mag niet. Als mensen aangeven doe dat gewoon, hoeft het ineens niet meer en is het voor jou al goed. Dan kom je ermee dat het nog gekker wordt en je tekst die zij vastgesteld hebben moet oplezen. Weer dragen mensen ideeen aan (omdat je het brengt of je het vervelend vind) en weer is het dan niet erg en ben je eigenlijk blij dat je nichtje wel spreekt want jij kunt het toch niet. En nu is er de koffietafel. Het is heel eenvoudig:je gaat niet. En je reageert niet. Maar je bent geen slachtoffer van je tantes gedrag, maar van je eigen keuzes. Je tante mag doen en vragen wat ze wil...jij besluit of je er in meegaat. Ik wens je veel sterkte

Eens , je zet jezelf enorm in de slachtofferrol
Ik denk dat er twee kanten aan dit verhaal zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:32

Gewoon voor je eigen rust / als afsluiter van het geheel zou je idd. een kort tekstberichtje kunnen sturen in de trant van "zoals mijn moeder al heeft doorgegeven: wij komen niet" en als je echt een punt wilt maken zet je erbij dat verder contact met tante voor jou ook niet hoeft gezien de gang van zaken.

Doe gewoon waar jij je het beste bij voelt en laat je niet verleiden tot het veel energie kwijt zijn aan tante.

Op zich kan ik overigens ook nog wel andere dingen bedenken: wellicht wil ze je persoonlijk spreken om excuses aan te bieden / heeft ze spijt hoe het gegaan is. Dat is ook niet geheel onmogelijk natuurlijk, ondanks het beeld dat we als mee-lezers nu van tante hebben.

En hoe zeker ben je dat je moeder inderdaad duidelijk heeft afgemeld?

Kortom ik kan me voor je eigen rust wel voorstellen dat het wellicht fijn kan zijn om even een duidelijk berichtje te sturen naar tante zodat het toch echt heel duidelijk is dat je er niet zal zijn, als je daar tenminste zeker van bent dat je dat niet wilt :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:37

SVRL schreef:
Tss, mijn tante weet niet van ophouden! Bij de rouwbrief zat een kaartje voor de koffietafel, indien belet moest je mijn tante hiervan op de hoogte brengen. Aangezien mijn moeder toch al het gemeld dat wij niet komen, gingen wij ervan uit dat daarmee officieel bevestigd is dat we niet aanwezig zullen zijn. Nu stuurt ze mijn vriend een bericht dat ze erop staat dat wij persoonlijk met haar contact opnemen om onze afwezigheid te bevestigen. Heb echt zo mijn buik vol van al die spelletjes. -:(-

Ik zou terug berichten:

Bij deze...

En verder niets

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:17

Ik zou geen enkel bericht terugsturen

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:23

Stuur je tante het berichtje en laat deze situatie los. Zorg dat je op de begrafenis waardig afscheid kunt nemen van je lieve oma, doe daarna iets samen met je vriend om haar te gedenken en haar leven te vieren.

Y;( Heel veel sterke en kracht gewenst :(:)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:37

bij geen enkele uitvaart heb ik meegemaakt/ c.q. zelf geregeld dat je op moet geven of je de koffietafel mee gaat of niet, de begrafenisondernemer heeft een totaal pakket en vraagt aan degene die de familie vertegenwoordigd die aanspraakpunt is hoeveel mensen er ongeveer kunnen komen, dat hoeft niet op de persoon af aangegeven zijn, er komen altijd onverwachtse mensen naar een uitvaart die zijdelinks miss ooit betrokken zijn geweest met de overledene en nog afscheid willen nemen. Dat kan je niet inschatten hoeveel personen dat zijn.

Dus de eis dat ze per see op moet geven of ze wel of niet komt is absurd en heeft ws helemaal niets met de opgave hoeveel personen er op de koffietafel komen te maken een begrafenisondernemer kan heus wel een kopje meer inschenken als opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:09

Volgens mij is het niet zo raar dat je tante nu weer eist dat je persoonlijk contact eist over de koffietafel, toch?
In het hele topic is er 1 rode draad te zien, en dat is conflictvermijdend gedrag dat zo sterk is dat het bijna erfelijk lijkt. Je oma deed alles om conflicten in de familie te vermijden en liet het dus ook toe dat het ene kind het andere domineert, alles om maar de lieve vrede te bewaren (waarschijnlijk in haar ogen juist 'voor de kinderen'?). Je moeder heeft er alles voor over om de lieve vrede te bewaren en laat zichzelf en haar kinderen dus door haar familieleden domineren (waarschijnlijk vroeger 'voor de rust van haar moeder'?) en natuurlijk om zelf geen conflicten te hoeven managen. Jij doet alles om de lieve vrede te bewaren voor je moeder/oma en om jezelf de conflicten die horen bij het omkomen voor jezelf te besparen, en doet dus naar je familie toe alles wat je wordt opgedragen en gebruikt Bokt om te kunnen ventileren hoe alles de schuld van je bizarre familie is, en dat je er zelf helemaal niets aan kunt doen.

