Kleding retour webshop, hoe zit het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:48

pmarena schreef:
Wat een misselijke opmerking Chocopasta :x

Ik vind het wel bijzonder dat zoveel mensen zeggen dat ze nauwelijks iets terugsturen. Wel super goed natuurlijk +:)+ Maar bij lang niet alles weet je hoe het valt, en dan is het toch wel zo handig om meteen 2 maten te bestellen zodat je meer zekerheid hebt dat het juiste erbij zit. Sommige kleding valt ontzettend klein, andere weer ontzettend groot...

Pakje een keer heen om te passen, een keer terug om de retouren terug te sturen is dan toch een stuk handiger dan dat er daarna weer een nieuw pakje moet komen.... met een andere maat.... die dan wellicht ook niet goed blijkt te passen en dan kan die ook weer terug :=

Ik hanteer hier voor die kleine gewoon dat ik voor iets dat ik echt heel graag wil, 2 maten bestel en ik pas dan eerst de maat die ik de grootste kans geef. Past die goed dan maak ik de andere maat niet eens open zodat ze die ook niet hoeven te checken. Of als de andere maat een maatje groter is en ik vind het echt een heel leuk item, dan leg ik die lekker op voorraad in de kast :j

Gisteren met de 3 winterjassen heb ik de voorkeursjas gehouden en de 2 jassen "voor als de voorkeursjas niet fijn zit" ook gewoon dicht gelaten en die gaan retour.

Juist omdat ik best wat tijd besteed aan uitzoeken wat voor ons fijn zou zijn, wil ik niet 1 jas bestellen en als dat niks is, weer opnieuw gaan bestellen en het risico lopen dat het alternatief / andere maat al uitverkocht is in de tussentijd -O-

En eerlijk is eerlijk: bij veel webshops staan er ook vaak geen duidelijke omschrijvingen bij waardoor het toch een wat grotere gok is....

Ja ik stuur misschien 1x per jaar wat terug. Dat is dan meestal een paar schoenen met niet de juiste pasvorm voor mij. Verder past eigenlijk altijd alles.

Maar dat heb ik ook in de winkel hoor. Ga ook zelden een pashokje in.

Uiteraard is dat niet bij iedereen zo. En dat is ook geen punt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:52

_San87_ schreef:
Jij stuurt echter niet 80% van wat je bestelt terug :=.

Nee, dat is waar, maar dat is niet waar het Demolenhoek om ging.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:53

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:
Jij stuurt echter niet 80% van wat je bestelt terug :=.

Nee, dat is waar, maar dat is niet waar het Demolenhoek om ging.

Fair enough :D.

Zelf gebruik ik eigenlijk ook wel vaak Klarna of Afterpay. Best heel handig. Ben wel benieuwd hoeveel dat een bedrijf kost per transactie.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:54

Als DHL bezorger ben ik ergens wel blij te lezen dat de Wehkamp hier dus wel iets mee doet.

Wij hebben er ook adressen tussen zitten waar rustig 15! dozen heen gaan en waarvan je weet dat je er vervolgens weer 14 mag gaan ophalen. En dan niet 1x per jaar hè, nee maandelijks. En dat kun je dan normaal vinden maar als je niet inziet dat dit de Wehkamp heul veel geld kost dan krijg je idd dit soort mailtjes en geef ze eens ongelijk..

Al dat goedkope spul wat terug gestuurd word gaat rechtstreeks door naar een outlet, het word iig nooit naar een ander opgestuurd puur omdat dat niet uit kan qua kosten om uit te zoeken.
Alleen de duurdere dingen krijgen een inspectie en bij goedkeuren gaat het terug het magazijn in.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 09-10-19 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:57

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 09:08

Jeetje Froukje! Nou, ik heb een keer 3 dozen gehad omdat er winterjassen en schoenendozen in zaten, maar das wel tops.

Purny, ze kiezen wel, maar in realiteit is het vaak toch anders. Laatste keer jurkjes mee besteld, waren er 2 gewoon bijna doorzichtig van. Daar wil je dan als beginnend puber niet mee lopen. Of een oranje shirt, wat in het echt bijna donkerrood is. Of het staat of past gewoon niet lekker. Kinderkleding vind ik best een uitdaging.

