De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:09

Magrathea schreef:
Ik word ook nooit aangesproken op straat, is dat een ding? Mannen die random vrouwen aanspreken om wat te gaan drinken? :=

Mijn meest recente (afgelopen ~8 jaar) waren ook allemaal mannen die ik al lange tijd kende en waar dan ineens vuurwerk uit kwam. Zou echt niet weten hoe je dat doet, daten enzo := Lijkt me hartstikke stom.

Ik word wel regelmatig aangesproken en zelfs de meest oneerbare voorstellen. Misschien dat ik het daarom zo afhoud, omdat ze zich best opdringen vaak. Dat gaat van busjes met werklui op de snelweg tot mannen op het terras tot op het werk. Ik zeg altijd: als ik zou willen heb ik vanavond een date. Maar ik ontmoet er nooit eentje waarvan ik denk dat ik dat ook echt zou willen.

bamisalami

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:16

Op de vraag “waarom heb jij nog geen vriendje” zei ik altijd: “mn schoonouders kunnen geen kinderen krijgen” of “ik ben lesbisch, maar alleen op dinsdag”

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:37

Woestein schreef:
En dan praat je met mannen, meestal de leuke varianten welke wel mijn type zijn, en heb ik echt geen idee of ze nou flirten of gewoon aardig zijn.
Bij de types waar ik nou echt niet op val heb ik dat dan weer veel sneller door...

Plus dat ik me er vaak dood aan erger dat de mannen waarbij ik zoiets heb van ja leuk!!!
Die vaak thuis een vrouw en kinderen hebben zitten...
Denk wel eens alle leuke mannen zijn bezet ^)
En leef echt volgens de stelling wat bezet is blijf ik vanaf.

Zo herkenbaar! Mannen die ik écht niet zie zitten, dáár pikt mijn radar dan prima van op 'hey, die vindt jou leuk'. Mannen waarvan ik denk 'ja, kom maar!', daarvan word ik dan toch een beetje nerveus en mis ik steevast alle signalen. (behalve bij mijn eerste vriend dan dus, maar dat was echt een situatie die ik nooit meer meegemaakt heb, het goede en het slechte niet).

En inderdaad: dat thuis een vrouw en kids hebben... eerst scheiden, je zaakjes regelen, rust vinden en kom dán maar een keer terug... Helaas ook wel eens meegemaakt dat mannen zeggen gescheiden te zijn / relatie te hebben verbroken... en dat dan blijkt dat ze gewoon een 'extra appartement' huren naast hun gezinswoning! (Dat zijn over het algemeen mannen met een flinke carrière, advocaten, architecten, ik val op workaholics en carrièretijgers weet ik inmiddels...)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:45

daantjuhhh schreef:
Ik dus wel. Maar ik ben dan weer zn sukkel die niet door heeft dat het een verkapte versierpoging is.

Een poosje terug nog. Bij het tankstation.
Ik loop naar buiten na het afrekenen.
Komt er een hele nette charmante man naar mij toe.
Vraagt hij: mag ik wat vragen?
Dus ik huh? Ja

Hij: wat voor geurtje heb jij op? Je ruikt zo lekker.
Dus ik: Uh. Geen idee. Ik denk een van Tommy.
Vervolgens: Ga je op stap vanavond?
Ik: ja.
Hij: waar ga je dan heen?
Ik: Meppel.

Ik loop naar mijn auto. Hij druipt ook af.

Ik rij langs hem terwijl hij in de auto zit.
Hij knipoogt en zwaait.
Ik zwaai vriendelijk terug.

Zit ik op de snelweg.
Wordt ik ingehaald.
Zit hij druk te zwaaien naar mij.

Dus ik kom bij die vriendin en vertel wat er net gebeurt is
Zij: dat was gewoon een versier poging man.
Was hij leuk?
Ik: ja best wel :')

Ik had echt het signaal niet opgepakt. }:0

Dat gedrag zou ik als creepy opvatten en ik zou al helemaal niet zeggen waar ik naartoe ging. Dit noem ik geen flirten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:45

Ik kom me hier ook maar eens melden.

Heb in het verleden een korte relatie gehad. Raakte uit en achteraf zeg ik ook hij past niet bij mij.

Ik ben 23 en behalve die 2 maand durende relatie nog nooit wat serieus gehad.

Soms mis ik het wel eens, maar vaak heb ik er wel vrede mee en vermaak ik mezelf prima.
Ik ben erg op mezelf en vraag me dan ook wel eens af of ik überhaupt geschikt ben voor een relatie.
Ik heb erg veel behoefte aan alleen zijn, me terug kunnen trekken, eigen ding doen.

