De dag nadat...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:55

Wat een vervelende situatie TS.. Ik wil je graag 1 tip geven, mocht deze mevrouw contact met je man op willen nemen. Zorg ervoor dat je dit alleen schriftelijk gaat doen, en al de berichtjes sms, mail whatsapp bewaart of printscreens van maakt.
Voor mijn zoon is dat zijn redding geweest..

Mijn zoon heeft ook in zo'n situatie gezeten.. Zonder te veel in zijn details te treden. Mijn zoon was eigenlijk er zo van overtuigd dat zijn ex dat nooit zou doen. Zijn ex bleek de ene naar de andere leugen verteld te hebben tegen haar ouders en familie, dat haar familie er op aangedrongen hebben om aangifte te doen..Ze is zo verstrikt in haar leugens geraakt en heeft zichzelf zo in de nesten gewerkt dat de instanties nu hebben gesteld dat ze niet zonder toezicht van een andere volwassenen alleen met hun kind mag zijn..
Na een jaar lag er een aangifte tegen hem van verkrachting en huiselijk geweld. Dank zij zijn bewaarde "gesprekken en printscreens" en bijna 80 A4- tjes is de zaak tegen hem geseponeerd.. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder en is hij nog aan het vechten om een fatsoenlijke omgangsregeling met haar te treffen over hun pas 3 jaar oude kind.. Ze verzint alles om hem maar zwart te maken..

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:09

Als je er niet bij kan zijn, zorg dan in ieder geval dat je man de voice recorder op zijn telefoon aanzet. Ook als je er wel bij bent is dat handig trouwens, kan je alles nog rustig na luisteren.

tokedri
Berichten: 1563
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:13

Weet ik eerlijk gezegd niet. Mijn man was gebeld, en die meldde het net weer aan mij.[/quote]
Ik zou er wel graag bij willen zijn... ook ter ondersteuning van je man en 2 horen meer dan 1.

Misschien heb ik te veel boeken gelezen maar het kan niet zijn dat manlief het eerder wil zodat jij er niet bij kan zijn om een ander verhaal te doen?
Sorry als ik je nu nog meer aant twijfelen maak hoor...[/quote]


Sorry maar dat dacht ik gelijk
Ik zou er echt bij willen zijn. Voor steun maar ook om het verhaal te horen en het vervolg

Autumnn

Berichten: 8094
Geregistreerd: 26-03-10

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:34

Ik zou er wel iemand bij laten zijn, al is het alleen maar om een tweede paar oren.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:24

Ook mij lijkt het belangrijk om er bij te zijn.

Van de week ben ik ook naar mijn zus geweest. Mijn minderjarig nichtje heeft nu een situatie bij de hand waarbij pesten eigenlijk deze naam niet meer verdient (zij is dus het slachtoffer) dus ook politie erbij.
Achteraf ben ik heel blij met mijn spontane aanbod. Mijn nichtje werd het te veel waardoor een tweede volwassene erg handig was, twee horen er meer dan 1 en het verhaal kan ook ondersteund worden.
Mij lijkt dat er op dit moment niets belangrijker is dan deze afspraak.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 15:34

Er was een afspraak bij de jurist uitgevallen, dus hij had gebeld of hij eerder langs kon komen.

Op dit moment ben ik zo'n 2 uur van huis af, dus even snel naar huis toe was geen optie.
De jurist is ook alweer weg trouwens, hij was er vrij kort. Er is geen aangifte gedaan, en die komt er waarschijnlijk ook niet omdat de politie er niet veel mee kan. Geen bewijs, geen fysieke kenmerken die erop zouden kunnen wijzen etc.
Jurist kan ook niet veel doen op dit moment. Het hangt dus volledig van de klachten commissie af. Dit mag en kan in ieder geval geen reden tot ontslag zijn en er mag geen aantekening gemaakt worden in zijn dossier. Mijn man is in ieder geval enigzins gerustgesteld dat dit voorval geen consequenties heeft voor zijn baan.

BigOne
Berichten: 38554
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:36

CleanBandit schreef:
Er was een afspraak bij de jurist uitgevallen, dus hij had gebeld of hij eerder langs kon komen.

