"Kan ik u ergens mee helpen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:08

Ik had van de week het tegenovergestelde.
Was zaterdag in de Karwei voor een partytent. We hadden 'm op internet al gezien en wilde eigenlijk eerst bellen om te vragen of ze 'm op voorraad hadden maar er werd niet opgenomen.
Uiteindelijk via de site kon je de voorraad opzoeken en ze hadden nog 2 stuks volgens die site.
Nou, wij daarheen. Bij binnenkomst aan de kassa aangegeven waar we naar zochten. Wij moesten naar de tuinbouw afdeling dan zou de caissière een medewerker die kant opsturen.
Na ruim 10 minuten te hebben gewacht en zelf al hebben rondgekeken ben ik maar teruggegaan naar de kassa om aan te geven dat er nogsteeds geen medewerker is gekomen. Nogmaals zou ze iemand sturen dus ik weer terug naar die afdeling.
Weer 10 minuten gewacht zonder dat er iemand kwam. :+ (En we hadden haast want die middag moest die tent opstaan)
Dus ik een medewerker zoeken, liepen denk in heel dat filiaal 2 of 3 mensen rond. (En dat op een zaterdag) Ik iemand gevonden en uitgelegd wat ik zoek, meisje leek niet echt kennis van zaken te hebben. Ze liep met ons mee en wees een paar dozen aan die duidelijk niet de tent was die wij zochten.

Dus vroeg ze of wij op de computer konden laten zien om welke tent het exact ging. Wij meelopen met naar haar de receptie, waar ze ondertussen even 2 andere klanten ging helpen en ze liep weg. Weer kwartier verder.

Toen was ik er wel klaar mee en heb aan een andere medewerkster aangegeven dat ik nogsteeds niet geholpen ben. Zij liep mee naar het schap en concludeerde dat als ze hem nog hadden hij in het magazijn zou liggen. Dus ze stuurde een andere medewerker naar het magazijn.

Toen na weer 10 minuten te hebben gewacht hadden ze eindelijk de tent gevonden, medewerker zette de kar midden in de winkel ipv even fatsoenlijk aan ons overhandigen. :+

Tot slot bij de kassa een caissière die er duidelijk geen zin in had. Kon nog geen gedag vanaf. Ze zei gewoon tijdens het hele afreken proces helemaal niks. :')

Ik vind dat opdringerige niet fijn maar ik heb me echt ontzettend geërgerd aan dit winkelpersoneel. Zo laks en klantonvriendelijk heb ik het niet vaak meegemaakt.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:09

Foaly schreef:
Waar ik ook niet zit te wachten als ik iets koop en mijn klantenkaart laat scannen: een mailtje een uur later met 'Bedankt voor je aankoop!'

Is me net overkomen bij de Kruidvat. Kan de gegevens helaas niet meer van de kaart verwijderen, dus heb hem weggegooid. Toch weer even met de neus op de privacyfeiten gedrukt :+

dit vind ik wel handig bij sommige winkels heb ik een pas en ipv een bon krijg ik de aankoop bon per email :j

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:15

Ik heb juist soms het omgekeerde, ik sta in de Kruidvat welke bedoeld is als zelfzorg en kom soms amper aan mijn werk toe door klanten die bij binnenkomst al roepen wat ze hebben willen want geen zin om te zoeken (dit zeggen ze zo ook letterlijk)

Advies geven vind ik geen enkel probleem en maak daar ook echt wel tijd voor maar ik ben geen kapster of stylist dus weet ik veel welke tint blonde verf het beste bij iemand past, ook weet ik niet welk oogpotloodje iemand het fijnste vindt
Ook kan ik niet uit eigen ervaring vertellen welke shampoo van de 49 meter! aan shampoos het beste is voor je haar.

Wij moeten idd elke klant groeten, zelfs als je collega die 2 meter van je afstaat de klant al gegroet heeft. Tevens hebben we nu bij de kassa vanwege medicijnverkoop er een nieuwe verplichting bij gekregen om de risico's te melden aan de klant.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:19

Nou ja de kruidvat is ook altijd wel ontzettend chaotisch. Ik snap het wel als iemand geen zin heeft om alle schappen bij langs te zoeken voor een product. En hoezo zelfzorg? Het is toch gewoon een winkel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:25

__Sannne schreef:
Nou ja de kruidvat is ook altijd wel ontzettend chaotisch. Ik snap het wel als iemand geen zin heeft om alle schappen bij langs te zoeken voor een product. En hoezo zelfzorg? Het is toch gewoon een winkel?