Wat ik wel mis is een arm om me heen, iemand om savonds tegenaan te kruipen. En een groot nadeel vind ik dat het als single knap lastig is om een huis te kopen als je maar een 'gewone' baan hebt.

Ik heb het druk zat en mijn paarden zijn mijn alles, dus zou eigenlijk ook niet weten wanneer ik dat zou moeten inplannen, een relatie :')
Ik maak me er absoluut niet druk om en ben ook absoluut niet op zoek.

Waar ik flauw van wordt zijn inderdaad die vragen: waarom ben je nog single? Je bent zo'n leuke meid! Ben je niet bang dat je voor altijd alleen blijft? Enzovoort.

Ik heb meerdere relaties flink kapot zien lopen in mijn omgeving. Mensen die maar een relatie nemen om niet alleen te zijn. Mensen die binnen 3 maand gaan samenwonen, en dan blijkt dat ze toch niet zo goed bij elkaar passen. Mensen die in een ongelukkig huwelijk blijven zitten, om de kinderen maar niet te kwetsen of omdat ze zichzelf niet kunnen redden.
Ook genoeg redenen voor mij om extra 'voorzichtig' te zijn.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:55

Voorzichtig en kieskeurig zijn is goed, maar angstigheid werkt het ook in de hand dat een relatie moeilijk wordt. Je hoeft ook niet gelijk te gaan samen, trouwen, ...
Maar de druk van buiten is soms wel groot. Ik krijg er ook veel opmerkingen over, vooral de eerste drie jaar na de scheiding. Nu is het nog maar een half jaar, maar het begint toch weer. Al weten de meeste mensen rond mij niet echt hoe het zit. Degen waar ik anderhalf jaar mee samen was hebben vrienden en familie wel gezien, degene erna niet, heb het ook tegen amper iemand verteld. Dichte collega's hadden het wel gemerkt, maar al de rest niet. Ik was zelf wat in twijfel of het ten eerste wel een goeie zaak was vlak na het einde met iemand al met iemand anders te beginnen. Ook wat er gebeurde en ze vertelde deden mij niet echt hoopvol zijn dat het iets voor de langere termijn kon zijn. Maar nu weten de meeste mensen die mij echt kennen wel dat ik terug single ben en beginnen de vragen en opmerkingen. Of het plots meebrengen van een vriendin als we wat gaan drinken. Het lijkt dat single zijn minderwaardig is of een soort van tussenfase die zo snel mogelijk moet afgesloten worden. Ik zie dat zelf niet zo, het is anders, maar beter dan een slechte relatie, ook voor kinderen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:09

Mensen zijn het bij mij zo gewend dat ze inmiddels al niet eens meer vragen stellen.
Alleen nieuwe mensen vragen nog wel.
Snappen het niet, zeggen dan ook gelijk dat ik vast te kritisch ben.
Zo'n onzin, ik kom gewoon niemand tegen die leuk genoeg is en vooral ook mij leuk vindt.
En niet alleen voor de sex.
Maar nee, ik ben te kritisch zeggen ze dan haha

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:17

Sex is ook zoiets ja, als ik zeg single te zijn kunnen ze ook niet begrijpen dat ik niet iemand heb of zoek voor sex, maar ik kan dat niet zo goed loskoppelen, moet voor iemand toch wel (beginnende) gevoelens hebben of dat gaat eigenlijk niet zo best. Er zijn best genoeg mensen die leuk genoeg zijn, alleen is het dan soms ook wel dat er iets is dat het moeilijk maakt. Kinderen, afstand, getrouwd, ...
Na een tijd gaan mensen er wel aan wennen waarschijnlijk ja. Maar dat zal nog wel even duren denk ik :). Niet te kritisch zijn is ook wel iets dat ik soms hoor. Zo'n beetje dat alles beter is dan alleen zijn (dat vind ik dus niet). Of installeer dan tinder, alles naar rechts swipen en dan zie je wel wat er uit komt. Zoek een hobby waar je veel vrouwen tegen komt. Ga op single reis. Maar vooralsnog geen nood aan actief op zoek gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:28

Iemand zei in mijn lange single periode zei een collega eens tegen mij: ‘je zult wel haast hebben?’
Uuuuh whut?! Not really haha!