Ik zie de reactie zo snel niet terug, dacht van Onix, wat ik zou doen als alles blijkbaar wel vernietigd zou worden als ik het retourneer. Nou, daar kwam dus de oprechte vraag vandaan of dit zou is, want in dat geval zou ik zeker schrikken van de enorme verspilling hiervan en idd niet meer online bestellen. Dat was ook de hele inzet van dit topic voor mij. En vroeg mij dus ook serieus af of kledingwebshops dan wel kunnen bestaan. Vind de kosten die in dit topic aangegeven worden voor retouren enorm, daar wellicht nooit zo bij stil gestaan. Ik vergelijk een jas kopen in een webwinkel of gewone winkel wel hetzelfde, ik wil gewoon een leuke, passende jas, maar blijkbaar kan een webwinkel mijn shopgedrag niet aan, dat maakt dan idd dat ik voortaan anders denk over online shoppen, wat ik wel jammer vind, omdat ik het wel een fijne manier van kopen vond. Vind het echt schokkend wanneer artikelen niet meer in de winkel terecht komen, maar een outlet of wellicht dan zelfs vernietigd. Vind het systeem dan ook erg krom, blijkbaar hebben we niet allemaal dezelfde gedachtengang daarin, maar in een stenen winkel pas ik ook en koopt de volgende het artikel ook voor de volle pond. Bij beschadigd retour zenden, lijkt het mij niet meer dan fair dat een klant dit aangerekend word, maar wat netjes gepast wordt, ging ik vanuit dat dit prima weer verkocht word. In de stenen winkel zijn er ook kids met kauwgom in hun mond etc die gaan passen, noem maar iets. Tuurlijk is er thuis minder controle, maar vind het wel rigoreus dat het uit de normale verkoop gaat. Schrik ik best van.

Zal het doornemen Safina, dank je!
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 09-10-19 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:12

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:14

Ik heb alleen de eerste 4 blz gelezen, maar ik ben net zo’n klant als Mighty Mike. Ik had pas een bikini nodig, heb er 6 besteld en ze gingen alle 6 terug. Pasten niet of stonden niet mooi. Jammer dan .. als die mogelijkheid geboden wordt maak ik er ook gebruik van.
Kreeg je er een mailtje over, MM?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 09:20

Ik kreeg idd een mail Fitzroy. Ik schrik enorm van de kosten die de webshops maken volgens dit topic, maar nogmaals, ik shop zo, ook in de stenen winkel en zal dat ook blijven doen. Zoveel zit niet mooi, misschien heb ik ook wel een lastig lichaam om te kleden, haha, en door medicijngebruik verschilt mijn gewicht altijd enorm, dus vaste maten is dan wel een ding, maar ik zie of het dan online is of niet gewoon een kledingwinkel en wil kiezen wat ik koop. Een plaatje op een model is heel anders dan op mezelf. Maar begrijp uit dit topic dat webwinkels niet op dit shopgedrag berekend zijn helaas..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:20

Bij een mogelijkheid tot achteraf betalen maak ik daar ook vaak gebruik van. Is gewoon gemak :)

Qua kleding bestel ik vaak wel voor mij bekende merken, zodat ik de maten goed in kan schatten. Van bovenkleding bestel ik vaak maar 1 maat, voor broeken wil ik nog wel eens twee maten bestellen.
Verder is het toch belangrijk een beetje kritisch te shoppen in plaats van “gooi ik in mijn mandje om ook te proberen”.

Wellicht is voor kinderen online shoppen toch wat lastiger (maatvoering) zeker als je een voor jou onbekend merk koopt. Van de bekende merken zou het niet nodig moeten zijn meerdere maten te bestellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:23

Nou ja, aan de andere kant. Je moet misschien vooruit betalen maar je krijgt het ook weer terug. Dus voor mij maakt het per saldo niet uit. Ja, je moet geen 10 winterjassen van € 200,- per stuk laten komen, maar dat doe ik toch niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:29

Fitzroy schreef:
Nou ja, aan de andere kant. Je moet misschien vooruit betalen maar je krijgt het ook weer terug. Dus voor mij maakt het per saldo niet uit. Ja, je moet geen 10 winterjassen van € 200,- per stuk laten komen, maar dat doe ik toch niet.

