Scheiden, wat allemaal te regelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:35

Ap sturen dat je morgen middag de auto gaat schorsen en hij dus tot twee uur de tijd heeft om de boel over te schrijven incl verzekering enz. En meteen er bij vertellen dat je alle verzekeringen aanpast en de gemeente mailt om hem uit te schrijven op jouw adres, neem aan dat je zijn nieuwe adres en bsn nummer weet dus dat is allemaal simpel te regelen .

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:02

Kabayo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Auto schorsen en dan uit de verzekering halen. :) En de gemeente bellen om hem uit te laten schrijven.

Om te schorsen moet ts wel alle auto papieren hebben. Met name de ternaamstellingscode

Heb je die Claudia?

Volgens mij kun je met je digid een nieuwe opvragen. Gezien het op haar naam staat..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:47

MarlindeRooz schreef:
Auto schorsen en dan uit de verzekering halen. :)

Dat is wel zo ongeveer het stomste wat ze kan doen volgens mij, want ex rijdt er gewoon in rond en bij betrappen is TS dan zwaar de pineut met flinke boetes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:49

GDG schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is wel zo ongeveer het stomste wat ze kan doen volgens mij, want ex rijdt er gewoon in rond en bij betrappen is TS dan zwaar de pineut met flinke boetes.

Als de auto geschorst is en uit de verzekering toch niet? TS rijdt er niet zelf in rond en als ex weet dat de auto geschorst is en er toch in rijdt is hij degene met een probleem?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:50

Kabayo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Auto schorsen en dan uit de verzekering halen. :) En de gemeente bellen om hem uit te laten schrijven.

Om te schorsen moet ts wel alle auto papieren hebben. Met name de ternaamstellingscode

Heb je die Claudia?

Dat kan ze voor 1 euro opvragen bij t rdw met haar digid.

Maar schorsen en hij rijdt ermee, is het volgens mij nog steeds een bekeuring op haar naam.

Zou eerder juridisch advies inwinnen of je kan aangeven dat hij zonder toestemming in HAAR auto rijdt. De auto staat immers op haar naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:53

_San87_ schreef:
GDG schreef:

Als de auto geschorst is en uit de verzekering toch niet? TS rijdt er niet zelf in rond en als ex weet dat de auto geschorst is en er toch in rijdt is hij degene met een probleem?

Dat is wel een beetje naïef natuurlijk :+ zolang de auto op naam van ts staat is zij de sjaak.

Ts moet de auto op zijn naam zetten dan, maar ja, dan is de auto ook van hem..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:55

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Dat is wel een beetje naïef natuurlijk :+ zolang de auto op naam van ts staat is zij de sjaak.

Ts moet de auto op zijn naam zetten dan, maar ja, dan is de auto ook van hem..

Ja fair enough.

Auto terughalen dan maar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:59

GDG schreef:
MarlindeRooz schreef:

De vraag was wat ze kon doen... nou dit dus. Gevolgen kan TS als volwasse denk ik zelf wel inzien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:01

Wat je ook doet, vergeet niet dat jullie op dit moment nog 'gewoon' een huwelijkse gemeenschap hebben. In gemeenschap van goederen. Dus jouw naam of zijn naam maakt op dit moment niet heel veel uit. De auto is op dit moment nog gewoon van jullie beiden. Wat wél uit maakt is dat als hij brokken maakt met een onverzekerde auto jij er net zo hard in meegesleurd kan worden. Bedenk dus héél goed wat voor gevolgen eventuele acties kunnen hebben.

juval

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:39

autoverzekering maakt wel uit helaas... ik kwam er na mijn scheiding achter dat ik alle schadevrije jaren die ik had (20+) kwijt was omdat de verzekering en auto op zijn naam stonden. heel zuur! gemeenschap van goederen maakt dan niets uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:13

Daarom moet je ook een afstandsverklaring in laten vullen. Dan neem je de schadevrije jaren zo over.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:16

Maar dan moet je wel bij dezelfde verzekering blijven. Tenminste, zo werkte het bij mij, minimaal een jaar bij die verzekering blijven en helaas was dat niet de goedkoopste optie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:27

Dat weet ik verder niet. Maar als je veel schadevrije jaren hebt, is het wel zo handig. Zelfs al is de verzekering dan niet het goedkoopste het blijft dan lonen. Dan betaal je een jaar meer maar dat staat alsnog niet in verhouding tot de bonus-aftrek.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:49

Reservesleutel pakken en auto terughalen ?? Kweeni of je ook sloten kan veranderen op een auto, of verkopen daarna... checken of er geen gps track magneet onder zit als je paranoia bent/hem daarvoor aanziet ... Als hij boete rijd komt t nu op jouw matje te liggen :(

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:06

MarlindeRooz schreef:
GDG schreef:

De vraag was wat ze kon doen... nou dit dus. Gevolgen kan TS als volwassene denk ik zelf wel inzien.