Dat klopt, jij kunt niets aan het gedrag van je familie doen en dat gedrag is ook bizar. Maar als je een deurmat voor de deur legt dan kun je realistisch gezien niet verbaasd zijn als mensen daar hun voeten aan afvegen. Jij hebt in dit topic in elk onderdeel van het sterf/rouwproces aan je familie laten zien dat jij je in alles schikt wat zij bedenken, dat jij alles goed vindt en nergens echt een probleem mee hebt, aangezien je nergens ook een probleem van Maakt. Dus is het 'logisch' als dit soort mensen jou dan als vangnet/sluitpost/manusje van alles gebruiken, want jij vindt dat prima, je hebt nog nooit 'nee ik ben ook een mens met eigenwaarde en ik eis dat je me anders behandelt' gezegd.

In dit topic schrijf je dat je na dit alle contact gaat verbreken met je familie, maar als je al zo lang (bot gezegd) deurmat hebt gespeeld voor een dominante familie dan kun je niet verwachten dat zij het zomaar accepteren als die deurmat in de ultiem-conflictvermijdende move ineens weg is. Die deurmat is waarschijnlijk nooit goed genoeg voor ze geweest en iedereen heeft zich er hardop aan geergerd, maar daardoor stonden de neuzen wel allemaal netjes dezelfde kans op. Haal je die deurmat weg dan is de belangrijkste bliksemafleider verdwenen en gaan mensen die kritiek ineens op elkaar richten, en dat is veel akeliger. Jij speelt jouw rol van boksbal zo voortreffelijk dat ze jou echt niet zomaar laten gaan. Dus natuurlijk gaan ze als jij ze nog meer gaat ghosten dan nog veel intensiever contact zoeken, eisen dat je ze persoonlijk spreekt, dingen komt uitpraten, je moeder gaan opdragen om jou te gaan chanteren tot contact en noem maar op.

Dus ik vind het ook niet raar dat je tante nu contact afdwingt op deze manier. Wel naar, maar niet raar. Gewoon heel rot dat niemand van jullie in staat is om over zulke kinderlijke rolpatronen ('iedereen doet altijd gemeen tegen mij' versus 'zij kan ook nooit eens iets goed doen')heen te stappen en als een volwassene te kijken naar wat je Zelf écht nodig hebt en hoe je daar Zelf aan kunt werken. Het zou namelijk zomaar kunnen dat jij niet als conflictvermijder in het kwadraat wilt wegrennen, maar gewoon als een volwaardig familielid gezien wilt worden. En het zou zomaar kunnen dat jouw tante niet een permanent boze dominante bitch wil zijn, maar gewoon wil weten waar jij staat, wie jij bent, waar jij voor staat en het wil Horen als ze iets fout doet zodat ze de kans krijgt om dat te veranderen. Want als je niet overbrengt wat je probleem is en hoe groot dat probleem is, dan ontneem je anderen ook de kans om iets te leren.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:57

Wat fijn dat je even op een rustige manier afscheid hebt kunnen nemen van je oma. En dat de begrafenisondernemer je die tijd en rust gunde.

En wat betreft je tante ik was daar zo klaar mee ik zou haar een berichtje sturen met, wat ze zich wel niet meent.
Eerst niet mogen komen, vervolgens "valt ze je vriend lastig" (jij moet het van jullie 2 het aanspreekpunt zijn niet hij, jouw oma) en bovendien heb je je afgemeld..
Oke ik ben een bitch in dat soort dingen.. ik heb ook zo'n tante die alles denkt te kunnen bepalen, regelen en vooral te kunnen zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:13

flitzz schreef:
Oke ik ben een bitch in dat soort dingen.. ik heb ook zo'n tante die alles denkt te kunnen bepalen, regelen en vooral te kunnen zeggen..