Zo kortzichtig.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:35

Dat soort reacties is wel wat kortzichtig ja. Nadat die laatste relatie gedaan was heb ik er met een paar mensen over gepraat (collega's die gemerkt hadden dat we wat hadden en dus ook vragen stelden omdat ze tegelijk ook ziek thuisbleef van het werk en toen ze vroegen of ik een kaartje met beterschapswensen kon afgeven uiteraard gezegd dat we geen contact meer hadden). Dan kreeg ik ook gelijk te horen wacht er maar niet op, zoek snel iemand anders, zodat je iemand hebt om de zomer mee door te brengen. Ik stond dan ook wel wat raar te kijken waarschijnlijk :).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:47

Alsof je je alleen niet kan vermaken.
Ja ik zou het leuk vinden om iemand te hebben na zo'n lange tijd.
Maar kan mij ook prima alleen vermaken.

Wat ik zelf ook merk met bv internet daten dat als je tegen een man zegt dat je wel graag een relatie zou willen dat ze gelijk denken dat je wilt samenwonen, trouwen en elke avond hand in hand op de bank zitten.
Alsof er geen tussenweg is.
Jeetje ga eerst eens kijken of het klikt en daarna zie je wel verder hoe het loopt.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:52

Oooh jullie gaan hard. Zag dit topic al voorbij komen laatst, zal later even bijlezen en meer reageren

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:53

@silly1972 ja, het is uitersten he: of ze zijn commitment-foob en denken dat alle vrouwen op de bank willen zitten hand in hand, of ze zijn plakkerig en zijn heeeeel bang dat je geen tijd hebt om hand in hand op de bank te zitten omdat je ook paarden, werk, hobby's (lees: een eigen leven) hebt... ;) Het is ook nóóit goed. Tussenvormen lijken mij heel logisch...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:33

Nou zie je, ben ik niet de enige die het opvalt.
Maar inderdaad, ik wil gewoon een tussenvorm.
Elkaar regelmatig zien maar niet perse elke dag.
Ieder ook zijn eigen ding kunnen doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 11:39

Skippy01 schreef:
Woestein schreef:
En dan praat je met mannen, meestal de leuke varianten welke wel mijn type zijn, en heb ik echt geen idee of ze nou flirten of gewoon aardig zijn.
Bij de types waar ik nou echt niet op val heb ik dat dan weer veel sneller door...

Plus dat ik me er vaak dood aan erger dat de mannen waarbij ik zoiets heb van ja leuk!!!
Die vaak thuis een vrouw en kinderen hebben zitten...
Denk wel eens alle leuke mannen zijn bezet ^)
En leef echt volgens de stelling wat bezet is blijf ik vanaf.

Zo herkenbaar! Mannen die ik écht niet zie zitten, dáár pikt mijn radar dan prima van op 'hey, die vindt jou leuk'. Mannen waarvan ik denk 'ja, kom maar!', daarvan word ik dan toch een beetje nerveus en mis ik steevast alle signalen. (behalve bij mijn eerste vriend dan dus, maar dat was echt een situatie die ik nooit meer meegemaakt heb, het goede en het slechte niet).

Heel erg herkenbaar dit. Vooral dat nerveus worden van mannen waar ik wel voor val en die ik wel interessant vind. Heb dan altijd een beetje een "out of my league" gevoel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:46

En dan denken bij jezelf, die vinden mij toch niet leuk.
Terwijl je nooit voor een ander moet denken eigenlijk.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:06

Ja heel herkenbaar, kan daar zo onzeker van worden. En dan zegt iedereen weer 'maar waarom je bent toch een leuke meid' _O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 12:16

Callisto04 schreef:
Sex is ook zoiets ja, als ik zeg single te zijn kunnen ze ook niet begrijpen dat ik niet iemand heb of zoek voor sex, maar ik kan dat niet zo goed loskoppelen, moet voor iemand toch wel (beginnende) gevoelens hebben of dat gaat eigenlijk niet zo best. Er zijn best genoeg mensen die leuk genoeg zijn, alleen is het dan soms ook wel dat er iets is dat het moeilijk maakt. Kinderen, afstand, getrouwd, ...
Na een tijd gaan mensen er wel aan wennen waarschijnlijk ja. Maar dat zal nog wel even duren denk ik :). Niet te kritisch zijn is ook wel iets dat ik soms hoor. Zo'n beetje dat alles beter is dan alleen zijn (dat vind ik dus niet). Of installeer dan tinder, alles naar rechts swipen en dan zie je wel wat er uit komt. Zoek een hobby waar je veel vrouwen tegen komt. Ga op single reis. Maar vooralsnog geen nood aan actief op zoek gaan.