Er zijn mensen die dat wel doen :=.

Lieffiefi

Re: Kleding retour webshop, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:32

Ik vraag me af of, diegene die zoveel bestellen en retourneren, dit ook zo zouden doen als zij per retour gewoon de verzendkosten moeten betalen...?
En dat vraag ik me oprecht af.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:34

Vumana89 schreef:
Ik vraag me af of, diegene die zoveel bestellen en retourneren, dit ook zo zouden doen als zij per retour gewoon de verzendkosten moeten betalen...?

De beschikbare cijfers geven aan van niet. Of toch al een heel stuk minder.

Ik denk dat t niet lang gaat duren voor er gewoon betaald moet worden voor retouren. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet meer dan terecht vind na lezen van verschillende artikelen hierover.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:35

Nee, dan zou ik naar een fysieke winkel gaan. Maar dan hebben webshops ook geen bestaansrecht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:38

Vumana89 schreef:

Bij veel winkels moet je gewoon betalen voor retourneren of überhaupt om online te bestellen. Bij waar ik bestel wel. Maar ik retour ook weinig omdat ik gewoon gelijk goed bestel, of in geval van twijfel even contact opneem of ze het item willen meten zodat ik weet welke ik moet bestellen.

Ik vind verzendkosten en retourkosten ook niet meer dan normaal. Als je het zelf gaat halen ben je het ook kwijt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:40

Froukje schreef:
Als DHL bezorger ben ik ergens wel blij te lezen dat de Wehkamp hier dus wel iets mee doet.

Wij hebben er ook adressen tussen zitten waar rustig 15! dozen heen gaan en waarvan je weet dat je er vervolgens weer 14 mag gaan ophalen. En dan niet 1x per jaar hè, nee maandelijks. En dat kun je dan normaal vinden maar als je niet inziet dat dit de Wehkamp heul veel geld kost dan krijg je idd dit soort mailtjes en geef ze eens ongelijk..

Al dat goedkope spul wat terug gestuurd word gaat rechtstreeks door naar een outlet, het word iig nooit naar een ander opgestuurd puur omdat dat niet uit kan qua kosten om uit te zoeken.
Alleen de duurdere dingen krijgen een inspectie en bij goedkeuren gaat het terug het magazijn in.

Toevallig ken ik iemand die jaren bij wehkamp heeft gewerkt en dit is dus pertinent onjuist. Alle artikelen, of het nu een shirt van een tientje of een jas van tweehonderd euro is, alles word nagekeken en weer in de voorraad gebracht wanneer het goed is. Kennis heeft nav dit bericht info gewonnen of het gewijzigd is maar dat is dus niet zo. Ts, jij zegt ergens : Die auto rijd toch wel maar mag toch aannemen dat zelfs jij het verschil ziet in kosten wanneer een klant 2 stuks besteld en er 1 retourneert of dat een klant er 20 besteld en 16 retourneert. Inderdaad die auto heeft 1 pakket, maar het controleren van 1 en opnieuw verpakken of het controleren van 16 en opnieuw verpakken , daar zit een groot verschil in kosten tussen. En jij wil niet vooruit betalen maar verwacht wel dat een webshop dat doet. Misschien sturen ze deze boodschap wel aan dit soort klanten om ze bewuster te laten bestellen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:42

beert schreef:
Veulen84 schreef:
.

Maar ik plaats wel een kanttekening bij wat wehkamp doet... Het is officieel wettelijk niet toegestaan om een 100% vooruitbetaling te eisen. Als je er als klant om vraagt mag je als bedrijf maximaal 50% van te voren eisen. Er is een uitzondering, als je als bedrijf twijfelt of je klant wel zal betalen dan mag je een andere afspraak maken.
Andere kant van dit geval is altijd wel, dat je als bedrijf wel mag kiezen of je zo'n klant wel wil...

Daarnaast hoor ik ts iets zeggen over langzaam terugbetalen. Wettelijk is geregeld dat dit binnen 2 weken moet. Dus dat mag ook op dag 14 zijn, maar niet langer.

Twee weken kan lang zijn als het om 500 euro gaat.