Het scheelt wel als je zelf in staat bent om voor je op te komen, want als je dat doet en iemand loopt alsnog over je heen dan kun je met zekerheid zeggen dat het niet aan jou ligt maar dat die ander gewoon lomp/doof/blind/controlfreak is. Maar als je zelf het al niet op kunt brengen om een ander serieus te vragen of ze hun gedrag willen aanpassen, dan heb je het ook niet geprobeerd. Misschien blijkt die tante wel helemaal niet zo'n ziekelijk territoriale bitch, maar gewoon iemand die in een door extreme conflictmijdendheid geplaagde familie als enige het lef heeft om slecht nieuws te brengen en dus gedwongen wordt om altijd de bad guy te spelen. Of misschien is ze wel pure evil en is het haar grootste hobby om mensen ongelukkig te maken. Maar welke van de twee het is weet je alleen als je serieus op je grenzen gaat staan, want als je daar nooit voor opkomt dan zien anderen niet eens dat die grenzen er zijn.

(edit: ik ben zelf trouwens ook extreem conflictvermijdend, dus ik snap dat het ook niet zo makkelijk te veranderen is. Maar ik weet niet alleen dat ik conflictvermijdend ben, maar ook dat dat een keuze is die ik zelf maak: ik kies vaak de voor mij bekende en makkelijke weg. Aangezien dat een keuze is (ik zou ook eens lef kunnen verzamelen en iets nieuws doen) kies ik ook voor de consequenties, of die nou positief of negatief zijn. Ik kies er zeker bij bepaalde situaties en personen voor om conflicten te vermijden en geef dan mijn grenzen niet aan, wat betekent dat ik conflictvrij door die situaties heen kan komen maar dat die anderen ook makkelijk over mij heen kunnen lopen omdat ik mijn grenzen onzichtbaar hou. Dat ik ze die mogelijkheid geef is echter Mijn keuze: ik ga dus niet lopen klagen dat die mensen zo weinig rekening met mij houden, want ik heb er zelf voor gekozen om onzichtbaar te zijn. Of je komt op met jezelf en je kunt terecht boos zijn als mensen je alsnog negeren, of je maakt jezelf onzichtbaar en accepteert dat mensen je dan dus ook niet zien staan. Dat is een eigen keuze. Jezelf onzichtbaar houden en tegelijkertijd klagen dat iedereen altijd over je heen loopt is ook een keuze, maar die lijkt me een stuk minder gezond)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-19 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:17

Gecondoleerd met je oma. Nare situatie hoor. Mijn oma is ook dit jaar overleden, iedereen kwam nog langs voor een afscheid nemen, kinderen, klein en achterkleinkinderen. Wellicht is het zo onverwachts dat je tante wat te heftig reageert. Niemand schiet nu op met nog ergere conflicten denk ik. Volg je eigen weg en trek je niet teveel aan wat je allemaal moet. Als je iets wil voorlezen prima, wil je het niet zeg gerust nee. De koffiekamer zie het gewoon als een mogelijkheid waar je al of niet heen kunt, kun je ook later nog te plekke beslissen, en ook hoelang je eventueel wilt, misschien wil je enkel even kijken. Je hoeft je echt niet ervoor aan of af te melden en dat briefje van je tante gewoon naast je neerleggen. Het is nu tijd om je oma te herdenken en je verdriet een plek te geven, niet om familieruzies uit te vechten die al jarenlang liggen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:02

xyzutu2 schreef:
Volgens mij is het niet zo raar dat je tante nu weer eist dat je persoonlijk contact eist over de koffietafel, toch?
In het hele topic is er 1 rode draad te zien, en dat is conflictvermijdend gedrag dat zo sterk is dat het bijna erfelijk lijkt. Je oma deed alles om conflicten in de familie te vermijden en liet het dus ook toe dat het ene kind het andere domineert, alles om maar de lieve vrede te bewaren (waarschijnlijk in haar ogen juist 'voor de kinderen'?). Je moeder heeft er alles voor over om de lieve vrede te bewaren en laat zichzelf en haar kinderen dus door haar familieleden domineren (waarschijnlijk vroeger 'voor de rust van haar moeder'?) en natuurlijk om zelf geen conflicten te hoeven managen. Jij doet alles om de lieve vrede te bewaren voor je moeder/oma en om jezelf de conflicten die horen bij het omkomen voor jezelf te besparen, en doet dus naar je familie toe alles wat je wordt opgedragen en gebruikt Bokt om te kunnen ventileren hoe alles de schuld van je bizarre familie is, en dat je er zelf helemaal niets aan kunt doen.

Dat klopt, jij kunt niets aan het gedrag van je familie doen en dat gedrag is ook bizar. Maar als je een deurmat voor de deur legt dan kun je realistisch gezien niet verbaasd zijn als mensen daar hun voeten aan afvegen. Jij hebt in dit topic in elk onderdeel van het sterf/rouwproces aan je familie laten zien dat jij je in alles schikt wat zij bedenken, dat jij alles goed vindt en nergens echt een probleem mee hebt, aangezien je nergens ook een probleem van Maakt. Dus is het 'logisch' als dit soort mensen jou dan als vangnet/sluitpost/manusje van alles gebruiken, want jij vindt dat prima, je hebt nog nooit 'nee ik ben ook een mens met eigenwaarde en ik eis dat je me anders behandelt' gezegd.