Nou lekker advies geven dan, iemand van de wal in de sloot adviseren zonder dat erbij te zeggen. Je kunt ook gewoon toegeven dat het op z'n minst een heel onverstandig advies was en dat je niet aan de gevolgen had gedacht, kan iedereen gebeuren (maar ik vind dat zelf ook nog weleens lastig hoor).

TS, hoever ben je in de scheiding, is er al iets ingediend bij de rechtbank of nog helemaal niet? Ik zou even juridisch advies inwinnen voordat je stappen zet (mbt de auto) want je ziet dat het heel link kan zijn om zomaar advies van hier op te volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:12

Lees even de post van Berdien allemaal.. Je kunt vanalles gaan doen met die auto, maar het blijft van hun samen nog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:16

Samengevat is het dus heel erg nodig zo snel mogelijk met de advocaat om de tafel te gaan.

Hoe is je dochter eronder, TS?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:41

Hoe vervelend ook, mijn advies is toch nog even doorbijten. Ik weet echt dat al die irritatiepunten heul erg frustrerend zijn. Ik heb zelf bijv 7 maanden de helft van gas/licht/verzekeringen en tv door betaald voor een huis waar ik geen eens woonde. En tuurlijk is het zuur geld, en moet je je niet laten uitbuiten. Maar iets krijg je nu eenmaal makkelijker geregeld met stroop dan met azijn ;).
Een maand extra betalen, tis misschien 100 euro of zo, maar op lange termijn is het die "investering" wel waard. Ik vraag me oprecht af waar zijn pijnpunt ligt. Hij loopt op een dag in juli binnen en zegt plompverloren ik wil scheiden. Ik kan me helemaal voorstellen dat jij je rotgeschrokken bent, boos bent, verdrietig enz. Maar hij lijkt ook boos. Maar uit dit passief agressief, niet komen opdagen op afspraken, zich niet meer willen houden aan oude afspraken, niet uit willen schrijven etc. Allemaal ontzettend kinderachtig, maar is er geen onderliggende reden voor? Misschien als die reden eens bespreekbaar gemaakt zou kunnen worden, dat er dan wat lucht tussen jullie ontstaat? Misschien heeft hij een familielid die op sommige punten wat kan bemiddelen?
En bespreek dit soort dingen ook met een familierechtadvocaat. Die kan met brieven natuurlijk wel dwang uitoefenen. Maar tis zo zonde, als jullie tot een paar weken geleden nog best goed door 1 deur konden. Ik ben in dit geval meer voor deescaleren van jullie conflict. Juist omdat je nog minimaal 8 jaar samen afspraken moet kunnen maken over jullie dochter. Diep zuchten TS, ga karmapunten sparen voor elke keer dat je niet (logisch) tegen hem uitvalt of hem dingen verwijt. Op 1 of andere manier moeten jullie elkaar weer vinden als ex partners, hoe moeilijk dit ook is.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:50

Omdat ik je geen nuttig advies kan geven, wil ik je alleen even een dikke virtuele knuffel geven! :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 14:11

Bedankt voor jullie adviezen. Ik zal nogmaals vriendelijk doch dringend verzoeken om die auto op zn naam te zetten.

Qua woonadres mbt de wa verzekering. Hij is op dit moment alweer aan het verhuizen, want hij gaat samenwonen met zijn nieuwe vriendin.. kan ik zijn wa verzekering gewoon stopzetten en is hij zelf verantwoordelijk ervoor dat hij een nieuwe afsluit? Ik meld het natuurlijk wel aan hem als ik dat doe..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:14

Vraag dit even bij de mediator of advocaat na.

Je hebt kans dat je hier op Bokt antwoorden krijgt, die niet kloppen met de wetgeving in dit soort zaken. Zolang je nog niet op papier gescheiden bent, maar wel van tafel en bed, gelden er soms andere regels.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:21

WA is toch auto? Is dat niet opgelost met dat ie de auto op zijn naam heeft gezet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:25

WA is je wettelijke aansprakelijkheid, heeft niets met de auto te maken.. Is een premie van een paar euro per maand, zou ik niet al te moeilijk over doen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:31

Relaxed schreef:
WA is je wettelijke aansprakelijkheid, heeft niets met de auto te maken.. Is een premie van een paar euro per maand, zou ik niet al te moeilijk over doen :+

Dat is de AVP. WA is de motorvoertuigverzekering.

Die laatste is verplicht. De eerste zeker niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:47

_San87_ schreef:
Relaxed schreef:

Dat is de AVP. WA is de motorvoertuigverzekering.

Die laatste is verplicht. De eerste zeker niet.

En precies hierom, TS, zoek advies bij iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft en niet random bokkers! Er gaat zoveel onjuiste informatie rond.