Haha, sex is wel het laatste dat ik mis. Wellicht een beetje "TMI", maar tot nu toe was de lekkerste sex in mijn leven nog altijd met mezelf :+ :Y) , daar heb ik echt geen man bij nodig. Voor mij is sex eerder iets dat er juist voor zorgt dat de relatie weer afgekapt wordt. Het hoeft mij allemaal gewoon niet zo vaak... zie maar eens een vent te vinden die daar hetzelfde over denkt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 12:20

Silly1972 schreef:
Nou zie je, ben ik niet de enige die het opvalt.
Maar inderdaad, ik wil gewoon een tussenvorm.
Elkaar regelmatig zien maar niet perse elke dag.
Ieder ook zijn eigen ding kunnen doen.

Ja dit geld voor mij ook. Ik ben al zo lang alleen, dat 24/7 op elkaar geplakt zitten waarschijnlijk ontzettend verstikkend zou voelen. Ik zie mezelf ook niet heel snel samenwonen. Ik vind het wel wat om eerst een tijdje te LATten.

De laatste relatie die ik had, klinkte op persoonlijk vlak super goed, hij matchte super kwa energie niveau en ik kon heel lang bij hem zijn voor dat ik weer behoefte had aan tijd alleen. Maar als ik die tijd alleen eenmaal wel nodig had, dan zat hij op me te wachten tot ik weer kon afspreken. Hij had niet echt veel te doen zelf, dus ik was constant degene die "nee" moest zeggen. Wanneer we elkaar zagen lag 100% aan mij.

En dat heb ik nu bij prille relaties zo vaak meegemaakt. Ik zou eens willen dat ik een vent trof die ook eens tegen mij zegt "nee, dit weekend kan ik niet" of "nee, dit weekend heb ik even een weekendje alleen nodig".

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:45

Heb ooit een cliënt gehad die van ben je getrouwd/ kinderen/ waarom niet ging naar; ben je lesbisch?
Toen ik daar verbaasd weer nee op antwoordde moest ik dan toch minstens een mannenhater zijn.

Echt is het zo vreemd voor een vrouw om zelfstandig te zijn zonder hulp van een vent? >;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:48

Onali schreef:
Heb ooit een cliënt gehad die van ben je getrouwd/ kinderen/ waarom niet ging naar; ben je lesbisch?
Toen ik daar verbaasd weer nee op antwoordde moest ik dan toch minstens een mannenhater zijn.

Echt is het zo vreemd voor een vrouw om zelfstandig te zijn zonder hulp van een vent? >;)

Die vraag is mijn moeder wel eens gesteld over mij. Alsof lesbisch zijn iets met single zijn te maken heeft...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:48

Onali schreef:

M'n ouders hebben ook een tijdje gedacht dat ik lesbisch was :')

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:53

Ik ga me ook toevoegen aan het topic, 32 jaar oud ondertussen bijna 6 jaar single. Natuurlijk heb ik in de tussentijd wel dates gehad maar nergens waarvan ik zeg; "Ja, dát was hem nou" het was eerder binnen de eerste paar dates mag ik hier weg? :+ Aan het fysieke contact geen gebrek, maar die jongen is vooral goed in bed zeg maar, met hem een relatie, nee dat nooit _O-

Dus aan de ene kant mis ik niets en vind het heerlijk die rustige avondjes, geen gezeur als je weer weg gaat terwijl je net thuis komt, eten wat ik wil, op de tv kijken wat ik wil, of wel de ruimte om te doen wat je wilt zonder rekening te houden met een ander(behalve dan mijn dochter maar die vind alles wat ik leuk vind zelf ook leuk om te doen)

Máár aan de andere kant is een keer een knuffel ook wel heel fijn als je lekker brak van je werk komt en even tegen iemand aankruipen in bed als je het koud hebt :')

Ik heb ook wel beetje het idee dat ik "undateable" ben, ben 32, dochter van 12, weet precies wat ik wel en niet wil, heb een eigen paard en schrik mannen volgens mij echt meer dan af hierdoor :))

Aan de andere kant, als ik dan bij collega's kijk dan denk ik, als het jou lukt dan moet het mij vast en zeker ooit ook wel lukken :=

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:56

Zo'n beetje mijn hele familie denkt het volgens mij. Blijkbaar pas je niet in het pkaatje als je boven de 30 bent en single. Dan ben je "anders". Wat een gel*l.

Ze kunnen zich sowieso moeilijk verplaatsen. Denk eens even aan hoe dat voor ons voelt... Constant die vragen. En altijd maar alleen op verjaardagen... pffff...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:01

Ik heb eens iemand enorm gechoqueerd door even een boekje open te doen over mijn, op dat moment, vrij losbandige dateleven :') Bemoei je lekker met je eigen zaken..