In dit topic schrijf je dat je na dit alle contact gaat verbreken met je familie, maar als je al zo lang (bot gezegd) deurmat hebt gespeeld voor een dominante familie dan kun je niet verwachten dat zij het zomaar accepteren als die deurmat in de ultiem-conflictvermijdende move ineens weg is. Die deurmat is waarschijnlijk nooit goed genoeg voor ze geweest en iedereen heeft zich er hardop aan geergerd, maar daardoor stonden de neuzen wel allemaal netjes dezelfde kans op. Haal je die deurmat weg dan is de belangrijkste bliksemafleider verdwenen en gaan mensen die kritiek ineens op elkaar richten, en dat is veel akeliger. Jij speelt jouw rol van boksbal zo voortreffelijk dat ze jou echt niet zomaar laten gaan. Dus natuurlijk gaan ze als jij ze nog meer gaat ghosten dan nog veel intensiever contact zoeken, eisen dat je ze persoonlijk spreekt, dingen komt uitpraten, je moeder gaan opdragen om jou te gaan chanteren tot contact en noem maar op.

Dus ik vind het ook niet raar dat je tante nu contact afdwingt op deze manier. Wel naar, maar niet raar. Gewoon heel rot dat niemand van jullie in staat is om over zulke kinderlijke rolpatronen ('iedereen doet altijd gemeen tegen mij' versus 'zij kan ook nooit eens iets goed doen')heen te stappen en als een volwassene te kijken naar wat je Zelf écht nodig hebt en hoe je daar Zelf aan kunt werken. Het zou namelijk zomaar kunnen dat jij niet als conflictvermijder in het kwadraat wilt wegrennen, maar gewoon als een volwaardig familielid gezien wilt worden. En het zou zomaar kunnen dat jouw tante niet een permanent boze dominante bitch wil zijn, maar gewoon wil weten waar jij staat, wie jij bent, waar jij voor staat en het wil Horen als ze iets fout doet zodat ze de kans krijgt om dat te veranderen. Want als je niet overbrengt wat je probleem is en hoe groot dat probleem is, dan ontneem je anderen ook de kans om iets te leren.

_/-\o_ fantastisch uitgelegd!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 01:27

Ik zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. En niet zozeer om het achterlijke gedrag van de familie van de TS, hoe erg dat ook is, maar meer vanwege datgene wat nu erg lijkt op een wijzend vingertje over het gedrag van de TS ten opzichte van haar tante. Nu weet ik uit eigen ervaring dat je verschrikkelijk sterk in je schoenen moet staan als je om moet gaan met zo'n familie. Daarom is het ook niet handig om in dit topic te gaan vertellen hoe de TS met haar familie om moet gaan, ze kan even niet sterkt zijn, ze is in hele diepe rouw :(:) :(:) :(:) .

TS, Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de komende tijd :(:) :(:) :(:)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 02:14

Ten eerste gecondoleerd met het verlies van oma. Herken veel dingen wat je schrijft tijdens en na het overlijden van mijn opa en oma. Wat mijn tante en oom toen gedaan hebben vergeet ik nooit meer. Doe wat voor jou goed voelt. Het is jouw verdriet, jouw oma en jouw verwerking. Na het afscheid gaat ieder weer een kant op en dan is er meer rust voor jezelf om het te verwerken. Je oma zal vast en zeker trots op je zijn :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:22

Die tante gaat haar boekje met haar gedrag ver te buiten, maar dat komt ook alleen maar omdat het altijd is geaccepteerd dit gedrag. Er komt vanzelf een dag dat dit niet meer geaccepteerd wordt, maakt niet uit door wie. Nu zegt TS nee , is voor haar lastig want je wilt geen gedoe (normaal al niet maar met zo'n situatie al helemaal niet). Voor die tante ook lastig want die is gewend haar zin te krijgen en de regie te hebben. Ook daar zal ze vanzelf wel aan wennen hoor dat het niet meer zo zal gaan als dat ze altijd wil.
Spreek uit ervaring, heb een schoonzus die zo is, bij mij werkt dat alleen maar averechts en zeker in het begin vond ze het niet leuk, nu probeert ze het al niet meer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:58

Gets wat speelt je tante een vervelend spel... -O-

Ik ben blij dat je nog een moment alleen met jouw oma hebt gehad en dat je alles hebt kunnen zeggen. Hopelijk geeft dat heel veel rust en een fijn gevoel. Alvast sterkte voor morgen.