Automonteur appt buiten werktijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:17

Furrow schreef:
Het is gewoon een klik cultuur tegenwoordig. Ik kan mij niet herinneren dat vroeger iedereen naar de baas liep. Mensen onder mij hebben ook fouten gemaakt, de 1 riep direct verklikken en ik dacht eerder naar de redenen van het gedrag en ombuigen in het positieve.

Ik persoonlijk word moe van de klik cultuur, maar ieder zijn mening en iedereen moet doen wat hij goed voelt.

Mensen onder jou, maar wat wanneer een groot project totaal verkeerd loopt door iemand boven jou en jou de schuld in dr schoenen probeert te schuiven terwijl je precies weet waarom het fout ging en jij hierdoor je baan lijkt te verliezen, zeg je dan ook niks omdat je niet wil “klikken” ?
Ts heeft duidelijk aangegeven niet op het aanbod in te gaan. Monteur werkte eerder bij andere garage waar ts ook met auto kwam, hij wist het nog precies. Gaat door met contact zoeken ondanks weigering en geeft ook aan dat hij dit normaal nooit doet. In dit geval is het helemaal begrijpelijk dat ts zonder te zeggen wie er melding van maakt , juist omdat haar gegevens privé zijn gebruikt. Ik zou daar ook zeker niet van gediend zijn.
Wat betreft meten met twee maten over beunhazen, zeker geen mensen hier die een huishoudelijke hip hebben masr allemaal een witte werkster ??

Kimberley_

Re: Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:28

Gisteravond gebeld door de bedrijfsleider.
Vond het erg vervelend wat er is gebeurd en was ook hoorbaar wel geschrokken.
Vroeg of ik het telefoonnummer wilde geven en deze heb ik afgegeven.
De rest is aan de bedrijfsleider.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:30

Kimberley_ schreef:

Ik wil maar een ding zeggen: goed gehandeld TS!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:34

Ik vind ook dat je goed hebt gehandeld. Hoop dat je geen last meer van hem ondervind.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:26

Ik vind het ook top hoe je het hebt gedaan. Ik had hetzelfde gedaan.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:28

Goed gedaan ts!
Laat je door niemand wijsmaken dat jij nu de schuld ben voor evt baanverlies van hem. Dat is een risico die hij zelf bewust heeft genomen

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:43

Heel goed ts dat je het gemeld hebt, is toch van de zotte dat die man een appje stuurt met dit voorstel (en belt en nog meer appt, en opdringerig wordt terwijl je aangeeft dit niet te willen) , als werkgever zou ik dit ook absoluut niet willen zien van mijn medewerkers. Zoals te lezen zouden een boel bokkers naar een andere garage gaan en niet melden, hoeveel gaan er dan wel op in. Hij loopt dus klanten mis die naar de concurrent gaan en loopt dus reparaties mis.
Nee sorry, risico is ook voor die knaap als hij ontslagen wordt, eigen schuld dikke bult. Er bestaat gewoon iets zoals goed fatsoen, en daar valt dit absoluut niet onder!

@furrow, als het zou gaan om iets onbenulligs ja dan hoef je niet meteen naar de baas te stappen, maar dit overschrijdt gewoon grenzen die in mijn ogen niet acceptabel zijn!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:18

Ik snap het probleem van "klikken" niet?
Ik vind het "onder de pet houden" juist veel erger. Schijnheilig gedoe, bah!

Nu ga ik ook niet alles melden hoor, maar diefstal...en daar valt dit onder, is echt wel serieus voor het bedrijf en dus alle medewerkers.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:47

Goed dat je het gemeld hebt TS! Zou ik ook gedaan hebben. Mijn garagehouder is een aardige kerel, die redelijke prijzen rekent. Op het moment dat een van zijn werknemers hem belazert, zou ik hem dat dus ook zeker melden.

Maar ook in andere gevallen zou ik het melden, ten eerste jat deze kerel gewoon klanten van z'n baas (iemand zei hier 'het is aardig bedoeld', natuurlijk niet - hij wil gewoon geld verdienen) en ten tweede blijft hij doordrammen. Eigen schuld en heeft imo ook helemaal niks met klikken te maken.
Als je iemand een auto ziet jatten, bel je toch ook de politie?

Edit: en je broer of vriend laten gaan (en hem diegene laten zeggen dat hij de berichten niet prettig vind), vind ik echt een heel raar advies. Kom op, het is 2019! Je hebt toch geen man nodig voor zoiets?

Edit 2: ik meet in ieder geval niet met twee maten, want ik betaal niemand 'zwart'.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:02

Ergens vind ik het jammer dat we niet weten hoe de bedrijfsleider dit verder oppakt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:41

Tiggs schreef:
Goed dat je het gemeld hebt TS! Zou ik ook gedaan hebben. Mijn garagehouder is een aardige kerel, die redelijke prijzen rekent. Op het moment dat een van zijn werknemers hem belazert, zou ik hem dat dus ook zeker melden.

Maar ook in andere gevallen zou ik het melden, ten eerste jat deze kerel gewoon klanten van z'n baas (iemand zei hier 'het is aardig bedoeld', natuurlijk niet - hij wil gewoon geld verdienen) en ten tweede blijft hij doordrammen. Eigen schuld en heeft imo ook helemaal niks met klikken te maken.
Als je iemand een auto ziet jatten, bel je toch ook de politie?

Edit: en je broer of vriend laten gaan (en hem diegene laten zeggen dat hij de berichten niet prettig vind), vind ik echt een heel raar advies. Kom op, het is 2019! Je hebt toch geen man nodig voor zoiets?

Edit 2: ik meet in ieder geval niet met twee maten, want ik betaal niemand 'zwart'.

Nee joh, ik ga niet klikken. :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:28

Kimberley_ schreef:

Goed gehandeld TS. De baas zal je dankbaar zijn ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:16

Ik ben benieuwd naar de actie van de bedrijfsleider hierop.

Gelukkig doet mijn broer mijn autoos..