Op dit moment ben ik zo'n 2 uur van huis af, dus even snel naar huis toe was geen optie.
De jurist is ook alweer weg trouwens, hij was er vrij kort. Er is geen aangifte gedaan, en die komt er waarschijnlijk ook niet omdat de politie er niet veel mee kan. Geen bewijs, geen fysieke kenmerken die erop zouden kunnen wijzen etc.
Jurist kan ook niet veel doen op dit moment. Het hangt dus volledig van de klachten commissie af. Dit mag en kan in ieder geval geen reden tot ontslag zijn en er mag geen aantekening gemaakt worden in zijn dossier. Mijn man is in ieder geval enigzins gerustgesteld dat dit voorval geen consequenties heeft voor zijn baan.

Figuurlijk niet maar letterlijk wel want die dame is zijn leidinggevende dus reken maar dat het van invloed zal zijn.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 15:39

bigone schreef:
CleanBandit schreef:
Er was een afspraak bij de jurist uitgevallen, dus hij had gebeld of hij eerder langs kon komen.

Op dit moment ben ik zo'n 2 uur van huis af, dus even snel naar huis toe was geen optie.
De jurist is ook alweer weg trouwens, hij was er vrij kort. Er is geen aangifte gedaan, en die komt er waarschijnlijk ook niet omdat de politie er niet veel mee kan. Geen bewijs, geen fysieke kenmerken die erop zouden kunnen wijzen etc.
Jurist kan ook niet veel doen op dit moment. Het hangt dus volledig van de klachten commissie af. Dit mag en kan in ieder geval geen reden tot ontslag zijn en er mag geen aantekening gemaakt worden in zijn dossier. Mijn man is in ieder geval enigzins gerustgesteld dat dit voorval geen consequenties heeft voor zijn baan.

Figuurlijk niet maar letterlijk wel want die dame is zijn leidinggevende dus reken maar dat het van invloed zal zijn.


Ook niet helemaal. Dat gold alleen voor dit project(je) die inmiddels door anderen is overgenomen. Buiten dat hebben ze gewoon beide hun eigen afdeling.

luuntje

Berichten: 14014
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:07

Kan die aangifte in de toekomst nog gedaan worden of is het echt van de baan?

Roddels op de werkvloer gaan snel.
Hopelijk valt het mee voor je man.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 16:21

luuntje schreef:
Kan die aangifte in de toekomst nog gedaan worden of is het echt van de baan?

Roddels op de werkvloer gaan snel.
Hopelijk valt het mee voor je man.


Dat zou kunnen, alleen is er geen enkel bewijs, en dat is wat de politie ook zou melden hebben we begrepen van de jurist.

Ik denk dat we snel gaan horen van de klachten commissie op zijn werk hoe ze dit intern gaan regelen. Of "we hebben het er niet meer over" of een politiek correct verhaal. Zijn directe collega's weten in ieder geval niet wat er speelt, alleen iets om "persoonlijke redenen".

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:24

Poe....opgelucht??
Wel fijn dat dit gesprek geweest is. Ik hoop dat jullie het samen goed kunnen afsluiten!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:52

Ik hoop dat jullie het hiermee kunnen afsluiten
Sterkte

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:56

Gelukkig loopt het dan met een sisser af, ik denk dat de dame in kwestie ook wel inzag dat het een hopeloze zaak voor haar was!

luuntje

Berichten: 14014
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:17

Zonder bewijs zal het in de toekomst ook lastig worden om aangifte te doen.
Politie seponeert de ‘zaak’ dus.

Nu werk nog afwachten.

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:46

Dat weet je toch niet? Er is geen aangifte maar dat wil voor nu toch niet zeggen dat er ook maar iets ingetrokken is? Of zie ik het verkeerd?

Ts. Fijn dat hij nu wat gerust gesteld is

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:46

Maar dan zouden de helft van de aanrandkngszaken niet opgelost kunnen worden, hoe zit dat dan?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:48

Furrow schreef:
Maar dan zouden de helft van de aanrandkngszaken niet opgelost kunnen worden, hoe zit dat dan?

De cijfers weet ik niet, maar 1 tegen 1 zonder ondersteunend bewijs is gewoon strafrechtelijk niet rond te krijgen tot een veroordeling.

Zou ook niet eerlijk zijn, iemand veroordelen omdat iemand anders iets zei wat niet te controleren is.

