Olympia96 schreef:Haha oh fijn die berichten!
Was ik het aller aller beschamendste nog vergeten. Toen gingen echt alle stoppen eruit bij mij.
Heb al dik 30 jaar een rekening bij de ABN. Samen gingen we wat rekeningen openen voor gezamenlijk gebruik. Zegt die adviseur dat het handig is om mijn rekening als basisrekening te nemen. Nou prima wat mij betreft. Die werd dus gezamenlijk.
Tót de geprinte papieren getekend moesten worden. Stond míjn rekening ineens op zíjn naam. Niet zijn naam toegevoegd achter de mijne, nee hij was weer hoofdrekeninghouder. Zonder vragen, gewoon geregeld.
Zoals gezegd: alle stoppen eruit bij mij. Het jong keek me totaal verbijsterd aan. Begreep écht niet wat hij fout had gedaan. Lang verhaal kort: na ons bezoek denk ik niet dat hij in eenzelfde situatie, ongevraagd, dezelfde keuze zal maken
Als je rekening op cj komt ben je beide rekeninghouder. Er is geen hoofdrekeninghouder. Je man was dan eerstgenoemde maar geeft hem niet meer rechten dan jou omdat je naam als tweede vermeld staat.
Ik werk zelf bij ABN AMRO en kom dit wel vaker tegen. Ik vraag altijd wie er als eerstgenoemde wil komen te staan. Want meestal maakt het niks uit, maar zo nu en dan dus wel.
Ik ben een poosje alleenstaande moeder geweest en de ervaring dat ik het ook prima alleen kan redden, zowel financieel als met de Kids, heeft mij enorm veel zelfvertrouwen gegeven en maakt mijn huidige relatie ook 100 x beter dan alle voorgaande relaties. Gelukkig heeft mijn vriend ook geen enkele moeite met het feit dat ik zo zelfstandig ingesteld ben. Mijn ex vond dat vervelend en die zei wel heel stoer dat z'n vrouw wel meer mocht verdienen dan hij deed, maar eigenlijk trok hij dat niet goed. Ook zoiets stoms vind ik.

ik snap je.
Snap ik ff niet.
Hallo, niks tegen hem verder, maar ik ben soms geneigd om die mensen voor hun gezicht te zwaaien van "hallo, je mag het ook tegen mij zeggen".
en maar 2x heb ik daadwerkelijk zoiets gehad van "ok dit is wel echt behoorlijk zwaar". In de meeste gevallen weegt het echt niks.