Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) no income, lot’s of kids.
Foaly schreef:Coolock ken ik niet, maar ik zag laatst een filmpje van de Tesco in Finglas waar ook iemand zn paard mee naar binnen had genomen idd
En tja, de zwervers. Ik vond het ook altijd heel sneu om te zien, maar gaf ze nooit wat. Idd omdat ik wel kon zien wat ze ermee deden, en dat was geen eten halen
LindyH schreef:Yup zijn is meer een fase in het leven denk ik. De meesten krijgen na een tijdje toch kinderen en verhuizen dan naar een andere wijk. Ze zitten dan ook opeens een stuk minder goed in de slappe was.
Het lijkt me super irritant als je als volkswijkbewoner je wijk ziet veryuppen. Zeker als je je zelf wel graag 'volks' gedraagt en daardoor met de nek aangekeken wordt door de nieuwkomers die zelf nooit thuis zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je je dan gaat afzetten tegen 'de elite' (whatever that may be) en op bepaalde partijen gaat stemmen.
?MarcoBorsato schreef:Dat laatste inderdaad, zie je ook terug in mijn geboortedorp. Sowieso vrij gelovig en redelijk saai. Maar de groepjes die hier besproken worden, zie je verspreid terug door het dorp. Hier en daar meer dan in andere wijken, maar juist die spreiding/diversiteit zie je echt terug.Maar er is toch geen partij die het voor de volksbuurters opneemt? Ze worden juist eerder geruimd en verspreid.
Sodera schreef:Gaat om de twee wijken daarnaast, beginnen beide met een B (uit m'n hoofd, ik kom even niet op de namen). Maar Coolock doet er niet veel voor onder.Foaly schreef:Coolock ken ik niet, maar ik zag laatst een filmpje van de Tesco in Finglas waar ook iemand zn paard mee naar binnen had genomen idd
En tja, de zwervers. Ik vond het ook altijd heel sneu om te zien, maar gaf ze nooit wat. Idd omdat ik wel kon zien wat ze ermee deden, en dat was geen eten halen
Coolock was volgens mij ook in een NPO programma over achterstandswijken. Ik kan het hier niet kijken helaas.
“Gelukkig” hier weinig zwervers, die zitten toch vooral in Dublin. Het meest schrijnend vind ik nog de gezinnen die gedwongen op straat leven. Kom ze niet veel tegen maar op de radio toch geregeld een nieuwsitem daarover.
Edit: gevonden
https://www.npo3.nl/danny-in-de-buitenw ... ON_1284298
MarcoBorsato schreef:Maar zijn yuppen niet juist bewust kindvrij ook?
speedfiets_2 schreef:Say what?
Wat is er mis met mensen die een beetje op zichzelf zijn?
Ailill schreef:MarcoBorsato schreef:Dat laatste inderdaad, zie je ook terug in mijn geboortedorp. Sowieso vrij gelovig en redelijk saai. Maar de groepjes die hier besproken worden, zie je verspreid terug door het dorp. Hier en daar meer dan in andere wijken, maar juist die spreiding/diversiteit zie je echt terug.Maar er is toch geen partij die het voor de volksbuurters opneemt? Ze worden juist eerder geruimd en verspreid.
LindyH schreef:MarcoBorsato schreef:Maar zijn yuppen niet juist bewust kindvrij ook?
Aanvankelijk wel, maar uiteindelijk komen de kinderen vaak toch wel.
Overigens is een yup op latere leeftijd geen yup meer (want niet 'young' en 'upcoming' meer), dus ook als iemand toch echt nooit kinderen krijgt kan hij/zij wel het yup-stadium ontgroeien.
en zo vanzelfsprekend zijn kinderen niet, zeker niet als het 2 carrièretijgers zijn. Niet iedereen heeft een kinderwens.
MarcoBorsato schreef:Je snapt hopelijk wel dat de U voor Urban staat en niet voor Upcomingen zo vanzelfsprekend zijn kinderen niet, zeker niet als het 2 carrièretijgers zijn. Niet iedereen heeft een kinderwens.
Maar je ziet gewoon vaak dat de kinderen alsnog een keer komen. En ik weet ook hoe irritant dat is voor mensen die wel echt principieel kinderloos zijn (moi), want die worden daarin niet vaak serieus genomen daardoor. Onder de yuppen zitten ook vast echt principieel kinderlozen, maar heel veel worden zo rond de 40 toch opeens een stuk minder principiëel.