pmarena schreef:Kwanyin schreef:Maar als je op voorhand er al over zou twijfelen, als je voordat je het kind hebt al denkt "pfoe, heb ik er eigenlijk wel zin in om een kind groot te brengen? Misschien wel, misschien niet, ik weet niet of ik daar wel klaar voor ben" ....
Die vraag lijkt me eigenlijk gewoon iets waar de meeste mensen doorheen gaan als ze overwegen om voor kinderen te gaanVolgens mij zijn er immers maar heel weinig mensen die exact doorzien waar ze aan beginnen.... je moet het toch allemaal maar afwachten hoe het is om daadwerkelijk dat eerste kind te hebben, dag en nacht, 24/7/365 en hoe dat kind en de situatie precies uitpakt....
Misschien moet ik het ander verwoorden. Ik denk dat er een verschil is tussen eigenlijk wel een kind willen, maar twijfelen of je het wel gaat aankunnen, genoeg tijd hebt, genoeg geld, genoeg basis...
zoals je eerder in dit topic ziet heb ik zelf ook gezegd dat dit bij mij allemaal goed is gekomen. En als iemand zou twijfelen omwillle van of ze een goede moeder is of anders, durf ik zeggen ga ervoor.
Maar eerlijk? Als je ongepland zwanger zou zijn en je gewoon al twijfelt aan het feit wil ik eigenlijk überhaupt een moeder zijn (niet ben ik wel goed genoeg, maar wil ik er echt een worden), wil ik eigenlijk gewoon wel een kind hebben, dan heb je alle recht om er toch voor te gaan en te hopen dat het gevoel allemaal wel goed komt, maar ik heb evenveel respect voor vrouwen die er niet mee door willen gaan, ongeacht ze misschien in een hele goede situatie zouden zitten om een kind groot te brengen. Dat moet nooit iemand verplichten een kind te hebben.