Ja maar wel eentje waar je zelf je producten zoekt en pakt. Je gaat in de AH toch ook niet al bij binnenkomst aan een random medewerker vragen waar alles staat wat je nodig hebt?

Shadow0

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:28

De AH besteedt dan ook moeite om het enigzins overzichtelijk en doorzoekbaar te houden.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:29

__Sannne schreef:

Idee van Kruidvat is zelfzorg, dit in tegenstelling tot Etos of DA die altijd veel meer drogist zijn geweest. Niet qua medicijnadvies, maar wel wat betreft advies voor make-up, welke gezichtscreme e.d.

Niet alle schappen langs willen zoeken begrijp ik ook maar het is ook de manier waarop het wordt gezegd. Het op afstand HE! naar je toe krijgen of alleen maar "Shampoo"?? is niet zo fatsoenlijk

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:36

Vjestagirl schreef:
__Sannne schreef:

Ja maar wel eentje waar je zelf je producten zoekt en pakt. Je gaat in de AH toch ook niet al bij binnenkomst aan een random medewerker vragen waar alles staat wat je nodig hebt?

In de Kruidvat zelf iets zoeken begin ik ook niet aan hoor. Wat een bende altijd daar.
Bestel gewoon op internet, is makkelijker zoeken :=

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:38

Vjestagirl schreef:
__Sannne schreef:

Ik soms wel. Gisteren nog gedaan bij Karwei. Bij binnenkomst was er 1 medewerker bij de klantenservice met een 6 a 7 klanten die stonden te wachten. Ik loop daarom maar naar de kassa om daar te vragen naar een product. Werd raar aangekeken en ze ging ineens met een prikding waar bonnetjes opzaten zitten te friemelen. Haar collega bij de andere kassa keek me ook zo aan, maar zei dat ze het niet wist. Niet even omroepen voor een andere collega of zo..
Reden dat ik meteen vraag: ik ben rugpatient en kan slecht lopen en staan. Het is duidelijk te zien aan mijn lopen, dat ik slecht loop ..
Ben de winkel doorgelopen en heb geen enkele andere medewerker gezien en dat op zaterdag. En normaal haalt manlief de dingen op hoor, maar was er gisteren niet en was het nodig om iets af te maken in huis. Normaal wil ik ook weleens bestellen, maar dit kwam onverwachts en kon het karwei anders niet afmaken. Nee, geef me dan maar de "zeurder", die vraagt of hij kan helpen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:43

Het valt mij op dat ik vaak met melatonine mij niet eens word gevraagd of ik bekend ben met het middel.
Laatst vroeg ik aan een medewerker of ze het me uit kon leggen, kreeg ik als antwoord dan moet u de bijsluiter maar lezen. En snapt u het dan nog niet dan moet u het maar aan de huisarts of vragen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:55

purny schreef:
Het valt mij op dat ik vaak met melatonine mij niet eens word gevraagd of ik bekend ben met het middel.
Laatst vroeg ik aan een medewerker of ze het me uit kon leggen, kreeg ik als antwoord dan moet u de bijsluiter maar lezen. En snapt u het dan nog niet dan moet u het maar aan de huisarts of vragen.

Dat is toch logisch? Voor vragen over medicatie moet je niet bij de Kruidvat wezen maar bij de apotheek. Kruidvatmedewerkers zijn niet geschoold om medicatievragen te beantwoorden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:56

Dat zijn ze wel, per filiaal een aantal

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:57

Maar ze vragen wel altijd of je nog vragen over de medicatie hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:59

Vjestagirl schreef:

Zeer matig hoor... Als je dan eens een vraag stelt verwijzen ze je alsnog naar de apotheek. In het beste geval, want soms geven ze ook verkeerde info. Ik zou voor vragen over medicatie never nooit op kruidvatmedewerkers vertrouwen :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:06

Ik ook niet maar ze horen het wel te weten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:17

Vjestagirl schreef:
__Sannne schreef:

Ik vind de AH en de kruidvat echt niet te vergelijken wat dat betreft.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:20

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:

Zeer matig hoor... Als je dan eens een vraag stelt verwijzen ze je alsnog naar de apotheek. In het beste geval, want soms geven ze ook verkeerde info. Ik zou voor vragen over medicatie never nooit op kruidvatmedewerkers vertrouwen :n

Het diploma wat mij moeten halen is dan ook niet vergelijkbaar met die van een apotheker (die heeft daar dan ook een jarenlange studie voor gevolgd), tevens hebben wij ook geen inzicht in de overige medicatie die iemand gebruikt. Vandaar dat er vaak naar de apotheker of arts wordt verwezen. Beter toch om door te verwijzen dan verkeerde info geven.
Ik mag bv voor paracetamol max 3000mg per dag adviseren, artsen kunnen en mogen het dubbele voorschrijven.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:46

__Sannne schreef:

We hebben hier 2 filialen en je kunt bij allebei heel leuk apekooien.