Maar ik verbaas me vooral over je eerste opmerking. Hoezo mag je geen 100% vooruitbetaling eisen? Bij de meeste webwinkels betaal ik vooraf en dat vind ik doodnormaal. Bedoel je dat een winkel altijd betaling onder rembours o.i.d. moet aanbieden? Dus dat je betaalt als je het krijgt?

2 Weken is lang. Maar het is ook veel werk om retouren te verwerken.

De eerste opmerking is letterlijk zoals de wet dat bepaald. Consumenten zijn in de wet zwaar beschermd en dit is daar zo'n vorm van. En inderdaad, je moet dus als bedrijf altijd een vorm van achteraf betalen aanbieden. Onder rembours, afterpay, uitgesteld betalen van paypal. Mag allemaal, zolang de klant maar kan betalen op het moment dat hij/zij z'n pakje heeft.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:57

MightyMike schreef:
Dat zou kunnen Rintah, mijn gedachte is altijd geweest dat een webshop daar drukker mee zou zijn en natuurlijk ook de bezorgdiensten.

Als je de andere maten in een losse/extra bestelling plaatst wel ja.
Voeg je dat toe bij de volgende bestelling dan maakt het niet uit. Dan verander je namelijk niet je aantal bestellingen, maar schuif je het bestellen van de andere maten(indien nodig) door naar de volgende.
En dan heb je ook al meteen de te dunne shirtjes/verkeerde kleur er uit gevangen, waardoor die maar 1x hoeven worden opgezocht in het distributiecentrum, ipv 2 stuks door verschillende maten. Scheelt daar dus werk :)

Met mijn bestelgedrag kan dat niet uit (eens in het jaar :+ ) maar als je maandelijks wat besteld levert dat geen probleem op.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 09:58

Controleren zal kloppen idd, maar de auto vind ik niet anders. 1 of 4 artikelen, het moet in dezelfde grote doos terug als waar Wehkamp het in opgestuurd heeft. De ruimte in de auto wordt er dus niet anders van wanneer ik meer terug stuur. Dat punt zie ik dus niet.

Ik heb in het verleden ook verzendkosten betaald, ook voor retour. Dat zou mij niets uitmaken, ik vind het gewoon erg gemakkelijk om niet naar de winkel te hoeven.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 09:59

Ik bestel zeker niet maandelijks Rintah, met name aan het begin van een nieuw seizoen, winter of zomerkleding of wanneer de dames weer gaten in de spijkerbroeken zijn gevallen, dus eigenlijk alleen wanneer ik kleding nodig heb. Met een volgende keer een maand later meebestellen gaat dan in mijn geval niet op.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 10:02

Dank je Bigone, daar was ik dus erg benieuwd naar. Ik shop al jaren zo op deze manier en betaalde altijd achteraf. Dat is gemak, zeker, maar wil dat niet veranderen. Dat is Wehkamps goed recht zeker, mijn goed recht om te zeggen dat ik dat niet wil.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:05

_San87_ schreef:
Zelf gebruik ik eigenlijk ook wel vaak Klarna of Afterpay. Best heel handig. Ben wel benieuwd hoeveel dat een bedrijf kost per transactie.

Dat wordt inderdaad ook vergeten. Ze hebben een bedrijf in handen genomen die de betalingen voor hun regelt. Dus dat betekend dat als de klant niet betaald binnen het termijn dat het externe bedrijf achter het geld aan gaat. Met zoveel transacties zit je wel safe.

Maar je betaald dus aan het 'koop-nu-betaal-later' bedrijf want die voert alle opdrachten uit. Ik weet dat het terugstorten van geld ook een x bedrag kost. Het zijn geen grote bedragen maar iedere 10 cent tikt aan bijvoorbeeld.

Het is best interessant om de andere kant eens te leren kennen :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:14

MightyMike schreef:
Dank je Bigone, daar was ik dus erg benieuwd naar. Ik shop al jaren zo op deze manier en betaalde altijd achteraf. Dat is gemak, zeker, maar wil dat niet veranderen. Dat is Wehkamps goed recht zeker, mijn goed recht om te zeggen dat ik dat niet wil.

Dit is een beetje het moraal van dit verhaal denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:16

Gini schreef:
MightyMike schreef:

Dit is een beetje het moraal van dit verhaal denk ik :)

Ze had 10 pagina's nodig om het te begrijpen geloof ik, werd vanaf pagina 1 al gezegd :')