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:50

Ik heb een familielid die is verkrachting met bewijs en al maar de politie wou de aangifte niet in behandeling nemen omdat ze de dader kende :n.

Maar los daarvan zijn verkrachting zaken echt moelijk te bewijzen voor politie helemaal als er gewoon weinig bewijs is. Wie je geloof je dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:56

Furrow schreef:
Maar dan zouden de helft van de aanrandkngszaken niet opgelost kunnen worden, hoe zit dat dan?


In Belgié wordt er maar 10% effectief schuldig gevonden bij gebrek aan bewijs :n Te triestig voor woorden.

pateeke
Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:18

DeMolenhoek schreef:
Furrow schreef:
Maar dan zouden de helft van de aanrandkngszaken niet opgelost kunnen worden, hoe zit dat dan?


In Belgié wordt er maar 10% effectief schuldig gevonden bij gebrek aan bewijs :n Te triestig voor woorden.

Dat klopt. Alleen het aantal veroordelingen ligt hier ook om andere redenen heel laag. Als er al DNA is gevonden wordt dat slechts in een klein percentage van de gevallen door de databank gehaald. En als het al door de databank gehaald wordt, moet je geluk hebben dat de dader al eerder naar de gevangenis ging. Vroeger was het in elk geval zo dat mensen die iemand hadden aangerand of verkracht en daarvoor geïnterneerd waren hun DNA niet in de databank zat. Dat maakt het heel moeilijk om dan de dader te vinden want men maakt er ook geen prioriteit van...

Tiggs

Berichten: 7544
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:55

poes schreef:
Naborrelen in de bar: ja.
Naborrelen op de kamer een groepje: ja
Naborrelen op de kamer met twee als je elkaar mss super goed kent: nog ok
Naborrelen op de kamer met vrij onbekende collega= absoluut meer dan borrelen.


Dit dus. Hoewel ik nooit met een mannelijke collega alleen iets op de kamer zou gaan drinken, hoe goed we het ook met elkaar kunnen vinden. Enerzijds omdat een van beiden toch verkeerde verwachten kan hebben (zéker als er (veel) drank in het spel is), anderzijds omdat ik ook niet de schijn wil wekken naar collega's dat er iets gebeurd zou kunnen zijn.

Ik hoop echt dat je man hiervan leert TS.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 20:12

Net het gesprek even terug geluisterd. Hij had het voor me opgenomen. Manlief deed het hele verhaal opnieuw en na het verhaal maakte de jurist een goede opmerking.

Die ochtend dat de politie kwam toen vroegen ze dus naar sieraden die ze had laten liggen maar ook wat kleding stukken. De jurist merkte dus meteen op van Hee.. Maar dan heeft ze zich dus vrijwillig uitgekleed. Dat spreekt haar verhaal weer helemaal tegen. Daar hadden we zelf nog niet eens bij stil gestaan.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:18

CleanBandit schreef:
Net het gesprek even terug geluisterd. Hij had het voor me opgenomen. Manlief deed het hele verhaal opnieuw en na het verhaal maakte de jurist een goede opmerking.

Die ochtend dat de politie kwam toen vroegen ze dus naar sieraden die ze had laten liggen maar ook wat kleding stukken. De jurist merkte dus meteen op van Hee.. Maar dan heeft ze zich dus vrijwillig uitgekleed. Dat spreekt haar verhaal weer helemaal tegen. Daar hadden we zelf nog niet eens bij stil gestaan.

Ik snap even niet zo goed waar ze zich in tegen sprak maar Ws moet je het dan zelf hebben gehoord

Wel fijn voor je man dat hij zoveel bevestiging krijgt

pateeke
Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:32

CleanBandit schreef:
De jurist merkte dus meteen op van Hee.. Maar dan heeft ze zich dus vrijwillig uitgekleed. Dat spreekt haar verhaal weer helemaal tegen. Daar hadden we zelf nog niet eens bij stil gestaan.


Ik ken natuurlijk niet het hele verhaal... maar hoe komt de jurist tot die conclusie? Dat ze kledingstukken heeft laten liggen zegt toch niet of ze die al of niet vrijwillig uitgedaan heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:36

Kleding en sieraden die onvrijwillig achter zijn gebleven zou je wel schade op verwachten (worsteling) of zij moet daar blauwe plekken of striemen aan over hebben gehouden.