Dan hebben ze weer aanbiedingen want 'Magazijnopruiming!' en dan denk ik 'jemig ruim liever die winkel een keer op'.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:57

Zammie schreef:
Ik soms wel. Gisteren nog gedaan bij Karwei. Bij binnenkomst was er 1 medewerker bij de klantenservice met een 6 a 7 klanten die stonden te wachten. Ik loop daarom maar naar de kassa om daar te vragen naar een product. Werd raar aangekeken en ze ging ineens met een prikding waar bonnetjes opzaten zitten te friemelen. Haar collega bij de andere kassa keek me ook zo aan, maar zei dat ze het niet wist. Niet even omroepen voor een andere collega of zo..
Reden dat ik meteen vraag: ik ben rugpatient en kan slecht lopen en staan. Het is duidelijk te zien aan mijn lopen, dat ik slecht loop ..
Ben de winkel doorgelopen en heb geen enkele andere medewerker gezien en dat op zaterdag. En normaal haalt manlief de dingen op hoor, maar was er gisteren niet en was het nodig om iets af te maken in huis. Normaal wil ik ook weleens bestellen, maar dit kwam onverwachts en kon het karwei anders niet afmaken. Nee, geef me dan maar de "zeurder", die vraagt of hij kan helpen..

Was dit toevallig de Karwei in Waalwijk? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:01

Sorry hoor. Maar als kruidvat of een Etos of een andere drogisterij zelfzorgmiddelen verkoopt dan zijn ze verplicht om een drogisterij diploma te hebben. En dan behoort er op z’n minst iemand een beetje verstand van zelfzorgmiddelen te hebben.
En waarom vragen ze het dan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:03

Shadow0 schreef:
Ik ook niet maar ze horen het wel te weten.

Nee, niet waar. Degene met een assistent drogisterij diploma horen het een en het ander te weten, alle andere medewerkers niet. En die dat niet hebben mogen dan ook geen advies geven over geneesmiddelen.

Verder snap ik ook niet zo goed dat mensen ervan uitgaan dat drogisterij medewerkers alles over geneesmiddelen weten. Zo´n assistent drogisterij diploma is gewoon een licentie volgen op de computer dus echt geschoold zoals een echte apotheker wordt je absoluut niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:06

purny schreef:
Sorry hoor. Maar als kruidvat of een Etos of een andere drogisterij zelfzorgmiddelen verkoopt dan zijn ze verplicht om een drogisterij diploma te hebben. En dan behoort er op z’n minst iemand een beetje verstand van zelfzorgmiddelen te hebben.
En waarom vragen ze het dan?

Er is een nieuwe wet waarbij alle drogisterij medewerkers verplicht zijn om bij het afrekenen van zelfzorgmiddelen te vragen of de klant nog vragen heeft over het product. Zo ja, dan kun je een assistent drogisterij erbij halen. Want als jij geen diploma hebt mag je geen advies geven of vragen beantwoorden. Wanneer een klant geen vragen verder heeft, dan verwijs je door naar de bijsluiter. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:20

Shaggy09 schreef:
Zo´n assistent drogisterij diploma is gewoon een licentie volgen op de computer dus echt geschoold zoals een echte apotheker wordt je absoluut niet.

Nee, natuurlijk niet, want dat is een volledige universitaire studie :+
Maar goed, de apotheker kom je ook niet tegen achter de balie in de apotheek. De apothekersassistent wel, en dat is gewoon mbo niveau.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:00

Apothekersassistent is ook een heel ander level dan een assistent drogisterij diploma. Dat bedoel ik maar te zeggen, het houd bijster weinig in.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:16

Achterom schreef:
Shaggy09 schreef:
Zo´n assistent drogisterij diploma is gewoon een licentie volgen op de computer dus echt geschoold zoals een echte apotheker wordt je absoluut niet.

Nee, natuurlijk niet, want dat is een volledige universitaire studie :+
Maar goed, de apotheker kom je ook niet tegen achter de balie in de apotheek. De apothekersassistent wel, en dat is gewoon mbo niveau.

Hier wel hoor.